Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Euroviisut 2010 Oslossa
Lukittu

Harel Skaat - Millim

*****
64
49%
****
32
24%
***
16
12%
**
8
6%
*
11
8%
 
Ääniä yhteensä: 131

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36865
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kauniisti tulkittu, ja hyvin on käytetty kiehtovaa kieltä mukana. Kaikin puolin hyvä biisi ja tulee pärjäämään, uskoisin. :tapu: 5 tähteä.
Meow cat, please meow back.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Aikaisemmin keskusteltiin, mikä ratkaisee viisusta tykkäämisessä:
ta1ja kirjoitti:Kokonaisuus ratkaisee - siis biisi ja sen tulkinta.
Kyllä siihen kokonaisuuteen kuuluu enemmän. Totuuden nimissä: omaa silmää miellyttävää artisti merkkaa myös paljon. Ne, jotka kieltävät näin olevan, valehtelevat.

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Yhdesti kuuntelin loppuun ja tajusin, että ei tmä nyt mikään hyväkään tai pahakaan ole..
* ---> *½ - **

Avatar
Archieboy
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 487
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 14:46

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Archieboy »

Onhan tämä ihan nätti ja jopa komeakin biisi. Artisti osaa kyllä laulaa ja tulkita, mutta silti tämä ei lukeudu minun suurimpiin suosikkeihini. Tämä edustaa Norjan kanssa hieman tätä "Pentti Hietanen" genreä, joka ei oikein ole minua varten. Annoin nyt *** ja 7 viisupisteellä sijoittuu mun Listalla tokan semin sijalle 9, eli täpärästi finaaliin.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UsvaAuer kirjoitti:Totuuden nimissä: omaa silmää miellyttävää artisti merkkaa myös paljon. Ne, jotka kieltävät näin olevan, valehtelevat.
Minä sitten valehtelen :korvana: En erityisemmin pidä Aishan ulkonäöstä, enkä viime vuonna Svetlanan, mutta biisit kyllä kelpaavat.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

UsvaAuer kirjoitti:Kyllä siihen kokonaisuuteen kuuluu enemmän. Totuuden nimissä: omaa silmää miellyttävää artisti merkkaa myös paljon. Ne, jotka kieltävät näin olevan, valehtelevat.
Minä kyllä edelleen väittäisin, että se että jonkun laulu koskettaa tekee siitä jostakin myös miellyttävän näköisen. Näin ainakin mulla, kyllä mun syvimmät :heh: diggaukseni on ihan puhtaasti korvien välityksellä poimittu ja sen jälkeen se esittäjä alkaa näyttää mielenkiintoiselta ja hyvältä, useimmiten. Ehkä jotain Meatloafia en vieläkään varsinaisesti sanoisi silmää miellytäväksi, mutta siitä huolimatta mielelläni sitä katselen&kuuntelen.

Sitäpaitsi, kuten omista kommenteistasikin joissain ketjussa voi huomata, oletus silmää miellyttävästä ulkonäöstä voi aiheuttaa myös ennakkoluuloja.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Euro2009
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2009, 18:53

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Euro2009 »

Israelin kappale on: mitäänsanomaton, kylmä kapakala jota lämmitettynä voi näykkiä. Itsellenikin yllättäen Israel ei saa tänä vuonna edes säälipisteitäni. Huono mikä huono.. :puna:
euro2009

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

ta1ja kirjoitti:
UsvaAuer kirjoitti:Kyllä siihen kokonaisuuteen kuuluu enemmän. Totuuden nimissä: omaa silmää miellyttävää artisti merkkaa myös paljon. Ne, jotka kieltävät näin olevan, valehtelevat.
Minä kyllä edelleen väittäisin, että se että jonkun laulu koskettaa tekee siitä jostakin myös miellyttävän näköisen. Näin ainakin mulla, kyllä mun syvimmät :heh: diggaukseni on ihan puhtaasti korvien välityksellä poimittu ja sen jälkeen se esittäjä alkaa näyttää mielenkiintoiselta ja hyvältä, useimmiten. Ehkä jotain Meatloafia en vieläkään varsinaisesti sanoisi silmää miellytäväksi, mutta siitä huolimatta mielelläni sitä katselen&kuuntelen.
Tämä on kai yhdenlainen muna-kana-ongelma ja -kysymys......kumpi on enemmän ensin: miellyttävän näköinen artisti vai kaunis, koskettava laulu :mitvit:

