ESC 2010: Finaali 29.5.

Euroviisut 2010 Oslossa
murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja murka »

Muistutan teitä kaikkia että Googlen käännösohjelmalla pystyy lukemaan myös Viisukuppilan kommentteja vaikka toiselta puolelta maapalloa. Pissishuorittelut sun muut kertovat omaa surullista tarinaansa suomalaisten huonosta itsetunnosta.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Mietin, uskallanko sanoa tämän täällä, mutta päätin sanoa sittenkin. Minusta Lena vaikutti laskelmoidulta "Hups, olen höpsö ja söötti" -tuotteelta. Samoin minusta kappaleena se vaikutti aliarvioinnilta viisuja kohtaan. Siinä oli vain taustakomppi. Musiikillisesti se ei oikein vakuuttanut.

Lisäksi euroviisuäänestäjien suuri joukko tuntuu vihaavan ei-englanninkielisiä viisuja. :(
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Mansikka kirjoitti:Nyt kun on todettu, että raatien mukanaolo ei vaikuta naapureiden äänestämiseen pätkääkään niin voisiko sen kokeilun lopettaa tähän? Se viimevuotinen semisysteemi on kyllä ihan hyvä.
Mie en oo ihan 100% samaa mielta, siella oli monta maata joista muuten ois 12 pistetta menny esim Turkille (kuten Hollannista), mutta nyt 12 pistetta menikin toiselle maalle. Kyllahan nytkin meni 10 pistetta Turkille, mutta tana vuonna mielestani ansaitusti, kappalehan oli varmasti asiantuntia raateja miellyttava. Ainakin siina on hitin ainekset. Mutta olihan siella maita joiden pisteiden jaon aikana mulle tuli mieleen etta paljonkohan raadille on maksettu... (lue valkovenaja :heh: )Mutta semifinaalien jalkeen olin minakin kylla sita mielta etta lopetetaan taa systeemi tahan vuoteen. Ei jaksa tommosta balladien ylistysta...
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

JukkaV kirjoitti:Mietin, uskallanko sanoa tämän täällä, mutta päätin sanoa sittenkin. Minusta Lena vaikutti laskelmoidulta "Hups, olen höpsö ja söötti" -tuotteelta.
Minulle tuli vähän sama mieleen. Mutta yllätin itsenikin kun asia ei tällä kertaa häiritse lainkaan. :mrgreen:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7135
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Toivottavasti kansallisissa karsinnoissa ei olisi raateja tulisi huomattavasti mielenkiintosempia veisuja.
miks ihmiset muuten räpätetään seksikkäistä asuista jne ja ovat onnellisia ,kun harmaat hiiret ja konservatiivuus/tyylikkyys jyrää ??? ..Suosittelisin heti heittämään Madonnan,Lady Gagan jne artistien videot/cd:et roskiin (hirveetä kaksinaismoralistisuutta ja jäykkää tiukkapipoisuutta sanon mä :heh: )

Booster
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 16:47

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja Booster »

Ja kun katto SVTn haastettelua Lenasta nii ei ollu kyllä aitoudesta tietoakaan.
toisaalta mitä voi odottaa alle parikymppisestä joka joutuu tuohon hullunmyllyyn...
Unkarin Kati come to Daddy - ei tartteis Euroopalta kysellä et entäs mun tarpeet.... ;-)

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja greece »

murka kirjoitti:Muistutan teitä kaikkia että Googlen käännösohjelmalla pystyy lukemaan myös Viisukuppilan kommentteja vaikka toiselta puolelta maapalloa. Pissishuorittelut sun muut kertovat omaa surullista tarinaansa suomalaisten huonosta itsetunnosta.
Ai meinaat vai, että mulla on huono itsetunto, kun en tykänny Saksasta, vai? :rofl: voi lol..siis joo jos mul ois joku surkee itsetunto tai olisin epätyytyväinen omaan ulkonäkööni ni kai mä sitte olisin vihannu Armeniaa, Azerbaizania, Georgiaa ja Kroatiaa kans koska niissä oli hyvännäköset esittäjät? ..Mut ei ne mua häirinny yhtään, vaan Saksa oli musta ainoo kauhee, ni en oikeen ymmärrä miks väität että mulla on huono itsetunto?....Myönnän että pissishuora on ehkä aika ilkeesti sanottu, mut se oli vaan mun mielipide Lenasta....koko tää keskustelu alko siitä että joku kehu Saksan voiton olleen näyttö siitä, että euroviisut voi voittaa ilman yliavonaisii vaatteita, ni must toi oli vähän outo kommenti, koska tästä Saksan muijastahan nimenomaan leviää kuvia netissä ilman paitaa ja sillee ...

