Suomi 1989: Anneli Saaristo – La dolce vita

Anneli Saaristo – La dolce vita

*****
43
52%
****
28
34%
***
7
9%
**
3
4%
*
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 82

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Suomi 1989: Anneli Saaristo – La dolce vita

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

En muistanutkaan, miten hyvä biisi tämä on :uujee:
:suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
Žvižej fucked up the solo

ESCapade
Maistelija
Maistelija
Viestit: 28
Liittynyt: 19 Helmi 2015, 12:33

Re: Suomi 1989: Anneli Saaristo – La dolce vita

Viesti Kirjoittaja ESCapade »

Tämän kappaleen menestys oli varmaan suurin ja iloisin yllätys itselleni euroviisuihin liittyen.

Olin lapsesta saakka lähinnä kunnioittavasti pelännyt Anneli Saaristoa, johtuen tämän vakavahenkisestä materiaalista, jota kuulin isäni aina päällä olevasta radiosta. Evakon Laulu teki vaikutuksen, mutta kun äitivainaani oli itse evakko, siitä tuli aina hyvin totinen ja surullinen olo. Tyttö Ja Tanssiva Karhu oli mielestäni niin synkeä biisi että yliherkkänä lapsena tuumin liikaakin sen sanoitusta.

Vuonna 1989 olin siis lähinnä hämmentynyt kun tällainen "tosikkotäti" lähti viisuihin, enkä tod. odottanut yhtään mitään, biisistäkään ei ollut jäänyt mieleen kuin kolme sanaa. Lähetystä en katsonut. Sitten kun lehdistä näin Annelin virnistävän naaman ja kommentin "olen helvetin onnellinen!" tms. niin olin sitä itsekin. Ja kyllä tämä biisi nyt aikuisena lämmittää mieltä ihan itsenäänkin.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Suomi 1989: Anneli Saaristo – La dolce vita

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Oikein hyvä viisu. Ei kuitenkaan Suomen paras. 80-luvultakin löytyy ainakin neljä Suomen viisua, jotka ovat parempia kun tämä. Hyvä tämä silti on :joojoo:

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomi 1989: Anneli Saaristo – La dolce vita

Viesti Kirjoittaja pmama »

Oikeasti hyvä sävellys, tietoisesti hyvin espanjalainen sävellys, kitaroita ja torvia myöten.
Ihailin erityisesti KAHDEN huippukitaristin soittoa, joka siihen aikaan suoritettiin LIVENÄ. Huomio.

Anneli on kokenut ja varma esiintyjä ja veti biisin hienosti sekä karsinnoissa että viisuissa.

Tämä kappale voi vedota laajaan kuulijakuntaan, etnisistä väreistä pitävistä, kitarasta pitävistä tanssikansaan. Kappale toimii hyvin myös tanssilavoilla. Hyvin menevä kappale.

Tämä on niitä euroviisujen kulta-aikoja , kun oli iso sinfoniaorkesteri, jonka eteen käveli kunkin maan oma kapellimestari. Oi niitä aikoja. :rakkaus:

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Suomi 1989: Anneli Saaristo – La dolce vita

Viesti Kirjoittaja rewind »

Upea viisu ja hieno esitys. Taiturimaiset kitaristit jäivät myös minulle lähtemättömästi mieleen. Tuolloin ei vielä puhuttu kulttuurisesta omimisesta mitään, voin vain kuvitella millainen myrsky olisi noussut siitä, että Suomi esittää viisuissa flamencoa :shock: Hyvä sijoitus ja viisi tähteä, vaikka en olekaan koskaan lakannut miettimästä, olisimmeko olleet vieläkin korkeammalla Cris Owenin tahdissa?
El Robocop!

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomi 1989: Anneli Saaristo – La dolce vita

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Vakuuttavasti esitetty hieno kappale. Neljä tähteä.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 1989: Anneli Saaristo – La dolce vita

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Anneli muistelee mm. 30 vuoden takaisia, vuoden 1989 viisuja tänään juuri parhaillaan Yle TV1:llä pyörivässä Puoli seitsemän -ohjelmassa.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Suomi 1989: Anneli Saaristo – La dolce vita

Viesti Kirjoittaja romualdo »

aha, viestini katosi... ihana, verevä, rehevä, hauska Anneli, hauska osuus, varsinkin tuo tamburiini-kohta. PS-ohjelmassa. Hän muisteli tosiaankin Kalevi Rothbergin yhtyeen kanssa tekemiään keikkoja ja minultahan löytyy c-kaseteilta mm. A-ba-ni-bi sekä Sinun kanssasi - viisut, live-versioina ao. pumpun kanssa tehtynä. jk. tajusin juuri että siitä on nyt 30 v. kun Anneli Saaristo oli Kokkolan Työväentalolla keikalla talvella ennen ev-matkaansa... ja katseemme kohtasivat siinä yhdessä kohtaa hänen laulaessaan... (myös) :mrgreen: minulle!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Suomi 1989: Anneli Saaristo – La dolce vita

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Tom Tom kirjoitti: 18 Maalis 2010, 00:33 Voisin jättää ensimmäistä kertaa antamasta tähtiä Viisulan viisulle; tähän kun on paha sanoa mitään (Unkaria 1996 ei lasketa, koska kyseessä ei ole oikea euroviisu).
tämän vietin sisältöä en minäkään tajua, vieläkään joten hyvä nm. voisitko valottaa tätä vielä tarkemmin, ja selkokielellä myös meitä hitaampia ajatellen... kiits.

Upea Kuvia ja käännekohtia, ALFA TV:ltä loi äärimmäisen vaikuttavan kuvan upeahkosta solististamme. vähän ihmetytti ja huvitti ettei Anneli muistanut kilpakumppaninsa kotimaata, (tai ei vain hoksannut sitä sanoa?) tuo minikokoinen Galliatar joka istui Heikki Harman sylissä, jok`yhdessä Israelin juniorin kanssa tekivät melkoiset väriläiskät tuohon muutoin melko hämmentävän sekalaiseen, paikoin harmaan voittoiseen- anteeks siis -ei suinkaan voittoiseen vaan -mausteiseen, osapuilleen,... osaksi, no nyt löyty oikia sana, osaksi..., tietty... (Islanti, Irlanti, Lux., Port.? ,...), artistikarttaan ...

Vastaa Viestiin