Viisupuntari 2005

ESC 2005 -arkisto.
AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Tää pisti vallan eilen puntariin pitkästä aikaa nämä Kiovan ihanan matkan laulut. Ensin naputtelen tämän semini, ja illemmalla on sitten finaalin puntaroinnin paikka..  :heh:


SEMIFINAALI/AntSa 5.12.2006:


1.  S L O V E N I A     Stop     *****
Edelleenkin se kaikkein sykähdyttävin laulu ja esitys! Ja henkilökohtaisestihan tästä keväästä tuli minulle  surun kevät;  suosikkilauluissanikin tuo aika korostuu varsin selkeästi. Tämä laulu on yhtäaikaa raaka ja herkkä; solisti OMAR NABER samoin. Pidin jo Slovenian karsinnan rauhallisemmasta versiosta, mutta tämä suorastaan  myrskyisä  kansainvälisille markkinoille tehty sovitus syvensi rakkauttani entisestään. Mieletön melodia ja sanoitus! Ja se kamera-ajo siihen naiseen laulun loppupuolella saa yhä  kylmät väreet   AntSan selkäpiihin ja ihon kananlihalle. VAIKUTTAVA LAULU JA LAULAJA.  <3  Todellinen shokkipudotus finaalista!!! Maailma ei ollut tuona torstai-iltana reilu.  :eiei:


2. KROATIA    Vukovi umiro sami    *****
Toinen ehdoton suosikkini tältä vuodelta - ja Balkanilta tämäkin. Kaihoisa sävel, uskottava solisti ja mahtava kuoro huutamassa "Tonavaansa" Euroopalle. Mua se lavan pikku estraditaiteilija ei sinänsä häirinnyt; laulun raakakin teksti ehkä tarvitsi jotain kevennystä - mene tiedä?! Vahva ja väkevä laulu; karukin. Minä pidän!


3. SVEITSI    Cool vibes    *****
Kuinka ihanan dramaattista! Laulussa jännitettä koko ajan, ja vaikka sanoissa onkin mukana aikasta   tiipataapaa,  se ei häiritse kun laulussa tapahtuu koko ajan jotakin. Tähänkään en ole kyllästynyt ollenkaan! Ehkä parempi kuunneltuna; jotenkin se "tekosoittaminen" paistoi lavalta niin selvästi läpi. IHANA LAULU!!!


4. ROMANIA    Let me try    ****1/2
Kylläpä LUMINITAlla on vahva ääni! Aivan huikea solisti kertakaikkiaan! Olin seurannut jo useamman vuoden LUMINITAn sitkeätä yrittämistä Romanian karsinnoissa, ja viimein se palkittiin niin kisamatkalla kuin huippupisteilläkin! Kaiken lisäksi LUMINITA oli mukava ihminen. Tästäkin olisi voinut aivan hyvin tulla hitti Torneron tyyliin!?! Hitsausta nähtiin ensimmäistä kertaa Euroviisulavalla tässä mahtipontisessa discoviisussa!  ;)


5. ISLANTI    If I had your love    ****
Ihana SELMA!  Mun mielestä parempi Selman viisu kuultiin ja nähtiin täällä! Aikamoinen shokkipudotus tämäkin - jopa GEIRin mielestä! Ehkä laulu oli turhan monijippoinen ensikuulemalla avautuakseen; mukanahan oli niin James Bond-jousia kuin yllättäviäkin tahdinmuutoksia, jotka vaativat useamman kuuntelun vedotakseen keskiverto-musiikinkuluttajaan? Minun listallani Islanti oli tänäkin vuonna kevyesti jatkossa. Uskon, että laulu on löytänyt myös uusia ystäviä vasta viisujen jälkeen?!



6. VALKO-VENÄJÄ    Love me tonight     ****
Ihana eurohumppa!  :heh: Angelica oli aikasta kiinnostava tapaus kyllä.. Diivan käytös ja varsinkin laulun alun "nöyrä tyttö" tyyliin   "I wish you could be near me"   ei vaikuttanut kovin uskottavalta, mutta minä viehätyin! Huikea esiintyminen; ne silmät on aina yhtä pelottavat!  :heh:  Ja kyllä tämänkin naisen kohdalla täytyy sanoa, että on  ESIINTYMINEN VERISSÄ! Joskin livelaulanta ei sitä parasta, mutta tähän toimii vallan hyvin! MINÄ RAKASTIN häntä tuona(kin) iltana!  :joojoo:


7. SUOMI     Why    ****
Laitetaan tämä tänään tähän. Pidän laulusta ja GEIRistä tavattomasti edelleenkin. Yksi kisojen sympaattisimmista solisteista varmasti! Ja ääneltäänkin kärkikastia; suorastaan viiltävä tulkinta koskettavasta tekstistä kuultiin niin Tampere-talolla kuin Kiovassakin. Mun mielestä taustakuorokin hoiti tänä vuonna homman suuremmitta moitteitta. Tosin GARY olisi ollut parempi rasti kuin jompikumpi näistä kundeista! Mukavaa kun HANNIS ja NINAkin saatiin reisuun mukaan! Muistan ikuisesti meidän "Suomi-pöydän"... Oliko se tiistai- ja keskiviikko-iltana..?!?  :D  Laulusta tuli myöskin suuri osa  surun kevättäni, ehkä se kaikkein henkilökohtaisin laulu tämän vuoden laulukimarasta kuitenkin. Putoaminen finaalista harmitti enemmän kuin yllätti. Paikanpäällä solistimme herätti enemmän huomiota kuin itse laulu. Minä pidän edelleenkin molemmista.


8. HOLLANTI    My impossible dream    ****
Kevyt Whitney tosiaankin! Minäpä pidän kovasti - miltei enemmän kuin alkuperäisestä! Suorastaan suureellinen laulu ja teksti. Ja GLENNIKSELLÄ "Whitney verissä"..  :heh: Tää ei niiku ja kestäis niitä sen käsiliikkeitä...  :repeilee:   LOISTAVAA VIIHDETTÄ!!! Shokkipudotus tämäkin.


9. ISRAEL    The silence that remains     ****
Nousussa listallani! Kulkeva, etenevä melodia ja ihania kurkkuäänteitä! Nyt kun Hollanti ei enää laula "kurkkusellaan", niin heprean kieli kiehtoo kovasti. Englanninkielinen teksti vähän oudoksutti, mutta silti pidän. Ihana puku siron ja kauniin SHIRIn yllä! Draamaperhosia lavalla ja laulussa.


10.  ANDORRA    La mirada interior    ****
Ihanan dramaattinen tämä Kiovassa kuultu ja nähty sovitus ja esitys!  :tapu: Se esikatseluvideon sovitushan antoi olettaa, ettei Andorra lukeutuisi suosikkieni joukkoon, mutta näin vain Kiovassa sitten tapahtui.. Ei mikään  suuren luokan kaunotar  tämä MARIAN, mutta laulaa tämä hotelliemäntä osasi! Tästähän saatiin pieni vitsikin paikanpäällä torstai-yönä, kun joku väitti erheellisesti  Andorran olleen semin 11. Tuohan vedettiin tietenkin muotoon   Bubblin'  Andorra!!  :heh:  Minä olisin halunnut nähdä tämän rouvan lauteilla myöskin lauantaina!  :joojoo:



11. UNKARI     Forogj vilag    ****   
Tästä aloin pitämään vasta paikanpäällä! Kevyt Patakakkonen!  :repeilee:  Solisti ehkä hieman liian paljon vartijana, mutta toimii. Kiva kun omalla kielelläkin pääsee finaaliin - kuten Kroatia ja Unkari. (Harmi ettei Slovenialla aivan latinki riittänyt......  :()



12. IRLANTI    Love?     ****
Kilpaili ehkä osaltaan samoista äänestäjistä Unkarin kanssa? Hauska laulu ja hauska poika! Onko kaikkien aikojen "tavallisin" Euroviisu-tähti tämä JOE? Ja tämä oli sitten positiivinen määre; ettei tule kylmiä pyyhkeitä keltään...  :heh:  Amatöörimäinen jotenkin; mutta sekin osana viehätystä! Ja kiva kun Irlannilta ei tullut Kiovan kimaraan miesballadia!



13. MONACO   Tout de moi    ***1/2
Mutta tyttö on nätti!  :heh:  Ja pukukin upea! No; toden totta - onhan laulukin ihan hieno ja ajaton! Olisi voinut kisata melodiansa ja tekstinsä puolesta vaikka jo vuonna 1968!?!



14. LATVIA    The war is not over     ***
Söpöjä poikia - en kiistä. Niistä taisi tykätä aika monikin eurooppalainen. Laulusta pidin paikanpäällä kovastikin, mutta nyt hieman kyllöttää. Se viittomakieli mukana oli kiva jippo!



15. LIETTUA    Little by little    ***
Vai  LIDL BY LIDL..?!?  :repeilee:  LAURA ja rakastajansa keittivät svedusopan, jossa ihan miellyttäviä aineksia mukana. Lauran räkäisen rouhea ääni ja ääntämyskö pudotti laulun sijoituksen lopputuloksissa peräti viimeiseksi? Kyllä tämä keitto ihan minulle maistui.



16. MAKEDONIA    Make my day    ***
Tämähän on levyltä ihan letkeä discohumppa! Kansallisia aineksiakin hyppysellinen mukana ja se on aina näissä kinkereissä mainitsemisen arvoinen seikka! MARTIN.......... No voi luoja mikä amatööri-esiintyjä!!!!! Tosi "läsnä"...!?!?!?!?!??!!!!  :repeilee: Ja se ihme paidan ja takin sekotus mikä sillä lötkötti päällä!!!!????!!!???  :eiei:  Tanssitytöt ihan näppäriä, mutta voi kiesus sentään tätä solistia ja taustakundeja!!!!?????!?!??!! "Tanssijoita". Toki. Martinilla sama pelonsekainen ilme koko laulun ja esityksen ajan! Ja jatkoon lauantaille Slovenian tai vaikkapa Islannin sijaan!?!?! TOKI.  :eiei: Maailma ei ollut tuona yönä reilu.  :'(



17. ITÄVALTA     Y  asi     ***
Onhan tämä ainakin hauska - jollei muuta! Viihdyttäväkin. Niiku nyt verkkareissa torviin puhallellaan ja "piikatyttö" letkeätä humputusta laulaa. Itävalta oli tänäkin vuonna ihan omissa atmosfääreissään!



18. NORJA    In my dreams    ***
Nimimerkki Gente onkin jo varmasti kovin tätä odotellut!?! Tässähän tuo tulloot... Ei ihan mun kuppini teetä tämä rock-viisu! Naurattaa pari kertaa, muttei enää sitten jaksa oikein edes hymyilyttää. Vaatekoreata - ei juurikaan minulle muuta. Levyltä ihan pidän kuunneltuna, mutten jaksa innostua esityksestä. Annetaan ennakkoluulottomuudesta kuitenkin kolme staraa tälle.



19. TANSKA    Talking to you    **1/2
Vieläköhän se Gente tästäkin innostuu?! Esiintyjänä pidän "Jaakopista" kovasti; on läsnä ja letkeä kuten laulunsakin, mutta kun tässä ei ole oikeen mitään kiinnostavaa tässä laulussa!!! Nousut ja laskut puuttuu - ei minkäänlaista jännitettä saati sovituksellista jippoa, joka kuulostaisi joka kerralla tuoreelta!?! Puoli pistettä laululle kaksi esiintyjälle!



20. PORTUGALI    Amar    **1/2
Ei mitään laulajia nämä kykykilvan kasvatit! Kemiakin näytti puuttuvan tyystin! Laulu ihan tarttuva - joskin varsin hokeva ja yksitoikkoinen. Jotain miellyttävää kuitenkin. Lauluna niin paljon parempi kuin Tanska, mutta esitys pudottaa.




21. MOLDOVA    Boonika bate doba    **
Sori kaikki tämän(kin) fanit, mutta kun ei oo mun kuppini teetä! Mummo sinänsä ihan hauska ja uniikki "keksintö" lavalle ja laulun aiheeksi, mutta kun biisi aikamoinen Red Hot Chili Peppers-kopio! Ois nyt ees keinunu mammanen tämän renkutuksen tahdissa?!?  :repeilee: Huiku ois ollu kyytiä!! Mummolle tähdet!



22. BELGIA    Le grand soir    **
Sympaattinen jamppa tämä Nuno - voi kumpa viisunsakin olisi ollut parempi!! Taitaa olla illan helpoimmin unohtuva laulu.



23. BULGARIA    Lorraine    **
Nythän meidän pitäis enää tietää, että kuka ihmeen Lorraine? Kundi ihan osaava, mutta kun laulusta ei jää mitään muuta mieleen kuin solisti, niin ei tässä tapauksessa pötkitä järinkään pitkälle!!



24. VIRO    Let's get loud    **
Viron karsinnassa vielä ihan pidin, mutta kyllötys oli jo vallannut minut Kiovassakin! Aikamoinen renkutus tämä "pissisviisu"!!! Se levari-idea lavalla sinänsä ihan hauska, mutta laulu yksinkertaisesti tylsä!!! Ja vähän  juosten kustu  kyllä se esityskin!



25. PUOLA    Czarna dziewczyna    *1/2
No lailailailaa vaan sullekin! Ei innostanut tämä ryhmä sitten laisinkaan!!! Israel-tyylinen romaaniviisu, mutta ei lainkaan parhaimmasta päästä niitä! Ei unohtuvin laulu, mutta mielestäni huonoin. Tätä en vapaaehtoisesti halua kotonani kuunnella. En. Ja semin yhdestoista lopputuloksissa!?!?!?!? MAI ÄÄÄÄS!!!! Onneksi ei sentään jatkanut lauantaille...  :hiips:



Semmosia semimietteitä tänään! Mulla on toi finaalilistakin jo updeitattuna; katotaan jaksanko sitä tänään tänne naputella.. Viimeistään huomenissa sitten! 

IHANA KIOVA!!!!!!  <3 :Piiri:
Viimeksi muokannut AntSa, 05 Joulu 2006, 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Aiku nää vallan samoissa hommissa eilen oli  :tapu:

Mutta Latvian, Norjan ja Tanskan AIVAN LIIAN ALHAISIA sijoja tää ei sille anna ikinä anteeksi!!! :ylppis: :ylppis: :ylppis: :ylppis:

No hui kun tää ei anteeksi anna. Rupeeko vallan mököttämään!!  :rofl:  :rofl: :rofl:
KUULE OIKEIN!! Monaco ja Andorra ja monet muutko muka parempia :ylppis:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

gentedimare kirjoitti: 16. Romania ***
- En edelleenkään kestä tota strutsia joka laulaa suu auki.
:heh: Strutsien pitäis kai sitten laulaa suu kiinni...  :repeilee: :hiips:
Kymmenen sientä.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja AntSa »

gentedimare kirjoitti: Aiku nää vallan samoissa hommissa eilen oli  :tapu:

Mutta Latvian, Norjan ja Tanskan AIVAN LIIAN ALHAISIA sijoja tää ei sille anna ikinä anteeksi!!! :ylppis: :ylppis: :ylppis: :ylppis:

No hui kun tää ei anteeksi anna. Rupeeko vallan mököttämään!!  :rofl:  :rofl: :rofl:
KUULE OIKEIN!! Monaco ja Andorra ja monet muutko muka parempia :ylppis:

Nää hommissa oli..!?!  :repeilee:  Aiku se on nyt sitte  riidoissa    tän kaa?!? SULOINEN OLET. Hyvin suloinen.  :hali: :tanssi_02:  Etkö ollut perusteluihini tyytyväinen? Ne olivat vain omiani.  :heh:  PUSUJA mun KIOVAn laukkutytölleni!  :joojoo:  LAUKKU OLI HYVÄ; HYVÄ, HYVÄ, HYVÄ...!!!?!  :repeilee:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Vihdoinkin löydän aikaa ja tarmoa  kertoa   teille mietteeni  FINAALISTA!  Taso tässä vuodessa kyllä aivan huikea, ja useampikin huippuviisu jämähti puhelinäänestyksessä semiin.. (Semilistani ruodintoineen tuossa ylempänä..  :joojoo:)  Mutta nyt siis tämä armon           F I N A A L I    a'la   AntSa:



1. KROATIA    Vukovi umiro sami       *****
Perustelut semi-osiossa..  :joojoo:
     



2. SVEITSI    Cool vibes     *****



3. KREIKKA     My number one     ****1/2
Ihastuttava HELENA!  <3   Aiku se näille suomea(kin) jutskaili..  :joojoo:  Ja viisunsakin aivan huippukamaa! Viimeisen päälle tuotettua ajan henkeä mukailevaa päivän hittikamaa, mutta silti kansallistakin leimaa mukana! Myöskin esitys aivan huippu, vaikkakin toivoisin näkeväni Helenan kaunista hymyä enemmän myöskin esitysten aikana! Toimiva paketti, joka ei voitosta huolimatta ole lainkaan kulunut - ei lauluna saati esityksenä.



4. ROMANIA    Let me try      ****1/2



5. SERBIA & MONTENEGRO     Zauvijek moja     ****1/2
Kaihoisa, mutta toivoa herättävä melodia ja teksti. Hokee, mutta siltikin toimii todella loistavasti! Esityksessä aika tavalla huumoriakin mukana!? Ja semmoista nuoruuden intoa ja heittäytymistä, míkä vaikuttaa kaikki harjoituksetkin nähneenä  aidolta!! Saataisiinkohan tämä poikajoukko Helsingin viisuihin mukaan? Hope Hope!?!  :peukku:



6. MALTA     Angel     ****1/2
Todella kaunis, koruton laulu ja teksti. Chiaran äänestä olen aina pitänyt, ja tähän taruun tuo enkelin ääni sopikin loistavasti! Chiaran äiti osoittautui todella sydämelliseksi naiseksi viikon aikana. Solisti itse jäi vähän etäiseksi, mutta viisustapa tuli tuttu. Ja äidistä..  ;)



7. ISRAEL     The silence that remains     ****



8. KYPROS    Ela Ela     ****
Loistavaa viihdettä! CONSTANTINOKSESSA on karismaa ja uskottavuutta vaikka ja minkälaisiin lauluihin! Myönnän, että kopioitiin aika surutta Kreikan edellisen vuoden menestysviisua mutta minäpä pidin! Koko kolmen minuutin ajan sopivasti jännitteitä mukana vaikka välistä hoettiinkin! Ja ne peilit oli hauska keksintö!  :joojoo:



9. RANSKA    Chacun pense a soi     ****
Minäpä tykkään tästä! Sovituksessa kivoja jippoja ja solistissa ainesta! Tehokkaassa keltaisessa esiintynyt  ORTAL  osoittautui myöskin mukavaksi persoonaksi viikon aikana. Harmi ettei Ranska enää oikeen ota menestyäkseen?!!



10. UNKARI      Forogj vilag     ****




11. ESPANJA      Brujeria       ****
Näähän kuulosti enemmän Ketsupilta kuin Ketsuppi-tytöt itse tänä vuonna!?!  :D  Minä pidin tästä noitien keittämästä keitoksesta! Kaikki mausteet menestykseen oli olemassa, mutta paloiko keitto pohjaan? Mene tiedä; minulle maistuu!  :heh:



12. ALBANIA     Tomorrow I go     ****
Pidän tästäkin tavattomasti! Taisi olla kisan uljain nainen tämä LEDINA!  :joojoo:  Viisussa mukana päivän popin seassa kivasti kansallista paikallisväriä! Ja SHOW OLI UPEA! (Kostin äänellä  :repeilee:)  Tässä seurassa putosi kuitee pisteiltä - niin minulla kuin monella maalla äänestyksessäkin.



13. RUOTSI      Las Vegas     ***1/2
Melodifestivalenin voittoa en ymmärtänyt ollenkaan. Kiovassa aloin jo antamaan jotakin anteeksi, sillä tämä MARTIN  osaa esiintyä!!!  :joojoo:  Osoittautui myöskin mutkattomaksi sälliksi lavan ulkopuolellakin! Viisuna jo hieman kyllöttää, mutta show kantaa yhä! Pistetään tähän.  :miettii:



14. LATVIA     The war is not over     ***



15. ISO-BRITANNIA      Touch my fire      ***
Yksi illan hiotuimmista esityksistä saatiin Britanniasta! Joku sanoi JAVINEa diivaksi, mutten henkilökohtaisella tasolla aivan allekirjoita. Päivän popin sekaan sotkotettu myös ripaus itämaista - se vaikutti ehkä hieman laskelmoidulta.



16. BOSNIA & HERTSEGOVINA      Call me     ***
En soittanut - eikä soittanut moni muukaan..!?! Onhan tämä toimiva ja tarttuva laulu, mutta jotenkin tuo laskelmointi näkyy ja kuuluu liian selvästi läpi!?  Kokonaista kolme Agnethaa laulamassa Bosniaa ja Hertsegovinaa Euroopan kartalle..!?! Tähti joka kloonille!



17. MAKEDONIA     Make my day     ***



18. NORJA      In my dreams     ***   



19. TANSKA      Talking to you      **1/2



20. TURKKI      Rimi rimi ley     **1/2
Kevyt Riitta Korpela!!!  Titinalle, Titinalle!!!  :repeilee:   Runetomppoo Riittoo...  :repeilee: Jotain miellyttävää tässäkin on, muttei miellytä kylliksi! Ehkä vähän turhankin paljon yritystä, joka paistaa läpi!?!



21. MOLDOVA      Boonika bate doba    **



22. UKRAINA    Razom nas bahato      **
Laitetaan tää akti nyt ja sitten tähän! Musa ei mun kuppini teetä, vaikkakin palavaa asiaa mukana! Kiovassa oli kivaa.  :heh: 



23. SAKSA    Run & hide    **
Sovituksessa jotain mielenkiintoista, mutta lauluna ja esityksenä harvinaisen kiinnostamaton!! Toivottavasti Hanna Pakarisen euroviisu-ehdokasbiisit eivät ole tämmöistä mitäänsanomatonta radiohöttöä..!?!



24. VENÄJÄ    Nobody hurt no one    **
Tiukkaa vääntöä mulla finaalin vimppasijasta.. Laitetaan tänään tämä Venäjän hokeva - joskin asiaa(kin) sisältävä laulu tähän. Olkoonkin mukana suomalaisia.. NATALIA ei mielestäni vakuuta tämän esittäjänä! Olihan oma tuotantonsakin tyystin erilaista!?! Pitikö tästä siis itsekään? Minä en juurikaan.


Semmosia!  :joojoo:
Viimeksi muokannut AntSa, 06 Joulu 2006, 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Ja tähän Antsan perään omat arviot  :jihuujippii:

24. Saksa *
- Hyvää, raikasta. MAI ÄÄÄÄÄÄÄS!!! Ihan kauheeta sontaa ja laulajakin kalsa

23. Venäjä *+
- zzz zzz zzz, ei jaksa kiinnostaa mihinkään suuntaan

22. Ranska **
- No voi hyvä luoja. KARISMAATTINEN? TOKI  :heh: Viimeisenä esiintynyt ja tässä vaiheessa kaikki jo miettivät äänestystä ja ketään (paitsi Antsaa) ei kiinnostanut mitä siellä lavalla tapahtui

21. Iso-Britannia **
- Muija oli KALSA, KALSA, KALSA, KALSA!!!  :evil: Herttileijaa kun käänsi vaan selkänsä! TÖRKIMYS ja kipale on 10000 kertaa kuultua radiohuttua!

20. Ukraina **
- Onhan tässä omat hyvät hetkensä! Hei kaikki yhdessä hoilatkaa  :heh: Ja tunnelma hallissa oli uskomaton!

19. Turkki **1/2
- Yllättäen huomasin ilostuvani tästä live-esityksestä! Musa on ihan kiva, vaikka sanat onkin vähän hokevat. Mutta ei tää nyt NIIIIIIIIIN huono ole kuin annetaan ymmärtää

18. Espanja ***-
- Kevyt ketsuppikopio, mutta ei se mitään. Onhan tässä ihan menoa ja meininkiä, mutta ei tää sillä tavalla nouse esille kuin pitäisi

17. Romania ***
- kts. semiarvostelu  :)

16. Makedonia ***
- kts. semiarvostelu  :)

15. Kroatia ***+
- kts. semiarvostelu  :)

14. Kypros ***1/2
- Hyvää, rytmikästä menoa. Hyvä esitys, mutta siltikin joku jättää kylmäksi! Aiku ne yritti toistaa Sakiksen menestyksen. Ei ihan onnistunut

13. Bosnia & Hertsegovina ****
- MINÄ PIDÄN!!!  Esityksestä olisi tosin saanut parempikin. Jotenkin nyt tytöt vaan poukkoili tylsissä mekoissaan minne sattui  :miettii: mutta muuten pirteää ja piristävää

12. Israel ****+
- kts. semiarvostelu  :)

11. Moldova  ****1/2
- kts. semiarvostelu  :)

10. Albania ****1/2
- Muistin, että Ledina hoilaa paljon huonommin, mutta ihan hyvinhän se tuosta selviää! Etnoilu rulettaa. Menevää ja mieleenjäävää! Tittiitaa vaan sullekin  :tapu:

9. Kreikka ****1/2
- Mä olen antanut jo anteeksi tälle "tissiä, sääriä ja persettä" voittajalle  :heh: Ihan hyvähän tää on. Pikkasen oli kuitenkin Helena lavalla kalsa. Kuten vuonna 2001 myös. VALOA NAAMAAN, sinähän naurat number oneista! :joojoo:

8. Malta ****1/2
- Tää muistaa vieläkin sen saapumisen siihen lavalle. Kädet leväälleen kuin mikäkin oopperadiiva ja se imi sitä yleisön huutoa itseensä! Aiku se imi  :rofl: Loistavaa draamaa ja upeaa laulantaa.

7. Unkari ****1/2
- kts. semiarvostelu  :) (aiku tällä monta biisiä saa neljä ja puoli tähteä! Herttileijaa sentään) 

6. Ruotsi *****-
- Edelleen tää toimii mulla. Menevä sävel ja loisto esiintyjä. Ehkä näyttävämpi lavashow ois olt tehokkaampi. Mä en oikeen ymmärrä niitten naisten vaatteita ja liikehdintää

5. Tanska *****-
- kts. semiarvostelu  :)

4. Latvia *****-
- kts. semiarvostelu  :)

3. Sveitsi *****
- kts. semiarvostelu :)

2. Norja *****
- kts. semiarvostelu :)

1. Serbia & Montenegro *****+
- Loistavaa!!! Upeeta!!! Mahtavaa!!! Vaan ei käsittämätöntä!!! Mieletön karisma noilla pojilla. Käsittämätöntä miten ne sai Kiovan viisuklubilla koko yleisön heilumaan kädet ylhäällä. TÄmä biisi EI OLE mitään ohkasta.... vaikka tunnelma pysyykin läpi laulun samana niin siltikin tämä vain kasvaa ja kasvaa!! Nuoruuden innolla, mutta silti todella vetovoimaisesti esitetty kipale! Ihan mieluusti noi jampat Helsinkiin Montenegron edustajina!  :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii:

Semmosia mietteitä
Viimeksi muokannut gentedimare, 09 Joulu 2006, 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Olipa taasen kiva lukea SUN listojasi! Tää on lauantai-iltapäivää viettäny ATEENAn kisojen parissa... Eli updeittausta sinne luvassa weekendin aikana...  :jihuujippii:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Oijoi.... mie taidan seuraavaksi paneutua vuoteen 2004
Aiku tää PANEUTUU  :jihuujippii: (<- RAKASTAN (itikan äänellä) tätä hymiötä) 

:rofl: :rofl: :rofl:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Teillä on hyvä musiikkimaku Gente ja AntSa.......itse en saannut "otetta" Serbian biisistä....mutta Sveitsi, Tanska, Islanti ja Norja loistavia biisejä.....myös Romanian biisitä pidin.

:menobandi:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Juu, kyllähän meillä Antsan kanssa on LOISTAVA viisumaku!!

Aiku se ei otetta saanut Serbia&Montenegron biisistä! Maybe someday....  :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Wilson kirjoitti: Teillä on hyvä musiikkimaku Gente ja AntSa.......itse en saannut "otetta" Serbian biisistä....mutta Sveitsi, Tanska, Islanti ja Norja loistavia biisejä.....myös Romanian biisitä pidin.

:menobandi:
MUKAVAA Wilson kun seuraat listojamme!!!  :hali:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Jep...AntSa..seuraan viisulistoja aina.....olen listapönö... :heh:.....mukavaa lukea myös teidän kommentit.  :hali:

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Wilson kirjoitti: Jep...AntSa..seuraan viisulistoja aina.....olen listapönö... :heh:.....mukavaa lukea myös teidän kommentit.  :hali:
:hali:  KUNNON POIKA!!  :hali:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja Kollega »

              EUROVIISUT 2005 a`la Finnish
                                    Semifinaalistin väri


:voitto: KREIKKA: My number one
:hopea: ISRAEL: Hasheket shenish'ar
:pronssi: UNKARI: Forogj világ

:jihuujippii: HUIPUINTA HIPOVAT aakkosjärjestyksessä
ISLANTI: If I had your love
NORJA: In my dreams
RUOTSI: Las Vegas
SVEITSI: Cool vibes
VIRO: Let's get loud

:riemu: HYVÄÄ PAREMMAT
BOSNIA-HERTSEGOVINA: Call me
ISO-BRITANNIA: Touch my fire
LATVIA: The war is not over
MAKEDONIA: Make my day
MALTA: Angel
RANSKA: Chacun pense à soi
ROMANIA: Let me try

:kuulokkeet2: HYVÄT
ANDORRA: La mirada interior
ESPANJA: Brujería
KYPROS: Ela, ela Aikamoisesti muistuttaa Sakis:n "Shake it":iä
SLOVENIA: Stop
TANSKA: Talking to you

:/ HYVÄÄ HUONOMMAT
BULGARIA: Lorraine Häiritsevää epävireisyyttä alussa
KROATIA: Vukovi umiru sami hyvä kertosäe
PORTUGALI: Amar
SUOMI: Why?
TURKKI: Rimi rimi ley

:peukkualas:
MOLDOVA: Bunica bate toba

TILASTOIMATTOMAT
ITÄVALTA: Y así
PUOLA: Czarna dziewczyna
ALANKOMAAT: My impossible dream
IRLANTI: Love?
VALKO-VENÄJÄ: Love me tonight
LIETTUA: Little by little
BELGIA: Le grand soir
MONACO: Tout de moi
UKRAINA: Razom nas bahato
VENÄJÄ: Nobody hurt no one
SERBIA-MONTENEGRO: Zauvijek moja
ALBANIA: Tomorrow I go
SAKSA: Run and hide
Viimeksi muokannut Kollega, 20 Tammi 2007, 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Pah, pitäkää listanne.  :draamaa:    Kuva
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

TOP 20, kaksi vuotta viisujen jälkeen:

1. Israel: Shiri Mayon - Hasheket shenish'ar
2. Portugali: 2B - Amar
3. Slovenia: Omar Naber - Stop
4. Islanti: Selma - If I had your love
5. Norja: Wig Wam - In my dreams
6. Makedonia: Martin Vucic - Make my day
7. Valko-Venaja: Angelica Agurbash - Love me tonight
8. Bosnia-Hertzegovina: Femminem - Call me
9. Serbia: No Name - Zauvijec moje
10. Irlanti: Donna & Joseph Mc Caul - Love?
11. Romania: Luminita Anghel & Sistem - Let me try
12. Liettua: Laura & The Lovers - Little by little
13. Albania: Ledina Çelo - Tomorrow I go
14. Unkari: NOX - Forogj világ
15. Kreikka: Helena Paparizou - My number one
16. Kypros: Constantinos - Ela ela
17. Kroatia: Boris Novkovic - Vukovi umiru sami
18. Andorra: Marian van de Wal - La mirada interior
19. Itävalta: Global.Kryner - Y así
20. Monacacca: Lise Darly - Tout de moi

Nämä ovat kestäneet aikaa parhaiten, ja näitä tulee kuunneltuakin.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Teinpä ajan kuluksi uuden listauksen tästä vuodesta, joka on mulle niin nostalginen, koska olin ensimmäistä kertaa paikan päällä.


1 Serbia&Montenegro
2 Malta
3 Belgia
4 Kreikka
5 Sveitsi
6 Romania
7 Islanti
8 Valko-Venäjä
9 Latvia
10 Isrel
11 Macedonia
12 Slovenia
13 Albania
14 Kypros
15 Bosnia-Hertzegovina
16 Ranska
17 Unkari
18 Norja
19 Irlanti
20 Tanska
21 Andorra
22 Suomi
23 Hollanti
24 Kroatia
25 Englanti
26 Espanja
27 Ruotsi
28 Unkari
29 Viro
30 Liettua
31 Monaco
32 Itäväalta
33 Saksa
34 Puola
35 Molodova
36 Bulgaria
37 Venäjä
38 Turkki
39 Portugali
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
Toni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18635
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 12:23
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja Toni »

Tääkin vois tehdä päivityksen.. Edellinen päivitys oli tehty 24.6.2005. Suluissa tuo reilun kahden vuoden takainen sijoitus tilastossani.  ;)

1. (6.) Unkari: NOX - Forogj világ *****
2. (2.) Slovenia: Omar Naber - Stop *****
3. (10.) Israel: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar *****
4. (3.) Albania: Ledina Çelo - Tomorrow I go *****
5. (11.) Sveitsi: Vanilla Ninja - Cool vibes *****
6. (4.) Romania: Luminita Anghel & Sistem - Let me try *****
7. (8.) Iso-Britannia: Javine - Touch my fire *****
8. (9.) Serbia-Montenegro: No Name - Zauvijek moja *****
9. (23.) Malta: Chiara - Angel *****
10. (5.) Kreikka: Helena Paparizou - My number one *****
11. (1.) Alankomaat: Glennis Grace - My impossible dream *****
12. (7.) Islanti: Selma - If I had your love *****
13. (15.) Ranska: Ortal - Chacun pense à soi ****
14. (18.) Valko-Venäjä: Angelica Agurbash - Love me tonight ****
15. (16.) Ruotsi: Martin Stenmarck - Las Vegas ****
16. (13.) Norja: Wig Wam - In my dreams ****
17. (20.) Monaco: Lise Darly - Tout de moi ***
18. (17.) Kypros: Constantinos - Ela, ela ***
19. (14.) Latvia: Valters & Kazha: The war is not over ***
20. (25.) Moldova: Zdob si Zdub - Bunica bate toba***
21. (33.) Turkki: Gülseren - Rimi rimi ley ***
22. (12.) Bosnia-Hertsegovina: Femminem - Call me ***
23. (22.) Andorra: Marian van de Wal - La mirada interior ***
24. (26.) Kroatia: Boris Novkovic feat. Lado Members - Vukovi umiru sami **
25. (19.) Suomi: Geir Rönning - Why? **
26. (21.) Viro: Suntribe - Let's get loud **
27. (34.) Makedonia: Martin Vucic - Make my day **
28. (27.) Itävalta: Global.Kryner - Y así **
29. (29.) Venäjä: Natalia Podolskaya - Nobody hurt no one **
30. (28.) Espanja: Son de sol - Brujería **
31. (24.) Liettua: Laura & The Lovers - Little by little **
32. (31.) Irlanti: Donna & Joseph McCaul - Love **
33. (39.) Tanska: Jakob Sveistrup - Talking to you **
34. (30.) Portugali: 2B - Amar *
35. (32.) Saksa: Gracia - Run and hide *
36. (37.) Bulgaria: Kaffe - Lorrain *
37. (36.) Ukraina: Greenjolly - Razom nas bagato *
38. (38.) Belgia: Nuno Resende - Le grand soir *
39. (35.) Puola: Ivan & Delfin - Czarna dziewczyna *

Vihreät: KOVIMMAT NOUSIJAT
Punaiset: KOVIMMAT LASKIJAT
"Mutta siis kaikkihan on pornoa, jos sitä katsoo oikein." (Margot)

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Mullakin edellisestä päivityksestä reilusti yli kaksi vuotta. Tänään kävi näin.

Mazan viisupuntari a`la ESC 2005 1.9.2007:


*****

1. (1.) Kroatia Boris Novkovic feat. Lado Members - Vukovi umiru sami
2. (4.) Slovenia  Omar Naber - Stop
3. (15.) Unkari  :shock:  NOX - Forogj világ
4. (2.) Sveitsi Vanilla Ninja - Cool vibes
5. (5.) Israel  Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar
6. (6.) Serbia-Montenegro No Name - Zauvijek moja
7. (7.) Malta Chiara - Angel
8. (11.) Romania Luminita Anghel & Sistem - Let me try
9. (9.) Norja Wig Wam - In my dreams
10. (3.) Kreikka Helena Paparizou - My number one
11. (14.) Valko-Venäjä  :shock: Angelica Agurbash - Love me tonight
12. (10.) Ruotsi Martin Stenmarck - Las Vegas
13. (8.) Suomi Geir Rönning - Why?
****
14. (20.) Irlanti  :shock: Donna & Joseph McCaul - Love
15. (18.) Bulgaria  Kaffe - Lorraine
16. (13.) Albania Ledina Çelo - Tomorrow I go
17. (17.) Alankomaat Glennis Grace - My impossible dream
18. (12.) Islanti Selma - If I had your love
***
19. (23.) Tanska Jakob Sveistrup - Talking to you
20. (19.) Latvia Valters & Kazha: The war is not over
21. (34.) Moldova Zdob si Zdub - Bunica bate toba
22. (16.) Andorra Marian van de Wal - La mirada interior
23. (22.) Kypros Constantinos - Ela, ela
24. (25.) Makedonia Martin Vucic - Make my day
25. (26.) Ukraina Greenjolly - Razom nas bagato
26. (29.) Ranska Ortal - Chacun pense à soi
27. (32.) Bosnia-Herzegovina  Femminem - Call me
**
28. (30.) Belgia Nuno Resende - Le grand soir
29. (35.) Monaco Lise Darly - Tout de moi
30. (31.) Itävalta Global.Kryner - Y así
31. (28.) Iso-Britannia Javine - Touch my fire
32. (24.) Liettua Laura & The Lovers - Little by little
33. (33.) Portugali  2B - Amar
34. (27.) Venäjä Natalia Podolskaya - Nobody hurt no one
35. (21.) Espanja Son de sol - Brujería
36. (36.) Saksa Gracia - Run and hide
*
37. (38.) Turkki Gülseren - Rimi rimi ley
38. (37.) Puola Ivan & Delfin - Czarna dziewczyna
39. (39.) Viro Suntribe - Let's get loud 
Viimeksi muokannut MuzaMaza, 02 Syys 2007, 01:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja aksim »

Nää on aina tietty makuasioita, mutta että ykkösenä toi kamala älämölö epävireisine kuoroineen  :eeek:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

MuzaMaza kirjoitti: ****
15. (18.) Bulgaria  Kaffe - Lorraine
HYVÄÄ, RAIKASTA!!!!  :repeilee:

Vai mitä, Antsa?  :heh:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Olette hurmaavia Aksim ja Gente!

Kroatia vaan sattuu olemaan se kaikkein koskettavin ja samalla mahtipontisin Kiovan viisu. Huikean hyvä!  :draamaa:

Bulgarian biisi on kaunis ja solisti on äärettömän lahjakas laulaja!  :peukku:

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Vs: Viisupuntari 2005

Viesti Kirjoittaja Halla »

Apua nyt mä vasta tajusin, että aksim dissaa ihq-Borista! :eeek: Ja onhan se biisikin kiva... :heh:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Lukittu