Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

ESC 2007 -arkisto.
Lukittu
Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Höpönlöpö! Georgian kappale nyt vaan oli yksinkertaisesti paras, niin kuin kommentaattoritkin huomasivat. He olivat ihan 'Jesss!' kun sen finaaliinpääsy selvisi, ja niin olin minäkin.

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Timoteus kirjoitti:
eepu4 kirjoitti: Luulenpa näin tosiaankin,  kyllä energiapolitiikka kinnostaa kahtakin kautta ja se toinen on neukkujen öjlyhanat ja toinen ilmaston lämpeneminen.
Mä puhunkin nyt ihmisistä jotka seuraa muutakin kun viisuja, elikä ei viisufaneista.
Taviksista jotka eivät ehkä ikinä missään edes keskustele viisuista, katsovat vaan kerran vuodessa ja äänestävät.
Mutta miten ihmeessä Eurooppa osaa kollektiivisesti kostaa Venäjälle äänestämällä Georgiaa juuri tässä ja nyt euroviisuissa? Ihan oikeasti ymmärtäisin, jos Viro olisi mennyt finaaliin ja viimeaikaista poliittista selkkausta olisi käytetty sen selityksenä. Georgiaa en sen sijaan muista nähneeni uutisotsikoissa kuukausiin ja se on keskivertoihmisen muistettavaksi liian pitkä aika. Suurin osa ei osaa sijoittaa maata edes kartalle eikä massojen käyttäytyminen perustu mihinkään kuukausia sitten tapahtuneeseen. Esim. Ukraina ei saanut erittäin paljon mediahuomiota saaneesta oranssista vallankumouksestaan käytännössä lainkaan sympatiapisteitä kyseisen vallankumouksen tunnuslaululla viittä kuukautta myöhemmin. Miksi sitten Georgia ja miksi nyt?

Ei kostaa Venäjälle vaan sympatiaa Georgialle.
Jos Georgian kipaleesta(kappaleen ansiosta) keräämä pistemäärä olisi vaikka 201 ja sympatia lisä siinä 40 pistettä tai jotain.
Vastaavasti Viron kipaleesta keräämät pisteet 20( joista Suomesta väh.5) ja sympatialisä 11
, kumpi on silloin saanut enemmän sympatiaa.

Georgian biisi on kyllä sitten jo enemmän massoihin uppoava biisi kuin taannoinen Ukrainan (huippu)biisi. ;) joka on jo ihan eri asia.
Voihan tuota mun sympatiakaavaani käyttää myös tähän. ;)


Juontaja hehkutukset tulivat kai osaltaan kuitenkin vasta pisteiden annon jälkeen suuremmilta osiltaan.
Viimeksi muokannut eepu4, 11 Touko 2007, 03:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

eepu4 kirjoitti: Ei kostaa Venäjälle vaan sympatiaa Georgialle.
Jos Georgia jostain sai sympatiaa niin siitä ovat mukana ensimmäistä kertaa kisassa. Uskallan väittää, että monessa maassa mietittiin, mikä ihmeen Georgia. Ja kun lavalle tuli mitä viehättävin nuori nainen, joka esitti mitä hurmaavimmin erikoisen, positiivisesti erottuvan biisin, niin siitä ne pisteet tuli. Kappas vaan: jossain Euroopan peränurkilla osataan!

Tai sitten se vaan oli niin hyvä. Tosin ainahan ihmiset jotenkin valitsevat, mitä maata äänestää muutamasta suosikista. Täälläkin on eri keskusteluissa sanottu, että en äänestänyt sitä tai tätä, koska ajattelin, että muut kuitenkin sitä äänestävät. Annetaan ääni sellaiselle suosikille, jonka arvellaan sitä tarvitsevan. Vaikka pienelle ensikertalaiselle.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Uusi aihe. Minun tv:ssä kommentaattorien kommentit hukkuivat stadion melun alle. Oliko vika vain minun lähettimessä tai korvissani? Oli todella vaikea saada selvää, mistä he puhuivat.

eurofisu
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 03:21

Re: Semifinaali Show

Viesti Kirjoittaja eurofisu »

Ei suomen tarvitse hävetä todellakaan...saman tasoinen kun viimevuotinen semifinaali, kokonaiskuvaltaan. Saa nähdä lauantaina toteutuuko lupuaus "kaikkien aikojen euroviisuista"?
Toivottavasti jonkinlaisia yllätyksiä on säästetty finaaliin. Ennätti jo silmä hieman väsyä lavaan ja samoihin kameraliikeisiin.

Ihmettelin niitä tyhjiä paikkoja vasemalla takaosassa. Eikö suomalaisia kiinostanut tulla areenalle katsomaan suoraalähetystä, vaikka niin monet ostivat lippuja harjoituksiin?

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8765
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Mullahan on Makedonia ja Moldova molemmat muistaakseni puntarini kärkiviisikossa. Silti kumpikaan maa ei asu minun asuttamani maan naapurissa. Minä vain pidin molemmista kappaleista, enkä varmasti ollut Euroopassa yksin.

Minulle Andorran tippuminen oli kanssa Sveitsin lailla pienoinen pettymys. Andorra oli nopeasti noussut yhdeksi suosikeikseni katsottuani musiikkivideon ja nyt noiden esitysten perusteella. Tästäkin semi-esityksestä oikein paistoi läpi se, kuinka he nauttivat siitä mitä tekevät, ja siksi tällaista on aina ilo katsella ja kuunnella, varsinkin kun biisikin hyvä.

Mut miksi Bulgaria meni jatkoon? Mut miksi Georgia meni jatkoon? Mut miksi Georgia meni jatkoon? :parku:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

skaltura
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Touko 2007, 03:48

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja skaltura »

Omat suosikit, Bulgaria ja Slovenia menivät jatkoon, jiihaa! Alenka Gotar oli aivan ylivoimainen laulaja, ei mikään imelä vääntelehtijä kuten vaikkapa se Turkin Kenan. Lisäksi nuo kaksi lauloivat omilla kielillään, mikä on plussa minun silmissäni.

Bobo floppasi pahoin. Etenkin Bobon naislaulajan ääni oli aivan liian hentoinen,  voima ei riittänyt.

Onneksi Tsekin rohisija ei mennyt jatkoon, eikä Andorra (vihaan sitä tyylilajia).

Lopuksi: toivottavasti Hanna ei pärjää! Miksi? Koska hänen äänensä on surkea ja kappale on mitäänsanomatonta toisesta korvasta sisään, toisesta ulos Radio Nova-rokkia.

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja minnie »

Nala kirjoitti:
No, kenelle annoit äänesi??
Annoin ääneni Bulgarialle, Georgialle ja Turkille. Kaikki jatkossa. :peukku:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja sziget »

:rullaati: Ikuinen natkutus naapuri- ja siirtolaisäänistä näyttää taas alkaneen. Ensinnäkin Makedonia: laulu on rytmisesti omaleimainen, ja siinä on vahva kertosäe. Karolina on upea esiintyjä. Koreografia oli sovinnainen mutta asiallinen. Annoin itsekin yhden puhelinäänen, vaikka en ole Makedonian naapuri enkä siirtolainen.

Toiseksi Turkki: luuletteko jätkän olevan supertähti Turkissa tyhjän takia? Ei uppoa minuun, mutta onhan tuossa ainakin rytmi- ja esiintymispuoli hallinnassa. Turhempiakin hömppäviisuja oli tarjolla. (Tanskan "Katsokaa! Mies mekossa!" onneksi floppasi.)

:p Unkarin finaalipaikka oli myönteisin yllätys. Että laulutaitoakin jotkut arvostavat.
UsvaAuer kirjoitti: Jos Georgia jostain sai sympatiaa niin siitä ovat mukana ensimmäistä kertaa kisassa. Uskallan väittää, että monessa maassa mietittiin, mikä ihmeen Georgia. Ja kun lavalle tuli mitä viehättävin nuori nainen, joka esitti mitä hurmaavimmin erikoisen, positiivisesti erottuvan biisin, niin siitä ne pisteet tuli.
Hyvin puhuttu. Kyllä näkee, että ovat tosissaan mukana. Georgian esitys oli koko semifinaalin paras (tanssi, värit, kaikki!), ja Sopho on paitsi kaunis myös huikean lahjakas. Esiintyi edukseen Kuppilan avajaisjuhlissa, mutta vasta ennakot nähtyäni olin sataprosenttisen varma finaalipaikasta.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Zdob kirjoitti:
millakko kirjoitti: Voi olla että juontajat näyttävät hyvältä, mutta ainakin yhden pahan mokan huomasin juuri näissä semifinaaleissa. Tsekin esiintymistä pohjustettiin sanomalla kuinka tsekit ovat ottaneet oppia edellisen vuoden viisuista lähettämällä myös "hevibändin" (Lordin tyyliin). Ensinnäkin, Tsekit ovat ensimmäistä kertaa Euroviisuissa, ja viimevuotista kilpailua ei noteerattu missään Tsekin medioissa. Harva tsekki tietää että Lordi on edes olemassa. Toiseksi, kyseinen edustaja, Kabát, on tehnyt musiikkia yli 20 vuotta, joten aika heikkoa näyttöä on kopioinnista Wink Kabát ei ole edes hevibändi, vaan yksi Tsekin suosituimmista poprock/rock bändeistä. Noloa, että juontajat menevät tuollaisia laukomaan kun otetaan huomioon että tässä edustetaan Suomea, ja juontajilla pitäisi olla edes jonkinlainen pohjatieto Euroviisuista (aika perusasia jo tietää että Tsekit tulivat vasta tänä vuonna viisuihin!).
En katso hyvällä, jos toista maata loukataan sekä typerästi että aiheetta. Osoittaa joko juontajien huonoa asiantuntemusta tai sitten tahallista loukkausta. Tai molempia. Kiinnostaisi tietää, oliko tämä käsikirjoitettu idea vai lipsahdus?
edit: anteeksipyyntö vois olla paikallaan, right? tosi epäkohteliasta etenkin kun tsekki on euroviisutulokas, ja Suomen "edustavat" juontajat antaa tällaista kuvaa kilpailun tasosta ja tunnelmasta. Plagiaattivihjailut voivat myös vaikuttaa äänestäjiin!
En voisi olla enempää samaa mieltä. Mua on alusta asti ottanu pannuun noi Tsekin kopiointivihjailut. Etenkin kun ne tuli vielä YLE:n uutisissakin...  :niinpa:
Ei ne ole kopiointivihjailuja. Kyse ei ole siitä onko Tshekki ollut aikaisemmin viisuissa tai kuinka pitkään joku pänti on tehnyt uraa, vaan siitä, millaisen piisin ne valitsivat edustajakseen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Jokseenkin yllättävät tulokset. Oltiin Areenalla fanikatsomossa huuli pyöreänä ainakin Unkarin kohdalla. Ei siinä mitään, tunteikas viisu ja antautumista tyyliin "kaikki paatos ja tuska tässä ja nyt"! Sveitsin tippuminen toisessa ääripäässä suurin päänpyörittelyn aihe. ..Oliko sitten liian ammattimaisen ja hiotun kliininen setti. Niitä paljon puhuttuja kylmiä väreitä ei irronnut. Georgian jatkoonpääsy oli mahtava juttu. Timantinkova esitys, kyllä tempasi täysin mukaansa!

Serbia, Latvia, Makedonia ja Valko-Venäjä olivat odotettuja finaaliinmenijöitä. Näistä kaksi jälkimmäistä eivät sitä olisi ansainneet. Serbian, Bulgarian, Slovenian ja Georgian finaalipaikoista olen oikein iloinen :tapu: Kolme minuuttia meni muissa maailmoissa ja tärisin vaan kun Molitva kaikui. Se on siinä. Latvia oli hieno ja sai lippumeren heilumaan. Mutta ei se nyt elämää suurempi tekele onneksi ole.

Kun näytettiin finaalibiiseistä pätkää screeneiltä niin Ukraina sai suurimmat suosionosoitukset (Suomea lukuunottamatta). Sitä buuaamista en edelleenkään hyväksy :enala:

Kovaäänisin fanijoukko taisi olla Valko-Venäjän porukka. Pettyneitä niin monia... Mutta draamaa ja suuria tunteita - minä rakastan euroviisuja!!!1 :riemu:

:serbia:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
aprestoi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 352
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 04:15
Paikkakunta: Auckland, Uusi-Seelanti

Vs: Väärät laulut finaaliin

Viesti Kirjoittaja aprestoi »

Trex kirjoitti: Järkyttävintä itselle oli se, että Slovenia oli läntisin jatkoonpääsijä. Ei siis yhtään Länsi-Euroopan maata jatkoon semistä.

"Itä jyräsi, länsi jäi jalkoihin" - kuten nyt #Viisukuppila -kanavan otsikkokin (topic) sanoo...
joo, täysin samaa mielta. länsimaiden taitaa olla ihan turha enään laittaa tyrkkyja EasterVision kisaan!

Avatar
trespasser
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 18:06

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja trespasser »

Wau, semifinaali oli jo huikaisevaa katseltavaa, millainenhan finaali on....  :eeek:
Äänestin Georgiaa ja Kyprosta jatkoon meneviksi, toinen suosikeistani pääsi jatkoon :joojoo:.
Kisassa, näin televisiosta katseltuna, ärsytti, ku Ellen tuomitsi joka ikisen kappaleen... Pikkuhousutyttöhän pääsi finaaliin, eivät ole tainneet ajatella mitä tänne lähettää tjsp. joka kappaleessa!!!! Ja olihan siellä molemmilta juontajilta oli pientä v**tuilua YLE:ä kohtaan, kun eivät lähetä 5.1 äänellä ja HDTV-kuvana....
Saisivat parantaa lauantain lähetykseen, Asko kyllä hoiti oman roolinsa sieltä taka-alalta hyvin....  :hiips:

Lauantaita odotellessa.................
Milloinhan saan avatarikseni kuvan, jossa olen jonku julkkiksen kanssa :niinpa:

Albatrossi

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Soppis kirjoitti: Jokseenkin yllättävät tulokset. Oltiin Areenalla fanikatsomossa huuli pyöreänä ainakin Unkarin kohdalla.

Unkari erottui edukseen ja oli minusta illan tyylikkäin ja vaikuttavin. Unkarin jatkoonpääsy herätti minussa illan parhaan tuuletuksen. Unkari voittoon. :peukku:

Avatar
aprestoi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 352
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 04:15
Paikkakunta: Auckland, Uusi-Seelanti

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja aprestoi »

kylla oli muuten todella paljon tyhjia penkkeja permannolla, naytti tosi tyhmalta ruudulla! eiko sinne olisi voinut siirtaa piippuhyllylta porukkaa? kertokaa nyt joku viisas oliko ne paikat joidenkin firmojen ostamia penkkeja vai oliko ne jaanyt kokonaan myymatta? ja eiko se seminfinaalikin ollut muka loppuunmyyty jo ajat sitten?
toivottavasti ei finaalissa kay samoin!!

Albatrossi

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Kameratyöskentely minua vähän häiritsi silloin tällöin. Vauhdikkaammissakin biiseissä saa pitää rauhallista kuvaa välillä vähän pidempään. Kappaleiden jännite hajosi kuvauksen takia muutaman kerran. Tämä tietenkin on vain näkemysero siitä, kuinka joitain juttuja pitäisi tuoda esille. Joku toinen varmaan näkee tilanteen päinvastoin.

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Kyllä huuli pyöreänä tuli tulosten julkistamista seurattua. Turkin ja Latvian finaaliin menosta olin (valitettavasti) jo ennakkoon varma. Eniten ihmetystä herätti Sveitsin ja Andorran putoaminen sekä Unkarin jatkoonpääsy. Illan kyllä pelasti ykköseni Serbian jatkopaikka.
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja Nata »

Omat tunnelmani kirjoitin taviskielellä blogiini, tässä lainaus:

Ramppikuumetta taisi olla Valko-Venäjän Dmitryllä, sillä hän veteli Work Your Magicin niin alavireisesti, että sain todella pelätä, pääseekö upea biisi finaaliin! Olikin tavallaan aivan oikein hänelle, että arpa osoitti hänelle finaalissa esiintymispaikan 3. Tilastojen mukaan kaikkein surkeimmin ovat pärjänneet biisit, jotka esiintyvät Euroviisuissa kolmantena sekä toisena.

Tuo toisen paikan kirousko iski Israeliinkin. Ulvoimme naurusta Israelin oivaltavan ja hilpeän esityksen ajan, ja olimme aivan äimän käkinä, kun se ei sitten päässytkään finaaliin. Sen sijaan finaaliin meni iloiseksi yllätyksekseni Slovenian loistoääninen Alenka. Bulgariankin hypnoottisen rumpuiloittelun saamme Isän kanssa tänään nähdä finaalin kenraalissa :-D Elitsan ja Stoyan kemiat pelasivat upeasti lavalla, on hienoa nähdä saman livenä!

Hanna Pakarisella en usko enää olevan mahdollisuuksia, koska finaaliin pääsi myös paremmalla äänellä varustettu, samantyylisen mutta paremman biisin esittävä Natalia Barbu Moldovasta. Gruusian finaalipaikkaan en uskonut, vaikka kaikki muut uskoivat, ja väärässä olin. Turkki ei olisi mokomalla esityksellä paikkaansa ansainnut - Kenan oli lipevyyden huippu - mutta arvasin oikein, että jatkoonhan se meni.

Semifinaalin suurin yllätys oli, että huomasin jammailevani täysillä Belgian Love Powerin tahdissa. Miesten esitys oli kerta kaikkisen valloittava, biisistä viis! Pääsolisti Wakas onkin pakistanilaissyntyinen ja minun puolestani hänet voisi saman tien lennättää Bollywoodia komistamaan :-9 Jatkoon nuori mies yhtyeineen ei yltänyt.

Isä tykästyi vallan Unkarin Magdiin ja Äiti sai kuulla kunniansa siitä, ettei ole tätä blues-kappaletta tehosoittanut etukäteen! Äänestimme paitsi Unkaria ja V-V;tä, myös Kroatian hellyttävyyttä ja Portugalin raikasta, aitoa latinomeininkiä. Norjan lattariviritys oli ihan kaamea, mutta kaikkein hirveintä oli katsella Latvian Il Divo -kopiota. Farkut, pikkutakit ja silinteri? Ei, ei, ei! Isä haaveili kärpäslätkästä, jolla saisi litistettyä koko kuusikon, tai ainakin heidän silinterihattunsa. Irvistimme rumasti, kun Latvia kuitenkin selviytyi jatkoon italianjollotuksellaan.

Serbian esitys pysäytti. Ne tädit ansaitsivat todella finaalipaikkansa. En pannut pahakseni myöskään omaperäisen Makedonian finaaliinmarssia, vaikka Makedoniahan tuntuu rynnivän finaaliin aina...

Yhdyn monien viisufanien närkästykseen siitä, että Hartwall Areenan permannolla näytti olevan rutkasti vapaita paikkoja. Niin moni jäi ilman lippua vaikka kuinka itki ja sitten siellä kuitenkin oli tyhjää tilaa! Firmatko ovat lippuja hamstranneet? Vai syydettiinkö niitä sponsoreille turhaan?

Suomen postikortit olivat ylivetoja! Monta vuotta olen pitkästynyt muitten maitten turhien ja täytteentuntuisten portikorttien äärellä, mutta Suomi oli tehnyt omansa hyvällä maulla ja huumorilla.

("Isä" on mieheni, itse esiinnyn blogissani nimellä Äiti...)
Viimeksi muokannut Nata, 11 Touko 2007, 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
kutvonen
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 83
Liittynyt: 07 Syys 2006, 19:37
Paikkakunta: pietarsaari

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja kutvonen »

Kyllä täytyy sanoa suoraan, väärät maat meni jatkoon  :evil:  Parhaimmat jäi ulos, tanska  islanti. kypros norja ja sveitsi.  Tottakai kaikilla on oma muskkimaku, mut näin tälläketaa. Onneksi on kuitenkin suomi ja ruotsi loppuilpailussa: Hyvä Suomi/ Heja Sverige. :tapu:
jaahas joo, siks sanaks vaan!

Hannes84
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Touko 2007, 18:00

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja Hannes84 »

Olin kyllä erittäin pettynyt äänitekniikkaan. Esim. Bulgarian esitys kärsi paljon siitä, että vokaalit kuuluivat 2x lujempaa kuin musiikki. Minä olisin huutanut lavalla että "laittakaan nyt prkl niitä taustoja isommalle"  :heh:

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Yllättävät maat todella pääsivät finaaliin... Mutta hyvä, että Turkki ja Serbia ovat finaalissa.  :mrgreen:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Tarja
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 16 Huhti 2007, 22:10
Paikkakunta: Kokkola

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja Tarja »

Mun kymppikärjestä pääsi neljä finaaliin: Moldova, Valko-Venäjä, Makedonia ja Serbia. Eniten jäi harmittamaan Maltan ja Islannin puolesta, myös Sveitsi, Kypros, Puola ja Itävalta oli mun listalla jatkoonmenijöistä.  Puola oli kyllä livenä surkea, levyllä paaaaljon parempi. Latvian "viisi tenoria ja läskibasso ja housuissa kasvunvaraa"  :rofl: oli livenä yllättävän hyvä, vaikka en muuten biisistä erityisemmin välitä. Turkin "Doulu" (niinkuin selostajat sen äänsivät) oli tosi ällöttävä. Biisi sinänsä on ok, mutta esitys...:nohyi:.

Menikö teillä muilla muuten kesken lähetyksen digilähetys poikki? Tänään sanottiin uutisissa, että digilähetys katkesi Pohjanmaan, Oulun ja Kuopion alueilla huoltotöiden vuoksi n. 10 minuutiksi. Jäi sitten se hieno väliaikanumero saamatta nauhalle. Tärkeimmät, eli biisien esitykset ja finaaliin menijöiden julkistamiset toki sain. Mitäpä sitä euroviisuista, kun huoltotöitä pitää tehdä just silloin, mitäpä sitä... :draamaa:
Viimeksi muokannut Tarja, 11 Touko 2007, 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Asioilla on tapana järjestyä.

ViisuLiisu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 28 Maalis 2007, 22:09

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja ViisuLiisu »

Yllätyksiä täynnä oli ilta, oma pakkanikin meni aivan sekaisin. Georgia vei jalat altani. Edelleen suosin myös Unkaria. Aivan mahtava semi !  :tapu: Latviaa en ymmärrä vaikka miten yrittäisin...
"Rakas Jumala, jos et voi tehdä minusta laihaa, tee ystävistäni lihavia."

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Harmittaa ettei Kypros ole finaalissa, mutta Serbia ja Bulgaria sentään. Sophon laulusta tuli illan ainoat kylmät väreet (maagista). Unkari kosketti myös, Sveitsi puolestaan jätti kylmäksi lähinnä kehnon "sinnepäin" laulamisen ansiosta..

Illan upeimpia laulajia olivat Eirikur & Edsilia!

Loistava ja viihdyttävä shöy! :peukku:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Wilbertti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 226
Liittynyt: 07 Elo 2004, 18:53

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja Wilbertti »

Arena oli käsittämättömän tyhjä ja tätä tuskaa lisäsi vielä se, että paljon porukkaa lähti pois heti esitysten jälkeen. Kun Svantea haastateltiin niin Svanten takana oli tyhjää. Toooosi noloa. Mikä mahtoikaan olla se lippupolitiikka?

Muuten show oli loistava ja kaikki meni putkeen. Arenalla oli kohtuullisen hyvä tunnelma. Ennakkoon kävin katsomassa semin lattiatasolta ja nyt aukesi moni asia ylälehtereiltä paremmin. Ennenkaikkea aloitus- ja väliaikanumero loistivat nähtynä yläkatsomosta.

Parhaan vastaanoton arenalla saivat Alankomaat, Tanska, Turkki, Slovenia, Bulgaria, Kypros, Andorra, Norja ja Serbia.

Äänestin kaksi kertaa Tanskaa, Kerran Kyprosta ja kerran Bulgaria. Siis yksi pääsi jatkoon. Olisin äänestänyt Unkaria jos olisin tallentanut etukäteen numeron kännykkääni.

Tanskan tippumisen karvaskalkki on nielty ja näillä tuloksilla mennään ja käännetään katseet kohti finaalia. Ukraina voittoon.

mangolassi

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

Olipas ilta  :shock:! Toivefinalistilistastani meni jatkoon Unkari  <3, Turkki, Latvia, Bulgaria ja Serbia. Eniten jäi kismittämään Sveitsin ja Islannin rannalle jääminen. En ole siitä toipunut vieläkään. :nyyh: :vollotus:.

Makedonian, Georgian, Moldovan ja Valko-Venäjän mitättömyyksien, etenkin ensinmainitun, läpipääseminen sai aikaan shokkituntemuksia. En kyllä tajua, mitä ihmiset kuulevat siinä Georgiassakaan. :raaps:

Toivottavasti saadaan aikaan joku sääntömuutos. Kohtahan nää on ihan interviisut. Länsimaat eivät saa biisejään finaaliin millään, kun idän naapuriääänestysmentaliteetti senkun rehottaa. :eiei:

PS. Ihanaa, että kuullaan bluesia finaalissa. Jess, Unkari, jess!

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Semifinaali Show

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Oikein hyvältä näytti kotikatsomoon! Tunnelma oli "lupsakka" ja valot upeat! Juontajat olivat jopa paremmat kuin kuvittelin. Toivotaan finaalin sujuvan myös hyvin!! :peukku:
Belgrad 2008!!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Eurovision laulukilpailu 2007, semifinaali

Viesti Kirjoittaja Violette »

En ole kyllä yhtään yllättynyt jatkoonmenijöistä, vaikka itse olinkin veikannut vähän eri maita. Turkki ja Makedonia nyt olisivat menneet varmaan jatkoon vähän huonommillakin kappaleilla, Latvian tunnelmointi-italopläjäyksen jatkoonmenosta olin ollut varma koko ajan, Moldovalla ja Bulgarialla nyt vaan oli illan parhaat biisit ja Unkarikin erottui edukseen laadukkuudellaan ja omaperäisellä musiikkityylillään. Slovenian esitys oli vakuuttava ja kappalekin hyvä, samaten Valko-Venäjän. Tosi hienoa, että Georgia meni jatkoon, niin paljon he ovat kuitenkin panostaneet tähän juttuun ja promonneet viisuaan (ja siinä sivussa maataan) enemmän kuin kukaan muu.

Sveitsin putoaminen ei ollut yllätys. Ainahan joku fanien "varmana jatkoonmenijänä" pitämä kappale tippuu semifinaalissa. Andorra olisi kyllä saanut mennä finaaliin, koko Areenakin tuntui olevan ihastuksissaan siitä nuoresta energiasta. :(
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

halko
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 11:21

Vs: Semifinaali Show

Viesti Kirjoittaja halko »

Kiitokset Ylelle! Hienosti hoidettu semifinaalishow! Ammattimaista sekä paikan päältä että televisiosta katsottuna!

Superbonuskiitos huikeista väliaika- ja avausnumeroista! Mieletöntä ammattitaitoa ja karismaa lavalla! SUOMALAISTA MUSIIKKIA JA TANSSIA tilausteoksina! UPEAA! Varsinkin väliaikanumeron musiikki singautti oman tajunnan maata kiertävälle radalle! MIELETÖNTÄ!

Ainoan miinuspisteen saavat kommentaattorit, jotka juttelivat koko avausnumeron ajan niitä näitä. Onneksi osasivat väliaikanumeron aikana olla hiljaa!

väliaikanumero
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Touko 2007, 00:58

Vs: Semifinaali Show

Viesti Kirjoittaja väliaikanumero »

Komppaan edellistä puhujaa! Väliaikashow nostatti sellaista jotain suomalaiskansallista henkeä, joka pisti meidän perheen naiset kyynelehtimään! Kieltämättä hieno spektaakkeli! Ja kyllä koko yle saa kiitokset toimivasta järjestelyistä! Kameratyöskentely kohallaan!

Lukittu