Euroviisukarsinnat 1974

Viisuvuosikerrat 1956–2023
Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Keillä kaikilla on alkukarsinnat videolla?
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Hapa kirjoitti: Keillä kaikilla on alkukarsinnat videolla?
Ei kai kenelläkään, ei edes YLEllä, vai onko sulla  :uujee:
Hello Hi!

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Ei mulla ole. :eiei: Toivottavasti sentään Ylellä on, että joskus nähtäis. Tästä pitäis ottaa selvää...

Erityisesti kiinnostais Kirkan biisi Energia. En ole Kirka fani, mutta säveltäjä Rauno Lehtinen kertoi sen olevan paras kappaleensa.

Marjo-Riitta Kervisen biisi vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Onko kukaan kuullut sitä karsintojen jälkeen?
Viimeksi muokannut Hapa, 04 Tammi 2008, 03:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No jos oikein tiedän, niin Marjo-Riitta Kervisen kappaleesta ei ole minkäänlaista tallennetta, kuten ei myös kappaleesta Laulun kuulen - Seija Simola & Lasse Mårtenson. Eli tuskin kukaan on noita kuullut sen koommin... Irwinin kappaleestakin on vaan sellainen mikrofonilla tv:n kaiuttimesta äänitetty versio jollakin tallessa.  :( YLEstä ei taida löytyä, eikä varmaan kamalan montaa kotivideonauhuria ollut vielä Suomessa vuonna 1974, jos yhtään...

Tuo Kirkan Energiaa eli "Energia serenadi öljy energialle" on ilmestynyt vinyylisinkkuna ja albumilla sekä kasetilla Huippuhittejä tämän sivuston mukaan:

http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/haku.php
Hello Hi!

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Eikö alkukarsintoja lähetetty radiossa? Siinä tapauksessa niitä ei löydy varmaan keltään. Harmittaa, varsinki, koska siellä on suursuosikkin Marion... :'(

Kirkan Energia löytyy cd-versiona Kirkan viime vuonna julkaistulta kokoelma-cd:ltä, jossa on varmaan sata biisiä, kaikki sinkut muistaakseni. En vaan ole viitsinyt yhden biisin takia sitä ostaa, varsinkaan kun Kirkasta en muuten välitä...
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hapa kirjoitti: Eikö alkukarsintoja lähetetty radiossa? Siinä tapauksessa niitä ei löydy varmaan keltään. Harmittaa, varsinki, koska siellä on suursuosikkin Marion... :'(
"Icing" on kyllä levytetty ja löytyy useammaltakin (CD-)kokoelmalta  :joojoo:
Hapa kirjoitti: Kirkan Energia löytyy cd-versiona Kirkan viime vuonna julkaistulta kokoelma-cd:ltä, jossa on varmaan sata biisiä, kaikki sinkut muistaakseni. En vaan ole viitsinyt yhden biisin takia sitä ostaa, varsinkaan kun Kirkasta en muuten välitä...
Kuten JuhaUK ansiokkaasti eräässä toisessa ketjussa listaa, ei viisufanin tarvitse ostaa tuota kokoelmakansiota "yhden biisin takia", sillä se sisältää peräti 17 euroviisuihin kytkeytynyttä kappaletta.  ;)
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

JuhaUK kirjoitti: Irwinin kappaleestakin on vaan sellainen mikrofonilla tv:n kaiuttimesta äänitetty versio jollakin tallessa.  :( YLEstä ei taida löytyä, eikä varmaan kamalan montaa kotivideonauhuria ollut vielä Suomessa vuonna 1974, jos yhtään...
Muistelenko nyt ihan väärin, että tuo Irwinin kappale olisi joskus näytetty TV 2:ssa about kymmenen vuotta sitten tulleessa Toivomuslähde (tms.) ohjelmassa? :raaps:
Joku ohjelma silloin tuli, jossa näytettiin vanhoja viisukarsintakappaleita yleisön pyynnöstä.
Muistaakseni ainakin Dannyn, Markku Aron ja Muskan & Georgen biisit taisivat tulla niissä ohjelmissa vuoden 1974 viisuista.

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Hapa »

tonywerner kirjoitti: "Icing" on kyllä levytetty ja löytyy useammaltakin (CD-)kokoelmalta  :joojoo:
Juu minullakin on kappale levyllä (se euroviisukokoelma), mutta videotallennetta kaipaan myös. Ovatko alkukarsinnat Ylellä vaan hukassa vai onko joku tahallaan tuhonnut ne?

Onko Icing mukana Marionin sinkkukokoelmalla?
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

MuzaMaza: olisin aika yllättynyt, jos tuo Irwin olisikin tallessa YLEssä, mutta eihän se toki mahdotonta ole...  Kyselin tuota asiaa Irwinin faniklubilta/sivustoltakin joskus, ja sielläkään ei tiedetä kuin tuo sama mikrofoninauhoitus. :miettii:

Hapa: videonauha oli kallista aikoinaan, eikä läheskään kaikkea ole säilytetty, vaan nauhat käytettiin uudelleen. Osa on varmaan tuhottu ihan tahallaankin, ennenkuin arkistoinnista alettiin pitää huolta  :( Kyllähän ne toki voivat olla vain hukassakin, mutta en tiedä missä tilassa siellä arkistot nykyään ovat, vai onko kaikki mahdollinen jo luetteloitu. Elävää arkistoa varten niitä ainakin on käyty läpi.
Hello Hi!

