Fanit 40€/hlö, muut 20€/2hlö? No joo
Mieleeni on myös palautunut tuottaja Anssi Aution väite, että häntä kylmäsi kun hän tajusi keitä kaikkia SUURIA nimiä tuomaristo tiputti pois, kun he eivät tienneet keitä tiputtivat. Siis joo, toihan on ihan jees systeemi, että ei annettaisi tuomarien tietää, että kuka kipaleen esittää, mutta korjatkaa jos olen väärässä: Siis demoversioissa lauloivat ihan lopulliset esittäjät?
Näin ollen herää kysymys, että eivätkö nämä kovanimiset alan ammattilaiset muka tietäneet, että demolla laulaa Movetron, Antti Tuisku, Anna Abreu, Nightwish, Chisu, Anna Puu, The Rasmus, Sunrise Avenue, Tarja Turunen, Jari Sillanpää, Jenni Vartiainen, Kaija Koo, Juha Tapio....... (leikitellään nyt ajatuksella, että nämä kaikki kisaan hakivat

)
Siis ihan nyt vain muutaman mainitakseni, jos kerran tuottajaa oikeen KYLMÄSI kun hän tajusi keitä tuomariston onnistui tiputtaa jatkosta. Tuohan on siis ymmärrettävä niin, että TODELLA isoja nimiä on pyrkinyt mukaan. Onko minun siis uskottava tuo väite, että nämä kaikki ISOT nimet onnistuttiin pudottamaan jatkosta? Ettei ihan vahingossakaan tuomaristo pitänyt yhtäkään heistä niin hyvänä, että paikka TOP40 joukkoon olisi irronnut? Siis ihanko oikeesti?
Ja toinen asia, mitä olisi tapahtunut jos tuomaristo olisi valinnut jatkoon kaikki nämä suuret ja tunnetut nimet, jotka mahdollisesti hakivat kisaan. Teoriassa siis meillä voisi nyt olla tilanne, että UMK:ssa olisi jatkossa 12 Suomen musiikkitaivaan kirkasta tähteä.... Nämäkö sitten olisi pistetty klubikiertueelle petraamaan lavaesiintymistään? Heillekö olisi annettu ohjeita miten parantaa? Hekö olisivat kädestä pitäen opetelleet laulamaan nuotilleen? Ihanko oikeesti? Vuosikausia keikkailleet ja tai muuten vaan suurta kansansuosiota nauttineet, kokeneet artistit muka pistettäisiin läpi jostain treenausmankelista..... Elekää viittikö huijata.....
Sanokaa suoraan vaan, että UMK:ssa tarkoitus on päästää ei-niin-isot-nimet esille. Sanokaa se suoraan, älkääkä yrittäkö uskotella, että teoriassa, SIIS TEORIASSA, olisi mahdollista, että 12 finalistia olisivat suuria nimiä, kunhan vain heidän kappaleensa olisivat olleet parhaimmasta päästä. Juu ei, mä veikkaan, että tyyli on ollut
"Movetron (ynnä muut, joita tiputtaessa tuottajaa muka kylmäsi), juu ei kiitos, liian tuttu nimi. Seuraava"
Tämä siis vain mun mielipide. Pyydän anteeksi, jos se jotakuta loukkaa.

Mutta mun on vain niin kauheen vaikea tajuta, että jokaikinen suuri nimi olisi onnistuttu tiputtamaan. Ettei yksikään lähettänyt tarpeeksi hyvää demoa? Nämä kaikki 40 olivat siis parempia kuin yhdenkään suuren nimen?
Kaikki tässä tämä formaatin rakenteessa vaan huutaa, minun mielestä, että tässä ei ollu tarkoituskaan antaa niille kirkaimmille nimille mahdollisuutta. Olettaen siis, että sellaisia edes haki mukaan.