Talviolympialaiset 2022

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19775
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Tänään on sitten päätetty, että vuonna 2022 tullaan jatkamaan talvipropag.../-olympialaisten linjoilla ja vuoden 2022 talvikisat pidetään Kiinan Pekingissä.

:niinpa: Vastahan olympialaiset olivat Kiinan isännöiminä, Kiinan tuntien maassa tullaan järjestämään propagandakisat nälkäpalkalla raatavalla pakkotyövoimalla ja pelkästään näyttävyyden vuoksi on budjetin oltava vähintään puolet Suomen valtion vuosibudjetista. Kazakstan tuskin olisi ihan samanlaisia propagandakisoja alkanut järjestämään. :roll:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Kyllä Kazakstanissakin riittää ihmisoikeusrikkomuksia ja korruptiota. :joojoo: Sielläkin olisi varmasti satsattu kunnolla öljyrahaa, kun ensimmäistä kertaa koko maailman katse olisi ollut suunnattu heihin.

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/mielipi ... jatteluun/

Itse ihmettelen sitä, että onko Pekingissä talvella lunta. :mitvit: Vai järjestetäänkö kaikki ulkoilmakilpailut jossakin lähivuoristossa?
Riskinä seniorilaumat

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

jee euroviisut kirjoitti:Kazakstan tuskin olisi ihan samanlaisia propagandakisoja alkanut järjestämään. :roll:
Niivvarmaa. :repeilee:
Pete kirjoitti:Itse ihmettelen sitä, että onko Pekingissä talvella lunta. :mitvit: Vai järjestetäänkö kaikki ulkoilmakilpailut jossakin lähivuoristossa?
Noin parinsadan kilometrin päässä Zhangjiakoussa. :joojoo: Itse olin satavarma että kisat menee Almatyyn, koska lumivarmuus ja kompaktimpi alue mutta ei sit. :niinpa:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja andre06 »

^ Tekolumi on keksitty, mutta onhan se hieman koomista, että talvikisat Pekingissä... ja 2008 kisojen avajaispäivänä piti sataa, joten taivalle ammuttiin elohopeaa sateen välttämiseksi. :niinpa:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kiinalaiset urheilijat valmistautuvat olympialaisiin tiiviisti Vuokatissa. :uujee:

https://yle.fi/uutiset/3-10631700
Riskinä seniorilaumat

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Näillä näkymin NHL osallistuu Pekingin jääkiekkoturnaukseen.

https://yle.fi/urheilu/3-11444078
Žvižej fucked up the solo

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Täytynee nauttia sit NHL-pelaajien läsnäolosta täysin rinnoin, kun voi vierähtää tovi, ennen kuin nähdään taas Sebastian Ahoja ja Patrick Laineita mm-jäillä. Seuraava NHL-kausi kun kuulemma alkaa myöhässä vasta joskus joulukuussa ja siten venynee loppupäästä siten, ettei pelaajat ehdi kevään 2021 mm-kisoihin. Eiköhän sen jälkeen vuoden päästä ole taas pelaajien sopimuksetkin katkolla, jolloin eivät voi taaskaan osallistua kisoihin, jne...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Pete »

Riskinä seniorilaumat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

NHL-pelaajat ovat mukana...

https://www.is.fi/nhl/art-2000008240433.html
NHL tosin jätti vielä takaportin olympialaisista vetäytymiseen, jos koronatilanne pahenee ja NHL:n ottelukalenteri ruuhkautuu otteluperuutusten takia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Suomen jäätanssipari Juulia Turkkila & Matthias Versluis voittivat tänään olympiakarsinnan jäätanssikisan Oberstdorfissa uusilla komeilla ennätyspisteillään 181,19 & saavuttivat paikan Pekingiin! Todella kova suoritus :tapu: <3. Pari on kehittynyt huimasti ja toivotaan, että kehitys tästä vaan jatkuu :joojoo:. Viimeksi jäätanssissa nähty suomalaispari 1994 Lillehammerissa!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ekat Leijonat valittu Pekingiin: Rantanen, Barkov, Aho. :tapu: Tästä se lähtee. Hitsi mä odotan innolla näitä jääkiekon olympialaisia. Toivottavasti loukkaantumiset tai korona eivät sotke kuvioita ja jäälle saadaan oikein dream team...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Ensimmäiset Suomen joukkueen urheilijat nimetty!

https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a ... a360af8e73

Varsin odotetut nimet tuolla nimetyissä!

NHL-kiekkoilijoita ei varmaan sit nähdäkään Pekingissä!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

-kaitsu87- kirjoitti: 20 Joulu 2021, 13:59 NHL-kiekkoilijoita ei varmaan sit nähdäkään Pekingissä!
Mälsää, jääkiekko ainoa syy, miksi nämä kisat kiinnostais, muuten ei oikein innosta seurata kun norjalaiset keräävät mitalit talteen. Toivottavasti turnaus pelataan sitten KHL- ja europelaajilla, vaikka tiedä häntä kuinka pahaksi tämä tilanne vielä ehtii muuttua.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

-kaitsu87- kirjoitti: 20 Joulu 2021, 13:59 NHL-kiekkoilijoita ei varmaan sit nähdäkään Pekingissä!
Mistä luit näin? :shock:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

MIH96 kirjoitti: 20 Joulu 2021, 14:43
-kaitsu87- kirjoitti: 20 Joulu 2021, 13:59 NHL-kiekkoilijoita ei varmaan sit nähdäkään Pekingissä!
Mistä luit näin? :shock:
Ylen verkkosivuilta, maikkarin tekstitv:stä, eiköhän tuosta ollut puhetta myös Iltasanomissakin... pikemminkin kysyisin, että missä tuosta ei ole puhuttu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Minä odotin jo kuumeisesti NHL-pelaajien edesottamuksia Pekingissä. :lohduton: Toivottavasti heidät nähdään sitten Milanossa/Cortinassa 2026! Nykyinen Leijona-sukupolvi on silloin toki neljä vuotta vanhempi, mutta eivät vielä liian vanhoja kuitenkaan.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Toivottavasti motivoituvat tästä takaiskusta järkkäämään taas pitkän tauon jälkeen World Cupin Pohjois-Amerikassa NHL-pelaajineen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16170
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Mun mielestä edellinen World Cup tuntui kovin muoviselta kaikkine täytejoukkueineen, mieluummin ottaisin joko olympialaiset tai ei mitään. :sorivaan:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, olihan siinä World Cupissa omat omituisuutensa, mutta niin on muistaakseni myös olympialaistenkin otteluohjelmassa (luultavasti aikataulun kireydestä johtuvia).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

No, toivottavasti sitten kevään MM-kotikisoihin saadaan paljon NHL-pelaajia pleijareista karsiutuvista joukkueista.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saas nähdä miten noiden kotikisojenkin kanssa käy. Ja Torinon viisujen. Omikron tuntuu leviävän salamana, eikä rokotteet pure siihen. En haluais ripotella tuhkaa vielä noiden tapahtumien ylle, mutta panee vähän arveluttamaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

hra47 kirjoitti: 20 Joulu 2021, 18:38 Saas nähdä miten noiden kotikisojenkin kanssa käy. Ja Torinon viisujen. Omikron tuntuu leviävän salamana, eikä rokotteet pure siihen. En haluais ripotella tuhkaa vielä noiden tapahtumien ylle, mutta panee vähän arveluttamaan.
Vaikka kieltämättä osin hieman huonolta näyttää, niin 3. rokotusannos ilmeisesti tehoaa kuitenkin ihan hyvin ja toukokuuhun mennessä monissa maissa ollaan sen kanssa jo pitkällä. Mutta koronasta nyt ei voi koskaan tietää ja voihan silloin olla jo taas uudet variantit leviämässä. :aivanmaassa:
Violins playing
Angels crying

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Anteeksi nyt, tässä on hieman raivonpurkausta.

Se laji, jossa pelkään Ruotsin kultaa Pekingissä eniten, ei ole ampumahiihto, maastohiihto eikä curling, vaan yllättäen... pikaluistelu. Kun sain Mitä Missä Milloin -vuosikirjan vastikään joululahjaksi, luin sieltä ruotsalaisesta nimeltä Nils van der Poel, tyyppi josta en ollut kuullutkaan. Hän oli nimittäin voittanut viime talvena maailmanennätysajoilla MM-kultaa pikaluistelussa 5000 ja 10000 metrillä! :jupinaa: :hak: Kuinka järkyttävää. Jos hän häikäisee ME-vauhdissa vielä Pekingissäkin, niin hän nousee yhdeksi inhokkiurheilijakseni. Viimeksi ruotsalaisista on pikaluistelun olympiavoittoon ja -mitaleille päässyt Tomas Gustafsson Soulissa 1988 noilla samoilla matkoilla.

Voin olla tyytyväinen, jos Ruotsi ei yllä seitsemään kultaan niin kuin Torinossa ja Pyeongchangissa. Sara Hector jääköön ilman kultaa suurpujottelussa (se on toivon mukaan Mikaela Shiffrinin heiniä), ampumahiihdossa saisi enintään yksi kulta (mieluiten nolla) karata sinikeltaisille, ja naisten hiihdossakin toivon, että svedujen hurraahuudot rajoittuvat sprintteihin. Curlingissa lienee muutamien edellisten MM-kisojen perusteella isommat kultamahdollisuudet Ruotsin miehillä kuin naisilla. Mitään Ikean lihapullien syöntilupausta tai muuta semmoista minulla ei ole tällä kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Minulle jokainen muualle kuin Norjaan mennyt mitali on ilahduksen aihe. Eipä näissä hiihtolajeissa maailman kärki ole muutenkaan mitenkään laaja, joten yksille ja samoille maillehan ne mitalit tuppaavat menemään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7150
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Mulla on vaan yksi toive & se on, ettei Norja voita kaikkia maastohiihdon olympiakultia! Ampumahiihdossa, alppihiihdossa, mäkihypyssä & yhdistetyssä norjalaiset vienee myös ison potin mitaleita. Yhdistettyä en odota, koska yksi mies on niin ylivoimainen ettei muilla ole mitään jakoja voittaa. Ehkä pikaluistelustakin Norjalle tulee joku mitali vaikken nyt tiedä yhtään norjalaista pikaluistelijaa :heh:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16821
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Happy »

