No jos kerta MuzaMaza saa tehdä uusia chartteja niin sitten teen kyllä minäkin
Ensinnäkin olen ihan samaa mieltä hänen kanssaan: TÄMÄ ON IHAN LOISTAVA VUOSI. Muutamat live-esitykset ovat sangen hulvattomia. Moni laulu tosiaan on herännyt ihan uudella tavalla henkiin, eikä siihen tarvittu edes noita paria olutta... kalja on pahaa, PAHAA, PAHAA, PAHAA...
Ja tosiaan, nyt tulee todella suuria muutoksia ainakin tuohon aikaisempaan charttiini verrattuna.
lharju kirjoitti:Tämä vuosi oli selkeästi huonompi kuin 1967
No eikä ole. Aivan LOISTAVAA VIIHDETTÄ!
18. RANSKA: Dominique Walter - Chez nous
[size=10px]Vuotensa ainoa huono! Kamala pohjanoteeraus, järkyttävä N'avoue jamais vol. 2 sillä erotuksella, että tämä sijoittui jokseenkin niin kuin pitikin.[/size]
17. ITALIA: Domenico Modugno - Dio, come ti amo
[size=10px]Periaatteessa italialainen raakkumisviisu pahimmillaan, mutta silti: ajoittain tässä on jopa ihan onnistunut tunnelma.[/size]
16. ITÄVALTA: Udo Jürgens - Merci Chérie
[size=10px]No voi MAI ÄÄS! P*ska voittaja tälle vuodelle ja entistä vihaisempi olen nyt kun olen nähnyt live-esityksen. Luulenpa, että raadit ajattelivat, että "annetaan tolle nyt yksi voitto niin päästään siitä lopullisesti eroon" kun Jürgensin viisut huononivat kerta kerralta.[/size]
15. ISO-BRITANNIA: Kenneth McKellar - A man without love
[size=10px]Ihan taidokas sävellys mutta ei nyt kuitenkaan ihan iske...[/size]
14. NORJA: Åse Kleveland - Intet er nytt under solen
[size=10px]Jokin tässäkin viehättää...[/size]
13. JUGOSLAVIA: Berta Ambroz - Brez besed
[size=10px]Tämähän oli ihan kaunis iskelmä. Eipä tämä ja Eres tu kuitenkaan muistuta toisiaan kuin vain hieman...[/size]
12. SVEITSI: Madeleine Pascal - Ne vois-tu pas?
[size=10px]Mukava sävel mutta menee hieman yksitoikkoiseksi kun samaa rakennetta toistetaan koko ajan[/size]
11. PORTUGALI: Madalena Iglesias - Ele e ela
[size=10px]Mitenkäs minä nyt olin näin pahasti lytännyt tämän aikaisemmin. Nyt kun kuulin tästä kunnollisen version, niin olen joutunut toteamaan, että tämähän on ihan mukava, letkeä kipale[/size]
1p MONACO: Tereza - Bien plus fort
[size=10px]Miten Sveitsi voi sijoittua kuudenneksi ja tämä jäädä viimeiseksi. Kovin samanlaisia lauluja, mutta minun mielestäni tämä oli hieman parempi[/size]
2p IRLANTI: Dickie Rock - Come back to stay
[size=10px]60-luvulla Irlannin balladit olivat komeita, toisin kuin moneen kertaan ansiottomasti voittaneet festarihumpat 90-luvulla[/size]
3p BELGIA: Tonia - Un peu de poivre, un peu de sel
[size=10px]Iloinen ja pirtsakka, ja sangen hauska sanoitus[/size]
4p TANSKA: Ulla Pia - Stop-mens legen er go'
[size=10px]Aivan hervoton live-esitys[/size]
5p ALANKOMAAT: Milly Scott - Fernando en Philippo
[size=10px]Samat sanat[/size]
6p ESPANJA: Raphael - Yo soy aquél
[size=10px]Ja minä olin haukkunut tätä tylsäksi pari kuukautta sitten. Siis hyvänen aika. Komea tulkinta, ihanan mahtipontinen livenä! Raphael taisi olla illan paras solisti[/size]
7p LÄNSI-SAKSA: Margot Eskens - Die Zeiger der Uhr
[size=10px]Kaunis ja ajaton balladi[/size]
8p SUOMI: Ann Christine - Playboy
[size=10px]Illan parhaimpia poppiksia ja tämähän on varsinkin sanoituksensa ansiosta jo kulttiklassikko Suomessa[/size]
10p LUXEMBURG: Michèle Torr - Ce soir je t'attendais
[size=10px]Minun mielestäni edelleen erittäin mukava, mukaansatempaava, vauhdikas... tarttuva kertosäkeistä![/size]
12p RUOTSI: Lill Lindfors & Svante Thuresson - Nygammal vals
[size=10px]Nousi ykköseksi! Aivan mahtava. Vaikka viisufanit käyttävät monista euroviisuista turhan usein sanaa teos, niin tämä on sellainen! Aivan mahtava, nerokas sanoitus, jossa on todella hauskalla tavalla yhdistetty vanha kansansatu ja 60-lukulaisia slangisanontoja. Sävelkin on todella miellyttävää kuunneltavaa ja kun tähän lisätään vielä Lill Lindforsin ilmeet, niin eihän tästä voi olla pitämättä...[/size]