Twin Peaks

Video video - televisio-ohjelmat ja tallenteet

Valvoja: Colby

Twin Peaks

ViestiKirjoittaja kais(t)a » 26 Joulu 2006, 12:57

Kuva

Se alkaa taas.  :tapu:

Sarjan henkilöiden suhteita voi muistella osoitteessa: http://www.jasonsweb.com/TwinPeaks/tpchart.gif
Age is just a virus.
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä

Vs: Twin Peaks

ViestiKirjoittaja AntSa » 26 Joulu 2006, 13:15

MAAILMAN IHANIN SARJA!!!!!!  Tuolla dvd-osiossa olen tätä jo varmaan jonkun mielestä kyllimisiin asti hehkuttanut, mutta nostatetaan vielä täälläkin..  :joojoo:

Mä kirjaimellisesti rakastuin tähän sarjaan silloin 18-vuotiaana vuonna 1991, eikä rakkaus ole vieläkään haalentunut - syventynyt vaan. Tässä sarjassa on jännitystä, huumoria, saippuaoopperaa, kauhua, unenomaista magiikkaa, mieltävaivaavaa erikoisuutta, maailman ihanin dialogi kaikenkaikkiaan, ihana tapahtumia täydentävä musiikki - joka toimii ilman sarjaakin, sekä aimo annos Salarakkaita...  :tapu:

IHANA, VALVEILLA NÄHTY UNI tämä sarja, jonka ansiosta tutustuin myöskin David Lynchin muuhun edeltävään sekä tätä seuranneeseen  ihanan  vinksahtaneeseen  tuotantoon.  :heh:  SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI kaikille tätä aikuisten satua. Ihanaa kun netistä löytyy yhtä sun toistakin tämän sarjan tiimoilta.  :joojoo:  Tulostin kouluaikanani riisitolkulla kaikkea matskua arkistoihini nimenomaan netistä..

"KATSO SE"!!!  (Vappu Pimiän ääni BB-xtra-mainoksesta  :joojoo:)
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-
AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja kais(t)a » 26 Joulu 2006, 13:24

Antsalla on niin hyvä maku!  ;)

Harva sarja kestää niin montaa katselukertaa kun Twin Peaks on mulla kestänyt. Ja niin kun Antsa jo sanoi: musiikki on ihan mieletön. Viisulevyjen lisäksi, yksi parhammista levyistä mitä omistan...  :joojoo:

Mun suosikkihahmoni oli ehdottomasti Audrey.
Kuva
Age is just a virus.
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä

ViestiKirjoittaja AntSa » 26 Joulu 2006, 13:38

kais(t)a kirjoitti:Mun suosikkihahmoni oli ehdottomasti Audrey.
Kuva

Kissanvirneineen yksi minunkin suosikeistani.. Aiku tää oli sillon vuonna 1991 aivan ihastunut Sheryl Leehen, joka näytteli siis Lauraa ja Maddietä. Tässä sarjassa ei mielenkiinnotonta hahmoa olekaan - jokaisella on joku pikku salaisuus kannettavanaan..  :heh:  Ihan itkettää kun miettii miten tää sarja on kestänyt aikaa. Ja hahmot ja tapahtumat palaavat tuon tuosta mieliin ja vaivaamaan.  :joojoo:  Se aliarvostettu viimeinen kausikin oli mielestäni aivan onnistunut; camp-elementtejä ja hallittuja ylilyöntejä kokeiltiin ennen näkemättömän onnistuneesti. Windom Earle oli miltei pelottavampi kuin Bob-niminen farmaripöksy...  :eeek:  Ja pidettiinhän tuona kautena myöskin Miss Twin Peaks-kisat.. LOISTAVAA VIIHDETTÄ!!!!!  :joojoo:
AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Hazel » 26 Joulu 2006, 13:49

Ihana sarja, mun suursuosikkejani kautta aikojen  :tapu:.
Sarjassa on niin monta ihanaa henkilöä, mutta oma suosikkini on ehkä Joan Chenin näyttelemä Josie Packard.
Kuva

Voi niitä kohtauksia sheriffi Trumannin kanssa, epätoivoista rakkautta  :mrgreen:.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Mikkelsson » 26 Joulu 2006, 16:22

Mä vaan huokailin Lara Flynn Boylen ja Mädchen Amickin perään. Sittemmin niistä peristä viis, mutta ihania naisia edelleen.

Kuten sarjakin.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.
Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja JUHKIS » 26 Joulu 2006, 18:28

Twin Peaksin jättiläinen on pelottavinta mitä telkusta on koskaan tullut. Päätyi aikoinaan painajaisiini pelottelemaan, vaikka lähes koko ikäni oon kaikenmaailman horror pätkiä harrastanut, enkä yleensä helposti säiky.

Kuva

Ei ole ikuna tullut toista niin tyylikästä tv-sarjaa, kuin mitä Twin Peaks oli... Aivan oma visuaalinen maailmansa tuolla sarjalla.
JUHKIS
Kapakkalaulaja
Kapakkalaulaja

ViestiKirjoittaja AntSa » 26 Joulu 2006, 18:42

Mielenkiintoista lukea teidän muidenkin mietteitä Twinkkareista! Mä tosiaan rakastuin siihen sarjaan, sen omaan maailmaan ja herkullisiin hahmoihin aivan todella silloin 1991 keväällä, kun sarja aloitti Suomessa. Ihanat kauppaoppilaitoksen välitunnit - ja joskus tunnitkin - kun puntaroitiin urakalla edellisillan jakson tapahtumia..  :joojoo:  Todellakin aivan oma maailmansa tämä  TWIN PEAKS.  Hyvin kiehtova sellainen.

"IT IS HAPPENING AGAIN"....... 
AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja tonywerner » 26 Joulu 2006, 19:01

Pakkohan sitä Twin Peaksia oli aikoinaan katsoa, muuten jäi yhteisön ulkopuolelle  :heh:

Mutta kyllä minä nautinkin sen katsomisesta... Tapitin myös joka ikisen (toisenkin tuotantokauden) jakson, vaikka suurin osa "yhteisöstä" oli jo luovuttanut ja suhtautui sarjan käänteisiin varsin skeptisesti.

Jostain syystä edellinen uusintakierros ei uponnutkaan enää meikäläiseen, kun sarjan eka kausi muutama vuosi sitten uusittiin - vaikka odotin uusintoja kuin kuuta nousevaa ??? Saapi nähdä miten nyt käy  :jouluhymy:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough
tonywerner
Press
Press

ViestiKirjoittaja Clara » 26 Joulu 2006, 19:40

Twin Peaks tuli aikoinaan katsottua tarkkaan. Paljon on varmasti unohtunutkin...
Mut aina muistan sen eräänkin psykopaattimiehen, joka vaimoparkaansa huiteli sillä pyyhkeen tms. sisään piilotetulla saippualla. Ei jäänyt jälkiä, nääs.

Taisi kumpainenkin puoliso olla hoidon tarpeessa  :shock:

Eka jakso pitää ainakin nähdä. En tiedä, jaksaako kuitee kiinnostaa pitemmän päälle  :miettii:
Vahinko on tapahtunut. Nyt vain odotamme tomun laskeutumista.
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Horvath » 26 Joulu 2006, 21:50

Siitäkin loistava sarja että KAIKKI hahmot ovat erittäin kiinnostavia ja näyttelijävalinnat aivan täydellisiä! Mä oon saanut traumoja paitsi Bobista ja Jättiläisestä, myös siitä kääpiöstä ja Laura Palmerin äidistä. Ja ennen kaikkea KATTOTUULETTIMISTA!!  :eeek:
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja AntSa » 26 Joulu 2006, 22:00

Horvath kirjoitti:Mä oon saanut traumoja paitsi Bobista ja Jättiläisestä, myös siitä kääpiöstä ja Laura Palmerin äidistä. Ja ennen kaikkea KATTOTUULETTIMISTA!!  :eeek:

:joojoo:  Kyllä! Muhunkin noi kaikki teki suuren vaikutuksen... Samoin kuin matosta pilkistävä, pikkuinen viaton *tahra*....    Joka muuttikin muotoansa.....  :eeek:

LOISTAVA SARJA!!!  :jihuujippii:
AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Albatrossi » 26 Joulu 2006, 22:43

Mielenkiinnolla odotan, aikoinaan katselin kerran läpi ja kiehtova oli. Saas nähdä miltä vaikuttaa pitkän tauon jälkeen. Aikanaan tosi vaikuttava mutta ei ole silti vaikuttavin sarja minkä olen nähnyt.
Albatrossi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Horvath » 26 Joulu 2006, 22:47

Minulle Twin Peaks on kyllä se kaikkein vaikuttavin sarja... Taisin olla 14-vuotias silloin kun se eka kertaa tuli tv:stä.

Suosikkihenkilöistäni olivat Donna ja Shelly. Ja Leo... varsinkin sitten kun se vaan istui pyörätuolissa tajuamatta mistään mitään (en edes muista mitä sille tapahtui). "New shoes!"
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja itikka » 26 Joulu 2006, 22:52

Täytyy kyllä myöntää, että en tajunnut koko ohjelmasta paljon mitään kun se ensimmäistä kerta pyöri tv:ssä... varmaan siitä syystä että nukahdin lähes aina katsoessani ohjelman kesken... kauhean pitkäveteinen ja omituinen oli tämä "laatusarja" muistikuvieni mukaan... :roll:
Oot niin suloinen
Ehkä ansaitsen - tai ehkä sitten en - mä kaiken sen
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Horvath » 26 Joulu 2006, 22:55

No hui... Ei puhettakaan että minä olisin nukahtanut kesken ohjelman. Hyvä jos sen jälkeenkään moneen tuntiin.  :shock: Varsinkaan jos Bob oli näyttäytynyt illan jaksossa.
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja itikka » 26 Joulu 2006, 23:02

Juuh... tiedän, että kulttimaine sarjalla on kova, mutta itsestäni jo silloin tuntui, että käsikirjoittajilla karkasi mopo käsistä, koittivat tehdä jonkinlaista tekotaiteellista sarjaa ja olivat välillä itsekin pihalla kirjoittamasta juonestaan...

Tälle tää tosin siis on lähes kirjaimellisesti tuo AntSan mainostama valveilla nähty uni...  :mrgreen:
Oot niin suloinen
Ehkä ansaitsen - tai ehkä sitten en - mä kaiken sen
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Hazel » 27 Joulu 2006, 01:27

Mua ei toi jättiläinen niinkään pelottanut, sehän oli hyvä. Mutta yksi todella kamala kohtaus oli se, missä vihannekseksi taantunut Leo heräsi eloon siinä pyörätuolissa. Se oli jotain niin kamalaa... :eeek:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja AnnFredi » 27 Joulu 2006, 10:17

Minulle jäi traumat siitä kääpiöstä, metsästä ja tunnusmusiikista. Mieleen on jäänyt myös kohtaus, jossa Lauran isän hiusten väri muuttui tummasta harmaaksi ja äijästä tuli omituinen tanssahteleva tyyppi. Kammoan edelleenkin peilibob-kohtauksia, enkä tiedä, uskallanko katsoa enää koko sarjaa...  :roll:
Sensacio! Nimbocumulus a costa!
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja AntSa » 27 Joulu 2006, 13:04

Sarjassa on monta hyvin vaikuttavaa, mieliin jäävää, vieläkin tehokkaan PELOTTAVAA kohtausta... Ne peilikohtaukset saa aina kylmät väreet aikaiseksi, samoin se tuuletin, kilta, Windom Earlen "siirrot" jne.  Yksi kaikkein pelottavimmista kohtauksista tapahtui mielestäni siellä Donnan kotona, kun James, Donna ja Maddie laulelivat viattomasti yhdessä...  Ei kohtauksesta sen enempää, sillä toivon että tältäkin foorumilta joku pääsee nauttimaan sarjan tenhoavasta taiasta ensimmäistä kertaa. Sen sanon, että se kohtaus syöpyi mieliini pitkäksi ajaksi - eikä unta tainnut seuraavana yönä tulla juuri lainkaan..  :eeek:

Myöskin MADDIEn kohtalo oli kuvattu todella mieliin syöpyvän voimakkaasti. Huumoria sarjaan toivat useat hauskat sattumukset.. Yksi mielihahmoistani on kyllä edelleenkin rouva NADINE HURLEY....  :repeilee:  "Koululainen". Toki.  :repeilee:
AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Clara » 27 Joulu 2006, 23:49

AntSa kirjoitti:...yksi kaikkein pelottavimmista kohtauksista tapahtui mielestäni siellä Donnan kotona, kun James, Donna ja Maddie laulelivat viattomasti yhdessä... 

...rouva NADINE HURLEY....  :repeilee:   "Koululainen". Toki.  :repeilee:

:eeek: :eeek:
Vahinko on tapahtunut. Nyt vain odotamme tomun laskeutumista.
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Cyrano » 28 Joulu 2006, 04:05

Tästä TWIN PEAKSista pitää varmaan varmaan duunata toinenkin ketju
eli SPOILERIT niille, jotka ovat jo nähneet sarjan.

Jos joku ei ole nähnyt sarjaa olleenkaan, niin pieni vinkki:
katso kuusi ensimmäistä jaksoa tarkkaan, nauhoita vaikka.
sen jälkeen voi päättää haluaako nähdä enemmän.

Kahteen kertaan tuo on nähty. Koukuttava sarja, jota ei voi unohtaa.
Se hypnoottisen unenomainen musiikki vie mukanaan.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.
Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja barbarossa » 28 Joulu 2006, 23:59

Olenkin tuolla sarjoja DVD:llä -ketjussa jo hehkuttanut, että Twin Peaksin toinen tuotantokausi on ilmestymässä DVD:nä, joten sikäli ei liene yllätys, että olen fani. :heh:

Jäin koukkuun heti aloitusjaksosta silloin aikanaan (oliko se nyt sitten 1991) eivätkä tunteeni ole sammuneet vuosien varrella. Tuolloin muistan pitäneeni sarjaa niin pelottavana, että yleensä nauhotin sen ja katsoin vasta seuraavana päivänä iltapäivällä.
Leffat ja muut on nähty, omistan toki Laura Palmerin päiväkirjan ja Twin Peaks -cd:tä tulee kuunneltua yhä. Ykköskausi löytyy DVD:nä, mutten ole kyllä mitenkään puhki sitä katsonut, kai pari kertaa vain. Ja sarjahan tuli jo kertaalleen uusintana, taisi olla 90-luvun puolella..? :mitvit:

Jos Juhkikselle jättiläinen on ollut kova pala, niin mulle sitä on yhä Bob, joka on ehkä pelottavinta ikinä. Kuva

Olen ollut vuorotellen rakastunut sarjaan liki kaikkiin naisiin, enkä osaa vieläkään / taaskaan päättää, kuka niistä olisi ihanin. Vuonna 1991 voiton taisi silmissäni viedä Laura itse, vaikka pidin Audreystakin. Myös Donna ja Shelly oli ihania. :sorivaan: Samassa tilanteessa taidan olla vieläkin, Laurassa on jotain huippukutkuttavaa ja suloista, mutta toisaalta myös Donnan viileämpi kauneus vetoaa muhun. :miettii:

Muoks: Unohduin niin pohtimaan tuota naisasiaa, että sarjan ihanin mies unohtui mainita, se on tietenkin James. :joojoo:
Viimeksi muokannut barbarossa päivämäärä 29 Joulu 2006, 00:05, muokattu yhteensä 1 kerran
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka

ViestiKirjoittaja Hazel » 29 Joulu 2006, 00:44

Mun mielestä sarjan kaunein nainen oli Shelly, ihana Mädchen Amick

Kuva

Miehistä suosikkini löytyvät sheriffin toimistosta  ;).  Enkä tarkoita Andya  :heh:.
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Katinka » 29 Joulu 2006, 13:11

Täytyy tunnustaa, etten ole katsonut tätä sarjaa aikaisemmin kuin muutaman jakson. Miten olenkaan onnistunut siinä? Jospa nyt aloittaisin alusta ja pääsisin jopa kärryille sarjan tapahtumista?Katsotaan nyt... ;) :peukku:
Belgrad 2008!!
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja barbarossa » 29 Joulu 2006, 15:09

Hazel kirjoitti:Miehistä suosikkini löytyvät sheriffin toimistosta  ;).  Enkä tarkoita Andya  :heh:.

Mitä, miksi et?! :tajutkaa: Andyhän on aivan vallottava! :heh:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka

ViestiKirjoittaja AntSa » 29 Joulu 2006, 16:32

barbarossa kirjoitti:Muoks: Unohduin niin pohtimaan tuota naisasiaa, että sarjan ihanin mies unohtui mainita, se on tietenkin James. :joojoo:

Jamesin herkkyys tenhoaa minuunkin. Yksi koskettavimmista ja riipaisevimmista kohtauksista nähdään eräässä alkupään jaksoista, kun Jamesiä kuulustellaan sydämenpuolikkaasta ja katsoja saa nähdä takauman Jamesin ja Lauran sydämenpuolikkaiden vaihdosta.

Laura: "James; quess why I'm so happy today"..?!

James: "Because your skin is soft and you smell so good".

Laura: "No.... Because I really believe that YOU LOVE ME... Now my heart belongs to you".

IHANA SARJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!  MAAILMAN IHANIN ja eniten minuun vaikuttanut sarja ikinä.  :kiitos: <3 :rakkaus: :kups:
AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja MuzaMaza » 29 Joulu 2006, 17:01

Tää reppana ei niinku edes tajunnut, että TP tulee Subin lisäksi myös Maikkarilta.  :stupido:
Euroviisut, Suomen karsinta 1961-2011. R.I.P.
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja kwak » 02 Tammi 2007, 00:42

Olipa varsin mielenkiintoinen, koukuttava ja koskettavakin ensimmäinen jakso! :peukku: Pelottavakin myös. :eeek: Pitikö sen Laura Palmerin äiteen nyt tuolla tavalla kirkua tuossa lopussa... Ei tuu uni silmään kyllä koko yönä. :apuva:
Why can't this moment last forevermore?
kwak
Press
Press

ViestiKirjoittaja Marjukka » 02 Tammi 2007, 00:44

Ihanaa, nuori polvikin löytää Twin Peaksin  :)
Mulla löytyy jaksot kämäisillä 90-luvun alun VHS:illä...
Hurahdin hetkellisesti myös sarjan musiikkiin aikanaan ja kuuntelin soundtrackkia ihan transsissa  :cool: En välitä tuon tyylisestä musasta noin yleensä, mutta sarjan "unenomaiseen" juttuun se sopii tosi hyvin.

Julee Cruisen levyjä oon kyllä ostanut vastakin.
Viimeksi muokannut Marjukka päivämäärä 02 Tammi 2007, 00:46, muokattu yhteensä 1 kerran
"Gaitana vaan, munamahat!"
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija

Seuraava

Paluu Televisio