Jääkiekon World Cup

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja hra47 »

http://www.nelonen.fi/uutiset/viihde/21 ... -neloselta

World Cup pelataan Torontossa, Kanadassa 17.9.-1.10. Turnaukseen valmistavissa harjoitusotteluissaan Suomi kohtaa Ruotsin (8.9. ja 10.9.) ja Yhdysvallat (13.9.). World Cupin pääselostajana toimii Antti Mäkinen.

Nelonen Media ja Viasat tiedottavat World Cup -lähetyksistään tarkemmin kesän ja alkusyksyn aikana.

WORLD CUP NELOSELLA SYKSYLLÄ 2016:

Harjoitusottelut:
8.9. Suomi-Ruotsi (Nelonen & Viasat & Viaplay)
10.9. Ruotsi-Suomi (Nelonen & Viasat & Viaplay)
13.9. USA-Suomi (Nelonen & Viasat & Viaplay)

Alkulohko:
18.9. Suomi-Pohjois-Amerikka (Nelonen & Viasat & Viaplay)
20.9. Suomi-Ruotsi (Nelonen & Viasat & Viaplay)
22.9. Suomi-Venäjä (Nelonen & Viasat & Viaplay)

Välierät ja finaalit:
24.9. A1-B2 välierä (live: Viasat & Viaplay, jälkilähetys: Nelonen)
25.9. B1-A2 välierä (live: Viasat & Viaplay, jälkilähetys: Nelonen)
27.9. 1. finaali (live: Viasat & Viaplay, jälkilähetys: Nelonen)
29.9. 2. finaali (live: Viasat & Viaplay, jälkilähetys: Nelonen)
1.10. 3. finaali (live: Viasat & Viaplay, jälkilähetys: Nelonen)

Otteluaikatauluihin saattaa tulla muutoksia.
Ihme kyllä, Nelonen esittää harjoitusottelut ja Suomen alkulohkon pelit suorana lähetyksenä ilmaiskanavalla ja välierät ja finaalitkin tulevat jälkilähetyksinä. Olin skeptikkona jo heittänyt kaikki toiveet nähdä kyseisiä matseja...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja hra47 »

LEIJONIEN WORLD CUP -JOUKKUE 2016:

Maalivahdit:
Mikko Koskinen
Tuukka Rask
Pekka Rinne

Puolustajat:
Jyrki Jokipakka
Sami Lepistö
Esa Lindell
Olli Määttä
Ville Pokka
Rasmus Ristolainen
Sami Vatanen

Hyökkääjät:
Sebastian Aho
Aleksander Barkov
Joonas Donskoi
Valtteri Filppula
Mikael Granlund
Erik Haula
Jussi Jokinen
Mikko Koivu (C)
Leo Komarov
Lauri Korpikoski
Patrik Laine
Jori Lehterä
Teuvo Teräväinen

Torstaina se alkaa (esiotteluilla)...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja sziget »

Sanni Grahn-Laasonen boikotoi Leijonien harjoitusottelua

Tiukempikin voisi olla. Dopingliiga NHL:n takia Kanada ja USA pitäisi sulkea ulos kansainvälisestä urheilusta kaikissa lajeissa. Myös Suomi, Ruotsi ynnä muut maat, joiden maajoukkueissa pelaa dopingliigan pelaajia, pitäisi sulkea pois kaikesta kansainvälisestä urheilusta. Siis jos Wada olisi tippaakaan johdonmukainen vaatimuksissaan.

Itse en ole noin tiukka. Leijonille onnea Doping Cupiin ja ministerille pisteet rohkeasta kannanotosta. :peukku:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tämän ja tämän jutun perusteella ADT olisi ollut lähinnä Suomen omien pelaajien perässä. Tyypillistä suomalaista pelisilmää, jos ei muita maita päästä testaamaan, rampautetaan edes oma maajoukkue ja loataan Suomen maine turnauksen alla. Norjalaisten hiihtäjien "astma"lääkepelleilyn kohdalla sen sijaan ollaan ihan tuppisuina ja halvaantuneita...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tuota mainoskatkojen tiheyttä... toivottavasti ei tihene vielä entisestään kun siirrytään rapakon toiselle puolen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja sziget »

