Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Euroviisut 2010 Oslossa

Harel Skaat - Millim

*****
64
49%
****
32
24%
***
16
12%
**
8
6%
*
11
8%
 
Ääniä yhteensä: 131

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja jv »

Millim sai korkeimmat pisteet kaikilta raadeilta ja puhelinäänestyksessä. Le'an oli miltei yhtä johdonmukaisesti kakkosena. Ihmettelin live-kommentointitketjussa, miten yksi raati yllättäen jätti Le'anin täysin nollille. No, nythän osoittautui ESCTodayn sivulla, että kyseessä oli Harel Skaat -fan clubin raati. Kappas vain, että juuri he jättivat artistin suosikiksi huhutun kappaleen pahimman kilpailijan viimeiseksi! :roll: No, eipä tuo lopputulokseen vaikuttanut mitään. Niin vakuuttava Millim in voitto oli. Tuntuupahan vain vähän tympeältä, kun niitä salaliittoteorioitakin tosiaan oli liikkeellä.

http://www.esctoday.com/news/read/15393#react

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Yhden kuuntelukerran jälkeen menee "ihan kiva"-laulujen sarjaan........ Pätevän tuntuinen laulaja.

Kaksi ja puoli tähteä - näin alkuunsa.

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Hieno on. Ihana Israel :ihana:

(mua liikuttaa, että jossain päin maailmaa vielä suhtaudutaan viisuedustukseen tällaisella tyylillä ja taidolla <3 Aina jaksavat tavikset ihmetellä Israelin mukanaoloa viisuissa, mutta kyllä tällaisilla biiseillä mukana oleminen on euroviisujen etu)
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Kyllä, hienosti sanottu Anna M. Kyllä euroviisujen etu on, että näin komeita kappaleita saadaan mukaan. Tämä menestynee Oslossa, ainakin sitä kovasti soisi, voimakas tulkinta, kunnon paatos, eikä mene imelyyden puolelle. Nousee korkealle puntarissani. Studioversiota odotellessa. :peukku:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Israelilta tulee ehdottomasti paras kappale vuosiin. Israelin tapana on ollut sekoittaa viisuihinsa englantia, joten toivottavasti nyt se sekoilu jäisi pois. Tämä paketti toimii tällaisenaan.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Näiden kommenttien jälkeen odotin jotain suurenmoista, mutta pettymään jouduin. Jää minulla tusinaballadien sarjaan. Liikaa saman yksinkertaisen melodiapätkän toistoa koko biisi. Oliko tehty vain, jotta päästään esittelemään laulajan äänivaroja?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ei kyllä tehnyt muhunkaan eilen illalla ensikuulemalta suurempaa vaikutusta. Olin tosin niin Tarotin uutuuden lumoissa, että pitää tarkistaa varmaan, kun kalpeneehan siinä.

Mutta sehän on ihan höpöä että pitkästä aikaa Israelilta hyvä biisi. Boazinhan oli, ja on vielä parin vuoden jälkeenkin, eräs niistä syistä joiden takia viisuja kannattaa kuunnella.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Tää on niin herkkää ja kaunista :ihana: Ehdottomasti paras näistä balladeista, joita on aivan liian monta tänä vuonna :niinpa:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Miten musta tuntuu, että kaikki pissii aina hunajaa kun Israelilta tulee balladi? Ihan sama sitten mimmonen se on, niin kaikki pyörtyilee :surrur:

No jaa, sanon minä tälle hempeilylle tässä vaiheessa ja olen varma, että jos tämän esittäisi Kristian Meurman niin ette pitäisi tästä näin paljon :ylppis:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

gentedimare kirjoitti: olen varma, että jos tämän esittäisi Kristian Meurman niin ette pitäisi tästä näin paljon :ylppis:
Tämä on taivahan tosi. :joojoo:
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

gentedimare kirjoitti: olen varma, että jos tämän esittäisi Kristian Meurman niin ette pitäisi tästä näin paljon :ylppis:
En ole tälle(kään) vielä lämmennyt, mutta jos Norjan veisun esittäisi Didrikin sijaan Kristian Meurman et sinäkään siitä ehkä niin paljon pitäisi :heh: .
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Anna_M kirjoitti:
gentedimare kirjoitti: olen varma, että jos tämän esittäisi Kristian Meurman niin ette pitäisi tästä näin paljon :ylppis:
Tämä on taivahan tosi. :joojoo:
Eikö sävelmän kuitenkin pitäisi olla yhtä hyvä, riippumatta esittäjästä? :draamaa:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ta1ja kirjoitti:
gentedimare kirjoitti: olen varma, että jos tämän esittäisi Kristian Meurman niin ette pitäisi tästä näin paljon :ylppis:
En ole tälle(kään) vielä lämmennyt, mutta jos Norjan veisun esittäisi Didrikin sijaan Kristian Meurman et sinäkään siitä ehkä niin paljon pitäisi :heh: .
Niinhän sinä luulet!! :roll:

Minulla sattuu olemaan Norja ykkösenä myös vuonna 2001, ja mikäli et muista niin voi sen sinulle kertoa... Esittäjä on TODELLA vastenmielisen näköinen :surrur:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

gentedimare kirjoitti: Eikö sävelmän kuitenkin pitäisi olla yhtä hyvä, riippumatta esittäjästä? :draamaa:
Kyllä kokonaisuus ratkaisee. Sävelmä, sanoitus, esitys, sovitus. Olen onnellinen, että tämän tosiaan esittää Harel Skaat ja kaunis ja koskettava laulu pääsee oikeuksiinsa :ihana:
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Anna_M kirjoitti:
gentedimare kirjoitti: Eikö sävelmän kuitenkin pitäisi olla yhtä hyvä, riippumatta esittäjästä? :draamaa:
Kyllä kokonaisuus ratkaisee. Sävelmä, sanoitus, esitys, sovitus. Olen onnellinen, että tämän tosiaan esittää Harel Skaat ja kaunis ja koskettava laulu pääsee oikeuksiinsa :ihana:
TIetenkin kokonaisuus ratkaisee, mutta kun täällä nyt satutaan kiljumaan enimmäkseen, että IHANA IHANA kappale. Mahdettaisiinko moista huutaa siinä tapauksessa jos laulaja ei olisi pieni, kaunis ja sievä israelilainen!?
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

gentedimare kirjoitti:Miten musta tuntuu, että kaikki pissii aina hunajaa kun Israelilta tulee balladi? Ihan sama sitten mimmonen se on, niin kaikki pyörtyilee :surrur:

No jaa, sanon minä tälle hempeilylle tässä vaiheessa ja olen varma, että jos tämän esittäisi Kristian Meurman niin ette pitäisi tästä näin paljon :ylppis:
Pyörtyilethän sinä itsekin Israel 95 viisun takia. Sehän on sulla koko 90-luvun ykkönen... Amen.

Ainakin mun osalta kyse on kokonaispaketista, joka on todellakin kasassa.

a) Tämä on upea sävellys. Hieno, koskettava ja loppua kohti kasvava. Oikea taideteos. Ei tämmöisiä helmiä tule es. Suomen karsinnoissa vastaan, koska ei meillä tämmöisiä tehdä tai arvosteta.

b) Kieli. Ainakin minusta heprean kieli on jumalaista. Ihan sama vaikka en ymmärrä mitä tässäkin lauletaan. Silti jo pelkästään heprean kieli on musiikkia korvilleni.

c) Artistilla on mahtava ääni ja ulkomuoto sekä stailaus on sekin sopusoinnussa.

d) Kaikki kunnia Kristian Meurmannille. Hän ei Harelin tulkinnan tasolle kuitenkaan yltäisi, eikä minua koskettaisi.
Tuskin kukaan muukaan suomalainen mieslaulaja. Eipä tule ketään mieleen.
Viimeksi muokannut MuzaMaza, 16 Maalis 2010, 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Colby »

Ihan niinku balladeja ei ois tänä vuonna tarpeeksi, mutta onneksi saatiin joukkoon vielä yksi hyvä sellainen :joojoo: Ei nyt mitään tajunnanräjäyttävää, mutta tää biisi varmasti kasvaa kuuntelukertojen myötä. Jos nyt jotain negatiivista pitää sanoa, niin ehkä mua vähän häiritsee se, että kuulen Harelin laulavan jatkuvasti elohiirestä :heh:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

MuzaMaza kirjoitti:
gentedimare kirjoitti:Miten musta tuntuu, että kaikki pissii aina hunajaa kun Israelilta tulee balladi? Ihan sama sitten mimmonen se on, niin kaikki pyörtyilee :surrur:

No jaa, sanon minä tälle hempeilylle tässä vaiheessa ja olen varma, että jos tämän esittäisi Kristian Meurman niin ette pitäisi tästä näin paljon :ylppis:
Pyörtyilethän sinä itsekin Israel 95 viisun takia. Sehän on sulla koko 90-luvun ykkönen... Amen.
Miten tämä liittyy yhtään mihinkään??!! AMEN
Kaikki kunnia Kristian Meurmannille. Hän ei Harelin tulkinnan tasolle kuitenkaan yltäisi, eikä minua koskettaisi.
Minuapa kyseinen mies kosketti tulkinnallaan "Lapin Kesästä" :ylppis:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Kokonaisuus ratkaisee - siis biisi ja sen tulkinta. Minä pidän edelleen todella paljon Boazin kipaleesta SIITÄ HUOLIMATTA että Boazin ikävän Ken-nukkemainen olemus ohjaa odotukset täydelliseen mitättömyyteen :ylppis:

Joskus nätit pojutkin voivat laulaa vakuuttavasti (samoin kuin söpöt tytöt). Ulkonäön ei saa antaa hämätä! :hihi:

Tästä ei kyllä vielä varsinaista mielipidettä, paitsi että hyvinhän tämä lauletaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

:stara: :stara: Tulossa

Tämän sitten valitsivat :roll: Surkeimman noista karsintabiiseistä :jupinaa: Eikä Harel näytä livenä edes komealta :draamaa: Tylsä on tämä biisi :roll: Olen pettynyt tähän Israelin valintaan nyt suuresti :lohduton: Tämä menee puntarillani sijalle 30. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

mangolassi

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

No jaa. Mä en kyllä pissis hunajaa pelkän balladiuden tähden :ylppis: . Olen kuunnellut tämän tsipaleen nyt kaksi kertaa, eikä mitään ole jäänyt sieluun soimaan enkä ole tullut mitenkään erityisesti kosketetuksi. Ihan kiva, juu, mutta ei ainakaan kuultuna ole mitään verrattuna Boaziin tai Shiri Maimoniin :draamaa: . Israelhan tunnetusti ei pilaa esitystään livenä väärällä stailauksella, pystyynkuolleella esiintymisellä yms, samaa en voi sanoa armaasta kotimaastani...Eli odotellaan, miltä sitten Oslossa näyttää ja kuulostaa. Ei yllä mielestäni nyt balladikermaan, johon kuuluu Irlannin lisäksi Norge.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Tää kappale hivelee jo täydellistä euroviisua! :kups: Tekee tosiaan mieli huutaa ja itkeä tän kappaleen soidessa. Aivan uskomattoman ihana. Viisi tähteä! Nyt täytyy todella miettiä puntaria minkä kappaleen pistää ykköseksi, on niin monta helmeä jo valittu! :ihana:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Heitin kolmen tähden höttöihin. :niinpa:
Raipatirai

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja celestes »

MuzaMaza kirjoitti: b) Kieli. Ainakin minusta heprean kieli on jumalaista. Ihan sama vaikka en ymmärrä mitä tässäkin lauletaan. Silti jo pelkästään heprean kieli on musiikkia korvilleni.
Kyllä, on se heprea niin tajuttoman kaunis kieli :kups: <3
Millim saa odottaa vielä kasvamistaan, pidän vieläkin Awaysta tai Closerista enemmän,
mutta kyllä tämä ilman muuta vähintään sen 4 tähteä puntarissa saa :joojoo:

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Mä taidan nukahtaa monesti tänä vuonna euroviisujen aikana. Tylsiä balladeja :niinpa:
LOBODA

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Juu ei :eiei: Yritin saada tästä kiinni mutta ei niin ei. Taas yksi turha balladi lisää. Kolme tähteä, biisille kaksi ja esittäjän tulkinnalle yksi.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JukkaV kirjoitti:Israelilta tulee ehdottomasti paras kappale vuosiin. Israelin tapana on ollut sekoittaa viisuihinsa englantia, joten toivottavasti nyt se sekoilu jäisi pois.
Kyllähän heprea kivalta kuulostaa joo, mutta mieluummin vielä kuulisin ne kansalliset elementit osana musiikkia kuin laulukieltä. Musanahan tämä on ihan universaalimusiikkia, mihinkään paikkaan liittymätöntä, ja häviää semmoisena Boazille kevyesti. Ja muutenkin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

zzz
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Vahva balladi, kolme tähteä.
Qaj.

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Millim

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

En tykkää.

Lukittu