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

greece kirjoitti:
murka kirjoitti:Muistutan teitä kaikkia että Googlen käännösohjelmalla pystyy lukemaan myös Viisukuppilan kommentteja vaikka toiselta puolelta maapalloa. Pissishuorittelut sun muut kertovat omaa surullista tarinaansa suomalaisten huonosta itsetunnosta.
Ai meinaat vai, että mulla on huono itsetunto, kun en tykänny Saksasta, vai? :rofl: voi lol..siis joo jos mul ois joku surkee itsetunto tai olisin epätyytyväinen omaan ulkonäkööni ni kai mä sitte olisin vihannu Armeniaa, Azerbaizania, Georgiaa ja Kroatiaa kans koska niissä oli hyvännäköset esittäjät? ..Mut ei ne mua häirinny yhtään, vaan Saksa oli musta ainoo kauhee, ni en oikeen ymmärrä miks väität että mulla on huono itsetunto?....Myönnän että pissishuora on ehkä aika ilkeesti sanottu, mut se oli vaan mun mielipide Lenasta...
.........ylimielistä, naivia, ilkeää ilkkumista........!

Yleensä paras tapa kai on hypätä yli olankohautuksella tällaiset kommentit (?) - mutta jos tämän kerran kuitenkin.....

Kun kevään aikana seurasi vaikka netistä eri palstoilta kirjoittelua esimerkiksi Kuunkuiskaajista - YouTubesta ja muilta nettisivustoilta - niin eihän se ollenkaan hyvältä, kivalta tuntunut vaan erittäin surulliselta, ikävältä, kurjalta kun Kuunkuiskaajia haukuttiin, mollattiin, ilkuttiin, pilkattiin (melkein) kaikilla mahdollisilla tavoilla ja kaikkein rumimmilla, ilkeimmillä sanoilla, nimityksillä.....ja yleensä tällainen kirjoittelu tuli nimenomaan suomalaisten itsensä taholta :lohduton:

En tiedä sitten kertooko se kirjoittajien huonosta itsetunnosta vai mistä se kertoo - mutta varmasti se jotain kertoo näistä kirjoittajista - eikä se kerro kaiketi mitään kovin myönteistä, hyvää heistä vaan jotain aivan päinvastaista..... :lohduton:

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Mr Kite kirjoitti: Kun kevään aikana seurasi vaikka netistä eri palstoilta kirjoittelua esimerkiksi Kuunkuiskaajista - YouTubesta ja muilta nettisivustoilta - niin eihän se ollenkaan hyvältä, kivalta tuntunut vaan erittäin surulliselta, ikävältä, kurjalta kun Kuunkuiskaajia haukuttiin, mollattiin, ilkuttiin, pilkattiin (melkein) kaikilla mahdollisilla tavoilla ja kaikkein rumimmilla, ilkeimmillä sanoilla, nimityksillä.....ja yleensä tällainen kirjoittelu tuli nimenomaan suomalaisten itsensä taholta :lohduton:

En tiedä sitten kertooko se kirjoittajien huonosta itsetunnosta vai mistä se kertoo - mutta varmasti se jotain kertoo näistä kirjoittajista - eikä se kerro kaiketi mitään kovin myönteistä, hyvää heistä vaan jotain aivan päinvastaista..... :lohduton:
:peukku: :ihana:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja jamira »

minun mielestä Lenan olemukseen vaikuttaa se että häntä haastatellaan englanniksi. Katsokaapas saksankielisiä haastatteluja niin tyttö on erittäin luonnollinen. Englannin puhuminen ja oikeiden sanojen löytyminen taitaa Lenaa jännittää...

Joblo
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 17:35

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja Joblo »

Mitä mieltä olitte tänä vuonna "väliaikaohjelmasta" finaalissa? Minun mielestä tänäkin vuonna aivan loistavaa menoa. Hienoa musiikkia, hienoa fiilistä. Tässä vielä linkki. :tuuletus:

http://www.youtube.com/watch?v=wsuPqiCjyag

Kun näytetään iloisia ihmisiä ympäri Eurooppaa.. suu menee väkisinkin hymyyn.. todellinen One Love -meininki. :ihana:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja sziget »

aprestoi kirjoitti:
Aancon kirjoitti:Venäjän automaattipisteet ovat siis 90. Tuskinpa ääniä muuten tuli.
no nakyisi olevan perati 12 pistetta Venajalle jotka ei ole automaattisia
Venäjä ei saanut yhtään automaattipistettä. Kaikki pisteet olivat katsojien tai raatien antamia. Jos eri maiden venäläiset pitivät Venäjän laulusta, heidän täytyi vaivautua soittamaan Venäjän äänestysnumeroon, koska puhelin ei soita minnekään automaattisesti. 12 pisteen saaminen ilman raatiääniä on mahdotonta ja 10 pisteenkin hyvin epätodennäköistä. Raatiäänten luokittelu automaattisiksi taas on naurettavaa, koska raadeissa ei ole mitään venäläis-, turkkilais- jne. kiintiöitä, vaan jokainen maa kutsuu raatiin kenet haluaa.
Tiana kirjoitti:Lisäksi näytti siltä, että tuo raati antamassa pisteitä ei juurikaan vaikuttanut Itä-Euroopan äänestyskäyttäytymiseen vai olenko väärässä? Miksei tuo semijako voisi olla niin, että Itä-Euroopan maat omassa ja Länsi omassa.
Koska blokkiäänestys ei noudata itä/länsi-jakoa. Maita on yritetty jakaa niin, etteivät minkään blokin kaikki maat olisi samassa semifinaalissa. Raadit voivat muuttaa maan äänestyskäyttäytymistä vain jos raadit pitävät eri lauluista kuin kansa. Niin ei useinkaan ole (ks. Kreikka & Kypros).
Aancon kirjoitti:Tässä ei ollut valittamisesti kyse, eikä Venäjän pisteet haitannut mua ollenkaan. Fakta nyt kuitenkin vaan on se, että Venäjällä ON automaattipisteitä runsaasti, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Fakta se ei ole vaan oma mielipiteesi. Venäjä ja muut diasporamaat saavat helppoja pisteitä, mutta missä kulkee helpon pisteen ja automaattipisteen raja? Sellaista rajaa ei ole. Suomalainen äänestää helposti Viroa ja Ruotsia, Suomen venäläinen ehkä vielä helpommin Venäjää, mutta ei automaattisesti. Suomi ei olisi voinut jättää Venäjää finaalissa pisteittä, jos kaikki venäläisemme olisivat äänestäneet sitä sallitut 20 kertaa.
Aancon kirjoitti:Ja ajattelin, että nyt kun oli näin kummallinen biisi, se tuskin saisi kovinkaan monta pistettä jos olisi jonkun muun maan biisi.
Ymmärsin ajatuksen, sanavalinta vain oli provosoiva. Puhumalla automaattipisteistä pönkität niiden valittajien mantroja, joihin et myönnä kuuluvasi. Lost and forgotten oli Venäjän biisi, koska Peter Nalitch on venäläinen internet-ilmiö, ja Työlki ellää oli Suomen biisi, koska Kuunkuiskaajat on suomalaista etnoa. Minulle on ihan sama, montako pistettä se olisi saanut Venäjän edustajana.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
aprestoi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 352
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 04:15
Paikkakunta: Auckland, Uusi-Seelanti

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja aprestoi »

itunes-euroviisut :)

ihan huvikseni ajattelin pisteyttaa eri maiden itunes-latauslistat euroviisumalliin ja katsoa mita viisuja Eurooppa on ostanut eniten
listat julkaistaan 14 Euroviisuissa mukana olevalle maalle ja niiden kaikkien paitsi Portugalin Top 300-listat ovat sen verran pullollaan viisuja etta kymppikarjet sai helposti kasaan.
Mukana 'aanestamassa' ovat Ranska, Iso-Britannia, Alankomaat, Belgia, Saksa, Espanja, Portugal, Kreikka, Tanska, Ruotsi, Norja, Suomi, Sveitsi ja Irlanti
Yhteensa 17 eri viisua paasi pistesijoille, mika on kylla tosi hyvin tehty! Saksa tietysti voitti mutta kakkosena komeilee Ranska ja kolmoseksi paasi Tanska

yhteispisteet:
132 Saksa
109 Ranska
78 Tanska
73 Kreikka
70 Turkki
57 Belgia
57 Islanti
45 Azerbaijan
43 Romania
30 Moldova
27 Armenia
21 Ukraina
13 Albania
11 Kypros
11 Israel
6 Serbia
1 Espanja

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja entropia »

"Nyt kun on todettu, että raatien mukanaolo ei vaikuta naapureiden äänestämiseen pätkääkään niin voisiko sen kokeilun lopettaa tähän? Se viimevuotinen semisysteemi on kyllä ihan hyvä."

Ei vaan mun mielestä näiden asiantuntijaraatien pitäis koostua kunkin maan Big Brother -kisaajista, jotka on suljettu taloon hyvissä ajoin ennen kansallisten karsintojen alkua. Saavat sitten autuaan tietämättöminä esittäjämaista antaa pisteet kullekin biisille. Esityksiä raadit eivät tietenkään saisi nähdä, koska jotkut saattaisivat tunnistaa ulkonäöltä naapurimaan julkkislaulajat. Harva niitä äänen perusteella tunnistaa... Näin itse musiikillekin tulisi enemmän painoarvoa. Katsojat kun kuitenkin antavat paljon arvoa myös itse show:lle.

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja entropia »

jamira kirjoitti:minun mielestä Lenan olemukseen vaikuttaa se että häntä haastatellaan englanniksi. Katsokaapas saksankielisiä haastatteluja niin tyttö on erittäin luonnollinen. Englannin puhuminen ja oikeiden sanojen löytyminen taitaa Lenaa jännittää...
Kyllä itseänikin samanikäisenä tuoreena abiturienttina jännittäisi tehdä haastattelu englanniksi, vaikka siitä toiseksi parhaan arvosanan kirjoituksissa sainkin. Ei tuolla Lenallakaan taida hirveesti kokemusta kansainvälisistä haastatteluista olla...

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

sziget kirjoitti:12 pisteen saaminen ilman raatiääniä on mahdotonta ja 10 pisteenkin hyvin epätodennäköistä.
12 pistettä on teoriassa mahdollista saada ilman raatiääniä muttei ilman puhelinäänestyspisteitä. Esimerkiksi jos puhelinäänestäjät ja raati eivät sijoittaisi kärkikymmenikköön yhtäkään samaa kappaletta, puhelinäänestyksen voittaja saisi 12 pistettä, raativoittaja 10 pistettä, puhelinäänestyksen kakkonen 8 pistettä ja niin edelleen.

Käytännössä viime vuonna alin saldo, jolla 12 pistettä saatiin, oli 10 (puh.) + 5 (raati). Sillä tapaa Espanja sai Andorran täydet pisteet.

Yhdeksässä maassa puhelinäänestyksen voittaja ei viime vuonna saanut yhtäkään raatipistettä. Näistä kahdessa, Tšekissä ja Slovakiassa, 12+0 riitti kymmeneen pisteeseen. Tšekissä puhelinäänestyksen voitti Azerbaidžan, 50/50-äänestyksen Armenia saldolla 10+7. Slovakiassa puhelinäänestyksen voitti Norja ja 50/50-äänestyksen Viro saldolla 6+10.

Toivottavasti eritellyt tulokset ja pistetaulukot julkistetaan tänäkin vuonna. Tänä vuonna kisassa ei ollut Rybakin veroista pisterohmua, joten mielenkiintoisempaa hajontaa on voinut syntyä. Sitä, millaisiin 50/50-pistemääriin viime vuonna mikäkin puhelinäänestys- ja raatituloksen yhdistelmä johti, olen taulukoinut täällä: http://timoteus.kapsi.fi/5050scoring.html
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja romualdo »

hieman mietteitä finaalin jäläkehen : tämä oli äänestysten suhteen ilmeisesti kaikkine aikojen aivovaurioisin eli oikeusmurharikkain vuosi... suomen,norjan (illan ensimmäinen liikuttuminen) ja israelin olisi kaiken järjen mukaan pitäny sijoittua paaaalljon korkeammalle... saksan laulu ei maistu enää senkään vertaa mulle... kautta aikojen heikoin voittokappale.... ! Jää yhdellä pisteellä viimeisten joukkooon.... se "hepsankeikkale" kauhea Stefan Raab aloitti saksan viisujen "romuttamisen" ... noh, olihan v. 2001-2003 ja -06-07 vielä varsin hyviä...
Ja kreikan jääminen vasta 8. sijalle, oh no!!!! ja ei hyvääillansuuta, miten alas jäi Portugalikin....!
Myöskään Valo-Venäjän alhaisia pisteitä ei voi musiikillisinkaan ansioin ymmärtää....
Artistilämpiösä istuneen Heran jäähdyttelemä pienoistulivuosi oli hauskin idea!
Järjestelyiltään enää vain 9.1 pisteen viisut... juontajat olivat 00-luvun parhaimpia v. -00 ja -07 ohella...
Viimeksi muokannut romualdo, 31 Touko 2010, 15:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja rewind »

aprestoi kirjoitti:itunes-euroviisut :)
Hahaa! Kolme suosikkiani top-5:ssä eli Saksa, Ranska ja Turkki :D
El Robocop!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

ESC_Hullu kirjoitti:Uudella systeemillä on saatu lätkästyy Itä-Euroopan satsatut esitykset pois top-5
... minua taas ei miellytä pätkääkään.
Vielä Diman voitettua 10 kympissä oli kaikki suosikkejani .
... edusti enempi musamakuani
Hassua, että syytät "systeemiä", kun omat suosikkisi ei pärjää. Ehkä oma musiikkimakusi on vaan erilainen yleisurooppalaisesta.

Sitä paitse "systeemi" ei ole suuremmin muuttunut miksikään. Kyllä, raadit ovat tulleet, mutta käytännön tasolla heidän käyttäytymisensä on ollut melko yhteneväinen puhelinääniin.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Onko raati/puhelinäänet jo julkistettu?

