Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Euroviisut 2010 Oslossa

Eläkeläiset - Hulluna humpasta

*****
26
15%
****
20
11%
***
20
11%
**
14
8%
*
99
55%
 
Ääniä yhteensä: 179

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

^ En usko, että oisivat keskisormea näyttäneet. Hehän vaativat lisää buuauksia meiltä. Enkä usko, että Eläkeläiset meitä vihaavat tai ajattelivat paskamaisia ajatuksia meistä. Tuo touhu vaan kuuluu heidän formaattiin! Faninsa voivat nauraa paskasta, ihan sama. :heh: Mutta itse bändin uskon olevan huvittunut meidän uskomattomasta yhteisrintamasta!
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

gentedimare kirjoitti: Mutta itse bändin uskon olevan huvittunut meidän uskomattomasta yhteisrintamasta!
Sanoataanko nyt, että tässä on koko se ydin jonka takia tästä riehun. Eläkeläiset sai hyvin halvalla mitä halusi. - kyllä olen tässä suhteessa heikko, minua harmittaa aivan sairaasti se mitä muut viisujen ystävistä ajttelevat, että on helppo arvata millaista hupia tämä tippergoremainen paheksunta monissa piireissä aiheuttaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30498
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

MuzaMaza kirjoitti:Tämä "koko kansan suosikki " keräsi sitten superfinaalissa 23 120 ääntä... Aikamoinen menestystarina...
Oho. Eläkeläiset euroviisuihin -Facebook-ryhmässä on 16 428 jäsentä. He siis puhelinäänestivät Eläkeläisiä keskimäärin 1,4 kertaa, jos oletetaan, ettei ryhmän ulkopuolelta tullut lainkaan ääniä. Aivan käsittämättömän vähän. :sorivaan: Sosiaalinen paineko ihmiset on saanut liittymään Eläkeläisiä kannattaviin Facebook-ryhmiin yms.? Sitten kun biisi ja/tai esitys eivät osoittautuneetkaan hypen arvoiseksi eikä kukaan ole näkemässä, ketä äänestetään vai äänestetäänkö ketään, ääni jäikin antamatta.
MuzaMaza kirjoitti:Vertailun vuoksi Rybak keräsi viime vuonna Norjan karsinnassa mitättömät 700 000 puhelinääntä.
Ei ehkä silti ole kovin tarkoituksenmukaista verrata yhteen kaikkien aikojen ylivoimaisimmista karsintavoittajista. Minkä tahansa Suomen karsijan äänimäärä on Rybakiin verrattuna mitätön.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Veikkaanpa, että aika monet jotka kuuluvat näitten facebookryhmään eivät ole äänestäneet. Kunhan liittyivät ja olivat varmoja, että se voittaa, kun se on niin siistiä. Viisut on paskaa ja fanit vielä paskempia, mutta onneks siellä on hassunhauska Eläkeläiset, joidenka mielestä kaikki oon vaan paskaa ja hauskaa. Tuskin ovat äänestäneet kuitenkaan suurin osa niistä ryhmän jäsenistä
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

MuzaMaza kirjoitti:yksinkertaisesti ärsytti se "haistakaa viisufanit paska"-meininki
On se muuten mahdottoman hyvä asia, etten mä vieläkään voittanut Suomen (tai jonkun muun maan karsintaa), koska jos semmoinen ihme olisi tapahtunut tai joskus tapahtuisi, niin tuota paheksumaasi meininkiä on sitten luvassa ihan täyslaidallinen. Kiitos ennen muuta suomalaisten "viisufanien" miellyttävä suhtautuminen minuun vuosina 2005-2010.

Täällä ollaan kyllä kovasti nyt lukemassa lakia ja langettamassa tuomioita siitä, että lavan siivous ei toimi. Missään muussa YLEn toimintaa ei juuri arvostella ja YLEn viisutiimi koostuu jumalista ja jumalattarista. Mä en vaan teidän kanssanne voi toimia enää oikein millään tasolla. Nyt vihdoin alan ymmärtää kuinka hyvä on että Viisukuppila on hiukan suurempi kuin "Suomen viisufanit" eli tämä sisäänpäin lämpiävä selkäänpuukottaja-/nuoleskelijajengi. Kunnes mut lopullisesti bännätään täältäkin...

Eläkeläiset vs. Euroviisut näytti ja kuulosti juuri siltä, miltä odotinkin. Jonkunlainen yllätys oli, että YLEn ja muun median lobbauksesta huolimatta protestihenki ja euroviisuvastaisuus ei kantanut voittoon asti. Eläkeläisten päähaastajiksi aavistelin kyllä enemmän Amadeusta ja Antti Kleemolaa, mutta kansaa ei nyt tuntunut (taaskaan) kiinnostavan hyvä biisi vaan hyvä kokonaisuus.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11924
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja sziget »

Huilumies kirjoitti:Tämän vuoksi en häpeä buuaamistani (jota en itse aloittanutkaan, ryhdyin vain mukaan).
Kaikki on sallittua, kun joku muu aloittaa? Selvä, ensi vuonna heitämme mätiä tomaatteja. :heh:
MuzaMaza kirjoitti:Lisäksi minua yksinkertaisesti ärsytti se "haistakaa viisufanit paska"-meininki ja ylimielinen öykkäröinti, jota kaikkea ei edes näytetty televisiossa.
Viisutosikkojen mielestä Eläkeläisten huumori on paskaa. Tämä paska-asenne oikeutettiin sillä, että väitettiin sen olevan Eläkeläisten asenne ja viisuväki vastasi muka samalla mitalla. Ikään kuin yhtye olisi perustettu vain näitä karsintoja varten viisutosikkojen kiusaksi.
kaivanto kirjoitti:Täällä ollaan kyllä kovasti nyt lukemassa lakia ja langettamassa tuomioita siitä, että lavan siivous ei toimi. Missään muussa YLEn toimintaa ei juuri arvostella ja YLEn viisutiimi koostuu jumalista ja jumalattarista. Mä en vaan teidän kanssanne voi toimia enää oikein millään tasolla.
Protestisi Radio Suomen politiikkaa vastaan sai paljon kannatusta niiltä, jotka siihen keskusteluun osallistuivat. En tiedä, mistä kaikesta erityisesti viisutiimiä pitäisi arvostella. Avoimen sävellyskilpailun paluuta ainakin pidän myönteisenä muutoksena.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

sziget kirjoitti:Protestisi Radio Suomen politiikkaa vastaan sai paljon kannatusta niiltä, jotka siihen keskusteluun osallistuivat. En tiedä, mistä kaikesta erityisesti viisutiimiä pitäisi arvostella. Avoimen sävellyskilpailun paluuta ainakin pidän myönteisenä muutoksena.
Olen erittäin pettynyt, ettei kukaan kilpakumppaneista uskaltanut sanoa mitään. Eläkeläisten YLE-kritiikkikin oli vain ilmaisen mainoksen hakemista.

Avoimen sävellyskilpailun paluu oli totta kai hyvä, mutta ehdot olivat aivan kohtuuttomat ja varmaan moni ammattilainen minun laillani päätti jättää siksi väliin. En halunnut osallistua näillä ehdoilla. Olen oikein iloinen kolmen mukaan selvinneen puolesta, mutta kyllä avoimesta kisasta olisi pitänyt päästää TV-lähetyksiin paljon enemmän kuin vain kolme.

Sulla on muuten hyvä profiilikuva...

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Hesarin miltei kokosivun jutussa Kuunkuiskaajat sanoivat siruista: "Eläkeläiset olivat herrasmiehiä ja varottivat meitä asiasta etukäteen".
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Kaifas
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Tammi 2010, 12:43

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Kaifas »

ta1ja kirjoitti:Hesarin miltei kokosivun jutussa Kuunkuiskaajat sanoivat siruista: "Eläkeläiset olivat herrasmiehiä ja varottivat meitä asiasta etukäteen".
Kuten edellä; Viisukuppilan ulkopuolelta voi lukea positiivisiakin juttuja näistä viisutörkimyksistä. Eläkeläiset kunnioittavat Kuunkuiskaajia, ja Kuunkuiskaajat soittavat mielestään humppaa etc. Toivottavasti täällä viljelty asenne pysyy täällä, eikä leviä laajemmalle. Antaa nimittäin aika ikävän kuvan Suomalaisista Euroviisufaneista maailmalle.

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja rewind »

gentedimare kirjoitti:Niin, mä en kanssa ymmärrä miten YLE olisi voinut ennalta varautua siihen, että Eläkeläiset paukuttavat vasaroillaan soittimiinsa ja mätkivät niitä vastakkain niin voimakkaasti, että sirut vaan lentelee ympäriinsä.
Helposti: kutsumalla karsintoihin Eläkeläisten asemesta jonkun toisen bändin tai artistin.

