ESC-uudistusehdotukset: tuomarointi ja karsinta

Ei-vuosikohtaisen viisukeskustelun arkisto.
TOTUUDENPUHUJA

ESC-uudistusehdotukset: tuomarointi ja karsinta

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »



Vuosi 2007 näytti ehkä sen tosiasian, että viisujen tuomarointi- ja karsintamenetelmää pitää muuttaa.

Itse asiassa on aika erikoista, että edellisvuoden menestys vaikuttaa seuraavan vuoden finaaliin, vaikka niillä ei saisi periaatteessa olla mitään tekemistä keskenään.

Itä-Euroopan äänestys on tahatonta, kuten muidenkin maiden. Mutta ennen pitkää Venäjä on voittaja entisten osatasavaltojensa 12-pointseilla, kuten Mihai Traistariu sanoi. Ei siinä mitään pahaa, mutta menee maku ja arvostus kisaan.


Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ESC-uudistusehdotukset: tuomarointi ja karsinta

Viesti Kirjoittaja sziget »

Russofobiaa?  :heh:  - Venäjän menestyminen ei ole automaattista. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten pisteitä tuli vain 57, sijoitus 15:s. Omilla listoillani Venäjän debyytti oli yksi 90-luvun parhaista viisuista, ja sen jälkeenkin on ollut muutama oikein hyvä. Saavat voittaa, jos taso säilyy.  :joojoo:

Sehän ei ole mikään tosiasia, että systeemiä pitää muuttaa, vaan keskustelun arvoinen kysymys. Yleistä-alueella on jo puhuttu semifinaalin tulevaisuudesta ja 2007-alueella äänestyksen ongelmista, mutta tokihan nämä aiheet sopivat tänne 2008-otsikon allekin.
Viimeksi muokannut sziget, 01 Kesä 2007, 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: ESC-uudistusehdotukset: tuomarointi ja karsinta

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

sziget kirjoitti: tokihan nämä aiheet sopivat tänne 2008-otsikon allekin.
Itse asiassa eivät, koska mitään dramaattisia muutoksia ei ole näin nopealla aikataululla luvassa (eikä asia ainakaan faniaktiivisuudella muutu) eikä aihe muutenkaan ole 2008-spesifinen. Siirsin siis tänne Yleistä-puolelle.

Ex-neuvostotasavalloista on Venäjälle toki voiton tavoittelussa suuri apu mutta eivät ne sentään yksinään pysty Venäjälle antamaan puoliakaan voittoon tarvittavasta pistemäärästä, ei vaikka niitä tulisi mukaan pari lisää. Venäjä on kyllä löytänyt optimistrategian. Lähettävät ajantasaista poppia, jolla kalastellaan ääniä siltä laidalta Eurooppaa, mistä niitä ei tule automaattisesti, ts. lännestä. Eiköhän se joskus voittoonkin johda.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

TOTUUDENPUHUJA

Vs: ESC-uudistusehdotukset: tuomarointi ja karsinta

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »


Timoteus kirjoitti: Itse asiassa eivät, koska mitään dramaattisia muutoksia ei ole näin nopealla aikataululla luvassa (eikä asia ainakaan faniaktiivisuudella muutu) eikä aihe muutenkaan ole 2008-spesifinen. Siirsin siis tänne Yleistä-puolelle.
No mutta kun 2009-aluetta ei vielä ole, niin 2008 on sinne päin  :rofl:

Aiheesta toiseen. Sanoit jossain, että isäntämaa ei saa mitään automaattipisteitä. Olen hiukan eri mieltä, koska isäntämaan biisi herättää aina enemmän kiinnostusta, olkoonkin se hyvä tai huono asia. Mutta lisäjulkisuus ja pieni sympatiahitunen voi tuoda muutaman lisäpisteen. Eli vaikka Latviassa se ei sinänsä pätenytkään, niin mistä tietää, vaikka Latvia olisi jäänyt nollille ilman isännyyttä...

Eli kyllä Suomen isännyys antoi sen viimeisen sysäyksen kahdelle 12 pointsille. Isännyyshysteria todennäköisesti leviää myös tiettyihin äänestysmaihin (naapurit?), ja 8 pistettä voi sen avulla korottua 12:ksi.

Ja minusta Kreikan viime vuoden 9:s sija pääsi juuri sen top10:n yli ehkä isännyyden ansiosta.

En siis olisi noin mustavalkoinen kuin sinä, vaikka mitä tilastoja esittelisit. Pieni sympatia- ja julkisuuslisä tuo isäntämaalle vähän enempi pisteitä, jos esitys onnistuu ja laulu ei ole hirveimmästä päästä. Jos epäilet, tavaa nimimerkkiäni.


Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: ESC-uudistusehdotukset: tuomarointi ja karsinta

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

TOTUUDENPUHUJA kirjoitti: Aiheesta toiseen. Sanoit jossain, että isäntämaa ei saa mitään automaattipisteitä. Olen hiukan eri mieltä, koska isäntämaan biisi herättää aina enemmän kiinnostusta, olkoonkin se hyvä tai huono asia. Mutta lisäjulkisuus ja pieni sympatiahitunen voi tuoda muutaman lisäpisteen.
Minä en sanonut niin, sziget sanoi. Olen samaa mieltä molempien teistä kanssa, sillä väitteet eivät ole ristiriidassa. Isäntämaa ei nimittäin saa automaattipisteitä mutta tottahan isäntämaalla on hieman enemmän huomioarvoa, mikä ei voi olla haitaksi.
TOTUUDENPUHUJA kirjoitti:Jos epäilet, tavaa nimimerkkiäni.
Toivottavasti tämä on itseironiaa. Siinä määrin monesti on nimimerkkisi köykäiseksi havaittu.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Lukittu