Jatkoaikavoitto Suomelle. En katsonut, mutta tosipelejä saatan katsoa, jos on aikaa.
hra47 kirjoitti:Tämän ja tämän jutun perusteella ADT olisi ollut lähinnä Suomen omien pelaajien perässä.
Totta, kansalliset andidopingtoimijat testaavat maan omia urheilijoita. Suomessa valvonta on luotettavaa, jossain muualla tunnetusti ei. ADT saa valtansa Wadalta, jonka sääntöjen mukaan eletään. NHL:n kanssa Wada kuitenkin suostui diiliin, jonka mukaan World Cupin järjestäjä hoitaa testauksen ja Wada nyökyttelee sivusta. Ei se paljon luottamusta herätä, kun perinteisesti NHL:n ns. antidopingtyö on ollut pelkkä vitsi. Viime aikoina kuvaa on tosin kiillotettu ja jotain pikku tuomioitakin kuulemma jaettu.
hra47 kirjoitti:Norjalaisten hiihtäjien "astma"lääkepelleilyn kohdalla sen sijaan ollaan ihan tuppisuina ja halvaantuneita...
Ainakin Timo Seppälä on puhunut suunsa puhtaaksi. Se ei tietenkään riitä, vaan lääkkeiden dopingkäyttö pitää lopettaa. Jos Wada ei tee mitään, Suomi voisi näyttää esimerkkiä ja boikotoida Lahden MM-hiihtoja. :heh:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja sziget »

Sori, olin liian varovainen. NHL on ennallaan ja douppaus täysin vapaata, jos päivän näkökulmaan on uskominen. Ihmetellä voi, miksi Wada antaa touhulle hyväksymisleiman suostumalla World Cupin "tarkkailijaksi".

Ei anneta sen pilata hyvää viihdetapahtumaa. Onnea kaikille ja Venäjä voittoon.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Minkähän hymnin ja lipun alla Team North America ja Team Europe pelaavat?

Ymmärrän ton Euroopan joukkueen, koska se käsittääkseni koostuu niiden maiden pelaajista, jotka eivät mahtuneet mukaan turnaukseen, mutta tolla Pohjois-Amerikan joukkueella kai ei ole muuta perustetta kuin se, että sellainen pitää olla koska Euroopallakin on...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

hra47 kirjoitti:Minkähän hymnin ja lipun alla Team North America ja Team Europe pelaavat?
Molemmille on disainattu vaakunat, jotka löytyvät pelipaidoista. Kaipa ne käyvät myös lipuista.

Pohjois-Amerikalle soitetaan sekä USA:n että Kanadan hymnit, Euroopalle ei mitään. Tuntuu vähän pönöltä. Miksihän Oodi ilolle ei kelvannut? Tai mikä tahansa? Kuinka yhtenäinen joukkue voi olla, jos edes hymnistä ei päästä sopuun?

Pohjois-Amerikan U23-joukkue on kai olemassa ennen kaikkea siksi, ettei seitsemällä joukkueella saa järkevää turnausformaattia. Tämänhetkisillä voimasuhteilla kuudella maa- ja kahdella sekajoukkuella saataneen aikaan tasokkaampi turnaus kuin seitsemällä maa- ja yhdellä sekajoukkueella. Mikä se seitsemäs maa edes olisi? Saksaa, Slovakiaa ja Sveitsiä voi kaikkia perustella. Itse olisin järjestänyt karsinnan kahdesta viimeisestä paikasta näiden ja parin muun maan kesken, mutta karsinta ei ehkä ajatuksena sovi tällaiseen virallista arvoa vailla olevaan kutsuturnaukseen.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Timoteus kirjoitti:Pohjois-Amerikan U23-joukkue on kai olemassa ennen kaikkea siksi, ettei seitsemällä joukkueella saa järkevää turnausformaattia.
Joo, tuo on hyvä pointti, en tullut ajatelleeksi. Toinen mahdollisuus olisi ollut järjestää turnaus kuuden maan kesken ja unohtaa sekajoukkueet kokonaan... kovin pieneksi turnaus olisi kuitenkin käynyt tuolla tavalla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja sziget »

Varmaan on syynätty edellisten World Cupien tuloksia. Kun molemmissa lohkojumbot jäivät nollille (1996 kylläkin Tšekki eikä Saksa), haluttiin nyt kokeilla jotain uutta. Ketkähän sitten fanittavat nimenomaan Pohjois-Amerikan nuorisojoukkuetta? Varmaan pelaajien vanhemmat ja tyttö- tai poikaystävät.
Timoteus kirjoitti:Pohjois-Amerikalle soitetaan sekä USA:n että Kanadan hymnit, Euroopalle ei mitään. Tuntuu vähän pönöltä. Miksihän Oodi ilolle ei kelvannut?
EU-hymni sveitsiläisille? Yksi norjalainenkin näyttää joukkueessa olevan. No ehkä on turhaa olla niin pikkumainen. Suomelle voisi hyvin soittaa Ruotsin tai Venäjän hymnin, kun melko äskettäin oltiin samaa maata. :joojoo:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Oodi ilolle on ollut Euroopan neuvoston hymni vuodesta 1972. EU, tai silloin vielä EY, valitsi sen omaksi hymnikseen vasta vuonna 1985. Norja ja Sveitsi ovat Euroopan neuvoston jäseniä, joten hymni edustaa myös norjalaisia ja sveitsiläisiä. :joojoo:

Myös UEFA käyttää hymnin uudelleensovitusta virallisten maaottelujen yhteydessä, mitä en tiedä yhdenkään maan protestoineen, vaikka UEFA:lla on neljä Euroopan neuvoston ulkopuolistakin jäsenmaata (Israel, Kazakstan, Kosovo ja Valko-Venäjä).
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ En väitä ihmetelleeni biisin käyttöä UEFA-tunnarina, vaikka omissa mielikuvissani EU onkin päällimmäisenä. Hyvin ovat Brysselin rosvot omineet hymnin itselleen, sanoisi populisti.

Turnauksen kannalta lupaavaa, että Eurooppa voitti USA:n. Ei ainakaan litran mittoja olla.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomen upotessa, täytynee ottaa kannustuksen kohteeksi Euroopan yhdistelmäjoukkue, joka voitti viimeksi Tshekin jatkoajalla 3-2 ja on matkalla kohti välieriä. :peukku: Suomi on tehnyt kahdessa pelissä yhden maalin, eli se sama vanha laulu maalintekemisen vaikeudesta on jälleen ajankohtainen. Suomen pelistä puuttui näin maallikon silmään vaarallisuus, josta olisi syntynyt loistavia maalipaikkoja. Ero tuli paremmin esille Pohjois-Amerikan joukkuetta vastaan, mutta elättelin toiveita, että peli olisi sujunut paremmin Ruotsia ja varsinkin Venäjää vastaan, amerikkalaiset joukkueet kun ovat olleet yleensä hankalampia vastustajia leijonille. Viimeisessä pelissä Venäjää vastaan ei olekaan Suomen kannalta enää muuta panosta kuin kunnia. :niinpa:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Euroopan joukkue lyönyt Ruotsin ja menee finaaliin!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mahtava juttu. Uskoinkin, että Euroopan joukkueella on saumat yllättää Ruotsi, heidän edeltävien peliesitysten perusteella. Kanadan kaataminen finaalissa onkin sitten eri juttu, varsinkin kun kyseessä on useamman ottelun mittainen pelisarja. Mielestäni tuollainen ottelusarja on hiukan antikliimaksi ja vähentää draamaa ja yllätyksen mahdollisuutta. Mutta ehkäpä sillä tavalla saadaan sitten myytyä pääsylippuja moninkertainen määrä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ensimmäisessä finaalissa selostajat valittelivat, että ottelussa ei ollut finaalin tuntua ja meno oli melko flegmaattista. Voisikohan johtua siitä, että kyseessä on ottelusarjan ensimmäinen peli, jossa mestaruus ei ole vielä katkolla. Toisessa pelissä mestaruus on jo katkolla, mutta hävinnyt osapuoli on silloin vieläkin enemmän altavastaajan asemassa. En oikein miltään kantilta keksi tuollaisesta 2-3 pelin ottelusarjasta hyviä puolia. Ellei sitten lipunmyynti ole sellainen. NHL:ää tai kotimaista kiekkoliigaa en ole koskaan seurannut, joten en tiedä millainen tunnelma niiden ottelusarjoissa on. MM-kisoissa joitain vuosia sitten kokeiltu kahden pelin mittainen finaali oli fiasko, eikä sitä onneksi jatkettukaan. Itse olen tykästynyt kerrasta poikki yhden pelin finaaleihin, jolloin yllätykselläkin voi olla suurempi rooli pelissä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Maikkarin urheilu-uutisten mukaan World cupia ei järjestettäisi 2020 syksyllä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja hra47 »

World Cupia kaavailllaan vuodelle 2026 (vasta).

https://www.is.fi/nhl/art-2000008800582.html
Bettman sanoi, ettei NHL ole tehnyt vielä päätöstä siitä, saako Venäjän maajoukkue osallistua jääkiekon World Cupiin vuonna 2026. Superturnausta on kaavailtu edeltämään Milano-Cortinan talviolympialaisia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon World Cup

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nyt aikataulukaavailut näyttää muuttuneen. MTV3:n tekstitv:stä:
Jääkiekkoliiga NHL aikoo järjestää
lajin maailmancup-turnauksen vuonna
2024. Maailman ykkösliiga on hieronut
alustavasti sopimusta maailmancupista
NHL:n pelaajayhdistyksen NHLPA:n ja
kansainvälisen jääkiekkoliiton IIHF:n
kanssa.

Maailmancup on aikomus ajoittaa 2024
helmikuulle. Aiemmin maailmancupia on
pelattu syksyllä. Jääkiekon maailmancup
järjestettiin viimeksi vuonna 2016.
Suomi sijoittui turnauksessa toiseksi
vuonna 2004 syksyllä Kanadan jälkeen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin