Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

ESC 2005 -arkisto.
Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

JuhaUK kirjoitti:Tästä on olemassa kokonaan englanninkielinen versiokin. Ilmeisesti Israel halusi muuttaa laulun kokonaan englanniksi, mutta sai luvan vain puoleen.

Aivan ainutlaatuinen tapaus minulle, puntarin pohjalta top 5:een muutamassa kuukaudessa. Olisikohan voittanut koko kisan, jos kieli olisi ollut alusta alkaen englanti? Paljon paremmin toimii se versio. (Anteeksi keilipuolue, tämä ei ole provoa, vaan olen oikeasti tällä kertaa tätä mieltä! ;) )
Jep! Samaa mietin miekin. Kappale lähtee ihan lentoon siinä englanninkielisessä kertosäkeessä. Shirin sinkulla on tuo ihanuus kokonaan englanniksi. :D

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja lharju »

Hyvä, että on. Onhan se ihan kamalaa kun viisulevyllä on kokonaan hepreankielinen versio. Hyi yäk! Kamalaa, kun jotkut yrittivät vielä jossain vaiheessa käyttää omaa kieltään. Onneksi tulivat järkiinsä.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jaa-a, siis ei provoa? :roll: lol
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Lukekaapas nyt tarkemmin ennen kuin ärähdätte... :niinpa: Minä sanoin, että kappale on parempi englanninkielisenä versiona. Piste. EI siksi, että se ei ole hepreaksi. EI siksi, että se on englanniksi. Vaan se vaan toimii paremmin tuona versiona MINUN MIELESTÄNI. Ja Maza on käsittääkseni samaa mieltä. Älkää nyt jaksako. Kuunnelkaa vaikka se enkkuversio ensin, jos korvat kestää ja puhukaa sitten.
Hello Hi!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Pitää vissiin piirustaa, jotta ymmärtävät... ;)
Lievästi yli hilseen menee aina välistä nämä kielipuolueen jäsenten aatokset... ;)

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja male »

En ole oikein varma kumpi versioista on parempi. Heprankielinen versio on sinallään hieno sanontojen takia "hiljaisuus joka jää" kun se on englanniksi laitettu "time to say goodbye", joka on aika tylsä.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Kitty
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 884
Liittynyt: 24 Touko 2005, 17:51
Paikkakunta: Lappeenranta

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja Kitty »

Mie tykkäsin tästä biisistä kovasti. Ehdottomasti miun mielestä yksi vuoden parhaimmista. Pointsit myös siitä, että Shirin englanti kuulosti kauniilta. Mie saan kylmiä väreitä (eikä siis kylmiä väreitä hyvällä), jos englantia lausutaan sillein, ettei tajua heti edes, millä kielellä lauletaan.
Hur svårt kan de va?

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja itikka »

Kyllä tuon sinkun kokonaan englanniksi oleva versio jotenkin herättää tämän kappaleen henkiin. Pidän.... pidän paljon! Aiemmin tämä kappale ei oikein auennut.
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
r0b
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1670
Liittynyt: 06 Touko 2005, 14:53
Paikkakunta: Helsinki

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja r0b »

Finaalissa tämä ei ollut vielä suosikkini, ja pidin tätä ihan ok. Mutta nyt olen kuunnellut tätä, ja tämä on kerrassaan LOISTAVA! <3 :D

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja Soppis »

On kyllä jälkikäteen kuultuna ja katsottuna ihan vuoden parhaimmistoa. Ettei olisi jopa mun top kolmosessa... :surrur: Mahottoman hyvä kappale, kaunis tulkinta!

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja lharju »

Hienoa, että Israelin loistoballadi on saanut monia uusia ystäviä. Kyllä ne kuppilalaiset lopulta arvostavat hyvän päälle :tapu:
Tosin mikä yhdistää vuosina 2004 ja 2005 neljänneksi sijoittuneita lauluja? :roll: lol
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Huh, mua harmittaa kun en yhtään oo edelleenkään hahmottanut tätä Shirin biisiä, kun se laulo niin pahasti alavireeseen. Suurin piirtein puoli sävelaskelta pieleen heti biisin alusta, välillä taas meni vähän lähemmäksi kun kertosäe alko, mutta ei kyllä löytänyt uomaansa koko biisin aikana. Kertosäkeen alku on ainoa kohta minkä muistan.

Pelottavaa. Taustalaulajat hämmentyneinä yrittivät luovia siinä jossain. Ihan kamalaa. Menin niin shokkiin, etten tosiaan yhtään muista, miten itse melodia meni. Pitäis varmaan kuunnella joku muu kuin finaaliversio. Kun tätä biisiä on kehuttukin niin paljon...
Kymmenen sientä.

Avatar
ava
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 21:22

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja ava »

Mussa on varmaan jotain vikaa kun en yhtään tykkää tästä. Olen slaaviballadien ystävä, en tällaisten imelien "länsimaisten" biisien.

Ja asiaa ei yhtään paranna se, että Shiri ei vaikuta mielestäni yhtään sympaattiselta, vaikka kai kaunis ja ah niin söpö ja suloinen onkin. (Muistuttaa jotenkin inhokkiani Jeanette Biedermannia...)

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Täällä ilmoittautuu kanssa yksi, joka ei voi käsittää tämän paketin suosiota. Itse sävellys on mitätön, ilman kunnollista, tarttuvaa sävelkuviota. Ja Shiri ei minustakaan laulanut hyvin, saati että jumalaisesti :shock: . Mulle tämä ei ole parantunut useammallakaan kuuntelulla, melkeinpä painvastoin.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
TOMItu
Keittiömestari
Keittiömestari
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Itse pidin tästä Israelin esityksestä tavattoman paljon. Kaikki kohdillaan.

Asu aivan jostain ymmärryksen yläpuolelta täys 10+
Ääni vahva ja erilainen
Laulaja osasi tulkita kappaleen osuvasti
Kamera-ajot biisiin sopivia
Vahva nainen, vaikka noin "pieni" katse sulatti monet.

Tiivistettynä PAKETTI KASASSA!

Avatar
ava
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 21:22

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja ava »

TOMItu kirjoitti:Itse pidin tästä Israelin esityksestä tavattoman paljon. Kaikki kohdillaan.

Asu aivan jostain ymmärryksen yläpuolelta täys 10+
Se asuhan oli kamala... Monacon puku oli paljon nätimpi eikä ollut rintavarustus niin framilla kuin Shirillä,

Avatar
TOMItu
Keittiömestari
Keittiömestari
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Mä olen kyllä ehdottoman erimieltä tästä aiheesta, sillä oikeesti tuossa finaalilähetyksessä saati sitten semissä ei edes huomannut sitä miten "avonainen" asu hänellä oli. Selkeä, hillitty ja tyylikäs. Ja mikäs siinä sitten tolla vartalolla. Mä pidin todella paljon, se oli ikäänkuin balanssissa tän esityksen ja esittäjän kanssa.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

TOMItu kirjoitti:Asu aivan jostain ymmärryksen yläpuolelta täys 10+
Rintamuksen kohdalta?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

No, musta kipaleen alku ja kieli lupaa paljon: eka kuuntelulla toivoin, että olisiko yhtä hyvä kuin iki-ihana Shara barchovot tai Ilanitin edustusbiisit. Mutta eipä ollut, B-osa on jotenkin eri paria, ei tarpeeksi dramaattinen ja kuulostaa vähän väkisin väännetyltä.

Mutta kyllä tämä nousi myös mun arvostuksessani itse esityksen ansiosta, vaikkei se ihan putkeen mennyt. Olihan se söpö. Kyllä tässä tapauksessa ulkonäkö auttoi muutaman sijan sekä myös itse karsintavoittoon. Kyllä Israelilla taisi olla parempiakin vaihtoehtoja.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

ava kirjoitti:Se asuhan oli kamala... Monacon puku oli paljon nätimpi eikä ollut rintavarustus niin framilla kuin Shirillä,
Häh? Oletkos nyt tosissasi? :shock: Se Monacon lensahan oli siis AIVAN järkyttävä! Olet kyllä ensimmäinen ihminen, joka sitä sekamelskaa kehuu nätiksi...
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja Hazel »

kaivanto kirjoitti:No, musta kipaleen alku ja kieli lupaa paljon: eka kuuntelulla toivoin, että olisiko yhtä hyvä kuin iki-ihana Shara barchovot tai Ilanitin edustusbiisit.
Shara barchovot on niin hieno teos. Sillä kappaleella on oikea juutalainen sydän. Ja Ritan esitys oli huippuluokkaa. Ei tämä tämänvuotinen muoviviisu ja hieman epävireinen pikkulolita mahdu samaan maailmankaikkeuteen, siis minun asteikossani ;) . Tiedän kyllä, että suurin osa taitaa olla eri mieltä asiasta. Shara barchovot on niin väärin ymmärretty taideteos :( .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
TOMItu
Keittiömestari
Keittiömestari
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

kaivanto kirjoitti:Mutta kyllä tämä nousi myös mun arvostuksessani itse esityksen ansiosta, vaikkei se ihan putkeen mennyt.
Miten niin ei mennyt putkeen? Tietysti makuasia tämäkin, mutta mielestäni yksi ja ainoa moka (mitä se todellakaan ei ole) oli se, että pitkä laahus kasaantui vähän liian tiiviiksi rykelmäksi. Mutta muuten tästä en kyllä kirveelläkään löydä moittimista. Mut makuasia tämäkin, ihmetellä vain saa ;)

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

TOMItu kirjoitti:Miten niin ei mennyt putkeen? Tietysti makuasia tämäkin,
No, sävelpuhtaus ei ollut ainakaan semissä riittävän kohdallaan. Ei oo makuasia, vaan ihan fysikaalisesti mitattava juttu. Finaalissa Shiri petrasi, minkä tuloksestakin huomaa. Samat sanat Latviasta.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
TOMItu
Keittiömestari
Keittiömestari
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Mä yleensäkin tarkkailen kokonaisuutta, mutta jos jokin tietty osa-alue pongahtaa esille ikävästi, niin toki otan sen "huomioon". Mielestäni kuitenkin sekä semi/finaaliesitys olivat hyviä, kuitenkin kokonaisuus ratkaisee. Jokaisestahan esityksestä/biisistä/esittäjästä löytyy "vikoja" jos niitä hakemalla hakee. Itse pidin Israelin esitystä tasapainoisena ja monella alueella onnistuneena. Samaan ylsivät esimerkiksi Malta, Norja ja Kreikka.

Avatar
TOMItu
Keittiömestari
Keittiömestari
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

No niin täytyipä kuunnella oikein kahteen kertaan kummatkin esitykset. Nyt huomasin pari eroa (ei liity sävelpuhtauteen nämäkään) nimittäin semin äänentoisto on huonompi mitä finaalin, tätä en aikaisemmin ollutkaan huomannut. Sitten löysin toisen seikan, eli finaalissa Shiri laulaa enemmän "pallean varassa", jotenkin siis "ammattimaisempaa" ehkä vai? No mutta kuitenkin ei näissä esityksissä mielestäni edelleenkään ole suuria eroja, jos osaa suhteuttaa äänentoiston vaikutukset semin ja finaalin välillä.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Kyllä minullakin pistää pahasti korvaan tuo semin alavireisyys. Sensijaan finaaliesitys on kaikkiaan todella hieno. Olisi vaan pakannut toisen mekon mukaan ettei tulisi niin uusinta-fiilistä.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
TOMItu
Keittiömestari
Keittiömestari
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Pitäiskö mun men kuuntelee ne viel kerran? Ko mun mielestä suurin "moka" on äänentoisto, mikä ei toimi kuten finaalissa. No mut jos enemmistö on sitä mieltä, ettei se johdu äänentoistosta, niin olkoon :D

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Jos nyt olen vähän ilkeä, niin musta kyllä parasta koko paketissa oli se mekko ;) . Ja siitäkin erityisesti se helmapuolen peilaus lavan lattiaan. Se jäi kaikenkaikkiaan mulle parhaiten tästä "mestriteoksesta" mieleen.
Pyydän anteeksi kaikilta kappaleesta ja Shiristä pitäneiltä :puna: , tämä on kumminkin mun mielipiteeni.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja Roope »

Kuva

:israel: :israel: :israel:
3,35

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar tähtiäänestyksen tulos:
Montako tähteä annat tälle viisulle?
*****
22% [ 17 ]
****
28% [ 21 ]
***
21% [ 16 ]
**
17% [ 13 ]
*
6% [ 5 ]
- (ei ensimmäistäkään)
2% [ 2 ]

Ääniä yhteensä : 74

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9492
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Israel 2005: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar

Viesti Kirjoittaja kwak »

Nyyyh... :'( VAIN 3 :israel::ia!
Keep your head high above the water

Lukittu