Tuosta olen samaa mieltä, että kun jonkun laulu kuulostaa, vaikuttaa kauniilta, koskettavalta niin se useimmiten ja ehkä yleensäkin saa aikaan sen, että myös laulun esittäjä / esittäjät alkavat vaikuttaa enemmän tai vähemmän miellyttävimmiltä. - Mutta kaiketi tämäkin asia on yksilökohtaista eli toisilla ihmisillä vaikuttaa enemmän esittäjän ulkonäkö kuin toisilla siihen miten kokee kunkin esittäjän laulun.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Rousku kirjoitti:
UsvaAuer kirjoitti:Totuuden nimissä: omaa silmää miellyttävää artisti merkkaa myös paljon. Ne, jotka kieltävät näin olevan, valehtelevat.
Minä sitten valehtelen :korvana: En erityisemmin pidä Aishan ulkonäöstä, enkä viime vuonna Svetlanan, mutta biisit kyllä kelpaavat.
Ei vähemmän kaunis laulaja tee laulusta huonoa, mutta omaa silmää miellyttävä laulaja saattaa tehdä keskinkertaisesta laulusta paremman kuuloisen kuin onkaan. Tai innoittaa kuuntelemaan laulua uusin korvin. Ihastuessaan laulajaan tämän musiikkikin alkaa kuulostaa hyvältä.

Minä olen monena vuonna ihastunut erinäisiin laulajiin ja kuullut heidän laulunsa parempina kuin mitä myöhempi tarkastelu on osoittanut.

Minusta tämä luonnollista: kauneus siloittaa tietä kaikelle.

Juhis
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 20:33
Paikkakunta: Kouvola

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Ensin ajattelin että onpa imelä biisi, mutta nyt olen jo tykästynyt tähän Israelin Hareliin. Ei silti euroviisupisteitä. Sijalla 13

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7179
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Kyllä nyt täytyy pudottaa tää unipilleri puntarini viimeiseksi. Tämän vuoden mitäänsanomattomin ja ehdottomasti tylsin kappale on tässä. Ei todellakaan finaaliin!! Olisi saanut jäädä tekemättä koko kappale :joojoo:. Lisäksi tämän suosiota en oikein ymmärrä laisinkaan :draamaa:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

^hienoa kaitsu :hali:

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

-kaitsu87- kirjoitti: Lisäksi tämän suosiota en oikein ymmärrä laisinkaan :draamaa:
En mäkään, tylsä mikä tylsä
LOBODA

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

-kaitsu87- kirjoitti:Kyllä nyt täytyy pudottaa tää unipilleri puntarini viimeiseksi. Tämän vuoden mitäänsanomattomin ja ehdottomasti tylsin kappale on tässä.
Uskallan epäillä, että vähän liioittelet. Jos et tietäisi, että niin moni tästä tykkää, laittaisitko tämän puntarisi vikaksi?

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

^ Mä ymmärrän kyllä täysin et on puntarin viimeisenä :joojoo: Itsellänikin teoriassa voisi olla mut koska mulle on ihan sama missä järjestyksessä tän vuoden monet, unettavan karseet balladit on puntarin pohjilla, taitaa tää olla "vaan" kolmanneks viimeinen tai jotain vastaavaa :heh:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

-kaitsu87- kirjoitti:Kyllä nyt täytyy pudottaa tää unipilleri puntarini viimeiseksi. Tämän vuoden mitäänsanomattomin ja ehdottomasti tylsin kappale on tässä. Ei todellakaan finaaliin!! Olisi saanut jäädä tekemättä koko kappale :joojoo:. Lisäksi tämän suosiota en oikein ymmärrä laisinkaan :draamaa:
Minustakin tämä on varmasti niistä tyypillisistä balladeista se kaikista tylsin zzz En ole kuin kerran tai kaksi tainnut kuunnella tämän unipillerin loppuun saakka :shock: Taas näitä tylsiä Israelin kappaleita :roll: Olen siis todellakin samaa mieltä sinun kanssasi Kaitsu... Näkeekö kukaan oikeasti tässä biisissä mitään muuta kuin yliarvostetun ulkonäön omaavan Harelin :niinpa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja entropia »

Serduchka kirjoitti: Näkeekö kukaan oikeasti tässä biisissä mitään muuta kuin yliarvostetun ulkonäön omaavan Harelin :niinpa:
No ulkonäöllähän pääsee jo aika monen viisukuppilalaisen listoilla korkeelle, ainakin jos kyseessä on mies... Tylsä mikä tylsä myös minun mielestäni. :roll:

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Kuulin ensimmäisen kerran tämän ihanan paatoksen, ja tämähän päätyy tässä vaiheessa tulevan puntarini kakkoseksi! :kups: <3 <3 <3 <3 <3
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
[finland2010]
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:10
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja [finland2010] »

Kyllä Harel asiansa osaa!!!! Oon kyllä melkosen myyty tän kipaleen osalta :rofl:
Love, oh, love, I gotta tell you how I feel about you
‘Cause I, oh, I can’t go a minute without your love
Like a satellite, I’m in an orbit all the way around you
And I would fall out into the night
Can’t go a minute without your love

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Oih, ihana heprean kieli! Ja vaikkakin aluksi vähän kuivahko, niin kyllä tämä minun sydämeni sulattaa. :ihana:

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Tylsähkö tämä laulu on. ~ :suutukkoon:

Avatar
[finland2010]
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:10
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja [finland2010] »

Älä ala Tontsa nyt... :vonkaus: Harel on kova luu!!! :tapu:
Love, oh, love, I gotta tell you how I feel about you
‘Cause I, oh, I can’t go a minute without your love
Like a satellite, I’m in an orbit all the way around you
And I would fall out into the night
Can’t go a minute without your love

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

En voi olla ajattelematta että lauletaanko tämä ennen vain jälkeen tappamisen/pommitusten :roll:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kertoisiko joku, onko tämän biisin nimessä yksi vai kaksi ällää, kun kumpaakin versiota näkee.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Ei siinä ole alunperin l-kirjaimia ollenkaan, vaan heprealaiset kirjaimet מילים. Kyseiset kirjaimet taitavat vastata kirjaimia m, i, l, i ja m, joten yhdellä l:llä kirjoitettava muoto taitaa olla enemmän oikein.

Virallisilla euroviisusivuillakin kappaleen nimi on kirjoitettu yhdellä l:llä.

Kahta l:ää on jossain ehkä käytetty siksi, että monissa kielissä se saa edellisen vokaalin tulemaan lausutuksi lyhyenä.

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Millim= Blah Blah Blaaaah zzz Ei herätä enempää tunteita syviä tämäkään
LOBODA

Avatar
Vadelmavene
Maistelija
Maistelija
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 14:57

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Vadelmavene »

Ensin en tykännyt yhtään, mut sit ihastuin. Ihanaa päästä kuulemaan livenä tätä. :rakas:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33170
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja Pete »

Sagapo kirjoitti:Kyseiset kirjaimet taitavat vastata kirjaimia m, i, l, i ja m, joten yhdellä l:llä kirjoitettava muoto taitaa olla enemmän oikein.

Virallisilla euroviisusivuillakin kappaleen nimi on kirjoitettu yhdellä l:llä.
Vaihdoin otsikon nyt yksiälläiseksi. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja celestes »

Kyllä tää hieman on noussut siitä mitä alussa oli, neljään tähteen asti on nyt päästy ja se on ihan hyvin :joojoo:
En usko kuitenkaan Israelin suuriin menestymismahdollisuuksiin, vaikka kieli ja kappele ovatkin kauniita koska suurimmalla osalla on aika vahva mielipide itse maasta.

Viisi tähteä Israel olisi mun puntarissa saanut, jos olisi lähettänyt tämän tekeleen loppuhuipennuksineen :kups: :ihana:


Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sagapo kirjoitti:Ei siinä ole alunperin l-kirjaimia ollenkaan, vaan heprealaiset kirjaimet מילים.
Juu kiitos, ihan selvästi yksi ainoa lamed ilman dagešia!
Rise, angel, shine, love!

Lukittu