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Serdun analyysi finaalin maista :surrur:

1. :saksa:
Kyllä se Lena vaan voiton vei :surrur: Uskoin kyllä menestykseen, mutta ehkä korkeintaan 2. sijaan, mutta ihan positiivinen voittaja :joojoo:

2. :turkki:
Yllätyin, että tämä ylsi näin korkealle, koska raatikin äänesti... Ilmeisesti MTV:n paras eurooppalainen bändi palkinto vaikutti asiaan jotenkin :)

3. :romania:
Uskoin kokoajan Romaniaan ja se teki kuin tekikin Azerbaidzanit 2009 :heh: 3. sija tuliteemaisella esityksellä :joojoo: Hieno live-esitys ja hieman flirttiäkin taisi olla :vonkaus:

4. :tanska:
Positiivinen yllätys, että Tanska ylsi pitkästä aikaa top 5:seen... Kappale on aivan selvä plagiaatti, sehän on tullut selväksi, dueton molemmat osapuolet olivat toisilleen kuin serkukset, mutta niin vain oli, että heidän äänensä sointuivat yhteen todella hienosti :joojoo: Vahva tulkinta, ajattelin jo biisikertauksien tullessa ja kuullessani hieman hurrauksia katsomosta, että kisa olisi Saksan ja Tanskan kamppailu, mutta lopussa Tanska hieman jo hyytyi :mrgreen:

5. :azerbaidzan:
Hyvä vaan, ettei rahalla voitettu :joojoo: Tämä oli taas niin yliyritetty esitys kaikin puolin, vaikka biisi onkin kaunis :)

6. :belgia:
Todellinen yllätys! Järkyttävä sellainen :shock: Oliko kenties pojan ulkonäölläkin jotain asiaa sijoitukseen? No, olihan Tom söpö :rakkaus: Mutta biisi oli vain kertakaikkiaan tylsä :roll:

7. :armenia:
Eva esiintyi ihan hienosti, mutta jotain jäi ehkä puuttumaan :miettii:

8. :kreikka:
OPA! Tämä taisi olla sillä sijalla, mille sitä finaalissa veikkasinkin... Todennäköisesti tuomariston äänet painoivat tätä alas, yleisön suuri kannatus tätä ylös :joojoo:

9. :georgia:
Yllätyin Georgian näin hyvästä sijoituksesta, vaikka kappale oli Georgian viisuhistorian huonoin :/ Esitys oli kuitenkin hyvin hallittu ja kaunis, joten yllättäjän ainesta oli siis Georgiassa ;)

10. :ukraina:
Paikanpäällä meinasivat korvat haljeta 2. semifinaalissa ja Eurovision Villagessa, kun Alyosha lauloi... Kaameaa rääkymistä :shock: Laula tyttö, älä huuda! Finaalissa live-laulu meni kyllä hieman paremmin, mutta 10. sija oli aivan liian hyvä Alyoshan laulutaidoilla :shock:

11. :venaja:
Tää on kyllä niin uskomatonta taas... Venäjän luulin sijoittuvan finaalin häntäpäähän, mutta ilmeisesti tuomaristoonkin on vedonnut tämä ironinen luomus... Ihan hauskahan tämä oli, mutta en olisi silti näin ylös päästänyt Venäjää :heh:

12. :ranska:
Oho, Ranska yllätti aikas hyvällä sijoituksella tämän kanssa... Oli show'ta ja oli menoa, mutta naislaulajan ääni ei oikein vieläkään kuulunut niin hyvin, yksi heikoimmista live-lauluista tämän vuoden kisoissa... Ehkä oli liikaa yritetty tehdä Kreikkaa show'sta, mutta ilmeisesti se tepsi ;)

13. :serbia:
Serbia jäi yllättävän alas, olisin kuvitellut top 10:iin saakka :shock:

14. :israel:
Hahhah, ihan oikein Israelille, että jäi top 10:stä ulkopuolelle :rofl: Tylsä balladi ansaitsee olla ulkopuolella top 10:stä, mutta siltikin sijoittui liian ylös, koska ei olisi koko biisiä pitänyt päästää edes finaaliin :niinpa:

15. :espanja:
Ihan sama sitten mitä Espanja lähettää, kun ei näytä sitä menestystä kauhean paljoa kuitenkaan tulevan :roll: Kun ensimmäinen esitys pilattiin, niin se joko huononsi Espanjan mahdollisuuksia tai sitten ei, en oikein ota selvää... Olisikohan Espanja ollut ilman esityksen pilaamista ja toista mahdollisuutta korkeammalla? :miettii:

16. :albania:
Albania tyssäsi sitten taas 16. :roll: Melkein joka vuosi, kun finaalissa ovat vuoden 2004 jälkeen sijoitus on joko 16. tai 17. sija... Enpä tiedä, mitä antaisi lisäpotkua Albanialle... Juliana esiintyi hyvin :joojoo:

17. :bosnia:
Yllättävää, että tämä pääsi finaaliin ja vielä yhdessä vaiheessa oli jopa 3. sijalla :shock: Noh, oli biisi mikä tahansa taitaa Bosnia-Hertsegovina yltää finaaliin :roll:

18. :portugali:
Filipan huutaminen ei oikein miellyttänyt... Olisi saanut ehkä jäädä vieläkin pikkaisen alemmas :/

19. :islanti:
Heran esitys oli yksi vahvimmista koko kisassa ja mitä siitä Islanti saa kiitokseksi? 19. sijan?? :shock: Kuulkaa Eurooppa oikein, Heran ääni oli myös yksi hienoimmista koko tämän vuoden kisoissa :surrur:

20. :norja:
20. sija?? Mitä ihmettä?! Tämä nyt tästä vielä puuttui, että oma suosikkikin floppaa näin pahasti... Didrik esiintyi niin upeasti ja oli taas niin komeana :vonkaus: En ymmärrä, miksi tämä jäi todellakin vain 20. sijalle :'(

21. :kypros:
Tämän finaaliin pääsy oli myös aikamoinen yllätys... En olisi päästänyt finaaliin, mutta jäi sitten finaalissa aika oikealle sijoitukselle, mitä tämä olisikin ansainnut :joojoo:

22. :moldova:
Aikas alas jäi Moldova... Harmittaa, live-laulu ja englantiko oli sitten niin heikkoa? Kenties :(

23. :irlanti:
Floppasi sitten entinen viisuvoittajakin taas kerran :heh:

24. :valkovenaja:
Kaunis esitys oli Valko-Venäjän porukalla... Mutta eipä sillä kuitenkaan pitkälle pötkitty :/

25. :isobritannia:
Tämän tiesivät melkein kaikki, että Britannia jäisi finaalin jumboksi... Josh oli kyllä todella sympaattinen ja söpö :rakkaus:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

JukkaV kirjoitti: Siinä oli vain taustakomppi. Musiikillisesti se ei oikein vakuuttanut.
Tässäpä juuri se voittoviisun puute.

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja greece »

Mr Kite kirjoitti:.........ylimielistä, naivia, ilkeää ilkkumista........!

Yleensä paras tapa kai on hypätä yli olankohautuksella tällaiset kommentit (?) - mutta jos tämän kerran kuitenkin.....

Kun kevään aikana seurasi vaikka netistä eri palstoilta kirjoittelua esimerkiksi Kuunkuiskaajista - YouTubesta ja muilta nettisivustoilta - niin eihän se ollenkaan hyvältä, kivalta tuntunut vaan erittäin surulliselta, ikävältä, kurjalta kun Kuunkuiskaajia haukuttiin, mollattiin, ilkuttiin, pilkattiin (melkein) kaikilla mahdollisilla tavoilla ja kaikkein rumimmilla, ilkeimmillä sanoilla, nimityksillä.....ja yleensä tällainen kirjoittelu tuli nimenomaan suomalaisten itsensä taholta :lohduton:

En tiedä sitten kertooko se kirjoittajien huonosta itsetunnosta vai mistä se kertoo - mutta varmasti se jotain kertoo näistä kirjoittajista - eikä se kerro kaiketi mitään kovin myönteistä, hyvää heistä vaan jotain aivan päinvastaista..... :lohduton:
Joo siis ensinnäkään mä en oo sanonu Kuunkuiskaajista yhtään mitään tällä sivustolla enkä missään muuallakaan..Eli en ihan tajuu tota sun viestis merkitystä :mitvit: ...Ja toiseks ni kyl mä ymmärrän ihan hyvin että on ilkeetä ja huonotapasta haukkua ihmisiä netissä..Mut mun mielestä toi mun viesti ei ollu pelkkää haukkumista, vaan siinä oli ihan pointtiki, mikä tais mennä kaikilta vähän ohi..
Eli siis mun asia, minkä halusin tuoda esille, oli se että musta on outoo että te haukutte esim. Armenian esittäjää sen liian avonaisista vaatteista, mutta samalla kehutte Saksaa, jonka laulajan alastonkuvat levii netis.. ni must tossa on pikkunen ristiriita?...Tai siis teidän mielestänne Saksa voitti puhtaasti musiikilla? ..sanonpa vaan että jos esim. Kroatiaa olis edustanu blondi, ruskettunut, silikoni muija, tolla Saksan biisillä ja Lenan äänellä ni ei se saleen ois pärjänny,koska kaikkien mielestä se olis kalastellu ääniä ulkonäöllään...Mutta ko kysees oli ''niin ihana'' brune ''aidonnäkönen'' saksalainen ni johan raadit tykkäs...Eli musta Saksan voitto ei todistanu muuta ko sen että raadit on yli konservatiivisia..einiinkään että musiikki olis jotain ratkassu.....Mut emmä jaksa tästä tapella ko ette te kuiteskaa tajuu mitä mä tarkotin, vaan teette jotain syväanalyyseja mun itsetunnosta ja sillee..

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

greece kirjoitti:pissishuora
Kyse on tästä - on eri asia arvostella esitystä, kuin mennä henkilökohtaisuuksiin. Tuo on niin loukkaava nimitys, että sitä ei saisi itseasiassa netissä(kään) käyttäää - ylläpitäjät voivat saada kunnainaloukkaussyytteitä.

Lisäksi se, mitä esiintyjät tekevät esiintymislavan ulkopuolella ei oikeastaan liity esityksiin mitenkään.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja greece »

ta1ja kirjoitti:
greece kirjoitti:pissishuora
Kyse on tästä - on eri asia arvostella esitystä, kuin mennä henkilökohtaisuuksiin. Tuo on niin loukkaava nimitys, että sitä ei saisi itseasiassa netissä(kään) käyttäää - ylläpitäjät voivat saada kunnainaloukkaussyytteitä.

Lisäksi se, mitä esiintyjät tekevät esiintymislavan ulkopuolella ei oikeastaan liity esityksiin mitenkään.
No joo ois pitäny jättää sanomatta mitä mieltä oon Lenasta..tai yrittää ilmaista se vähän nätimmin...Ja tohon toiseen viel ni ehkei liity esitykseen joo, mutta voi vaikuttaa silti äänestäjiin..

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja JRS »

Jaahas..on aika kommentoida Euroviisuja 2010 :mrgreen: :

-En pitanyt Saksan voitto kappaleesta kovin paljoa :eiei: :niinpa:
Kyseessa on minusta vain keskinkertainen kappale, latteahko esitys
ja lauluakaan en menisi hirveasti kehumaan :lohduton:
Lenan ihanuus ei minuun ainakaan purrut tippaakaan.
Mutta monet tasta tykkasivat ja sita vastaan minulla ei ole mitaan :joojoo:
Onnea Saksalle ja Lenalle Viisuvoitosta! :peukku: :saksa:

1. Germany – 246 points
2. Turkey – 170 points
3. Romania – 162 points
4. Denmark – 149 points
5. Azerbaijan – 145 points
6. Belgium – 143 points
7. Armenia – 141 points
8. Greece – 140 points
9. Georgia – 136 points
10. Ukraine – 108 points

- Top 10 listaan olen kokonaisuuten tyytyvainen. Kappaleet olivat enimmakseen hyvia ja esitykset lauluineen varmoja.
Omat suosikkini Georgia, Azerbaijan ja Armenia sijoittuivat lopulta hienosti :joojoo:
(Olen erityisesti iloinen Georgian sijoittumisesta, koska Sopho oli minusta koko kisan parhain laulaja )
Kymppimaiden pisteet eroavat toisistaan yllattavan vahan, mika on hieno asia.
Kilpailu oli siis tasaista ja 12 pistetta meni monille maille.
- kokonaisuutena musiikin laatu taman vuoden viisuissa oli ihan kiitettava :peukku: , mutta oli joukossa myos esim. Venajan, Liettuan, Iso-brittannian, Valko-Venajan, Makedonian ja Slovenian kaltaisia turhakkeita.
Toivottavasti satsaavat paremmin ensi-vuonna. Ekan ja tokan semin valilla oli myos suuria laatueroja.
- Norja jarjesti ihan hienot viisut, jotka olivat hyvat mutteivat erinomaiset :joojoo:
Tykkasin paljon visuaalisesta ilmeesta ja logosta.
Lavakin osoitautui alun pelkojeni jalkeen toimivaksi..ja ihan hienon nakoiseksi.
Turvatoimet pettivat kerran, siita miinus.
Ja vaikka semin vali-aika videot olivatkin ihan hienoja, jain kaipaamaan Helsingin ja Moskovan lavaviihdetta.
Finaalin Flashmob-tanssi oli ihan OK, tosin minua harmitti etta mukana oli niin vahan kaupunkeja, ja kovin oli Saksa keskeinen( Ei tainnut olla esim. Tukholmaa, Helsinkia tai Bratislavaa joukossa. Olisi hyva jos tanssijoita olisi ollut kaikista kisa-kaupungeista :mitvit: ..) Postikortit olivat tylsimmat vuosiin( Helsingin olivat yhdet parhaista)
Kiitos Norjalle viisujen jarjestamisesta :peukku: ! :norja:

Olipa ihanaa etta oli taas Euroviisut :tapu: :tuuletus:
Minulle euroviisut ovat paitsi musiikkia ja viihdetta, myos mahdollisuus tutustua taidokkaisiin Eurooppaisiin artisteihin, joista en varmaan ilman viisuja olisi koskaan kuullutkaan :peukku:
Harmi etta me Eurooppalaiset tunnemme usein USA:N musiiikin paremmin, kuin muiden Euroopan maiden musiikin.
Euroviisuilla on siis mielestani myos tarkea kulttuurinen asema, jota on syyta varjella :joojoo:
Kiitos kaikille Kuppilaisille mukavasti keskusteluista ja kommenteista!!! :tuopit:
On Ilo kuulua mukaan tahan joukkoon.
Viisut ovat talta vuodelta paattyneet, mutta keskustelu niista seka kappaleista viella toki jatkuu.
Seuraavaksi sitten..
..Saksa 2011 :violette:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Wadde kirjoitti:Onko raati/puhelinäänet jo julkistettu?
Romanian TVR on ensimmäisenä julkaissut raatiäänensä. Mielenkiintoinen ykstyiskohta on, että maan raati ei antanut yhtään pistettä Moldolvalle eli tässä tapauksessa raati ei suosinut naapuria toisin kuin puhelinäänestäjät, jotka tuttuun tapaan äänestivät eniten Moldovaa.

esctoday.com:ilta lainattua:
This is how the Romanian jury voted:

Semifinal 2

* 12 points: Denmark
* 10 points: Armenia
* 8 points: Ireland
* 7 points: Cyprus
* 6 points: Turkey
* 5 points: Israel
* 4 points: Azerbaijan
* 3 points: Georgia
* 2 points: Croatia
* 1 point: Ukraine

Final

* 12 points: Denmark
* 10 points: Belgium
* 8 points: Ukraine
* 7 points: Turkey
* 6 points: Armenia
* 5 points: Albania
* 4 points: Portugal
* 3 points: Israel
* 2 points: Iceland
* 1 point: Azerbaijan

The final outcome of the Romanian vote (jury+televote):

* 12 points: Denmark
* 10 points: Moldova
* 8 points: Turkey
* 7 points: Greece
* 6 points: Armenia
* 5 points: Ukraine
* 4 points: Belgium
* 3 points: Germany
* 2 points: Spain
* 1 point: Albania

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

^ on kyllä raadilla vaihdellu mielipiteet parin päivän aikana rutkasti. ensin ukrainalle 1 ja sitten 8 pistettä. ensin irlanti ja kypros mm. israelin edellä ja sitten ei ollenkaan listalla vaikka mm. israel siellä on. eikös niiden raatien pitäis näihin biiseihin tutustua vähän ennen semifinaalia ja pysyä kanssa vähän kannassaan??!?!? ymmärrän pienet vaihtelut mutta....toi meni aika liiallisuuksiin.

osottaa vaan raatien turhuutta imho
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Euro2009
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2009, 18:53

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja Euro2009 »

Alan ammattilaiset Romaniassa äänesti Tanskan PARHAAKSI :eiei: Makuja monia, mutta.. :mitvit:
euro2009

viola
Siemailija
Siemailija
Viestit: 168
Liittynyt: 25 Touko 2006, 18:34

Re: ESC 2010: Finaali 29.5.

Viesti Kirjoittaja viola »

Mahtavuutta, kun Saksa voitti! :tapu: Oli nimittäin alusta lähtien mun ykkössuosikki ja sellaisena säilyi loppuun asti. Kertakaikkisen koukuttava ja hauska popralli, ja persoonallisesti esitetty (aksentti <3 ). Kappale ja esiintyjä oli nappiyhdistelmä! Mutta enpä olisi voittoon uskonut. :shock: Viisuveikkauksessa arvasin sijaa 14. mutta mietin että voi flopata pahemminkin. Esitys meni kuitenkin niin hyvin, että viisuja katsoessa aloin uskoa nippanappa top10-sijoitukseen.
Mutta hyvä että kävi näin! Jospa Big4-maissakin viisuinnostus tästä kasvaisi. :peukku: Ja taas sekin nähtiin, ettei siellä lavalla tarvi olla turhaa härpäkettä, jos viisu on riittävän hyvä ja hyvin esitetty. :joojoo:

Muutenkin olen aika tyytyväinen lopputuloksiin. Erityisesti Romanian kolmas sija ilahduttaa! :uujee: Romanian potentiaaliin uskoin vankasti, eikä se voittokaan tosiaan kaukana ollut. Eniten harmittaa semissä suosikiksi hiipineen Kyproksen vaisu finaalitulos. :lohduton: Olihan noissa tuloksissa muitakin yllätyksiä, mutta semmosta se viisuilu on. :ihana:

Lukittu