Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

ESC 2005 -arkisto.

Jyväskylän semin paras kappale

Äänestys on voimassa 19 Joulu 2039, 06:13 asti

Christian Forss - Everything But Still Nothing
11
7%
Geir Rönning & Nina Tapio - My One And Only Love
30
18%
Sanna Majuri - Just One Kiss
11
7%
Kimmo Kouri - My Life, My Love
28
17%
Anna Stenlund - One More Chance
23
14%
Momocat - Europa Europa
64
38%
 
Ääniä yhteensä: 167

Avatar
peppino
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 193
Liittynyt: 24 Marras 2004, 12:36
Paikkakunta: Joensuu

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja peppino »

Tuo suosion vähyys(kin) puoltaa sitä raatikarsintaa á la Viro. Ja "puhdas" demokratia ei ole toimiva systeemi, sen enempää politiikassa kuin viisuvalinnoissakaan...

Seuraava kysymys onkin, kuka/ketkä ja miten valitsee raadin? Toisin sanoen, kuka pystyy etukäteen (syksyllä) ennakoimaan millainen biisi ja esiintyjä finaalissa kolisee? Jokainen meistähän on omasta mielestään se oikea henkilö valitsemaan edustajan - vaikka yksin, jos niikseen tulee :wink:

Ehkä se biisin valinta on yksi kehittämisen paikka, mutta paaaaljon olisi vielä tekemistä tuossa sovitus-, miksaus- ja esityspuolessa...

Nehän ne loppumetreillä ratkaisevat voittajan. Taitavat olla vähemmistössä ne jotka esim. olisivat ekojen kuuntelujen perusteella veikanneet Ruslanaa voittajaksi. Eivätkä nuo Turkin, Latvian tai Viron voittobiisitkään mitenkään elämää suurempia olleet, noin sävellyksinä. :P
Enkä mie naamaa!

Klaus.k
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 84
Liittynyt: 02 Marras 2004, 17:30

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Klaus.k »

[quote="peppino"]


Ehkä se biisin valinta on yksi kehittämisen paikka, mutta paaaaljon olisi vielä tekemistä tuossa sovitus-, miksaus- ja esityspuolessa...

juuri näin!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kimmo Kourin viisu on tähän mennessä ainoa Yeah yeahin kanssa, joilla olisi saattanut olla mahdollisuuksia päästä minun seulani läpi!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Roope »

Gylleneskor sivulla on selvitetty suomalaisten viisuinnottomuutta.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

MuzaMaza kirjoitti:
gentedimare kirjoitti:ELÄKÖÖN ME ERILAISET NUORET!!!! :lol:
GENTEDIMARE= NVN!! :D

NUORI VIHAINEN NAINEN! 8)
Kiitos!!!! "ystävä" :cry:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Christian Forss

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

eepu4 kirjoitti:Lilli sinä olet ihana :P y_e:s:

Gente olet myös! smilie_daumenpos:
KIITOS!!! Kuva
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

salla kirjoitti:en kestä edelleenkään katsella jyväskylän karsintoja videolta. niin paljon tulos sattuu!!!!
Et ihan niinku "Det gör ONT" Kuva
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Hazel kirjoitti:Missään nimessä en minäkään Krisua vihaa, päinvastoin, minusta poika on söpö ja jotenkin liikuttava lavalla. Mutta kun se ei riitä enää silloin, kun on erotuttava massasta.
Minä nyt kyllä vaan kamalasti tahtoisin tietää, että minkälaista karismaa oli Josteinissa!!?? Hienon pistasaaliin toi Norjalla vuonna 2003!!
Musta Jostein oli samanlainen liikuttava ja söpö lavalla. TIEDETÄÄN, biisi oli LOISTAVA, mutta kun nyt kerta oli tosta karismasta kyse! :lol:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minusta Josteinilla kyllä oli sitä paljon kaivattua karsimaa, ja hänestä välittyi aito laulamisen riemu ihan kotikatsomoon asti. Biisi itsessään ei minusta kyllä ollut erikoinen, mutta makuja on monia... Christian näyttää lavalla jotenkin ujolta ja vähän poissaolevalta.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Jaa..... minä kun en nähnyt Josteinissa mitään karismaa. Sama viivasuora ilme, ei hymynhäivää ollut näkyvissä esityksen aikana. :roll:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Violette »

Makuasioitahan nämä karismaankin liittyvät näkemykset ovat. Joku näkee karismaa jossain ja joku jossain ihan muualla...
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30471
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Minä näin Josteinissa kyllä karismaa, juuri sellaista "naapurin poika" -karismaa, jolla ei yleisölle myydä kuin tällaisia herkkiä balladeja. Laulutaito oli mieheltä kuitenkin unohtunut kotiin ja sen takia yllätyinkin suuresti neljännestä sijasta. Jostein on mielestäni parhaita osoituksia siitä, ettei laulusuorituksen sävelpuhtaus ole menestystä ajatellen tärkeysjärjestyksessä ensimmäinen, toinen eikä kolmaskaan asia, vaan muut asiat ovat ratkaisevampia ja se muu paketti Norjalla oli kunnossa.

Ymmärrän kyllä täysin genten näkemyksen ja Jostein on oikeastaan aika mielekäskin vertailukohta mutta ei, Christianissa ei sittenkään ole paljoakaan samaa Josteinin kanssa. Liikuttavuudesta ja söpöydestä en tosin osaa mennä sanomaan, söpöyttä en itse näe kummassakaan ja Christianissa en edes sitä liikuttavuutta. En tosin taida kuulua kohderyhmään.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Naali »

Olen seurannut tästä semistä käytyä keskustelua, mutta en ole vielä tainnut uskaltaa kirjoittaa mitään. Minusta tämä Jyväskylän semi oli erittäin viihdyttävä. Yleisön ja juontajien iloisuus välittyi kotiinkin, eikä masentavat numerot peittäneet ruutua liikaa. Toisaalta kappaleita ja esityksiä vaivasi tasapaksuus niin, etten ole pystynyt suosikkiani valitsemaan vieläkään.

1. Christian Forss: Taustabändi oli hyvä Christianin esityksessä. Muuten esitys oli melko vaisu. Tykkään kappaleesta.

2. Nina&Geir: Erityisesti toisen katselukerran jälkeen ärsytti, kun he eivät päässeet jatkoon. Esityksen ainoa huono osuus on itse kappale ja sen tylsä melodia. Muuten esitys oli mukava ja molempien laulu semin puhtainta ja kauneinta.

3. Sanna Majuri: Tässä esityksessä en pitänyt mistään. Kappale ärsyttää minua, samoin laulaja. Jos taustalaulajat olisivat olleet lähempänä Sannaa ja hänellä olisi ollut erilaiset vaatteet, tämä olisi saattanut ansaita jatkopaikan.

4. Kimmo Kouri: Aluksi ehkä jopa pidin tästä. Oletin, että hän ei osaa yhtään laulaa, mutta sain yllättyä myönteisesti. Kuitenkin lueskelin tätä ketjua ja huomasin, että Kourin esiintyminen ei todellakaan ole mainiota. Se edestakaisin köpsöttäminen ja epämääräisiin kohteisiin vilkuilu ei vakuuta. Toivottavasti hän ei pääse Kiovaan, vaikka Tampereelle saattoi ansaitakin paikkansa, koska hän erottui selvästi muusta joukosta.

5. Anna Stenlund: Anna oli hirveän söpö, mutta laulaminen oli vähän vaikeata. Vaikka olen tottunut jo kappaleeseen, ei se syty ihan ensimmäisillä kerroilla eikä ole kovin mieleenjäävä. Uutta sovitusta ja jotain esiintymistä toivoisin tähän.

6. Momocat: Tähän kyllä petyin. Esiintyminen oli aika turhaa ja laulu ei oikein sujunut. Kappale on edelleen todella hyvä. Lapsellinen käytös tuloksen selvittyä ei kyllä auta saamaan sympatioita.

Vaikea kyllä päättää, mille näistä tekisi kylttejä Tampereelle. :roll:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Big me
Siemailija
Siemailija
Viestit: 172
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 19:55

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Big me »

peppino kirjoitti:Hyvin sanottu, Hazel; näinhän se on.
Tässä taas kansa äänesti omaan korvaan mukavinta kappaletta, miettimättä yhtään miltä se kuulostaa - ja näyttää - ESC-loppukilpailussa.
Meidän kansaamme ja maatammehan se kappale on sinne lähdössä edustamaan joten totta kai me lähetämme sinne kappaleen joka kuulostaa meidän korvaamme mukavimmalle. Muu olisi jo tietyllä tavalla itsensä myymistä minun mielestäni. Minä en ymmärrä tätä suomalaisten tarvetta näyttää muun maailman silmissä joltakin muulta kuin mitä olemme. Me olemme maailman laidalla asuvaa junttikansaa ja ollaan helvetti soikoon ylpeitä siitä! Minä häpeäisin ennemmin sitä että voitamme myymällä itsemme kuin että jäämme nollille ja uskallamme siitä huolimatta olla sitä mitä me olemme, SUOMALAISIA!
Shake it - Röykkyytä sitä!

Avatar
Big me
Siemailija
Siemailija
Viestit: 172
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 19:55

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Big me »

ripa kirjoitti:Suomen kansa ei saa enää päättää edustajaa
Mutta eikös se lähde sinne juuri edustamaan suomen kansaa?
Shake it - Röykkyytä sitä!

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Ai niin! :lol: :lol: :lol:
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Big me kirjoitti:
Meidän kansaamme ja maatammehan se kappale on sinne lähdössä edustamaan joten totta kai me lähetämme sinne kappaleen joka kuulostaa meidän korvaamme mukavimmalle. Muu olisi jo tietyllä tavalla itsensä myymistä minun mielestäni. Minä en ymmärrä tätä suomalaisten tarvetta näyttää muun maailman silmissä joltakin muulta kuin mitä olemme. Me olemme maailman laidalla asuvaa junttikansaa ja ollaan helvetti soikoon ylpeitä siitä! Minä häpeäisin ennemmin sitä että voitamme myymällä itsemme kuin että jäämme nollille ja uskallamme siitä huolimatta olla sitä mitä me olemme, SUOMALAISIA!


"Veit jalat suustani" Aivan näin smilie_daumenpos:
Tämä ei vaadi mitään lisäystä tai muttia tähän!
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kyllä minusta ideana on se, että edustamaan valitaan viisu joka kuulostaa omasta mielestä parhaalta! Ei sellaisesta laskelmoinnista mitään tule... Usein menevät pyllylleen sellaiset hömpötykset...
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30471
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Big me kirjoitti:Meidän kansaamme ja maatammehan se kappale on sinne lähdössä edustamaan joten totta kai me lähetämme sinne kappaleen joka kuulostaa meidän korvaamme mukavimmalle.
Vielä kun tietäisi sen luotettavan tavan ratkaista, mikä "kuulostaa meidän [=koko kansan] korvaamme mukavimmalle". Puhelinäänestys ei sellainen tapa ole. Otos ei millään edusta luotettavasti koko kansaa, kaikkein vähiten silloin, jos mukana on joku kykykilpailun kannalta pinnalle noussut.
Big me kirjoitti:Muu olisi jo tietyllä tavalla itsensä myymistä minun mielestäni. Minä en ymmärrä tätä suomalaisten tarvetta näyttää muun maailman silmissä joltakin muulta kuin mitä olemme. Me olemme maailman laidalla asuvaa junttikansaa ja ollaan helvetti soikoon ylpeitä siitä! Minä häpeäisin ennemmin sitä että voitamme myymällä itsemme kuin että jäämme nollille ja uskallamme siitä huolimatta olla sitä mitä me olemme, SUOMALAISIA!
Ehkä se tarve johtuu siitä, että Suomesta löytyy aika paljon ihmisiä, joiden mielestä suomalaiset eivät ole "maailman laidalla asuva junttikansa" ja jotka eivät halua välittää suomalaisista tällaista kuvaa maailmalle. Viestisi antaa ymmärtää, että "juntein" on samalla "suomalaisin" ja täten viisukelpoisin. Tähän ajatukseen on aika vaikea yhtyä. Mielestäni mikä tahansa suomalaisten tekemä ja esittämä musiikki on suomalaista, eikä sen lähettäminen viisuihin ole "itsensä myymistä". Vielä kun muistetaan, että kappaletta ja esittäjää ollaan valitsemassa nimenomaan kilpailuun, olisi kai mielekästä ottaa valinnassa huomioon potentiaalinen kilpailumenestyskin. Mitä mieltä on mennä kilpailuun ehdoin tahdoin häviämään?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

gentedimare kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti: GENTEDIMARE= NVN!! :D

NUORI VIHAINEN NAINEN! 8)
Kiitos!!!! "ystävä" :cry:
Aiku se nyt ei puolestaan ymmärrä hjuumorii. Toi sanontahan tuli ilmi silloin joulukuussa Pasilassa. Eikö se muistanut?... :wink:

LOVE LOVE CAMPPIS 05! :D

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

No aiku se Maza ei itse ymmärtänyt tätä!! :lol:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Timoteus usko pois yhtä juntteja ne on muuallakin ja hemmetin ylpeitä siitä.
Suomessa vain ei oikein tuo omanarvon tunne oikein kukoista.
Kukas sitä kotiaan häpee,olisiko se, se tuhlaaja poika joka kuitenkin kotiinsa palaa. :wink:

Onhan jo olemassa Musiikkikanavia yms. ei kai nyt jokaisen viisunkin tartte olla joku tuutista puristettu 100% radio hitti ,tuote.
Eikö se voisi olla vain hauska ja ilahduttava.
Jotakin poikkeuksellista vaikka (teko) taiteellista sitten mutta erilaista kuin nykyinen hittitehtailu.
Kyllä siellä ruotsissakin se viisu valitaan ihan aluksi kuitenkin ruotsalaisille.
Pitää kato aina muistaa mistä ponnistaa vähän joka asiassa, silloin on ne pohjatkin jutuillensa kunnossa.Niin ihmisillä kuin instituutioilla.
Pikkusen vakavalta suhtautumisesi vaikuttaa toisinaan.(minusta).
Vaikka enhän mä sua tunne. :wink:


Eikäs ollut sitte pahalla taas kenellekään :!:
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Ja joka maassa on omat 'junttinsa', se on aivan satavarma. Sveitsissä heitä ystävällisesti kutsutaa Aargauereiksi! :wink:
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Tajusin just, että Anna Stenlundin biisi on kestoltaan noin. 2.45 minuuttia.
Eikös sitä voi vielä sovittaa 15 sekuntia pitemmäksi. Saisi mukaan ympättyä vaikka ja mitä...

Nimimerkki: OLENKO ALKANUT SYTTYÄ TÄHÄN TARUUN?.... 8)

Avatar
Big me
Siemailija
Siemailija
Viestit: 172
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 19:55

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Big me »

Ja jälleen kerran eepu Lilli oli ainoat jotka osasivat lukea rivien välistä ja ymmärsivät pointtini.
Shake it - Röykkyytä sitä!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30471
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

eepu4 kirjoitti:Onhan jo olemassa Musiikkikanavia yms. ei kai nyt jokaisen viisunkin tartte olla joku tuutista puristettu 100% radio hitti ,tuote.
Eikö se voisi olla vain hauska ja ilahduttava.
Jotakin poikkeuksellista vaikka (teko) taiteellista sitten mutta erilaista kuin nykyinen hittitehtailu.
Missä vaiheessa sanoin jotakin tätä vastaan? Aitous on eri asia kuin juntteus ja olen ehdottomasti aitouden puolesta. Siinä vaiheessa mennään kuitenkin Metsähallituksen puolelle ja täyttä vauhtia kohti lähintä jykevää mäntyä, kun aletaan perustella huonoilua sillä, että tässä ollaan valitsemassa junttiviisua junttikansalle ja tyydytään taivaasta tipahtaneeseen "totuuteen" siitä, ettei siellä viisuissa kuitenkaan koskaan kukaan suomalainen voi pärjätä.

No, tämä keskustelu ei ole kovin hedelmällinen, ellei joku määrittele käsitteitä "aitous" ja "juntteus" ja ehkäpä vielä "suomalaisuus".
eepu4 kirjoitti:Kyllä siellä ruotsissakin se viisu valitaan ihan aluksi kuitenkin ruotsalaisille. Pitää kato aina muistaa mistä ponnistaa vähän joka asiassa, silloin on ne pohjatkin jutuillensa kunnossa.Niin ihmisillä kuin instituutioilla.
Vielä kun tietäisi, miten tämä liittyy mihinkään. Missäköhän viestissä olen muka vaatinut kuuta taivaalta? Ei kai ole liikaa vaadittu, että Suomen karsinnoissa olisi muutama hyvä kappale ja esitys ja että jokin näistä valittaisiin Suomen edustajaksi?
eepu4 kirjoitti:Pikkusen vakavalta suhtautumisesi vaikuttaa toisinaan.(minusta).
Vaikka enhän mä sua tunne. :wink:
Varmasti vaikuttaakin. Vakava suhtautuminen asiaan kuin asiaan on minulle ominaista ja minulle erityisen rakas asia, euroviisut, ei todellakaan ole tästä poikkeus. Suomella on ollut viisumenestyksen suhteen niin pitkä kuiva kausi, että edes osittaista menestystä todellakin toivoisi. Sitä menestystä ei kuitenkaan sillä tavalla tule, että yritetään puhua musta valkoiseksi ja surkea esiintyminen loistavaksi. Sitä menestystä ei tule silläkään tavalla, että yritetään noudattaa jotain yleviä periaatteita ja ehdoin tahdoin näennäisen "suomalaisuuden" takia valita kappale ja esitys, joka ei ole lähelläkään olla tarjokkaista paras. Sitä menestystä ei liioin tule hyssyttelemällä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30471
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Big me kirjoitti:Ja jälleen kerran eepu Lilli oli ainoat jotka osasivat lukea rivien välistä ja ymmärsivät pointtini.
"Samaa mieltä oleminen" != "ymmärtäminen"

Se rivien välissä oleva sanoma saattoi olla OK mutta niille riveille se oli kirjoitettu sen verran ikävältä kalskahtavin sanavalinnoin, että pakkohan sitä oli kommentoida. Toki helpoin tapa keskustella on leimata eri mieltä olevat tyhmiksi. Vähän vaativampaa olisi kirjoittaa mielipiteensä niin kuin ne tarkoittaa.

Näiden väittelyiden ja keskusteluiden perimmäinen tarkoitus ainakin omasta mielestäni on löytää jonkinlainen yhteisymmärrys asiasta mutta jos suollat vain kärjistyksiä ja solvauksia, on sen yhteisymmärryksen löytäminen aika vaikeaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Timoteus kirjoitti:
Toki helpoin tapa keskustella on leimata eri mieltä olevat tyhmiksi. Vähän vaativampaa olisi kirjoittaa mielipiteensä niin kuin ne tarkoittaa.
Niin kuten" hetkellisesti kuuroiksi" jne. :wink: Vai miten se menikään kun kirjoittelit itsekin .Otin kuitenkin täysin huumorilla. :lol:
Aivan varmasti olen myös itse kirjoittanut jotain vastaavaa tai pahempaakin.Joskus on ihan pakko saada ujutettua huumoria kommentteihini,eri asia on ymmärtääkö sitä kukaan.
Mä vaan oon sellainen että huumori kuuluu kuvaan.
Ehkäpä se kuitenkin vaan jonkun mielestä sekoittaa asioita.

Sellainen on melko yleistä kuppila keskusteluissa.Sitäpaitsi sitä tahtomattaan joutuu samaa asiaa kiertelemään ja kaartelemaan.Kun jossakin tuntuu olevan olevan kuin näkymätön seinä.Niinkuin ei olisi tarkoituskaan ymmärtää toisenlaista näkökantaa.Kaikilla on kiire selitellä juuri omaa kantaansa niin saattaa se toisen kirjoitus siinä kiireessä jäädä ymmärtämättä.Kieltämättä itseeni kyllä iski pikku piru kun juntiksi
leimataan maantieteen mukaan.
Käsittääkseni Kimmo ei jäänyt nollille yhdelläkään äänestys alueella.

Kun ajattelen Timoteuksen ja itseni välistä keskustelua ,suurin ero on Kimmo, onko hyvä vai mikä.
Maku asia, mielestäni sopu siinä on mahdoton.
Ja mitä näihin semifinaaleihin tulee niin ,niistä on kai valittava mitä on tarjolla.
Momocatista lisään vielä että,pitäköön siitä "Europa,Europasta"kuka haluaa.
Itse näen että mikäli valintamme olisi kohdistunut siihen,
euroviisuilla olisi suomessa ollut entistä vähemmän kannatusta
jopa ennen Kiovaa.
Ja mielestänä jos sitä kisaa ei suomessa katso kuin pieni vähemmistö kansasta niin,herää jo kysymys kannattaako kisaan osallistua.
Ei varmaan ole hurraamista katsojaluilla nykyiselläänkään.
Jos Kiovassa voittaisi esim. nyt sitten Momocat ja suomessa reaktiot olisivat vähintään viileät,se olisi paljon huolestuttavampaa kuin että Kimmo olisi 28.

Ihan sen takia että suosiota riittäisi ja mieluiten että sitä nostettaisiin.
Karsinnoissa olisi hyvä olla mukana Junteillekin biisi niinkuin kaikille muillekin kansan osille.
Valitaan se Kiovaan lähtijä sitten kuitenkin vasta Tampereella.
Ymmärsin Big me :n tarkoituksen selkeästi.
Mutta kai ne juntit toisiaan ymmärtää vähän paremmin. :wink:
Olen myös kyllä usein huomannut Timoteuksella olevan hyviä pointteja.
Ehdottoman oikeassa olevaa keskustelijaa en silti halua nimetä enkä lähteä määrittelemään.

Toivottavasti kaksi seuraavaa semifinaalia tarjoaa monenlaista kuunneltavaa,että valinnanvaraa riittäisi ja katsojia myös.
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Elä sinä eepu4 huoli, kyllä lukijakunnan tässä osastossa huumoriasi arvostetaan! Kuten myös Timoteuksen paneutumista ja huolellista faktatietoutta. Kumpaakin tyyliä tarvitaan keskustelua värittämään, sanon minä.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
salla
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 943
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 21:11

Suomi 2005: Jyväskylä 21.1

Viesti Kirjoittaja salla »

Onkohan tää vaan mun mielikuva, mutta tuliko kenellekään muulle fiilis, että Kimmo K. olisi ollut haastattelun aikana pienessä maistissa? Lauluääni tulee popcornista,,,hoh hoijaa??

Lukittu