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Hapa kirjoitti:
Onko Icing mukana Marionin sinkkukokoelmalla?
Kaikki singlet 1971 - 1986  kokoelman cd1, laulu nro 14  :peukku:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Pitäis kai ostaa se Marionin kokoelma, mutta mulla on niin paljon Marionin levyjä, että tuskin siinä on montaa biisiä mitkä multa puuttuis.

Viisukarsintojen tuhoamisesta/päällenauhoittamisesta pitäis kyllä syylliset haastaa oikeuteen, vaan asia taitaa olla 34:ssä vuodessa jo vanhentunut...  :mrgreen: :/
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Antero »

Hapa kirjoitti: Kirkan Energia löytyy cd-versiona Kirkan viime vuonna julkaistulta kokoelma-cd:ltä, jossa on varmaan sata biisiä, kaikki sinkut muistaakseni. En vaan ole viitsinyt yhden biisin takia sitä ostaa, varsinkaan kun Kirkasta en muuten välitä...
Nykyään nettikaupoista voi hankkia myös haluamansa biisit yksitellen ;)

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Mutta löytyykö sieltä jopa loppukisasta pudonneitakin...

???
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Antero »

Ainakin tuon mainitsemasi Kirkan Energian olen cdon.comista ladannut....

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Täytyypä minunkin sitten saada se sieltä... :peukku:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Niin kaipaan minäkin noita semifinaalin unohtuneita..... muistan ehkä että Marjo-Riitta Kervinen esitti semifinaalissa kappaleensa oikein varta vasten tehdyllä videolla, siinä hän asteli upeana käkkäräpäänä aurinkolaseissaan pitkin Helsingin katuja.... rauhallinen laulu,josta en oikeastaan muista muuta kuin suunnilleen laulettuna tuon nimifraasin ... 
Irwinin tv:stä mikin kautta-tehdynjaeikovinhyvän äänityksen sain eräältä Kokkolassa asuvalta Irwin fanilta joka kuulemma niihin aikoihin inhosi Markku Aroa...hänkin arveli ettei tuosta viisusta olisi tullut juuri minkäälaista menestystä vaikka se olisi levytettykin, terkut vaan kovia kokeneelle Jaanalle sinne Luotoon... kyllä siitä äänityksestä nyt silti hyvin selvän saa, ja sen miten solisti sekoilee sanoissa ja kuoro on kyllä hänelle tosi hyvänä tukena siinä. Silti ihmettelen että Irwin sai niinkin paljon pisteitä, eihän se kaula seuraavaksi sijoittuneeseen ny nii huomattava ollutkaan, kuten joku lehti väitti.. mutta eipä siinä töpeksinnät paljoa painaneet, olihan Antti silloin niin hurjassa suosiossa ...  Toivomuslähde-sarjassa näytettiin myös Ritva Oksasen ja Pepe Willbergin esitykset.Mutta sitä en muista näytetiinkö siinä Irwinin esitys, tuskin!?


Euroviisufiasko.
"odottakaahan vain, sen kappaleen (Minimaallista) myyntiluvut eivät tule olemaan minimaalliset..." Vexi Salmi
Viimeksi muokannut romualdo, 06 Elo 2021, 22:45. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
"Nyt ihmeitä on elämässä, rakkaus ja musiikki" Sing-sang-song -76

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Vs: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Varmaan tosi hyvä se Marjo-Riitan laulu.

Jos joku nyt löytää jostain alkukarsinnat tallennettuna vaikka c-kasetille, niin minulle saa ilmoittaa, kiitos. :)
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=75&t=&a=6631

Danny on päässyt Elävään arkistoon ja linkki siellä on tähän ketjuun :tapu:
Hello Hi!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja romualdo »

niin, en usko että noita semifinaaliesityksiä on näytetty toivomuslähde- ohjelmassakaan... josko niitä on edes säilytetty? (kummallista jos ei kukaan siellä Helsingin päässäkään saa tutkittua tätä asiaa...) edesmennyt musiikkitoimittaja nimim. Stig (Ilkka) Framått arveli että Seijan ja Lassen duetto ehkä löytyisi... jonkinverran hiivassa (?) ollut Irwin oli kuulemma saanut lunttaus apua esitykseensä eli joku oli näyttänyt hänelle (isoille pahvinpaloille kirjoitettua) lauluntekstiä ohjaamosta käsin... liekö esitys mennyt myös jännityksen takia nii pahasti pieleen...
Viimeksi muokannut romualdo, 06 Marras 2012, 05:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

matias87
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Marras 2009, 19:35
Paikkakunta: Hanko

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja matias87 »

Onkos Irwinin viisukarsinta biisiä se on minimaallista missään netissä kuunneltavissa tai ladattavana? Kun sitä ei ole levytetty, kovana Irwin fanina olisi mielenkiintoista kuulla tuo biisi :p

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no mulla se on myös vain tuona mikrofoni äänityksenä.... Marjo-Riitta Kervisen esitystä ei kai ole levytetty koska silloin laulun säveltäjän (Frank Robsonin) mielestä "siihen pitäisi tehdä kaupallisempi sovitus" ......

matias87
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Marras 2009, 19:35
Paikkakunta: Hanko

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja matias87 »

romualdo kirjoitti:no mulla se on myös vain tuona mikrofoni äänityksenä.... Marjo-Riitta Kervisen esitystä ei kai ole levytetty koska silloin laulun säveltäjän (Frank Robsonin) mielestä "siihen pitäisi tehdä kaupallisempi sovitus" ......
Pystyisitkö/haluaisitko lähettää mulle sähköpostiin tuon minimaallista biisin? olisin tosi kiitollinen olen monta vuotta etsinyt tätä. Jos lähetän sähköpostiosoitteeni yksityisviestinä sulle?

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja romualdo »

voin lähettää sen C-kasetilla, kunhan sen jostain löydän... suunnattoman suuret kasettivarastoni kun eivät ole kovin mielekkääsä järjestyksesä, mm. luettelointi puuttuu hakemistolla... saan etsittyä sen viimeistään ensi talvena. Laita vain yksäriä tulemaan.
Viimeksi muokannut romualdo, 04 Touko 2011, 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Oopperan kummitus
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 387
Liittynyt: 06 Touko 2006, 20:35

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Oopperan kummitus »

.
Viimeksi muokannut Oopperan kummitus, 16 Helmi 2015, 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

matias87
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Marras 2009, 19:35
Paikkakunta: Hanko

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja matias87 »

Oopperan kummitus kirjoitti:
matias87 kirjoitti:Pystyisitkö/haluaisitko lähettää mulle sähköpostiin tuon minimaallista biisin? olisin tosi kiitollinen olen monta vuotta etsinyt tätä. Jos lähetän sähköpostiosoitteeni yksityisviestinä sulle?
Löysin netistä tuon Irwinin mikrofoniäänityksen eli minullekin voi kyllä lähettää yksäriä siihen liittyen. :joojoo:
Sain tuon minimaalista biisin jo :) harmi kun ylellä ei ole alkuperäistä nauhaa tallella, hyvä että tällainen mikrofoniäänitys on sentään olemassa.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Tää on kyllä yksi suosikkivuosistani ja kiitos YLE Teemalle,
kun näyttää karsinnan koko Suomelle toiveuusintana. :peukku:
Liitteet
1974_ 014_.jpg
1974_ 014_.jpg (60.35 KiB) Katsottu 19403 kertaa
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Muska & George, Anneli Sari ja Ritva Oksanen suosikkini.
Liitteet
1974_ 017_.jpg
1974_ 017_.jpg (48.27 KiB) Katsottu 19399 kertaa
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33147
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Pete »

Oliko näiden karsintojen juontaja kuuluisakin nimi? :mitvit: Aika erikoinen persoona hän. :heh:

Mustan tangon sakset naurattaa aina. :rofl: Patakakkosen tunnari! <3
Riskinä seniorilaumat

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11530
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja romualdo »

¨^ jaa että tuo juontajako!? ... :roll: tuo silloin varsin lapsen..pojankasvoinen ja Katri Helena Koistisen entinen sulhanen Matti Paalasmaako...? olipa tämä sujuvasanainen mutta toivottoman ahdasmielinen musiikkimaussaan oleva miekkonen tuohon aikaan paljon esillä myös viisujen kanssa, juonsiko hän myös jonkun muunkin karsinnan...?en ole tarkistanut... Legendaarisen Lista-ohjelman juontaja radiossa... ainakin hän kokosi myös Viikkosanomien euroviisuraadin josta onkin asiaa tuolla aiemmalla sivulla... ja selosti vielä niinkin myöhään kuin v. -83 kansainvälisen finaalinkin ration rinnakkaisohjelman puolella... niin, mitähän hänelle nykyään mahtaa kuuluua? muistaakseni teki juontokeikkoja mm. Tattoo-konserttien kanssa... öh.
Viimeksi muokannut romualdo, 13 Huhti 2020, 18:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisukarsinnat 1974

Viesti Kirjoittaja Subculture »

lharju kirjoitti: Illan isäntänä toimi Katri Helena ex-puolisonakin tunnettu Matti Paalosmaa.
Taisi olla radion listaohjelman toimittaja ( se Iltatuulenviesti lista) ja Brightonin kommentaattori.

EDIT Romualdo jo kerkesikin taustoittamaan.

Vastaa Viestiin