jee euroviisut kirjoitti: 31 Heinä 2015, 16:28 Tänään on sitten päätetty, että vuonna 2022 tullaan jatkamaan talvipropag.../-olympialaisten linjoilla ja vuoden 2022 talvikisat pidetään Kiinan Pekingissä.

:niinpa: Vastahan olympialaiset olivat Kiinan isännöiminä, Kiinan tuntien maassa tullaan järjestämään propagandakisat nälkäpalkalla raatavalla pakkotyövoimalla ja pelkästään näyttävyyden vuoksi on budjetin oltava vähintään puolet Suomen valtion vuosibudjetista. Kazakstan tuskin olisi ihan samanlaisia propagandakisoja alkanut järjestämään. :roll:

Pete kirjoitti: 31 Heinä 2015, 21:53 ^ Kyllä Kazakstanissakin riittää ihmisoikeusrikkomuksia ja korruptiota. :joojoo: Sielläkin olisi varmasti satsattu kunnolla öljyrahaa, kun ensimmäistä kertaa koko maailman katse olisi ollut suunnattu heihin.
Itsekin harmistelin joskus ettei Kazakstan saanut isännyyttä!
Olishan se ollut aika mielenkiintoista jos Kazakstan ois järjestänyt näin kiusalliseen aikaan nuo talviolympialaiset.. sehän jäi vaan parista äänestä kiinni ...ois nyt tullu aika dramaattiset kisat :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Happy kirjoitti: 10 Tammi 2022, 05:11 Olishan se ollut aika mielenkiintoista jos Kazakstan ois järjestänyt näin kiusalliseen aikaan nuo talviolympialaiset.. sehän jäi vaan parista äänestä kiinni ...ois nyt tullu aika dramaattiset kisat :mrgreen:
Ei voi taas kuin kauhistella tätä menoa. Kazakstanissa kuolee satoja ihmisiä ja täällä keskustelun taso on tällaista.

Vähän maalaisjärkeä myös voisi käyttää - tuskinpa olympialaisia olisi siellä järjestetty tällaisessa tilanteessa.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2353
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Samiasd kirjoitti: 10 Tammi 2022, 12:05
Happy kirjoitti: 10 Tammi 2022, 05:11 Olishan se ollut aika mielenkiintoista jos Kazakstan ois järjestänyt näin kiusalliseen aikaan nuo talviolympialaiset.. sehän jäi vaan parista äänestä kiinni ...ois nyt tullu aika dramaattiset kisat :mrgreen:
Ei voi taas kuin kauhistella tätä menoa. Kazakstanissa kuolee satoja ihmisiä ja täällä keskustelun taso on tällaista.

Vähän maalaisjärkeä myös voisi käyttää - tuskinpa olympialaisia olisi siellä järjestetty tällaisessa tilanteessa.
Hyvin sanottu Sami! 👍
🇫🇮👖🥚

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1548
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Samiasd kirjoitti: 10 Tammi 2022, 12:05 Vähän maalaisjärkeä myös voisi käyttää - tuskinpa olympialaisia olisi siellä järjestetty tällaisessa tilanteessa.
Valitettavasti varmaankin olisi. Ei maalaisjärki ole ennenkään urheilupomojen päätöksiä ohjaillut vaan raha. Eikös se joku kv-olympiakomitean pomo ollut sitä mieltä, että diktatuureissa on hyvä järjestää kisoja, kun niissä kaikki sujuu niinkuin halutaan, kun kansalta ei tarvitse kysellä? Jos kisat olisivat olleet tulossa Kazakstaniin, olisi tällaiset protestit kahta kauheammin tukahdutettu, ja palattu päiväjärjestykseen. Muutama setelitukku olisi vilahtanut olympiakomitealaisten taskuun, ja he olisivat kirmanneet kertomaan tv-kameroille, miten turvallista Kazakstanissa on viedä kisat läpi, ja ettei urheilua ja politiikkaa tule sotkea.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olympialaisten kaltaisissa isoissa tapahtumissa on lisäksi oma hitausmomenttinsa, ei niitä ainakaan muualle siirretä parin viikon varoajalla, jolloin kyseeseen tulisi joko kisojen lykkääminen tai kokonaan peruminen, mikä taas olisi epäreilua urheilijoita kohtaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin