Kuinkakohan moni näitä älynväläyksiä laukova on tosissaan sitä mieltä, että esim. naisten pihtaaminen on syy joukkomurhaajien tekoihin? Mitenköhän paljon mukana on ihan puhdasta provoamista ja tietoista huomionhakua?

Valvoja: Roope

skidi kirjoitti:Entä jos tää kaveri saikin vaikka enemmän p*llua kuin kerkesi ottamaan vastaan? Mistä me sitten löydämme syyllisen?

Kieltämättä tuollaiset teoriat tuli itsellenikin mieleen, kun luin, että ensimmäinen uhri oli kaunis tyttö!
Jónsì kirjoitti:skidi kirjoitti:Entä jos tää kaveri saikin vaikka enemmän p*llua kuin kerkesi ottamaan vastaan? Mistä me sitten löydämme syyllisen?
Höpsö nainen, kyllä toimittaja Määttänen ja entropia tietävät paremmin, kuinka paljon pildeä Breivik sai.

entropia kirjoitti:Minä en käsitellyt tätä seksin puute ja mielenterveys -asiaa Breivikin tapauksessa vaan yleisellä tasolla tuon kolumnin pohjalta.

Jónsì kirjoitti:entropia kirjoitti:Minä en käsitellyt tätä seksin puute ja mielenterveys -asiaa Breivikin tapauksessa vaan yleisellä tasolla tuon kolumnin pohjalta.
Ja olit silti väärässä.

entropia kirjoitti:Se on sinun mielipiteesi.

Margot kirjoitti:Lisäksi: Tällaiset tragediat johtuvat juuri siitä, kun joku ei pysty näkemään kaikkia ihmisiä elävinä olentoina, joilla on ihmisarvo. En siis todellakaan aio toimia kuten Breivik ja kumppanit ja lakata näkemästä heitä ihmisinä.

Sikäli kun se joitain lohduttaa...

entropia kirjoitti:Mä en nyt ymmärrä, mikä mun ajattelussa on niin kauhean virheellistä. Mä voin nyt vielä selkiyttää sitä hieman. Eli mun mielestä seksi on jokaisen ihmisen oikeus siinä mielessä, että seksuaalisuus on osa ihmisyyttä. Jokaisen pitää saada tulla kohdelluksi ihmisenä ja pitää ymmärtää se, että esimerkiksi vammaisilla ja vanhuksillakin on seksuaali-identiteetti ja -elämä. En siis tarkoita, että ihmisellä olisi oikeus raiskata joku vastaantulija tai nuorella naisella velvollisuus jakaa pill*a syrjäytyneille ja ujoille miehille. Mun mielestä tuossa kolumnissa yritettiin tuossa loppukommentissa ennemminkin muistuttaa tyttöjä siitä, että nähkää myös ne ihmiset, jotka ei ole näkyvillä.

entropia kirjoitti:Mun mielestä tuossa kolumnissa yritettiin tuossa loppukommentissa ennemminkin muistuttaa tyttöjä siitä, että nähkää myös ne ihmiset, jotka ei ole näkyvillä.

Simulacrum kirjoitti:entropia kirjoitti:Mun mielestä tuossa kolumnissa yritettiin tuossa loppukommentissa ennemminkin muistuttaa tyttöjä siitä, että nähkää myös ne ihmiset, jotka ei ole näkyvillä.
Uskon tyttöjen olevan itse asiassa paljon etevämpiä tässä kuin poikien. Miksi pojille ei voisi esittää aivan saman vaatimuksen? Niillä ujoilla ja hiljaisilla pojilla oloa todennäköisesti helpottaisi huomattavasti sekin, jos koulun alfakoiraat ottaisivatkin mukaan porukkaan ja kohtelisivat vertaisenaan. Missä on poikien sosiaalinen vastuu?
Kyllä Määttänen tuossa jutussaan valitettavasti puhuu pelkästä pimpan jakamisesta.

Callahan kirjoitti: Maailmassa on ihmisiä, joiden kanssa ei oikeasti kukaan halua harrastaa seksiä, edes prostituoidut. Se on julmaa, mutta totta. Miten järjestäisit heidä oikeutensa toteutumisen? Vai oletko kuitenkin samaa mieltä, että kaikille ei sitä seksiä vaan ole saatavilla, vaikka kuinka haluaisi?

Simulacrum kirjoitti:^ Meidän koulussa oli kyllä syrjäytyneitä tyttöjä. Mutta et siis vastannut kysymykseeni. Missä on poikien vastuu? Miksi niitä hyvin pärjääviä poikia ei yhtä hyvin voisi velvoittaa menemään juttelemaan niille hiljaisemmille ja olemaan heille kaverina?

entropia kirjoitti:Sehän olisi toki hienoa, mutta kuten todettua miehet ovat paljon suuremmassa syrjäytymisvaarassa kuin naiset, naiset ovat lähtökohtaisesti sosiaalisempia ja miesten asema parisuhdemarkkinoilla on monin verroin huonompi kuin naisilla. Ei voi vaatia tasa-arvoa tilanteessa, jossa vaaka on näin pahasti vinossa.
Jos kerran tytöille voidaan mielestäsi esittää vaatimus mennä pitämään seuraa syrjäytymisvaarassa oleville pojille niin miksi muille pojille ei voida esittää aivan samaa vaatimusta (siis mennä kaveeraamaan näiden hiljaisten hissukkapoikien kanssa)? Miksi hyvinvoivilla pojilla olisi jonkinlainen vastuuvapaus tässä asiassa? Siksikö, että heillä ei ole naisen sukuelimiä?

Simulacrum kirjoitti:Kyllä Määttänen tuossa jutussaan valitettavasti puhuu pelkästä pimpan jakamisesta.

Lichi kirjoitti:Minä en ainakaan käsittänyt tekstiä lainkaan sillä tavalla, vaan, että "nuori mies tarvitsee rakkautta ja huolenpitoa, kasvaakseen tasapainoiseksi". Teksti oli ihan asiallinen ja siitä aiheutunut kohu järjetön. Sitä ei pidä tulkita kirjaimellisesti. Kyseessä on myös vahvasti mielipidekirjoitus ei esitettyä faktaa. Sen sijaan Simulacrum esittämässä kirjoituksessa oli tarkoituksenhakuisesti ymmärretty tahallaan tuo kirjoitus väärin, jonka kyllä huomaakin selvästi. Kyseessähän on vain yhden henkilön näkemys ja tyylilaji "kärjistävä". Varmasti on halutta tarkoituksella saada huomiota, eli tiettyä sentaasiohakuisuutta. Mutta he, sitähän on kaikki iltapäivälehdet täynnä.
Musta tuntuu, että suomalaiset tulkitsee tekstejä usein liian kirjaimellisesti, eikä ne ymmärrä esim. kärjistystä ja ironiaa...
entropia kirjoitti:Kiva, että joku muukin on tajunnut sen noin.Musta tuntuu, että suomalaiset tulkitsee tekstejä usein liian kirjaimellisesti, eikä ne ymmärrä esim. kärjistystä ja ironiaa...

Aintsu kirjoitti:Vankimielisairaala olisi tekijälle oikea paikka, ei tosiaankaan tuollaisia ihmisiä vapauteen enää koskaan.![]()
entropia kirjoitti:Mua vaan mietityttää se oikeudenmukaisuuden käsite tuossa, kun kymmeniä ihmisiä tappanut henkilö "pääsee" "luksusvankilaan". Meillä on työttömiä, kodittomia ja sairaita ihmisiä, jotka olis mielissään tuollaisesta ylläpidosta, johon toi vanki pääsee.
Jónsì kirjoitti:entropia kirjoitti:Se on sinun mielipiteesi.
Jos päätelmäsi ovat virheellisiä ja oletuksesi virheellisiä, niin se ei ole silloin mielipide.

Simulacrum kirjoitti:Määttäsen tekstissä hyvin selkeästi esitetään sellainen toive teinityttöjen suuntaan, että näiden tulisi hankkiutua intiimiin kanssakäymiseen ujojen, hiljaisten ja syrjäytymisvaarassa olevien poikien kanssa. Riippumatta siitä, kiinnostavatko nämä pojat tyttöjä vai eivät.

sziget kirjoitti:Niin, Jónsìn mielipiteet eivät ole mielipiteitä vaan jumalallinen totuus. Me muut lauomme vain mielipiteitä, tyhmiä tai teräviä, hyvin tai huonosti perusteltuja, koska emme ole yli-ihmisiä emmekä jumalia.
Tässä asiassa olen pointannut lähinnä sellaisia faktoja, joita entropia tai Määttänenkään ei ole viitsinyt ottaa huomioon, kuten esimerkiksi mahdollisuuteen, että kausaliteetti menee toisinpäin tai ihan vain sekin, että Määttänen ei tiennyt mitään Breivikin seura- ja seksielämästä tai että olematon seura- ja seksielämä Saaren tai Auvisen iässä ei olisi mitenkään suuri tilastollinen poikkeama, jos edes poikkeama alkuunkaan. Nyt kun Breivikin aiemmasta elämästä tihkuu tietoja julkisuuteen, niin tämä saa lähes koomisia suhteita. 
sziget kirjoitti:Tiistain Aamulehdessä oli Määttäsen oma vastaus, josta lainaus:
En ole sitä mieltä, että Suomen ja Norjan joukkomurhat ovat nuorten naisten vika enkä sitä mieltä, että pelkkä seksin saaminen olisi estänyt joukkomurhaajia toteuttamasta suunnitelmiaan. En myöskään kehota ketään ”antamaan” kenellekään. Toivon vain nuoria naisia tekemään tuttavuutta ujojen, sisään päin kääntyneiden poikien kanssa. En esitä sitä velvoitteena.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa