Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

It's just a game - viisuaiheiset pudotuspelit ja veikkauskilpailut
Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ekasta kolmikosta saatiin täysin sellainen järjestys kuin pitikin, mutta en luota, että tässä toisessa mennään mun mieleni mukaan. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Roope »

Aika pirullinen tilanne tällä hetkellä Kuva :heh:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30519
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

rosetta kirjoitti:Vähän tylsä nimi pudotuspelillä
Ukrainan viisuhistoriasta oli vaikea löytää mitään kovin sopivaa. Voi tietenkin olla, että mielikuvitus loppui kesken.
inomu kirjoitti:Maantieteilijänä pidän tämän vuoden pudotuspelin teemasta hyvin paljon :uujee: Olen joskus tehnyt kurssityönkin Struven ketjusta ja jahdannut noita Unesco-listattuja pisteitä :heh:
Jee. :uujee: Toivottavasti pelin aikana sivistät meitä. Ylläpitäjän geodesian tuntemus on puutteellista, ja asiaan kunnolla perehtymiseenkin on vaikea löytää aikaa. Ylläpidon puolelta teeman käsittely jää siis käytännössä Unesco-pisteiden sijaintiin ja pariin anekdoottiin.
TomppaJr kirjoitti:En tiedä, onko se niin pelottavaa. Itse pakotin itseni vasta joitakin vuosia sitten ihan yleissivistyksen kannalta opettelemaan joidenkin suurten kaupunkien sijainnit
Ei se minua välttämättä pelota. Luulen kuitenkin, että rosetta saattaisi järkyttyä, jos menisi Suomen kartan kanssa kaduille testaamaan, tietävätkö ihmiset, missä esimerkiksi Pori, Kajaani ja Mikkeli sijaitsevat.

Olemme muuten tässä asiassa samiksia. Maailman maat ja pääkaupungit ja liput ovat kiinnostaneet minua pikkulapsesta asti. Kotimaan maantieto alkoi kiinnostaa joskus vähän alle parikymppisenä ja osin siksi, että minua nolotti, kun tunsin sitä niin huonosti. Teininä sekoitin sujuvasti Kokkolan ja Kouvolan ja jopa Seinäjoen ja Joensuun. Jälkimmäinen on erityisen noloa, koska Seinäjoella asuu sukulaisia, joiden luona usein käytiinkin. :hiips: Oulun en ole sentään kuvitellut olevan Pohjois-Lapissa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

Jee ensimmäisen kierroksen paras voitti sen! Onpa tämä toinen kierros tiukka, itse äänestin Ruotsia.
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:En tiedä, onko se niin pelottavaa. Itse pakotin itseni vasta joitakin vuosia sitten ihan yleissivistyksen kannalta opettelemaan joidenkin suurten kaupunkien sijainnit
Ei se minua välttämättä pelota. Luulen kuitenkin, että rosetta saattaisi järkyttyä, jos menisi Suomen kartan kanssa kaduille testaamaan, tietävätkö ihmiset, missä esimerkiksi Pori, Kajaani ja Mikkeli sijaitsevat.

Olemme muuten tässä asiassa samiksia. Maailman maat ja pääkaupungit ja liput ovat kiinnostaneet minua pikkulapsesta asti. Kotimaan maantieto alkoi kiinnostaa joskus vähän alle parikymppisenä ja osin siksi, että minua nolotti, kun tunsin sitä niin huonosti. Teininä sekoitin sujuvasti Kokkolan ja Kouvolan ja jopa Seinäjoen ja Joensuun. Jälkimmäinen on erityisen noloa, koska Seinäjoella asuu sukulaisia, joiden luona usein käytiinkin. :hiips: Oulun en ole sentään kuvitellut olevan Pohjois-Lapissa.
Erittäin OT tässä ketjussa, mutta minusta ilmiö on lähinnä mielenkiintoinen. Ts. se, miten eri asioita ihmiset saattavat pitää itsestäänselvinä ja yleissivistykseen kuuluvina, ja mistä nämä ovat omaksuneet. Eivät kaikki, joille Suomen maantieto on itsestään selvää, pysty sanomaan, mistä he ovat sen oppineet. Omalla kohdallani arvelen joskus seitsenvuotiaana lahjaksi saamallani karttakirjalla olleen paljon merkitystä, sillä se oi minusta äärimmäisen kiehtova ja ihan mielilukemistoani.

Sitä en kyllä pysty oikein käsittämään, miten ei ole selvillä edes niiden paikkojen sijainnista, joissa tulee käytyä. Mutta ehkä minulla vain on jotenkin pakonomainen tarve hahmottaa sijainti juuri kartalla? En oikein osaa ajatella että matkustaisin jonnekin näkemättä mielessäni kartalla, minne olen menossa. Toisaalta nyt kun mietin niin olenhan tavannut myös niitä tyyppejä, jotka ihan tyytyväisen oloisena ikään kuin ajelehtivat paikasta toiseen, ilman jatkuvaa orientoitumisen tarvetta?

(Seurustelin aikoinaan ihan suht. täyspäisen kolmikymppisen tyypin kanssa, joka kuvitteli, että Lappeenranta sijaitsee jossakin Inarijärven paikkeilla, mutta hänellä nyt ei ollutkaan koskaan ollut mitään asiaa sinnepäin. Siis kumpaankaan.)
Viimeksi muokannut Rousku, 30 Maalis 2017, 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36852
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Rousku kirjoitti:Sitä en kyllä pysty oikein käsittämään, miten ei ole selvillä edes niiden paikkojen sijainnista, joissa tulee käytyä. Mutta ehkä minulla vain on jotenkin pakonomainen tarve hahmottaa sijainti juuri kartalla?
Tässä olen kyllä samoilla linjoilla. Kun Onnibussi pysähteli vähän missäkin Oulu-Helsinki-välillä, oli minun aina pakko puhelimen kartasta katsoa, missä päin olin. :heh: Itse asiassa vasta tuo 27.1.2017 tekemäni matka opetti minulle, missä on Jyväskylä. :puna:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30519
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti:Erittäin OT tässä ketjussa
Juuri mikään ei ole OT tässä ketjussa. :joojoo:
Rousku kirjoitti:Sitä en kyllä pysty oikein käsittämään, miten ei ole selvillä edes niiden paikkojen sijainnista, joissa tulee käytyä. Mutta ehkä minulla vain on jotenkin pakonomainen tarve hahmottaa sijainti juuri kartalla? En oikein osaa ajatella että matkustaisin jonnekin näkemättä mielessäni kartalla, minne olen menossa.
Minullakin on tällainen tarve tavallisesti. Lapsena perheen kanssa sukulaisten luo tehdyt kotimaan reissut muodostavat sikäli poikkeuksen, ettei minulla ollut osaa eikä arpaa matkan suunnittelussa tai navigoinnissa eikä edes valinnanvaraa sen suhteen, lähdenkö vai en. Matkoissa ei ollut mitään matkailullisesti mielenkiintoista. Pakkauduimme henkilöautoon, ajoimme kohteeseen, nökötimme isäntäperheen kotona aikamme, pakkauduimme takaisin henkilöautoon ja ajoimme kotiin.

Silloin kun teimme matkoja, joilla kävimme katsomassa muutakin kuin Elmeri-setää tai Vieno-mummoa, olin hyvin kartalla siitä, missä olemme. Ei silti, olisi minun joka tapauksessa pitänyt tajuta aiemmin kuin tajusin, ettei Seinäjoki ollut sillä suunnallakaan kuin kuvittelin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: Lapsena perheen kanssa sukulaisten luo tehdyt kotimaan reissut muodostavat sikäli poikkeuksen, ettei minulla ollut osaa eikä arpaa matkan suunnittelussa tai navigoinnissa eikä edes valinnanvaraa sen suhteen, lähdenkö vai en. Matkoissa ei ollut mitään matkailullisesti mielenkiintoista. Pakkauduimme henkilöautoon, ajoimme kohteeseen, nökötimme isäntäperheen kotona aikamme, pakkauduimme takaisin henkilöautoon ja ajoimme kotiin.
Minulla oli samantapaisia reissuja (paitsi että viivyimme perillä pidempään), mutta koin ne matkailullisesti hyvinkin mielenkiintoisiksi! Siis sen itse matkallaolon. Tarkkailin ympäristöäni, keskustelin siitä veljeni kanssa, laskimme lehmien (ja harvinaisempien eläinten) lukumäärää, bongasimme hassuja rekisterinumeroita jne. Ja olin suunnilleen kartalla. Joskus jopa seurasin etenemistämme tiekartalta. Tietysti voi olla, että jos kohteena on Seinäjoki, siellä päin on ikävämmät maastot (me ajoimme poikki Keski-Suomen, vaihtuvien pisteiden väliä).

Sen sijaan Suursaari, josta keskustelu sai alkunsa, ei oikein herätä mitään. En ole varma, mitä olisin vastannut, jos joku olisi kysynyt, missä sellainen on. Siis en pysty enää palauttamaan mieleeni, mitä tiesin aiheesta ennen tätä keskustelua :sekava:. Ties vaikka olisin sijoittanut sen jonnekin Saarenmaalle päin. Eihän se niin suuri edes loppujen lopuksi ole. En olisi pystynyt sen historiasta ainakaan kertomaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Suomella ei ainakaan näyttäisi olevan tässä erässä mitään ongelmia väistää suora pudotus. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Äänestin ensimmäisten joukossa, ja heti perään alkoi harmittaa, miksi niin kiirehdin... ties vaikka olisin päässyt paikalle, jolla on mahdollista ratkaista peli :heh:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30519
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti:Sen sijaan Suursaari, josta keskustelu sai alkunsa, ei oikein herätä mitään. En ole varma, mitä olisin vastannut, jos joku olisi kysynyt, missä sellainen on. Siis en pysty enää palauttamaan mieleeni, mitä tiesin aiheesta ennen tätä keskustelua :sekava:.
Olen tiennyt Suursaaresta perusasiat vuosia mutten muista ollenkaan, miten ja milloin olen ne oppinut. En koulussa ainakaan. Varmasti alueluovutuksista kerrottaessa muistettiin mainita Suomenlahden ulkosaaret mutta ei niitä saari saarelta läpi käyty sen enempää kuin luovutettua Karjalaakaan kylä kylältä.

Paras arvaukseni on, että uteliaisuuteni on herännyt joskus, kun jotakin Suursaareen liittyvää on uutisoitu. Ainakin siitä muistan uutisoidun, kun Venäjän viranomaiset eivät poikkeuksellisesti myöntäneet lupaa Suursaari Race -purjehduskilpailuun vuonna 2009. Jos en jo silloin tiennyt Suursaaresta, niin melko varmasti otin selvää.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20458
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Montenegro pääsi sitten lopulta noinkin lähelle. Sääli.

Kovin tasainen tämä toinen erä. Suomi jää karvan verran jalkoihin. Voisin heittää kolikkoa Ruotsin ja Portugalin välillä. Tarina ei kerro, mitä lopulta äänestin. :mrgreen:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Roope kirjoitti:Millähän tavalla se on nimimerkki rosettan mielestä tylsä? :korvana:
Johan täällä nyt takerrutaan jokaiseen sanomaani sanaan :heh: Lähinnä siksi, että kaikki viisunimet joissa esiintyy sana love ovat minusta kliseisiä ja siten myös aika tylsiä; mutta tuo nyt on aika sivuseikka ;) Nimi kuin nimi.
Roope kirjoitti:Sinne suureen ja mahtavaan saareen voisimme matkata vaikka näin :titanic: , mahtuisi koko suku mukaan :heh:
Tuota heittoa en oikein ymmärrä, semminkin kun lähes kaikki alueelta kotoisin olevat esi- ja isovanhempani ovat jo menneet manan majoille, joten ei ikävä kyllä laiva täyttyisi :(
Rousku kirjoitti:Erittäin OT tässä ketjussa, mutta minusta ilmiö on lähinnä mielenkiintoinen. Ts. se, miten eri asioita ihmiset saattavat pitää itsestäänselvinä ja yleissivistykseen kuuluvina, ja mistä nämä ovat omaksuneet.
Niin minustakin - juuri tämän tiimoilta huvitti sekin, että täällä hämmästellään jos ei tunne jotain TV-turhis-julkkiksia (kuten se UMK-finaalin Niina-neverheard, jota silloin puitiin), ja sitten tällainen, minusta ihan (suomalaisen) yleissivistykseen kuuluva asia, on tuntematon... :sorivaan: No, meitä on niin moneksi.
Timoteus kirjoitti:Olemme muuten tässä asiassa samiksia. Maailman maat ja pääkaupungit ja liput ovat kiinnostaneet minua pikkulapsesta asti.
Samoin (ja tähän ehkä liittyy jo lapsena herännyt viisukiinnostuksenikin, siellähän niitä eri maita riittää :uujee: , vaikka toki vain lähinnä eurooppalaisia).

(Ja muistan kun ala-asteella suurta hupia oli tutkia ystävieni kanssa karttakirjaa ja etsiä sieltä hauskan kuuloisia paikannimiä, mm. Persepolis herätti kovasti hilpeyttä :heh: )

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2212
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Rousku kirjoitti: Omalla kohdallani arvelen joskus seitsenvuotiaana lahjaksi saamallani karttakirjalla olleen paljon merkitystä, sillä se oi minusta äärimmäisen kiehtova ja ihan mielilukemistoani.
Olemme samiksia! :uujee: Itsekin sain 7-vuotiaana isoisältäni lahjaksi suuren karttakirjan, joka on edelleen yksi rakkaimpia kirjojani Euroviisujen virallisen historian ohella. Kirjoitin kyseisestä kirjasta vasta äidinkielen esseenkin :heh:
Opettelin pienenä esimerkiksi kaikki Oulu-Helsinki -ajomatkalla vastaan tulevat kunnat järjestyksessä...

Myönnän, että olen monesti itsekin "ollut järkyttynyt", kun kaikki eivät tiedäkään ns. perusasioita Suomen maantiedosta. (Esim. kaverini ei tiennyt, missä Porvoo on, vaikka on itse asunut siellä). Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin paljolti siitä, mistä on itse kiinnostunut. Oma tietämykseni on surkeaa esimerkiksi urheilusta ja tekniikasta. :puna:
MKuvau!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

No nythän Portugali on jäämässä ihan jalkoihin. :aivanmaassa: :niinpa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

En odottanut Portugalille kolmanneksi jäämistä. :shock:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30519
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kuva Kuva Kuva
Raipas
(69°56′19″N 23°21′37″E)
Alattion kunta
Finnmarkin lääni


Mittauspisteiksi valikoitiin korkeita maastonkohtia, joista näkee kauas. Norjan neljästä suojellusta pisteestä kolme löytyy tunturien lailta.

Група Б

:ruotsi: vs. :suomi: vs. :portugali:
Група Б (Raipas). Äänestä SUOSIKKIASI.

RUOTSI: Robin Bengtsson – I can't go on 21 33%
SUOMI: Norma John – Blackbird 23 37%
PORTUGALI: Salvador Sobral – Amar pelos dois 19 30%

Ääniä yhteensä : 63
Kuva


______________________________________________________________________

Seuraava kohteemme on...

Kuva LUVDDIIDČOHKKA Kuva

Група В

:georgia: vs. :australia: vs. :belgia:

GEORGIA: Tamara Gachechiladze – Keep the faith
AUSTRALIA: Isaiah – Don't come easy
BELGIA: Blanche – City lights
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

No höh. Ruotsin olisi kyllä joutanut pudota Portugalin sijaan. :niinpa:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Niin todellakin olisi. :niinpa:
TomBoi kirjoitti:Myönnän, että olen monesti itsekin "ollut järkyttynyt", kun kaikki eivät tiedäkään ns. perusasioita Suomen maantiedosta. (Esim. kaverini ei tiennyt, missä Porvoo on, vaikka on itse asunut siellä).
:shock: Miten tuo voi edes olla mahdollista..? :raaps:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Juu, Ruotsi olisi saanut pudota tässä vaiheessa, mut... life goes on.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Tämän kierroksen suosikkini on Belgia. Uskon kappaleen nappaavan jatkopaikan helposti, joten annoin ääneni kakkossuosikilleni Australialle. Kunhan ei vaan häviäsi tolle Georgialle. :roll: :pliis:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2212
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Ääneni menee tietenkin ihanalle Isaiahille :ihana:
MKuvau!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30519
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Ovatko Wikipedian suosimat kveeninkieliset Finnmarkin paikannimet nykysuomessa muuten oikeasti käytössä tai yleisten suositusten mukaisia? En muista koskaan kuulleeni Alattiosta (norj. Alta) tai Koutokeinosta (norj. Kautokeino), jossa seuraava reittikohde sijaitsee. Paikalliset nimet ovat tutumpia. Googlettelun perusteella paikallisia nimiä myös käytetään suomeksi selvästi enemmän.
rosetta kirjoitti:
TomBoi kirjoitti:(Esim. kaverini ei tiennyt, missä Porvoo on, vaikka on itse asunut siellä).
:shock: Miten tuo voi edes olla mahdollista..? :raaps:
Päätin olettaa, että TomBoin kaveri on asunut Porvoossa pikkulapsena, jolloin hänen ei ole koskaan tarvinnut tietää sen sijaintia suhteessa mihinkään muuhun paikkaan. Muuten en minäkään ymmärrä, miten tuo on mahdollista. Aikamuoto sulkee pois sen toisen mahdollisuuden, ettei kaveri ole koskaan käynyt Porvoon ulkopuolella. :heh:

Luulisi silti, että syntymäkodin tms. sijainti kiinnostaisi, mutta ei kai sellainenkaan asia kaikille ole tärkeä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33163
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Pete »

Timoteus kirjoitti:Ovatko Wikipedian suosimat kveeninkieliset Finnmarkin paikannimet nykysuomessa muuten oikeasti käytössä tai yleisten suositusten mukaisia? En muista koskaan kuulleeni Alattiosta (norj. Alta) tai Koutokeinosta (norj. Kautokeino), jossa seuraava reittikohde sijaitsee. Paikalliset nimet ovat tutumpia. Googlettelun perusteella paikallisia nimiä myös käytetään suomeksi selvästi enemmän.
En tiedä kveenin kielestä mitään, mutta olen kyllä kuullut nuo senkieliset nimet. En tosin tiedä, missä ja milloin. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1567
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Snude »

Hyvä, että vuoden huonoin kappale putosi jo nyt.
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19794
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Portugali putosi jo nyt. :eeek: :lohduton: Olisko pitänyt sittenkin tehdä erilainen esiintymisjärjestyksen veikkaus, olisinko erilaisella rivillä muuttanut keskiarvoja ja saanut Portugalille helpomman ensimmäisen kierroksen? :miettii:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30519
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Riviäsi muuttamalla et olisi voinut vaikuttaa lohkojakoon.

Arvelen, ettei Portugali olisi helpommastakaan lohkosta jatkanut kuin keräilyerään, jossa matka olisi katkennut. Olisi toki ollut kiva saada Portugali edes sinne asti.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

Nyt ääneni menee Belgian mestariteokselle.
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16194
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Ihmiskunnasta löytyy siis vielä hyvyyttä. :uujee: :tapu: Ääni maailman toiselle puolelle. :ihana:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36852
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Love triangle -pudotuspeli 29.3.–2.5.2017

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

:termari:
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin