Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Euroviisut 2010 Oslossa

Lena Meyer-Landrut – Satellite

*****
66
41%
****
35
22%
***
24
15%
**
17
11%
*
19
12%
 
Ääniä yhteensä: 161

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Edelleen olen sitä mieltä, että biisi on äärimmäisen keskinkertainen ja laulaja samoin. En ymmärrä tämän suosiota saati voittoa. mutta musiikkimakuja on niin monia.

Saksa järjestää ensi vuonna kuitenkin varmaan teknisesti loistavat kisat!

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja skidi »

Ihana suloinen tyttö ja hyväntuulinen jännä biisi. Ansaitsivat voittonsa :ihana:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Ei mikään paras biisi. Olisin suonut voiton Azerbaijanille. :niinpa:

Joblo
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 17:35

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Joblo »

Mua tuli vastaan vähän erikoisempi kuvalinkki liittyen Lenan esiintymisasuun eilen. :rofl:

http://sv.tinypic.com/r/ego85u/6

Avatar
E-rich
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Touko 2010, 09:58
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja E-rich »

Hello!

Joskos sitä aloittaisi viisukuppilauransa kevyesti skabojen voittajasta. :P Mun täytyy sanoa, että tykkäsin kyllä Lenasta ja etenkin biisistä. Esiintymisessä olis toki ollut toivomisen varaa – oli meinaan likka sen verran kipsissä sen oman liikkumisensa kanssa... mutta jos kerran aiempaa esiintymiskokemusta ei ole, niin onko se ihme? Videolla se pienieleisyys toimii kivasti, mutta sit isompi stage jää vielä vähän kylmäksi.

Mun mielestä Lena esiintyi kuitenkin ennakkoluulottomasti ja herttaisen aidosti. :) Eiköhän tästäkin pimusta saada ihan vakuuttava esiintyjä, kun kokemusta saadaan vähän kartutettua. Uskoisin, että ensi vuoden skaboissa palkintoa luovuttamassa nähdään jo ihan erilainen Lena. :)
[i]E-rich[/i]

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Meikä sitten meni kirjoittamaan blogiini perjantaina, että "Saksa tulee olemaan näiden kisojen suurin floppaaja". :heh: Olin perjantaina Telenorilla kuuntelemassa kenraaleja ja olin ihan varma, että tämä on viiden viimeisen joukossa. Magnum sanoi kahden minuutin jälkeen, että "eikö tämä koskaan lopu". :roll: Finaalissa meni kyllä paremmin, mutta noin selkeä voitto? En käsitä.

Itse olen pettynyt tämän voitosta. Ei huonoin mahdollinen, mutta harmittaa silti. Ei sytytä nuo "I even did my hair for you" -tyyliset sanat ja ärsyttävä ulosanti.

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Onnea Saksalle, ihan hieno juttu, että big4-maa menestyy! Biisi ei kuulunut omiin suosikkeihini enkä nähnyt tässä voittajapotentiaalia finaaliesityksen perusteella. Voitto oli siis itselleni yllätys, mutta samalla olen tyytyväinen, että alkuun täysiä pisteitä saanut Tanska jäi Lenan jalkoihin.
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Roope »

Lenan pressi suorana :telkku:

http://www3.ndr.de/programm/livestream144.html

Tosin ainakin vielä tulee dokumenttia kaloista :kala:

Eilinen dokumentti myös katseltavissa :telkku:

http://eurovision.ndr.de/media/lena328.html

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Roope »

Nyt alkoi pressi Kölnista :tapu:

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Mä uskoin vahvasti että Saksa floppaa mutta hyvä että olin väärässä :surrur: Mä oon vaan hehkuttanut kaikille satellitea, mutta kaikki sanoo mulle että tän vuoden voittaja on ihan shaisse :roll:
LOBODA

Avatar
E-rich
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Touko 2010, 09:58
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja E-rich »

Pakko vielä vähän hehkuttaa, et tehtiin Lenasta päivän pimu meidän blogiin. Ehdottomasti sen arvoinen. Ihan yhtä lailla ku viime vuoden ihanin pakkaus, eli Islannin Yohanna. <3

http://ristipissarit.wordpress.com/2010 ... r-landrut/

Joku kommentoikin jo tonne, että Lenan äänessä on paljon samaa ku Ke$han. Mitäs mieltä muut on?
[i]E-rich[/i]

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja oxox »

Joblo kirjoitti:Mua tuli vastaan vähän erikoisempi kuvalinkki liittyen Lenan esiintymisasuun eilen. :rofl:

http://sv.tinypic.com/r/ego85u/6
OHOH. millonkohan tosta saadaan kohu? :mitvit:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Tulipa yhtenä päivänä kuultua viisuvoittaja ihan sattumalta ja muiden askereiden sivussa. Nyt sen voi sanoa, että ei tämä sittenkään huono on. Olisikohan ihmisellä jokin psykologinen tarve liioitella tunteitaan pettymysten kohdalla?

Edelleen olen sitä mieltä, että jos Satellitea kuuntelee vain minuutin, helposti voi aliarvioida viisun. Sen idea ja koukku perustuu nimenomaan toistoon. Jotain vekkulia ja näpsäkkään tässä on.

Ja kuten Israel-ketjussa kirjoitin, huutoa täysiannoksen saaneisiin katsojiin tämä kyllä tehosi teeskentelemättömyydellään ja vapautuneisuudellaan.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja jamira »

oxox kirjoitti:
Joblo kirjoitti:Mua tuli vastaan vähän erikoisempi kuvalinkki liittyen Lenan esiintymisasuun eilen. :rofl:

http://sv.tinypic.com/r/ego85u/6
OHOH. millonkohan tosta saadaan kohu? :mitvit:
Tää on kyllä jo vanha kuva, Saksan "Unser Star für Oslo" kisan finaalista...

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Weewa »

^No niin, johan tätä uutista jo odotettiin! :tapu:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja jv »

^^
Timoteus kirjoitti: :heh:
aivan. "was inspired from ...", "... is similar to ..." ja tuosta sitten revitään plagiaattiotsikot! :heh:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja rosetta »

skidi kirjoitti:Ihana suloinen tyttö ja hyväntuulinen jännä biisi. Ansaitsivat voittonsa :ihana:
Samaa mieltä :) Ja ehkä eniten iloitsen siitä, että voittajamaa on Saksa, loppuupa ainakin vähäksi aikaa ruikutus siitä ettei mikään Läntisen Euroopan maa enää nykyään koskaan voita ;)

sydney
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Touko 2009, 12:08

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja sydney »

Hei jos jotain kiinnostaa niin lenan albumi my casette player on kuunneltavissa kokonaisuudessa nyt myös suomen spotifyssä. Ihan hyvältä kuulostaa muutkin kappaleet. Tuollaista pikkukivaa poppia, joka sopii ainakin omaan kesäiseen mielentilaan. Popitettu levy nyt pariin kertaan läpi! :tuuletus:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tää biisi on aloittanut maailmanvalloituksensa, kohta tätä tanssitaan Vanuatulla ja Nauru-saarillakin... soi sekä eilen että tänäänkin meidän maakuntaradiossa....

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

romualdo kirjoitti:tää biisi on aloittanut maailmanvalloituksensa........
Tiedä sitten maailman valloituksesta - mutta ainakin tuolla YouTubessa Satellitea on katsottu ja kuunneltu jo paljon.

Jos vertaa viime vuoden voittajaan Fairytaleen niin suurimmat latausluvut näyttävät tällä hetkellä olevan:

Alexander Rybakin live-esitystä Moskovassa on ladattu tähän mennessä n. 21 miljoonaa kertaa.
Lenan virallista musiikkivideota Satellitesta n.15.8 miljoonaa kertaa............Eurovision song contestin virallisilta sivuilta on Fairytalea katsottu / kuunneltu tähän mennessä n. 16 miljoonaa kertaa - Lenan vastaavaa videota on katsottu / kuunneltu tähän mennessä n. 12.7 miljoonaa kertaa.

Koska Rybakin Fairytalella on etumatkaa noin vuosi verrattuna Lenan Satelliteen niin hyvin todennäköisesti Satellitea tullaan katsomaan / kuuntelemaan YouTubesta paljon enemmän kuin Fairytalea.

Osin tämä Lenan ja Satelliten YouTube-suosio taitaa selittyä saksalaisten omalla innostuksella.

......molemmista näistä viisuvoitto-lauluista löytyy YouTubesta vielä monta muuta versiota - ja jos ne kaikki laskisi yhteen niin molempien viisujen yhteinen latausmäärä todennäköisesti nousisi vielä miljoonilla lisää.

Voisi kai olla niin, että Lenan ja Satelliten yhtenä voiton syynä voidaan pitää juuri YouTubea. Jossain lehdessä todettiin niinkin, että Lena ja Satellite on ensimmäinen nettiajan / YouTube-ajan euroviisuvoittaja.

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Antero »

JOtenkin hellyyttävää saksalaisten Lena-hysteria... sinällään ihan hienoa.. huomatkaa, viisuilla ja sen voitolla vaan on merkitystä, ellei muuten, niin kansakunnan itsetunnon kohottajana... :joojoo: ja ainahan se on mukavaa, kun oma maa pärjää, urheilussa tai laulukilpailussa. Ja sinällään, onhan tämä nuoren Lenan menestys kiva tuhkimotarina.... :)

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Ticoshay kirjoitti:Mä uskoin vahvasti että Saksa floppaa mutta hyvä että olin väärässä :surrur: Mä oon vaan hehkuttanut kaikille satellitea, mutta kaikki sanoo mulle että tän vuoden voittaja on ihan shaisse :roll:
Ne ei kuule oikein :draamaa:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Viehättävä Lena ansaitsi ihan oikeutetusti voiton! Hänen tuoreutensa puri: todella upea luonnonlapsi Hannoverista ja hyvin iloinen biisi! Tästä voitosta kannattaa olla ylpeä jokaisessa maassa. Lena on kuin syntynyt lavalle: hän tuikkii tähtösenä ja voi miten hellyttävää oli seurata hänen vilpitöntä häkellystään voittajana lavalla. "Ai pitääkö mun laulaa tämä biisi vielä uudelleen." :ihana:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

sydney kirjoitti:Hei jos jotain kiinnostaa niin lenan albumi my casette player on kuunneltavissa kokonaisuudessa nyt myös suomen spotifyssä. Ihan hyvältä kuulostaa muutkin kappaleet. Tuollaista pikkukivaa poppia, joka sopii ainakin omaan kesäiseen mielentilaan. Popitettu levy nyt pariin kertaan läpi! :tuuletus:
Minäkin olen sen kuunellut. :joojoo:
Hyvää matskua oli (oma suosikkini oli ihana No Following) ja ehdottomasti ensi viikolla levyn ostoon.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Enpä olisi uskonut, että voittaa. Mutta oikein hyvä voittaja Saksasta saatiin. Ja mikä parasta, biisistä tuli hitti meilläkin. :peukku:

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Ei lukeutunut missään vaiheessa omien suosikkieni joukkoon ja solistikin jäi vieraaksi, mutta Saksaan on vallan mahtavaa lähteä viisuilemaan armon vuonna 2011, kyllä! :tuuletus:

Mä oon varmaan liian vanha diggaamaan tällaisesta musasta. Iskelmää sen olla pittää. :heh:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Loistava esiintyjä. Luonnonlapsi. Kappale ei sinäänsä ole mikään maailman erikoisin ja melodisin, mutta toimii minuun, ja näköjään moneen muuhunkin kun voittamaan meni! Lena täyttää läsnäolollaan koko lavan, mitään muuta ei tarvittu. Koreokrafiakaan ei näytä päälleliimatulta, vaan siltä, että tuo on tosiaan luontaisin tapa hänelle liikkua ja olla.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja toivo »

Vaikka mää itse tykkäsin tästä live esiintymisestä, mulle tuli sellanen olo että saksa floppaa, tän finaali esityksen jälkeen! :shock:

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Saksa 2010: Lena Meyer-Landrut – Satellite

Viesti Kirjoittaja tomato »

Oliko biisin tekijät edes paikan päällä Oslossa. En haluais dissata kun hyvä biisi voitti mutta en tiedä voittiko _saksa_ :mitvit:

Lukittu