Nyt on niin, että vaikka tuo soittimien rikkominen kuinka huvittaisi tai raivostuttaisi, se on täysin normaali ja olennainen osa Eläkeläisten esiintymistä. Bändiä pidempään seuranneille se ei ole mikään uutinen. Mikäli Ylessä ei tuota etukäteen tiedetty, Yle on tehnyt kotiläksynsä huonosti ja sai mitä ansaitsi.

Eläkeläisten asenne, tyyli tai toiminta eivät ole tarkoituksellisia, henkilökohtaisia loukkauksia viisuorganisaatiota tai -faneja kohtaan. Uskokaa pois, bändi on vetänyt samalla tyylillä alusta asti ja se pahennuksen herättäminen kuuluu aivan olennaisena osana imagoon. Onhan sellainen suomalaisillekin tuttua jo ainakin Sleepy Sleepersin ajoilta. Olen itse myös sillä kannalla, että Eläkeläistenkin esiintyminen on spontaania toimintaa ja täysin tilanteesta kiinni. Setup on lavalla aina sama, mutta mitä tahansa saattaa tapahtua. Diskauksella pelottelu tuskin olisi hillinnyt bändiä tippaakaan; pitäisihän tuo tajuta jo bändin hälläväliä-asenteesta.

Buuausta on monin paikoin perusteltu sillä, että "toi aloitti", ts. Eläkeläisten asenne oli joillekin niin suuri ongelma, että oli ihan pakko buuata. Siihen voi todeta vain, että kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa.
El Robocop!

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Mielestäni Eläkeläisten "Hulluna humpasta" oli hyvä kappale ja olisin mielelläni lähettänyt sen Suomea Euroviisuihin edustamaan. Myös Eläkeläisten esiintyminen oli oikein reipas ja näyttävä.

Kappaleessa minua häiritsi vähän kohta "minen toivu koskaan, luotan voimaan votkan", jossa tuo "luotan voimaan votkan" vaikuttaa vähän irralliselta muuhun tarinaan verrattuna. Toisaalta sen näennäinen irrallisuus tuo siihen oman hauskan, ehkäpä ihan tarkoituksellisen lisänsä. Laulaja kyllä lauloi kohdan hämmästyttävän luontevasti.

Hieno esitys tai oikeastaan hienot esitykset kaiken kaikkiaan. :tapu:

Täytyy sanoa että olen varsin hämmästynyt, pettynyt ja surullinen osan yleisöstä käytökseen superfinaaliesityksen jälkeen. On todella valitettavaa, että buuaaminen on nyt tullut tavaksi suomalaisiin euroviisukarsintoihin. Häpeällistä ja tavattoman surullista.

Toinen floppi oli tähän asti arvostamani Marco Bjurströmin käytös ohjelmassa. Ehkä hänellä on paineita yksityiselämässään tai jotain muuta, mutta mielestäni hän ei ollut oikein oma positiivinen ja kannustava itsensä jakaessaan tuomioitaan sekä esityksistä, yleisöstä, että kannattajista. Mieleen tuli vähän Thomas Lundin muutama vuosi sitten, joka lyttäsi Lordin esityksen muiden pohjoismaisten asiantuntijoiden kehuessa sitä.

Lähtökohtaisesti kaikkiin kappaleisiin ja esityksiin pitäisi nyky-Suomessa jo pystyä suhtautumaan positiivisesti, rakentavasti ja kohteliaasti. Luulin että tämä negatiivinen junttius olisi jo taaksejäänyttä, mutta että yksi maamme viihteen kärkinimistä harrastaa tätä suorassa lähetyksessä on käsittämätöntä. Suvaitsevaisuus kunniaan ja arvo kaikille...?

Muuten olen sitä mieltä, että havainnot esiintyjien stailauksista yms. olivat kohdallaan, ja olin itsekin jotakuin samat havainnot tehnyt, mutta ajankohta ja tilanne näille kritisoinneille oli aivan väärä. :eiei:

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5349
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

sziget kirjoitti:
Huilumies kirjoitti:Tämän vuoksi en häpeä buuaamistani (jota en itse aloittanutkaan, ryhdyin vain mukaan).

Kaikki on sallittua, kun joku muu aloittaa? Selvä, ensi vuonna heitämme mätiä tomaatteja. :heh:
Enhän minä väittänyt, että se olisi sen takia sallittua, jos joku muu aloittaa! Luepa viestini tarkemmin. Se, että joku muu aloitti, oli vain lisämainintani, jolla ei puolustella mitään.

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5349
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Mutta olen samaa mieltä, että Marco Bjurström ei olisi saanut kommentoida yksiselitteisen negatiivisesti mitään kolmesta superfinaalikappaleesta. Jokaisesta kappaleesta olisi pitänyt listata hyvät ja huonot puolet, ja siten että joka kappaleessa olisi ollut keskenään suurin piirtein yhtä paljon hyviä ja huonoja puolia.

Olin vihainen jo viime vuonna, kun Thomas Lundin teilasi Jari Sillanpään menestymismahdollisuudet. Samaa johdonmukaisuutta sovellan jopa Bjurströmin kommenttiin Eläkeläisistä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

... lisätään nyt vielä, että Juha Veli Jokisen Ilatalehden artikkelin mukaan YLE ei tiennyt urkujen hajoittamisesta ja Onni Waris salakuljetti omien sanojensa mukaan vasaran lavalle. Tämä osuus oli siten Eläkeläisten vastuulla.

Kysymys kyllä kuuluu edelleen miksi Eläkeläiset tilattiin mukaan, jos heille sallitiin vain jokin sisäsiisti matineaesitys ja esityksen järjestäminen meni salakuljetuksen kaltaiseksi pelleilyksi. Lopputulos oli todella tylsä ja mitäänsanomaton, kiltti, kuten Ilkka Mattila sitä kuvasi ja sen sijaan että kauhisltaisiin täyttä ei-mitään olisi mielenkiintoisempaa spekuloida missä meni pieleen. Tuon YLEn lähtökohtaisen ristiriitaisuuden lisäksi.

Minä luulen, että Eläkeläisten hauskuus metalliareenoilla liittyy siihen, että he tuntevat kohteensa hyvin ja pilkka osuu kohteeseensa - ja nauraattaa siksi. Eläkeläisethän pilkkaavat kaikkea, kuten metalliskeneä ja esiintyvät silti metallifestareilla. Metallifanit voivat olla huumorintajuisempia - tai masokistisempia - mutta veikkaaan, että pilkkaa ei ilmeisesti koeta vitsien toimivuuden vuoksi loukkaavana. Ehkä Eläkeläisten olisi kannattanut perhetyä viisukulttuuriin niin että narrin karnevaali olisi toiminut. Nyt kaikki oli täysin irrallista ja hampaatonta - ja tämän hampaattomuuden ja merkityksettömyyden vuoksi itseni on ollut kovin vaikea ymmärtää miksi tästä olisi mitenkään pitänyt loukkaantua tai ryhtyä ampumaan tästä syystä tykillä kärpästä. Eri asia on että minusta oli aivan oikein että jatkopaikkaa ei noilla näytöillä tullut.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Timoteus kirjoitti:
Mr Kite kirjoitti:Eilen tapahtui muutakin kuin Marcon sanomiset. .........esimerkiksi toinen Kuunkuiskaajien laulajista loukkasi jalkansa Eläkeläisten urkujen hajottamisesta aiheutuneisiin sirpaleisiin. Eikö sinua yhtään v*tuta tällainen tapahtuma ?
Minua ainakin v*tuttaa kumpikin. Eläkeläisten soitinten rikkomisesta aiheutuneista vahingoista ja riskeistä pidän kuitenkin päävastuullisena YLE:ä, joka antoi sen tapahtua. Eläkeläiset ei olisi rikkonut lavalla yhtään mitään ilman YLE:n lupaa. YLE:llä olisi ollut täydet perusteet kieltää sointinten rikkominen. Oslossa se olisi joka tapauksessa kielletty, koska lavaa ei olisi sielläkään saatu puhtaaksi seuraavan postikortin aikana.
Eläkeläisten Onni Waris kertoo tämän päivän Iltalehdessä näin: "Salakuljetin vasaran lavalle ja pistin esityksen lopulla urut palasiksi. Salasimme Yleisradiolta asian, mutta muistaakseni varoitimme kyllä Kuunkuiskaajia. Finaalissa rikoimme kahdet urut. Voitto haimme, mutta kansa valitsi näin".

"En tiennyt vasaroinnista mitään. Jos olisin tiennyt, siivous olisi hoidettu tarkemmin siinä kiireessä. Eläkeläisten kanssa piti varautua kaikkeen", Viisujen pääohjaaja Matti Grönberg pahoitteli.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

MuzaMaza kirjoitti: Eläkeläisten kanssa piti varautua kaikkeen", Viisujen pääohjaaja Matti Grönberg pahoitteli.
Minua kiinnostaisi tietää miksi Eläkeläisten kanssa piti varautua kaikkeen, miksi vuoropuhelu ei toiminut ja jos tällaisen esityksen suunnitteluun ei ollut henkisä valmiuksia niin miksi ryhmä kutsuttiin mukaan, kun erittäin hyvin oli tiedossa minkälaisia Eläkeläisten showt ovat.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 553
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Yhtä hyvin voisit kysyä, miksi Tapani Kansa aikoinaan oli mukana kun on vielä arvaamattomampi... :heh:

Mielestäni, jos mikä tahansa esitys pääsee vaikkapa superfinaaliin asti, on sen osallistuminen karsintaan hyvin oikeutettua. Tässä tapauksessahan vieläpä ensimmäinen finaali oli äänimäärien osalta hämmästyttävän tasainen; erot olivat yllättävän pienet. Toisaalta, varsinainen tähti, todellinen voittajaesitys tänä vuonna jäi valitettavasti puuttumaan mikä näkyy lässähtäneenä äänestysaktiivisuutena etenkin superfinaalissa. :shock:

VainSivullinen
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 16:34

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja VainSivullinen »

On ollut melko hämmentävää lukea täältä tätä viisufanien kommentointia ja kokeilla ymmärtää, että mistä näin voimakas ja fanaattinen yhden artistin mollaaminen ja vastustus on saanut alkunsa. Tuskinpa haukuttu artisti sitä on ansainnut, tai heitä kannattavat fanit.

Mutta ei se ole Eläkeläiset tai heidän faninsa jotka tästä saa laittaa leuan rintaansa ja hävetä, vaan kaikki nämä "tosi fanit". Hieman hävettäisi kutsua itseään sellaiseksi. :puna:

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

werro kirjoitti:Kyllä se on ihan selvää että Marcon puheet vaikutti varmasti tämän ääniin! Ärsyttävää tuollainen äänestyksen ohjaaminen! Siis en voi tajuta.. Oisivat laittaneet edes jonkun tunnetus musatähden arvioimaan, jolla on varaa arvostella..
Vaikuttivatko Marcon puheet omaan äänestyskäyttäytymiseesi?
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Timoteus kirjoitti:
tonywerner kirjoitti:Kyllä syy on Eläkeläisten. Molemmissa kenraaliharjoituksissa (alkukarsinnassa ja finaalissa) he ovat esittäneet ihan toisenlaisen esityksen, kuin suorassa lähetyksessä.
Ai jaa. :shock: Olin ilman muuta olettanut, että esitys oli sovittu ja harjoiteltu. Minusta siihen näytti löytyneen sen verran järkevät kuvakulmat, etten tullut muuta epäilleeksi.
Ainakin Iltalehdessä Eläkeläiset ylpeilivät, kuinka olivat salakuljettaneet vasarat lavalle Ylen tietämättä. :joojoo:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16647
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

GiveMeWings kirjoitti:Kuvista päätellen myös lavalla ollut kameramies sai "väistellä" ettei joutunut urkutappelun keskellä sitä kuvatessaan.
Näin oli, todistimme tätä sivukatsomosta käsin lähietäisyydeltä :joojoo:

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Mansikka kirjoitti:
werro kirjoitti:Kyllä se on ihan selvää että Marcon puheet vaikutti varmasti tämän ääniin! Ärsyttävää tuollainen äänestyksen ohjaaminen! Siis en voi tajuta.. Oisivat laittaneet edes jonkun tunnetus musatähden arvioimaan, jolla on varaa arvostella..
Vaikuttivatko Marcon puheet omaan äänestyskäyttäytymiseesi?
Niinpä. Marcon puheet vahvistivat jo olemassaolevia mielipiteitä. Eli Eläkeläisten vastustajat ajattelivat, että hieno homma, hyvä Marco. Eläkeläisten fanit taas suuttuivat Marcolle ja puolustivat suosikkiaan. Äänestääkö joku muka sen mukaan, mitä Marco Bjuström sanoo? Ihmisten manipulointi ei ole niin helppoa. Tämä huomattiin mainos-/propagandatutkimuksissa jo kauan kauan sitten. Kukaan ei jätä äänestämättä Eläkeläisiä siksi, että Marco krisitoi kyseistä yhtyettä.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Margot »

Ehkä olen vaan vähän väsynyt rankan viisuviikonlopun jäljiltä, mutta en ihan täysin kestä tätä Marco Bjurström -juttua. :rofl: Oijoi, mikä hengellinen johtaja. On ihan vanhanaikaista syyttää häviöstä mainoskatkoja, kuvakulmia tai lähetysaikaa. Kyllä se syyllinen on Marco Bjurström!
What color is your life?

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Pystyn kuvittelemaan Eläkeläisten äänestäjät silmät kiiluen näpyttelemässä tekstiviestiä, kun ruutuun ilmestyy torvien ja kirkkaan valon saattelemana Marco Bjuström ja kaikilta tipahtaa kännykkä käsistä. :rofl:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja rewind »

Aina löytyy epävarmoja äänestäjiä, jotka pelaavat varman päälle ja äänestävät sitä, mikä saattaisi pärjätä viisuissa. Aivan varmasti heissä on paljon myös niitä, jotka uskovat viihdealan ammattilaisen sanaa, kun sellaista on tarjolla. Halutaan asettua voittajan puolelle.
Kollega kirjoitti:Bändin virallisella Facebook-sivulla:
Eläkeläiset official: "Heli antaa kadun kulmassa"
Joku bändin jäsenistä (? tai ken lienee) päivitti Tampereen tapahtumia näin... :roll:
Siis kysehän on sanaleikistä, eikä tuolla varmaankaan ollut tarkoitus mitenkään mollata Heli Kajoa tai hänen fanejaan ;) Ymmärrän kyllä, etteivät kaikki pidä pikkutuhmista vitseistä, eikä tarvitsekaan.
El Robocop!

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Ymmärtäisin "epävarmat äänestäjät"-argumentin, jos ero voittajaan olisi ollut jotain muuta kuin kymmeniä tuhansia. Jos voitto olisi ollut pienestä kiinni, tajuaisin tuohtumuksen, mutta muistetaanpa nyt, että Eläkeläiset sai todella pienen osan superfinaalin äänistä.

Ja edelleen: Uskoisin suoran kritiikin ennemminkin ärsyttävän ihmisiä ja saamaan heidät asettumaan Eläkeläisten puolelle kuin päinvastoin.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja rewind »

En tosiaan maininnut tuossa, että osa on aina noita epävarmoja äänestäjiä :) Tarkoitukseni oli vain tuoda esille sitä, että joukossa on aina niitäkin ihmisiä, joiden äänestyskäyttäytymiseen voi vaikuttaa hyvinkin helposti. Kuten on vastaavasti niitäkin, jotka eivät halunneet superfinaalissa äänestää enää ollenkaan, koska oma suosikki ei päässyt jatkoon :)
El Robocop!

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Marcon vaaliagitaatio ei ratkaissut kisaa, sillä lopullinen äänierohan oli hyvin selvä. Kysymys on siitä, onko kilpailun järjestäjän puolelta asiallista ja euroviisuhengen mukaista tuoda ratkaisevaan äänestykseen "asiantuntija" joka suurin piirtein kehottaa yleisiöä olemaan äänestämättä yhtä ehdokasta. Eläkeläisethän olivat voittaneet ensimmäisen kierroksen eikä kukaan tiennyt tuossa vaiheessa miten kisassa tulisi käymään. Heitettiinkö Marcolle vielä lavalle mennessä ohjeet ensimmäisen kierroken tulosten perusteella, että lyö nyt oikein lyömästä päästyäkin?

Itse en Eläkeläisiä kannattanut voittajaksi enkä äänestänyt, mutta vastustan ehdottomasti kaikenlaista epätasapuolisuutta tällaisen kilpailun järjestäjien taholta.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Viime vuonna Jari Sillanpään upea viisu haukuttiin Lundinin puolesta. On asiaa harrastettu ennemminkin.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Itse en ollut tuohtunut Bjurströmistä sen takia että uskoin sen vaikuttaneen äänestyskäyttäytmiseen ainakaan muutoin kuin Eläkeläisten ääniä lisäävästi (kuten live-ketjuun kommentoinkin). Oma v*ttuuntumiseni johtui aivan muista seikoista, kuten siitä, että koko kansallis-moraalinen ym. paniikki oli minusta aivan ylimitoitettua ja sellaisena Marcon silmät kiiluen puun takaa esittämä saarna aika :shock: kuultavaa, niinkuin että eikö nämä puheet ole niin menneen maailman menoja.

Tietenkin on aivan selvää, että oma tuohtumukseni asiasta on vähintään yhtä huvittavaa, mutta samalla itseäni viihdyttävää :heh: . Ja pysynyt täällä ja näissä puheissa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Lukittu