Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Euroviisut 2010 Oslossa

Malcolm Lincoln – Siren

*****
22
22%
****
17
17%
***
12
12%
**
25
25%
*
23
23%
 
Ääniä yhteensä: 99

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mitä enemmän tätä biisiä on päässään pyöritellyt, sitä tyytyväisemmäksi olen tullut tämän valintaan. Tämähän on ihan oikeeta musiikkia! :uujee: Ei tätä välttämättä niin paljon tule kuunnteltua kuin "helpompia" suosikkeja kuten Moldovaa ja Kroatiaa, mutta biisinä silti pidän tästä erittäin paljon ja arvostan tätä. Tämä on raikas :joojoo: . Toivottavasti tulee pärjäämään.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

sziget kirjoitti:
Juurovissön kirjoitti: Mutta miksi 3 Pead on mielestäsi tylsempi?
Onhan sekin aika kiehtova, nyt kun katsoin videon. Ei kuitenkaan yhtä neuroottinen kuin New, ei yhtä laulullinen kuin Astronaut eikä yhtä kansantajuinen kuin Rapunzel. Liian kolkko saadakseen ymmärrystä viisuissa. (Tuskin Newiäkään kukaan olisi ymmärtänyt, mutta tulin siitä iloisemmaksi kuin Poolel teelistä.)
Kiitos vastauksestasi, Sziget! Hienosti perustelit verraten noihin muihin. Itse en oikein osaa verrata tätä Poolel teeliä muihin, se toimii kuin pommi itselleni.

Kappale alkaa niin hiipivästi, sitten se jo vaatii edes vähän huomiota, keskikohdalla jo päästään teemaan. Sitä kasvatetaan, tietoisesti tylsästi, se on tarkoituskin. Miten ihanaa herkkua. Pidätystä ja koneiden taustalöpinää. Taitava rakenne kappaleessa. Aivan ihmeellinen. Lopussa jo huudetaan omaa sanomaa kuin hullunhuutona! Ansiokas musiikillinen taidenautinto! Se koskettaa. Siinä on jotain puolalaisen elokuvataiteen slaavilaiseen tunnehermoon koskettavaa pelottavuutta.

Kiinnostaisi tietää bändistä enemmänkin, jokin pelottavuus tässä kokoonpanossa iskee kuin häkä päähän: se pyörryttää, pelottaa, mutta kiehtoo samalla. Ja nuo sanat ovat herkkua. Hieno tunnelma. Toivottavasti saan selville bändin seuraavia liikkeitä: bongaisinko heidät jopa Tallinnassa seuraavaksi käydessäni jossain keikalla. Ihana tuo kommentoimasi ei yhtä neuroottinen kuin ...

PS: Kuuntelen kappaleen sanoja ymmärtämättä niistä mitään. Jotenkin ne sopivat vain tunnelmaan niin täydellisesti. Aivan ihana kokonaispakkaus. :ihana:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Tähtistatus valittu: Jouduin tiputtamaan sitä kuudesta viiteeen.. :lohduton: :heh:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Darhen kirjoitti:Tähtistatus valittu: Jouduin tiputtamaan sitä kuudesta viiteeen.. :lohduton: :heh:
Mä olin jo ihan kauhuissani, ku luin, että "Tähtistatus valittu: Jouduin tiputtamaan..." Kohdan :eeek: :draamaa: Onneksi loppu oli sentään hieman helpottunut :heh: Ihanaa Darhen, että sinäkin arvostat tätä taideteosta <3 Tää voi olla aika vaikea kappale, mutta kun tälle vaan antaa mahdollisuuden, tää kyllä vie mukanaan :surrur: Kiva, että myös moni muukin tykkää tästä, yllättävän moni, sillä ajattelisin, ettei tällainen biisi keräisi kuin kaksi tai kolme fania täällä kuppilassa :heh: Minä ainakin otan kyllä Osloon Viron lipun tai minulla on niitä oikeastaan kaksi :rofl: Yksi kuitenkin riittänee :heh: :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Daniela
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 574
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:05
Paikkakunta: tre

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Daniela »

No nyt mäkin tykkään tästä, alkujärkytys on jo mennyt :heh:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7149
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Joo minäkin olen nyt lämmennyt tälle. Alkujärkytyksestä olen toipunut vallan mainiosti :heh:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Eipä olisi uskonut, että Viro onnistuisi valitsemaan vielä viimevuotistakin huonomman kappaleen :shock: No, jonkun pitää olla (puntarin) viimeinenkin... :sorivaan:

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Mr Kite kirjoitti:
Mizu kirjoitti:Ei muistuta nyt äkkiseltään mitään aikaisempaa viisua. Erilainen viisu.
No niinpä. Taitaa tämä Malcolm olla erilainen nuori :mitvit:

Kappale on tosiaan sangen erilainen, erikoinen - hämmentävä.

Onko tämä sitten tekotaiteellista roskaa vai ei ole? En osaa vastata siihen. Ehkä on, ehkä ei ole. Ja mikä teos / laulu lopulta on tulkittavissa - minkä kukin tulkitsee - oikeasti taiteelliseksi ja minkä tekotaiteelliseksi (roskaksi) :mitvit:

Biisi vaatii (ehkä) useamman kuuntelun auetakseen.......
Otinpa lainauksen itseltäni. Ei tämä Viron kappale ole auennut. On tämän vuoden kummajainen ja kummajaiseksi myös jää - ainakin omalla kohdallani. Viime vuonna Virolla oli paljon parempi kappale - yksi viime vuoden parhaista.

Veikkaan ettei tämä tule menestymään Oslossa vaan jää viimeisten joukkoon.

Ps. Mutta ehkäpä tämä on aikaansa edellä, ja euroviisut ovat tämänkaltaisia / tämän suuntaisia tulevaisuudessa, vaikkapa 10-15 vuoden kuluttua :mitvit: ....... :mrgreen:

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Ihanaa että saan taas kuunnella tämän biisin viisupuntaroinnin varjolla. :ihana: Puntarointi: Mikä ihana tekosyy! Onko niillä muilla niin välii? No ei! <3
I am not that desperate and you are not that lucky.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Ainoa biisi, josta tulee tunnelma, että tätä ei ole tehty tilaustyönä viisuihin. Musiikin muotoon puettu näkemys. Hieno.

Tutustuin tähän videon kautta, joka niin ikään on upea. Miten tämä aukeaa livenä, en tiedä. Vähän pelkään pahinta.

Puntarini kakkonen.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tämä on kyllä kiehtova. Tavallaan pidän tästä, mutta tavallaan en. Aavistuksen verran liian erikoinen sanoisin. Mutta toivottavasti pääsee finaaliin. 4 tähteä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Järkky! :eeek: Kun katsoin tuon videon, niin teki mieli huutaa.
Onhan tällekkin oma paikkansa :uujee: Nimittäin puntarini viimeisenä :heh: <3

Juhis
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 20:33
Paikkakunta: Kouvola

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Tää on taas yks niistä vuoden huonoimmista, en ymmärrä Viron valintaa. Viime vuonna Viro oli mun 1-suosikki. mut nyt 0 points.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41806
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kuulen tämän koko ajan väärin, My life as spinoline. Nyt pitäisi vielä tietää, mikä on spinoliini. Spinetin ja krinoliinin risteytys? Biisi on niin omituinen, että voisi ollakin...
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Ihan hyvä, että omituisuuksiakin mahtuu joukkoon. Itseäni vähän huvittaa, että nykyrock-maana ainakin jossain piireissä tunnettu loistava Tanska aika laajoine musiikkimahdollisuuksinnen laittaa vuodesta toiseen hyvin pashaa roshkaa viisuihin. Viro üllättää laittamalla vähä taanilaista nykymusaa.

Oma mielipide: Viro on rohkeudessaan MAHTAVA! Hyvä että Viro seuraa modernisti brittien musa-tsenreetä (jossa daanit ovat aika hyvänä seuraajana), eivätkä enää lähde voitttamaan kisoja. Rehellisesti ja modernisti. Arvostan!!!

Ei tällä voiteta, mut mitä vit´hua koko euroviisuilla voitetaan?
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Archieboy
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 487
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 14:46

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Archieboy »

Komppaan täysin Juhista! Viime vuoden yksi suurimmista suosikeistani oli Viro, mutta tämä on pohjanoteeraus. Ehkä tämä on "hieno" ja "taiteellinen" ja siten saanee "asiantuntija"raadeilta ääniä, mutta tuskin tämä uppoaa tavallisiin kuulijoihin. Esittelyvideo, jossa kääpiön (oikeasti lyhytkasvuisen) vartaloon on liitetty artistin iso pää, on suorastaan luokkaava!!! Antaisin vain zero points, mutta tässä äänestyksessä kun toi pienin pistemäärä on *, niin.... En tätä huvikseni kuuntele:-(

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Minulla on tähän biisiin samat tunnot, kuin mitä vuoden 2007 Gerli Padariin. Luulin sen pärjäävän hyvin, mutta eihän siinä niin käynyt :lohduton: Tämänkin luulen pärjäävän hyvin, mutta kuitenkin olen jo pettynyt valmiiksi, kun se ei kuitenkaan tule pärjäämään :sorivaan: Siis itse tykkään, mutta muut ei kuitenkaan :eiei: Ehkä tuomaristo kuitenkin :uujee:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Varmasti mielipiteet jakava, joten finaaliin meno on siinä ja siinä. Mutta itse pistäisin tämän pidemmälle :stara: :stara: :stara: :stara: :stara:

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja entropia »

SVT:n sivuilla Malcolm kertoo, että hän teki biisin jo 4 vuotta sitten ollessaan 17-vuotias. Hän vain alkoi soittaa kitaralla eri melodioita. Ilmeisesti lopulliset lyriikat syntyivät vasta pari kuukautta sitten. Ideana oli keksiä mahdollisimman yksinkertainen ja kliseinen sanoitus. :shock: Biisistä on tarkoitus tehdä myös ruotsinkielinen versio. Euroviisut eivät ole Lincolnin mukaan hänen juttunsa, vaikka viime vuosina kisassa on ollut hyviäkin viisuja.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Pete »

Rolf Juniorin kanssa tämän vuoden Viron karsinnoissa kisanneesta Violinasta on juttu Maikkarin nettisivuilla. :shock:

Tuo Daanahan edusti muuten Viroa Suntribe-yhtyeen äkkijäsenenä Let's Get Loud -biisillä vuonna 2005.

Kuva
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Viro on noussut mun puntarissa salakavalasti top5:een. Tää on vaan kerta kaikkiaan niin hyvä biisi! :peukku: Ei mikään tyypillinen euroviisu, mikä minusta on ihan hyvä asia, koska ei aina jaksa niitä samalla muotilla väännettyjä ja laskelmoituja tekeleitä. Biisinä tää on minusta niin loistava, että pidän ihan mahdollisena voittajana. Ainut mikä arveluttaa, on laulajan karisma ja muu oleminen. Viime vuosina voittajat ovat olleet yleensä jollain tavalla sympaattisia ja helposti lähestyttävän oloisia (paitsi ehkä Serbian Marija Šerifović mutta hällä olikin yhtä hyvä viisu kuin Virolla tänä vuonna...).
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Violette »

Tämä on kyllä siitä niin mainio viisu, että jakaa mielipiteitä oikein urakalla. Horvathin edellinen kommentti on hyvä esimerkki siitä, miten paljon tästä voi tykätä, joidenkin mielestä tämä taas on ihan kamalaa kuraa. Itse en oikein saanut tästä aluksi kiinni, mutta nyt olen jotenkin alkanut lämmetä tälle. Johtuneeko sitten siitä, kun olen niin suuri Viron ystävä muuten. :heh: Onhan tämä kivan erikoinen, melodia ei vaan ole sellainen "selkeä", jollaisista yleensä pidän. Mutta jotain tosi kivaa tässä on, ja jotain tosi ärsyttävää, en oikein osaa määritellä, että mitä.

Ihanaa kun jokin kappale välillä onnistuu hämmentämäänkin! :mrgreen: Euroviisuissa on kyse suurista tunteista ja eri tunteiden kirjosta, vihasta rakkauteen ja hämmennykseenkin välillä. :peukku:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Horvath kirjoitti:Ainut mikä arveluttaa, on laulajan karisma ja muu oleminen.
Tää on taas ainoa asia, mikä mua ei arveluta ollenkaan! :joojoo: Livevedon netistä nähneenä, varmin ja karismaattisin esiintyjä ylivoimaisesti. :ihana:
I am not that desperate and you are not that lucky.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13257
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Mullakin on tämä SIREENI kovassa nousussa! :tuuletus: Ei aivan yllä vielä TOP10:iini, mutta seuraavasta kymmeniköstä löytyy, kyllä. :ihana: Ihanan erilainen. "Erikoinen. On se erikoinen". :heh: Kiva yhdistelmä vanhaa ja uutta - miltei kaikesta sellaisesta mitä ei ole ennen Eurovision laulukilpailuissa kuultu - saati nähty. Magee, mieltävaivaava teksti, melodia ja video! :uujee:

En usko suureen menestykseen, mutta tätä nykyä olen oikein iloinen, että juuri tämä esitys edustaa Viroa tämän vuotisessa Eurovision laulukilpailussa. :tuuletus:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Vadelmavene
Maistelija
Maistelija
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 14:57

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Vadelmavene »

Tämä on aivan hirveä biisi. Ja juutuubin videon aloituskuvassa kaveri näyttää nopeasti katsottunut siltä, että olis tukehtunut muovipussin sisälle. Hyi hitto. Karmivaa.

TUUUSTIKKKA
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Huhti 2010, 17:07

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja TUUUSTIKKKA »

Ihanan erilainen, hieman skiso mutta sitäkin kiehtovampi. :tapu:

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Olen nähnyt biisistä liven jossa laulaja heiluu kukkapuskan kanssa. Onko kyseessä liveen kuuluva rekvisiitta vai voitosta saatu kukitus?
Jokatapauksessa tuosta tulee mieleen The Smiths ja Morrissey, joka eräässä Top of the Popsin esituksessä heiluin vihdan kanssa.
Saa nähdä miten yleisö ottaa laulajan ilmehtimiset ja eleilyn tai kitaristin paikalleen jähmettymisen.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Voittokukat. :joojoo:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Tää tulee jakamaan mielipiteet! Tää on just sellanen et joko vihaat tai rakastat tätä :) Mä kuulun
kyllä enemmän tohon jälkimmäiseen :peukku:

Avatar
Christie65
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Touko 2008, 13:50

Re: Viro 2010: Malcolm Lincoln – Siren

Viesti Kirjoittaja Christie65 »

Tulin lukemaan tätä ketjua olettaen, että kappale on lytätty täysin. Itse en ensimmäisellä kuuntelukerralla pystynyt kuuntelemaan kappaletta loppuun asti, mutta koska täällä useampikin oli pitänyt kappaleesta, menin ja kuuntelin kappaleen uudemman kerran. Toinen kerta oli selkeästi parempi kokemus kuin ensimmäinen, mutta ei silti yltänyt monien muiden Oslon kilpailukappaleiden eikä Viron viime vuoden edustajan tasolle.

Tämä on ilmeisesti niitä kappaleita, joihin tarvii useamman kuuntelukerran ymmärtääkseen sitä ja kenties pitääkseen siitä. Tästä syystä en usko, että tulee menestymään Euroviisuissa, joissa useat katsojat kuulevat kappaleet vain kerran.
Haba Haba, Boom Boom, Da Da Dam, Ding Dong

Lukittu