Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Euroviisut 2010 Oslossa
Lukittu

Hera Björk - Je ne sais quoi

*****
59
49%
****
25
21%
***
21
18%
**
7
6%
*
8
7%
 
Ääniä yhteensä: 120

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

MuzaMaza kirjoitti:Joka vuosi löytyy ainakin yksi naisartisti, jonka mollaamiseen gente purkaa kaiken ylimääräisen energian. On ollut Lena Ph:ta, Carolaa ja Charlottea...Tänä vuonna kohteena on Hera Björk Islannista. Voimme lukea vielä useat kommentit, joissa Heran kaikki tekeminen lytätään lattianrakoon. :heh:

Anna hänelle edes mahdollisuus! :draamaa:
Mahdollisuus mihin? Olen antanut tälle biisille kuin sen esittäjällekin yhtä suuren mahdollisuuden kuin kaikille muillekin tämän vuoden tyrkyille. Kuuntelin ja katselin ja muodostin oman mielipiteeni.

Näähän on mielipideasioita.... are they not? :roll: Eikö minulla ole siis oikeutta omaan mielipiteeseeni tästä kappaleesta ja esittäjästä vain sen takia, että se ei kohtaa omaa mielipidettäsi tästä laululintusesta? Emme me kaikki voi pitää samoista kappaleista ja esittäjistä. Minun ei tarvitse purkaa ylimääräistä energiaani väkipakolla yhtään mihinkään. Sanon vain mielipiteeni, kuten sinäkin sanot joka vuosi oman painavan mielipiteesi ties mistä :roll:

Minun mielipiteeni ei ole yhtään sen enempää oikea tai väärä kuin sinunkaan. Arvosta sinä minun mielipidettäni ja oikeuttani omaan mielipiteeseeni.... Kiitos! :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33176
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Pete kirjoitti:Minusta Heralla on kuitenkin hieman tavoittavuusongelmia, joita ei voi korjata, koska ne liittyvät hänen kasvoihinsa ja silmiensä muotoon ja niiden suhteeseen toisiinsa.
Minä sanoin sen jo helmikuussa. :draamaa: En tiedä, voisiko jotenkin meikillä saada silmät tulemaan paremmin esiin ja näyttämään syvällisemmiltä. :mitvit:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Hyvä Pete :peukku:
SÄ SANOIT SEN JO HELMIKUUSSA :uujee: :heh:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Jaalo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2068
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 15:29

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Jaalo »

Pitikö tästä mun suosikistakin mennä tekemään uusi versio :niinpa: Taitaa tipahtaa puntarin ykkössijalta pari sijaa alemmas. Edelleen kuitenkin jälleen erittäin hyvä viisu Islannilta :peukku:

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja umbros »

No niin Gente ja Muzis. Nyt katotte toisianne silmiin, lyötte kättä päälle, pyydätte anteeksi toisiltanne ja lupaatte olla toistenne kavereita. :heh:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Me ollaan jo toistemme kavereita :draamaa:

Ei kait ystävyyttä nyt sentään tuo Hera pääse rikkomaan? :eeek:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Biisi alkaa upeasti ,mutta kertsin ruotsalaistyyliset viisusaundit ärsyttää .
kokonaisuudessaan tää on hirveen falski ...Heralla on upee ääni ,mutta kertakaikkiaan tuon oloinen / näkinen nainen ei vaan oikein purase tämmöiseen biisii n..Vähän sama asia kun laitettais vaikka meiU Suvas laulamaan kunnon raskasta heviä.
pään nyökytykset jne sopii enempi iskelmään.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Biisi on edelleen loistava, yksi vuoden parhaista, mutta yhdyn useiden mielipiteeseen siitä, että esittäjä ei nyt ehkä ole ihan paras mahdollinen tässä kipaleessa. Olen sen live-esityksen pari kertaa nähnyt, ja mielestäni Hera itsessään on by far paketin heikoin lenkki. Seisoo paikallaan kuin suolapatsas. Ääni on toki erittäin hyvä, siitä pisteitä. Noh, saa nähdä miten tämän käy. Heralle kuitenkin toivoisin menestystä, symppikseltä hän vaikuttaa. :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Ahaa, uudessa versiossa on vesitetty korkeimmat melodiset koukut, jolla varmistetaan Heran oikea lavalaulaminen korkeimmilla taajuuksilla. Aika paha, koska niitä korkeimpia ääniä nimenomaan odottaa kuin kuuta nousevaa. Koska biisin ekaversiossa ne olivat, niin uudessa vesitetyssä laimeudessa biisin tunnelma laskee kuin unelma suolle. Tämä on sitä laskelmointia, jota aika paljon inhoan.

Miksi pitää laskelmoida, en ymmärrä. Missä aitous, missä vääryys. Hih. Euroviisut alkavat epäilyttävästi kuulostaa musiikilta, joka ei ärsytä, kosketa, tunnu missään. Hissimusiikkia.

Kaikki esittämisen riemu vesitetään. Huono homma. :titanic:
Mitenhän Hera on tähän itse voinut vaikuttaa?
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja umbros »

Uskokaa pois: jos Hera lähtisi tässä biisissä viuhtomaan ja liikehtimään rajun diskopoppiksen tapaan, niin se herättäisi realiteetit huomioon ottaen huomattavasti enemmän keskustelua, eikä niin positiivista. :surrur: Joten ehkä on ihan suotavaa, että Hera toimii suolapatsaana, ja saa viisulavalle taakseen jotkut tanssijat viuhtomaan puolestaan.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

gentedimare kirjoitti:Me ollaan jo toistemme kavereita :draamaa:

Ei kait ystävyyttä nyt sentään tuo Hera pääse rikkomaan? :eeek:
No ei nyt yksi islannitar meidän ystävyyttä riko. Eihän se niin löyhässä ole. Hyvänen aika sentään.
Se täyttää toukokuussa komeat kymmenen vuotta! :ihana: :hali:

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Mitä ihmettä? :draamaa: Tää uusi versio on päässyt livahtamaan tyystin tietoisuudestani.

:uujee: Kyllähän tää ihan heittämällä on parempi kuin se vanha versio. Voin vaan kuvitella miten noi tykitykset toimii paikan päällä :surrur: . Kappale ei kyllä sinänsä edelleenkään mikään suosikki ole, mutta petraannus nostaa suosio-osakkeitaan aikas lailla.

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Hera puntarini kakkonen.
Tässä uudessa versiossa dance-palaset ovat sen verran kohdallaan, että jos tällä ei pärjätä/päästä finaaliin, niin sitten kansa on puhunut ja dancella ei oikeesti pärjää euroviisuissa ja mun täytyy kai etsiä keväiksi muuta tekemistä. :heh:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16660
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

MuzaMaza kirjoitti:Se täyttää toukokuussa komeat kymmenen vuotta! :ihana: :hali:
Olen luullut Heraa selvästi vanhemmaksi :shock:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

UFOPOLI kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti:Se täyttää toukokuussa komeat kymmenen vuotta! :ihana: :hali:
Olen luullut Heraa selvästi vanhemmaksi :shock:
UFOPOLI:n kommentti :rofl2: :repeilee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Ei tämä Islannin viisu suuremmin innosta - ei vanha versio, eikä uudempikaan. Tämä kuulostaa pitkälle laskelmoidulta ja hyvin hiotulta, kliiniseltä, keskinkertaiselta euroviisujumputus-hutulta, joka on kuultu viisuissa tähän mennessä jo ainakin sata kertaa enemmän tai vähemmän erilaisina versioina ja muunnoksina.........Missä on omaperäisyys ?..Missä on persoonallisuus ?..ja missä kaikki muu vastaava ?

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Subculture »

^ Juuri nämä satakertaa kuullut euroviisujumputus-hutut pitävät minut otteessaan vuosi vuoden jälkeen. Ikävä vaan, että sillä ei ole enää niin hyvin menestytty, joten sinunkaan ei tarvitse enää paljon tätä huttua tulevaisuudessa kuunnella. :eiei:

Milka
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 232
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 20:26
Paikkakunta: Kotka

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Milka »

http://www.youtube.com/watch?v=dHa09CoHOkM
hieman karmiva video :shock: :surrur: Ainakin jos seuraa Heran silmiä alussa
Ehkä gente on saanut Hera-kammon tästä videosta :hihi:

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja umbros »

Uuteen versioon oli selvästi haettu lisää potkua ja imua, kun alkuperäinen oli vähän valjuhko. Uusi versio on varsin kiva, itseasiassa parempi kun alkuperäinen, mutta tuo trancejytke yhdistettynä Heran olemukseen ja esiintymiseen on jokseenkin korni. :heh: Onneksi pari ylä-ääntä oli madallettu nyt tähän uuteen versioon, kun niiden kanssa Heralla oli live-esiintymisessä selviä ongelmia.

Jotenkin vaan tämän kohdalla tulee sama "staattisuusongelma" mieleen kun puhuttiin paljon viime keväänä Waldo`s peoplen kohdalla. Kun pitäisi rytistä, tanssia hiottuja liikkeitä ja koreografian pitäisi olla sykkivä / räjäyttävä, musiikin mukainen, niin kun esitys ei kohtaa musiikkia ollenkaan niin se jättää varsin valjun maun. Mutta joo, tämän kohdalla viisuihin tehdään varmasti suuria muutoksia; isolla lavalla kun tämä staattisuus aiheuttaa ehkä enemmänkin myötähäpeyttä...

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Eikös tässä uudessa versiossa oo samanlaisia elementtejä kuin Eurobandin biisissä? :uujee: Kuulostaa ainakin samantyyppiseltä "tranceltä". Jeee! :mrgreen:

Mr Kitelle sanoisin, että mä ainakin tykkään näistä laskelmoiduista, euroviisumaisista jumputuksista aivan älyttömästi. Sitä parempi, mitä enemmän biisi kuulostaa ns. tyypilliseltä euroviisulta. Se saakin kuulostaa "tehdyltä" ja jopa ennalta-arvattavalta. Itämaiden myötä viisuihin on tullut mun makuuni hiukan liikaa vieraita musiikkityylejä, joihin en saa mitään kontaktia. Tykkään siitä, että viisut on tehty viisukaavan mukaan. :joojoo:

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Tän on pakko voittaa tai mä syön kaikki maailman herat.
LOBODA

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Riikka kirjoitti:Mr Kitelle sanoisin, että mä ainakin tykkään näistä laskelmoiduista, euroviisumaisista jumputuksista aivan älyttömästi. Sitä parempi, mitä enemmän biisi kuulostaa ns. tyypilliseltä euroviisulta. Se saakin kuulostaa "tehdyltä" ja jopa ennalta-arvattavalta. Itämaiden myötä viisuihin on tullut mun makuuni hiukan liikaa vieraita musiikkityylejä, joihin en saa mitään kontaktia. Tykkään siitä, että viisut on tehty viisukaavan mukaan. :joojoo:
Jep. Kukin tavallaan ja tyylillään - ja kullakin on oma makunsa, myös musiikkimakunsa :joojoo:

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja entropia »

Ihana biisi ja uusi versiokin on hyvä. Jotenkin musta tuntuu, että Hera ei ulkonäkönsä vuoksi tule menestymään niin hyvin kuin biisi voisi edellyttää. Toisaalta mun on vaikea kuvitella jonku tissitussutytön laulavan tätä paremmin kui Hera...

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Leena »

Huonosti olen nyt tänvuoden viisuihin perehtynyt.Mut oi tätä riemua kun Islanti valloitti mut jo kertakuulemalta!Ihana Hera Björk! Pidän hyvin paljon ja Reykjavik olis kyllä loistava,ihana viisuvoittaja toukokuussa!!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

UFOPOLI kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti:Se täyttää toukokuussa komeat kymmenen vuotta! :ihana: :hali:
Olen luullut Heraa selvästi vanhemmaksi :shock:
Tänään muuten taitaapi täyttää 38 vuotta Hera :uujee: Onnea päivänsankarille :onnea:
Olkoot tämä syntymäpäiväsi yhtä Je Ne Sais Quoita :surrur: :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6309
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja mariah »

entropia kirjoitti:Toisaalta mun on vaikea kuvitella jonku tissitussutytön laulavan tätä paremmin kui Hera...
hyvin sanottu :peukku: heralle tää esitys ja biisi sopii ku lapanen käteen :mrgreen:
Viimeksi muokannut mariah, 29 Maalis 2010, 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Minusta ainoa euroviisukliseinen asia tässä kokonaisuudessa on se, että Hera ei ole klubiseksikkään näköinen - en ihan tajua sitä eurohumppakritiikkiä tämän kohdalla siis. Minusta tämä kuuluu niihin, jotka ihan hyvin voisivat menestyä radiosoitossa ihan ilman viisujakin. Ja tällä kertaa radiosoittoystävällisyys toimii positiivisena kriteerinä. Hyvä biisi, hyvää musiikkia, hyvää tulkintaa, en vaihtaisi kanavaa vaan saattaisin pysähtyä kuuntelemaan. Näin vaikka, kuten ehkä olen tuonut esiin, olen enemmän rock-blues-folk linjoilla omine mielstymyksineni. Mutta mielestäni tämä kuuluu niihin jumpppakipalaeisiin jossa on vanhaa sielua.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Ei heru enempää kuin kaks täppää Heralle.
Love shine a light

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja celestes »

Hera on yksi niistä laulajista, joiden ääni kuulostaa ja pääsee oikeuksiinsa livenä kymmenen kertaa paremmin kuin levyllä :joojoo: :ihana:

Odotan siis mahtavaa showta Oslossa.
Tällä hetkellä täydet 5 pojoa ja puntari kakkonen :peukku:

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Islanti 2010: Hera Björk - Je ne sais quoi

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

''Je ne sais quoi'' :-*

Lukittu