IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

ESC 2007 -arkisto.
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kandeekohan tähän asiaan puuttuakaan...

Minusta erinäiset kommentit niin täällä kuin muuallakin ei ole pätkää sen fiksumpia kuin tuo, mitä Marija on suustaan päästellyt. Ja jos yksi serbialainen laukoo tyhmyyksiä ja jotkut teurastaa toisia etnisin perustein tms. niin eihän se tarkoita, että kaikki serbialaiset olisivat samanlaista sakkia! (Juu en tarkoita kaikkia kommentteja, joitakin vain.)

Jos oli vilpittömästi sitä mieltä, että blondit on etovia ja suomalainen ruoka pahaa (mitkä kummatkin voisin ymmärtää), niin minkäs sille voi; no vois kyllä vähän diplomaattisemmin ehkä muotoilla. Tuntuu vain, että taustalla saattoi olla muutakin närää, kiinnostaisi hieman tietää, mitä.

Ja tässähän sitä nyt punnitaan kanssa, onko kyseessä laulukisa vai yleinen miellyttävyyskisa. Jos tämän jälkeen Molitvalle annetut äänet kaduttaa, niin ei ehkä ole varaa narista poliittisesta äänestämisestä tms.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Liz kirjoitti: Toki Marijan itsensäkin ulkonäköön on kohdistunut (Suomessakin, täälläkin) mielestäni asiatonta kritiikkiä. Mutta toisaalta, eikös Kreikassakin tullut paljon soraääniä Lordin suhteen, eikä Lordikaan (kai?) kreikkalaisia silti lytännyt.. Viisas ei pure kättä joka sitä ruokkii.. Tai jotain..
Ei ole mikään puolustus. Kaikkiin esiintyviin artisteihin kohdistuu rankkaakin arvostelua kaikkialla, ei se mikään suomalaisten erioikeus ole. Nuo asiat nyt eivät ole lainkaan vertailukelpoisia keskenään. Jos joku haukkuu jonkun vapaaehtoisesti viihdetaiteilijaksi ryhtyneen serbialaisen pottupään ulkonäköä, ei se tarkoita että kaikki serbit olisivat samanlaisia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Mie en jaksa, enkä välitä ottaa edes kantaa muijan puheisiin. Kaikki serbialaiset kun eivät kumminkaan ole samanlaisia. Antaa muijan valittaa. Miks ei valittanut silloin kun oli aihetta, hyvä sitä on nyt sitten valittaa jälkeenpäin.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

BladeSlipper
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Huhti 2007, 19:18

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja BladeSlipper »

Onpas kaksinaamainen narttu!

Tosi rasistisia mielipiteitä. Kyllä oli viisuiltana niin liiba laaba, Krissellekin tyrkytti sitä sydäntään ja liimasi sen oikein näpinäkyvän ihon päälle. Oli varmaan tekemistä, ettei laatta lentänyt, kun niin kuvotti.

Mitenkähän tämä ämmä nyt ruottalaisia liehakoi, tuntuu olevan siellä keikalla. Ovathan hurrit kuitenkin niin kovin samanvärisiä kuin suomalaisetkin. Tulipa uutta näkökulmaa näihin serbeihin, taitavat olla todellisia kansanmurhaajia, huh huh.

Mielenkiintoista, mitenkän tämän olion levy menee täällä kaupaksi, heh heh. Itse en kyllä pitänyt koko lurituksesta pätkääkään, pitkäveteinen ja mitäänsanomaton. Ja ämmäjoukko niin liki toisiaan, että oikein nauratti. Olivat kuin siiamilaiset viitoset.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Kollega »

gentedimare kirjoitti: Onkohan mahdollista ottaa pisteitä pois. Ei ansaitse tuo muija 12 pistettä Suomelta.
Mä en oikein ymmärrä näitä tämän tyyppisiä kommentteja, mitä tässä ketjussa on nyt jonkun verran ollut (tää genten lainaus on vaan esimerkkinä muista samankaltaisista). En minä ainakaan sen artistin mukaan pisteitäni anna, vaan kyllä se on se kappale itsessään jees, oh-my-God tai jotain siltä väliltä.

Mun puolesta Marija saa tehdä ja sanoa ihan mitä lystää, mutta ei se muuta mielipidettäni siitä, että pidän kappaleesta Molitva ja noista Marijan kommenteista huolimatta antaisin kappaleelle edelleen huippupisteet.  :hiips:

Avatar
Undantag
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 11 Touko 2006, 10:10
Paikkakunta: Turku (Oulu)

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Undantag »

Anteeksipyyntöä odotellessa.  :niinpa:
Laat het gaan, laat het vallen, laat het los

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Re: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

hra47 kirjoitti: Ei luulis olevan varaa haukkua muiden ulkonäköä kuulantyöntäjän habituksella ja geenivirheisen retardin ulkonäöllä. Epäilin jo aikaisemmin häntä lievästi vammaiseksi kasvojen ja pään koon perusteella ja nuo kommentit vahvistivat epäilyjä entisestään ihmisestä jolla ei ole kaikki lahjat ihan kondiksessa ja jolla ei tosiaankaan ole elämässään muuta kuin laulaminen (eikä siinäkään ole poikkeuksellisen hyvä).
Ihmisarvo hänelläkin on. Ja oikeus mielipiteisiinsä, vaikka ne näyttävätkin ovatkin suomalaisten ulkonäköa halventavia. Mutta minusta tuo "geenivirheiseen retardiin" menee jo kunnianloukkauksen puolelle ja on myös tämän keskustelufoorumin sääntöjen vastaista. Sitä paitsi millä oikeutuksella ja ammattitaidolla sinä arvioit mahdollisia geenivirheitä Marijan ulkonäön perusteella?

Samaa mieltä olen siitä että täällä useamman kerran on kutsuttu Marijaa "nartuksi".  :shock:

Mun mielipide on se että Marija osaa laulaa hyvin ja Helsingissä hän oli etäinen mutta osasi hommansa hyvin lavalla.

Jos Marija kerta on tuota mieltä suomalaisista ja Suomesta niin helppoahan sitä on sitten sanoa totuus vasta kisojen jälkeen, siellä kaukana kotona. Olisi vaan tehnyt yhtä suoraselkäisesti kuin Silvia Night eli haukkunut kaikki paikanpäällä, eikös Silvia huudellut presseissä jotain tyyliin "F*ck you all".  :heh:

Tämä on ikävää.  :(
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Re: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja wigwam »

GiveMeWings kirjoitti:
Jos Marija kerta on tuota mieltä suomalaisista ja Suomesta niin helppoahan sitä on sitten sanoa totuus vasta kisojen jälkeen, siellä kaukana kotona. Olisi vaan tehnyt yhtä suoraselkäisesti kuin Silvia Night eli haukkunut kaikki paikanpäällä, eikös Silvia huudellut presseissä jotain tyyliin "F*ck you all".  :heh:
Jos joku ensi vuoden viisuartisteista haukkuisi Serbiaa ja serbejä samalla tavalla Serbiassa ollessa niin kyseinen henkilö ei varmankaan tulisi hengissä takaisin kotimaahansa. :heh:
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Re: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja hra47 »

GiveMeWings kirjoitti:
hra47 kirjoitti: Ei luulis olevan varaa haukkua muiden ulkonäköä kuulantyöntäjän habituksella ja geenivirheisen retardin ulkonäöllä. Epäilin jo aikaisemmin häntä lievästi vammaiseksi kasvojen ja pään koon perusteella ja nuo kommentit vahvistivat epäilyjä entisestään ihmisestä jolla ei ole kaikki lahjat ihan kondiksessa ja jolla ei tosiaankaan ole elämässään muuta kuin laulaminen (eikä siinäkään ole poikkeuksellisen hyvä).
Ihmisarvo hänelläkin on. Ja oikeus mielipiteisiinsä, vaikka ne näyttävätkin ovatkin suomalaisten ulkonäköa halventavia.
Ei, hänellä ei ole oikeutta mielipiteisiin jotka ovat rasistisia. Ilmeisesti et tätä oivaltanut, koska kommentit kohdistuivat valkoihoisiin. Ainoastaan valkoihoisethan voivat olla rasisteja, eikö vain? Tuollaisten kommenttien jälkeen alkaa tosissaan kylmäämään selkäpitää ja tulee kiitettyä onnea, ettei olla serbien naapureita.
Mutta minusta tuo "geenivirheiseen retardiin" menee jo kunnianloukkauksen puolelle ja on myös tämän keskustelufoorumin sääntöjen vastaista. Sitä paitsi millä oikeutuksella ja ammattitaidolla sinä arvioit mahdollisia geenivirheitä Marijan ulkonäön perusteella?
Kehitysvammaisuutta on aina luokiteltu nimenomaan ulkonäöllisillä oireilla, jotka eivät välttämättä kuitenkaan rajoitu pelkästään ulkonäköön vaan voivat ulottua myös persoonaan ja psyykkiseen kehitykseen. Toki oma vaikutuksena voi olla myös sillä, että vammaisilla on kovempi paikka tulla normiyhteisön hyväksymäksi, mikä näkyy sitten kulmikkuutena sosiaalisessa käytöksessäkin. Kaikki ei ole välttämättä synnynnäistä tai senkään peruja, että kätilö on pudottanut pennun päälleen synnytysosaston lattiaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Juu.

Ilmoittaudun muuten (YLE hoi!) Suomen edustajaksi Serbian kisaan. :peukku: Takaan tuovani top 10 -sijan, suomeksi ja serbiaksi lauletulla balladilla. :)

Vammaisena en voi arvostaa hra47:n kommenttia. :hiips:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Minusta hra47:n "geenivirheisen retardin ulkonäöllä" on törkeää kommentointia. Tiedoksi vaan että tuollaisia arvioita tehdään perinnöllisyyslääketieteen klinikoissa eikä keskustelufoorumeissa, joissa ne tosin tehdään hieman erilaisella argumentaation tasolla.
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Re: Vs: Re: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

hra47 kirjoitti: Ei, hänellä ei ole oikeutta mielipiteisiin jotka ovat rasistisia.
Itse asiassa kaikilla on oikeus ajatella juuri niin kuin ajattelevat. Niiden julkituomisen fiksuus onkin asia erikseen.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

No ainakin taisimme säästyä Marijan tuotannon mahdolliselta julkaisemiselta Suomessa. Eihän se voi tulla tänne markkinoimaan matskuaan.

Sinänsä sääli, olisi luullut että 12 pistettä olisi viitannut vähän siihen, että Molitvalle olisi voinut markkinarakoakin löytyä...

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Niinpä.  :niinpa:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Re: Vs: Re: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jónsì kirjoitti:
hra47 kirjoitti: Ei, hänellä ei ole oikeutta mielipiteisiin jotka ovat rasistisia.
Itse asiassa kaikilla on oikeus ajatella juuri niin kuin ajattelevat. Niiden julkituomisen fiksuus onkin asia erikseen.
Noin ajateltuna ihmisellä on vaikka oikeus puukottaa muita, muttei ilman seuraamuksia.

Nihkeän vastenmielinen tämä maailmanparantajien sokea piste muiden kuin valkoisen rodun edustajien sanomisiin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Finnish kirjoitti:
gentedimare kirjoitti: Onkohan mahdollista ottaa pisteitä pois. Ei ansaitse tuo muija 12 pistettä Suomelta.
Mä en oikein ymmärrä näitä tämän tyyppisiä kommentteja, mitä tässä ketjussa on nyt jonkun verran ollut (tää genten lainaus on vaan esimerkkinä muista samankaltaisista). En minä ainakaan sen artistin mukaan pisteitäni anna, vaan kyllä se on se kappale itsessään jees, oh-my-God tai jotain siltä väliltä.
En mä ole väittänyt, että se biisi ois huono. Mä sanoin, että MARIJA ei ansaitse 12 pistettä maalta jota pitää näin kamalana  :roll:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mutta Marijan esitys sai 12 pistettä Suomesta ja aika monta puhelua/tekstaria. Esitys on ne ansainnut :p
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Tyhmä on näköjään tyttö ja täysin asiatonta tekstiä.  :eiei:

Mutta silti olen rintarottingilla menossa edelleen Belgradiin kannustamaan (Ahtisaaren) Suomea! Apukoot vaikka rynnäkkökivääreillä Suomi-lipun kanssa riehuvan viisuturistin. Any publicity is good publicity!  :tapu:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

hra47 kirjoitti:
Jónsì kirjoitti: Itse asiassa kaikilla on oikeus ajatella juuri niin kuin ajattelevat. Niiden julkituomisen fiksuus onkin asia erikseen.
Noin ajateltuna ihmisellä on vaikka oikeus puukottaa muita, muttei ilman seuraamuksia.
Itse asiassa noin ajateltuna ihmisellä on oikeus ajatella puukottavansa jonkun, muttei puukottaa.  ;)
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja sziget »

Marija joutui vain näkemään liian paljon suomalaisia viisufaneja. Lätkämatseissa on tasokkaampaa ja sameaihoisempaa yleisöä.  :roll:
Rousku kirjoitti: Ja tässähän sitä nyt punnitaan kanssa, onko kyseessä laulukisa vai yleinen miellyttävyyskisa. Jos tämän jälkeen Molitvalle annetut äänet kaduttaa, niin ei ehkä ole varaa narista poliittisesta äänestämisestä tms.
Hyvin sanottu. Ei laulajalla ole mitään erityisvelvollisuutta olla mukava ihminen. Onhan se harmillista, että tuottaa pettymyksen kannattajilleen, mutta kuitenkin toisarvoista musiikkiin nähden. Parasta jättää typerät kommentit omaan arvoonsa.

Poliittiset kysymykset ovat tärkeämpiä kuin jonkun laulajan sanomiset. Eivät olleet mukavia Ratko Mladic -lakanat Suomi - Serbia -ottelussa. Turha syyttää Martti Ahtisaarta niin kauan kuin eivät itse muista, mitä tuli tehtyä 90-luvulla. Jos viisuvoitto ja EU-neuvottelut hiukankaan edistäisivät Serbian eurooppalaistumista, olisin tyytyväinen, mutta katsotaan nyt. Rehniä ei käy kateeksi.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Vs: Re: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Rousku »

GiveMeWings kirjoitti: Ihmisarvo hänelläkin on. Ja oikeus mielipiteisiinsä, vaikka ne näyttävätkin ovatkin suomalaisten ulkonäköa halventavia. Mutta minusta tuo "geenivirheiseen retardiin" menee jo kunnianloukkauksen puolelle
Minusta kyllä geenivirheisillä retardeillakin on ihmisarvo, ja myös oikeus osallistua laulukilpailuun, jos ääntä on suotu. Tällä en tarkoita, että Marija olisi geenivirheinen retardi (en tiedä, onko), vaan ihmettelen, olisiko semmoiseksi kutsuminen automaattisesti loukkaavaa.

Minua loukkaa, jos minusta sanotaan asioita, jotka eivät pidä paikkaansa, olivat ne epämiellyttäviä tai miellyttäviä. Jos joku sanoo, ettei tykkää kalpeasta ihostani, se on ok koska myönnän olevani kalpea, mutta keltaiseksi väittäminen loukkaisi, koska en ole keltainen.

Ja se mikä Marijan puheissa minua kismittääkin, ei ole suomalaisten väittäminen etovan vaaleiksi tai suomalaisen ruoan haukkuminen - eivät suomalaiset noin yleensä minustakaan niin kauniita ole, tai ravintolaruokamme maukasta - vaan se, että tuntuu, että tuo ei ole ihan rehellistä ja että pinnan takana olisi jokin ihan muu pänniminen. Eli että sitä suorapuheisuutta ei minun makuuni ollut vielä tarpeeksi! No, ehkei hän itsekään tiedä, mistä kiikastaa. Tuntuu vain, että takana ehkä oli jo valmiiksi kielteinen ennakkokäsitys (miksi oli niin ylläri, että täältä tuli 12 pojoa), joka vääristi havaintojakin (vaikka juuri se keltainen iho, ja eihän me sveduja vaaleampia olla ja Ruotsissa sillä kai oli ihan kivaa). Ja mitä se paha ruoka mahtoi olla - ruotsalaisen nuortenohjelman veppisivujen mukaan Marijan mieliruokaa on hampurilaiset ja pizza, luulis niitä nyt järjestyneen ihan kelvollisiakin versioita. Vai törmäsikö se Hesen majoneesiin (pyörks)? No, ehkä tämä jää minulle arvoitukseksi...

Saattoihan sekin olla yhdenlainen yritys kohteliaisuudeksi, ettei ihan silvianighteja tehnyt. Tai että jaksoi kiinnittää sydämen Krissen rintapieleen, vaikka mieli olisi tehnyt käskeä sen painua helvettiin (kuten itseni teki mieli).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wilbertti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 226
Liittynyt: 07 Elo 2004, 18:53

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Wilbertti »

MrMemory kirjoitti: Mutta silti olen rintarottingilla menossa edelleen Belgradiin kannustamaan (Ahtisaaren) Suomea! Apukoot vaikka rynnäkkökivääreillä Suomi-lipun kanssa riehuvan viisuturistin. Any publicity is good publicity!  :tapu:
Kyllä meiltä sitä talvisodanhenkeä vielä löytyy  :peukku:

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Doteurovisionin pääuutisessa sanotaan näin:

"Closet hopping Marija went on to say that she hated her time in Helsinki surrounded by blondes and people with what she called 'transparent skin'. It repulsed her physically she added. She was however grateful for the twelve points awarded her Balkan production line ballad 'Molvita'. Journalists sat open-mouthed at her tirade which she later tried to pass off as an attempt at a joke."

Eli tarkoittaako tämä sitä että Marijalta pääsi "sammakko" suusta jota hän ilmeisesti yritti itsekin sitten paikkailla?  :shock:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Sen vaikutelman tuosta ainakin saa.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
MrMemory
Kondiittori
Kondiittori
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Tuollainen "sammakko" onkin hyvä tapa saada selvyys ihmisten oikeista mielipiteistä...  :heh: Kyllä tuli tässäkin keskustelussa monelta totuus mitä mieltä oikeasti Marijasta on...  :repeilee:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Iman79
Maistelija
Maistelija
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Tammi 2007, 23:04

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Iman79 »

Ajattelin jättää tämän foorumin kesätauolle mutta pakko oli tulla kommentoimaan tuota törkeää juttua jonka luin Ilta-Sanomista. Mielestäni Suomi voisi hyvin pitää välivuoden euroviisuista ja osallistua kisoihin taas sitten kun ne saadaan sivistyneeseen maailmaan. Tosiasia on, että Serbia on sodan runtelema kehitysmaa jossa tuskin suomalaisena olisi edes turvallista vierailla. Euroviisuvoiton jälkeen olen jo useilla kansainvälisillä foorumeilla törmännyt kammottaviin rasistisiin kommentteihin jossa suomalaisia haukutaan serbien toimesta Martti Ahtisaaren vuoksi. En todellakaan aio lähteä riskeeraamaan nahkaani korruptoituneeseen ja rutiköyhään maahan ensi keväänä.

Itse olen varma siitä että Serbia tulee valtavasta köyhyydestään huolimatta järjestämään näyttävät kisat joihin rahat revitään köyhän ja kurjan kansan selkänahasta. Näinhän olisi tapahtunut myös Valko-Venäjällä jossa rahaa laitettiin valtavasti tämän vuoden edustajan markkinointiin samalla kun kansa sai ja saa riutua puutteessa ja köyhyydessä.

Jos siis anteeksipyyntöä ei Serbian viisuvoittajan isosta suusta tipu, Suomi voi mielestäni saman tien jättäytyä ulos kisoista. Joka tapauksessa Belgrad 2008 ei jaksa hirveästi kiinnostaa. Saman tien voitaisiin mennä kisailemaan vaikka Bagdadiin.

Kyllä sitä täälläkin osataan puhua suu puhtaaksi  :evil:

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5347
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Mitenkään puolustamatta Marijan kommentteja, hävetähän niitä pitäisi ja kovasti harmitella (kuten teenkin) niin mieleeni tuli tämä:

Entä jos kyseessä oli vain erittäin huonomakuinen ja uskallettu huumori tai sarkasmi? Jos hän on niitä, joita ällöttää sellaiset kysymykset kuin "mitä fiiliksiä sulla on maata X kohtaan" sen takia että kaikkihan odottaa että sellaisen kysymyksen jälkeen sanoisi jotain positiivista, niin hänpä kyllästyi sellaiseen ja sanoikin piruuttaan jotain negatiivista! Jos häntä ällöttää itsestäänselvyydet ja hän tekee siksi tällaisia temppuja. Ei tietenkään kovin fiksua. Mutta mitä jos hän halusi yllättää tällä tavoin?

Vastaavaa on esim. se että kysyt vaikka vieraaltasi, oliko ruoka hyvää. Tietenkin häneltä odotetaan myöntävää vastausta. Jospa joku haluaakin sitten yllättää ja vastata "ei" :shock:

Ikävä että Suomi joutui tässä "kärsijäksi" :( Toivoisin niin, että kohta tulisi jokin vastaveto jossa hän ottaisi sanomansa takaisin.
On siinä hiiltyvä ilta, auringon rusko
Parempien päivien sammumaton usko
On syksyn kuolevaa ruskaa, on elämä tuskaa
Sen huiluni soi...

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Huilumies kirjoitti: Entä jos kyseessä oli vain erittäin huonomakuinen ja uskallettu huumori tai sarkasmi?
Ja hän päätti sitten koko kisaviikon pitää yllä tätä huonomakuista ja uskallettua huumoria? Töykeähän hän oli kisaviikollakin  :draamaa:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5347
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Eikös Doteurovisionissa lukenut näin (GMW:n esilletuoma)?

"Journalists sat open-mouthed at her tirade which she later tried to pass off as an attempt at a joke."

Onko sittemmin kuulunut mitään lisää? Tajuaisipa Marija korjailla virhettään jotenkin...
On siinä hiiltyvä ilta, auringon rusko
Parempien päivien sammumaton usko
On syksyn kuolevaa ruskaa, on elämä tuskaa
Sen huiluni soi...

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: IS 5.6.2007 Euroviisuvoittaja haukkui Suomen

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

gentedimare kirjoitti:
Huilumies kirjoitti: Entä jos kyseessä oli vain erittäin huonomakuinen ja uskallettu huumori tai sarkasmi?
Ja hän päätti sitten koko kisaviikon pitää yllä tätä huonomakuista ja uskallettua huumoria? Töykeähän hän oli kisaviikollakin  :draamaa:
Ei ollut töykeä, vaan mukava ja hauska. :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Lukittu