Kävin tänään Riihimäen karaokeyhdistyksen porukan mukana uuden musiikkivisailun nauhoituksissa Tohlopissa.
Tartu mikkiin musiikkivisa alkaa kakkosella ensi syksynä ja tulee ulos joka perjantai klo 21. Ohjelman juontaa Sami Hintsanen.
Formaatti on tanskalainen ja ennen kuvausten alkua meille näytettiin alkuperäistä tanskalaista ohjelmaa. Siinä ohjelmassa kisaili mm. Jacob Sveistrup ja yhtenä kilpailukappaleena oli mm. "Skibet skal selje i natt"

Ideana on että kaksi kahden hengen julkkislaulajajoukketta yrittää arvata etukäteen nauhoitetuista tavisten karaoke-esityksistä, mitä kappaletta he laulavat. Nopein arvaaja painaa nappia ja jatkaa laulamista. Sitä on vaikeutettu hieman ja tavisten esityksistä kuuluu vain laulu. He ovat laulaneet esityksensä kuulokkeet päässä (joista he ovat itse kuulleet musiikin). Myös nuo karaokelaulajat ovat päässeet studioon ja heitä näytetään heidän oman esityksensä aikana. Tuttuja karaokeyhdistysläisiä oli otettu mukaan lopulliseen ohjelmaan muutamia. Harmi etten itse päässyt silloin paikalle, kun lauluesityksiä nauhoitettiin. Tai no: harmi ja harmi - en välttämättä haluaisi itseäni nähdäkään televisiossa laulamassa. Tosin siihen tarjoutui vielä uusi tilaisuus, saa nähdä käytänkö sen hyväkseni

Tässä jaksossa vieraina oli Tumppi Varonen, Jani Wickholm, Muska ja - ihana yllätys - Katri Ylander! Ihana Katri! Tosi laaja repertuaari tytöllä - tiesi melkein biisin kuin biisin ja vetäisi ne suvereenesti. En kuitenkaan spoilaa, että mitä biisejä kuultiin. Selvittäkää itse syyskuussa!
Lopussa tuli vielä bonustehtävä, jossa laulajat lauloivat duettona etukäteen valitun kappaleen, jonka karaoketekstiin oli upotettu 10 virhettä. Jos he osasivat laulaa oikeilla sanoilla väärien paikalla, napsahti heille aina yksi piste.
Kaikissa kappaleissa tulee laulunsanat karaoketyyliin myös tv:n katsojille ruutuun. Hauska ohjelmaidea - tosin hieman tuli Bumtsibum mieleen. Mukavaa kuitenkin että musiikkiohjelmia tehdään edelleen televisioon

Lisäksi pelkäsin aluksi, että vuorossa on joku soul-teemajakso, kun kaikkien soul-kytköksiä painotettiin. 

Kunnes siellä kuvauksissa valkeni, että mitä huonommin ja vaikeasti tunnistettavammin lauloi, sitä suuremmalla todennäköisyydellä pääsi itse ohjelmaan 

Ja miksi ne on valinnut ensimmäiseen jaksoon kaksi naista, joista kukaan ei ole koskaan kuullut ja kaksi äärimmäisen ällöttävää miestä.