"Waterfall" -Tulokset

Sanoituskilpailukausi 2013
Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

"Waterfall" -Tulokset

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mitalistien kertomukset ovat siis pilaa, joten niitä ei tarvitse ottaa tosissaan.
Kuva
Sanotaan, että älä revi pelihousuja jalasta mutta.. Tässä tilanteessa voi sanoa, ettei tarvitse repiä närästyksen takia rintaansa auki!

Georgian kilpailussa Närästyksen aika on vihdoin ohi! Varsinkin akuankka13'n kohdalta.. Mattokauppias sai hoitoa vihdoin nariseviin Niveliin ja näin ollen otti hopeaa. Kalamies TomppaJr otti pronssia, ryhtyi tutkimaan merellistä elämää, ja lopulta hänelle kasvoi pyrstö. Nykyään hän elää Kemijärvessä merenneitona. :joojoo:

01. akuankka13 - Närästyksen aika - 47p
02. Mattokauppias - Niveliin - 36p
03. TomppaJr - Kalamies - 34p
04. Diggari - Totuus - 32p
05. ESC93 - Kuolonsäteet - 30p
06. Hazard - Verenpunainen virta - 28p
07. Tom Tom - Laulu adrenaliinista - 17p

Kaikki pisteytykset ja pistetaulukon voi nähdä klikkaamalla tätä linkkiä.

Otetaan Rennie tai joku muu närästyslääke, jotta voimme laulaa voittosanoituksemme.



Närästyksen aika
By: akuankka13

Turruin ex-tyttiksiin
Taioin ne unhoksiin
Mutta kerran me kadulla törmättiin

Vahingoksi se jää
Yhä oot pölkkypää
Mutta joskus voi menneisyys yllättää

Taas nousee mahahapot hiljalleen
Nään inhoromantiikan sirpaleen
Luo piston sydämiimme tunne tää
Närästää

Läheisyys ahdistaa
Mikset jo jäädä voi taa?
Kohtalo luo surkuhupaisaa uusintaa

Taas nousee mahahapot hiljalleen
Nään inhoromantiikan sirpaleen
Luo piston sydämiimme tunne tää
Närästää

Tää tunne rakkauslaulun entistää
Se sisäelimeni polttaa
Rakkaus meidät kärventää

Nään inhoromantiikan sirpaleen
Luo piston sydämiimme tunne tää
Närästää

Taas nousee mahahapot hiljalleen
Nään inhoromantiikan sirpaleen
Luo piston sydämiimme tunne tää
Närästää

:georgia:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: "Waterfall" -Tulokset

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Hazard jäi harmittavan alas. :lohduton: Voittaja mielestäni huono ja jätinkin sen alhaisille pisteille.
Viimeksi muokannut Samiasd, 25 Elo 2013, 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: "Waterfall" -Tulokset

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Hazard kirjoitti:TomppaJr otti pronssia, ryhtyi tutkimaan merellistä elämää, ja lopulta hänelle kasvoi pyrstö. Nykyään hän elää Kemijärvessä merenneitona.
Liian kaunis mielikuva. :rofl: Kiitos tästä!

Onneksi olkoon jälleen kerran akuankalle. :voitto: Ja kiitos kaikille, jotka pitivät tekstistäni.

Diggarin paluu oli mukava yllätys. Pahoittelen, että kommenttiketjussa vertasin Totuutta szigetin Valvojiin. Loppujen lopuksi tekstit käsittelivät samasta lähtökohdasta kummunneita aiheitaan kuitenkin melkoisen eri tavalla.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36813
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: "Waterfall" -Tulokset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hazard kirjoitti:Kalamies TomppaJr otti pronssia, ryhtyi tutkimaan merellistä elämää, ja lopulta hänelle kasvoi pyrstö. Nykyään hän elää Kemijärvessä merenneitona. :joojoo:
Onko pakko kestää!? :rofl:

Kilpailu oli huikean tasainen, ja jossakin vaiheessa jopa elättelin voittoa itselleni. Sellaista ei tullut, koska närästys karkasi, mutta ihan kiva pronssi sentään on nyt plakkarissa. Voittokäännös on taidokasta sanailua täydellisellä tekniikalla, mutta valitettavasti aihe nyt on vähän mitä on. Mieluummin sen Ruotsin olisi eritteillä voinut voittaa! :eiei: Tätä biisiä kohtaan minulla on hieman enemmän kunnoitusta.

Sanoitukseni Kalamies on tällä hetkellä melko vahvasti menossa gaalaan, sillä olen siihen itse niin tyytyväinen. Ei teidän tarvitse siitä pitää. :ylppis: No okei, ehkä täältä vielä jotain kauniimpaa minulta tulee, niin Kalamies epämääräisine imperatiivimuotoineen jääköön muistojen hämärään. Miellyttävää silti huomata, että perustasoni on kohonnut mitalin arvoiseksi, jee. :tapu:

Minustakin oli kivaa nähdä Diggarin paluu, ja täytyy täältäkin suunnalta pahoitella kommenttiketjuni kommenttia: ehkä tällaisen wanhan ajan tyylisen sanoittamistekniikan paluu on joskus niin hämmentävää, että sitä luulee jonkun uuden sanoittajan tekeleeksi. ;) Tästä sen näkee, että teikäläisten pittää sanottaa enemmän, nii meilleki tulloo tyylit tutuks! :tosion:

Hieno kilpailu kaiken kaikkiaan, yleistaso oli hyvä! ESC93 jäi liian alas, se on oikeastaan ainoa nurinani, sillä närästystä opin sietämään ja sain niveliin selityksen. :heh:
Meow cat, please meow back.

Tom Tom
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1543
Liittynyt: 02 Tammi 2010, 02:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Waterfall" -Tulokset

Viesti Kirjoittaja Tom Tom »

Ensimmäistä kertaa olen tyytyväinen viimeiseen sijaani, sillä sanoitus oli tarkoitettu ö-luokan siirapiksi ö-luokan sävelmään. Tosin kielioppivirheisiini en ollut sentään tyytyväinen.

Onnea kuitenkin hienolle voittajalle, joka voitti inhoromanttisella tarinallaan tämän kökköviisun sanoituskilpailun. :peukku:
.

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: "Waterfall" -Tulokset

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

TomppaJr kirjoitti:-- sain niveliin selityksen. :heh:
Täytyy kysäistä: tyydyttikö selitys ja olisitko antanut minulle paremmat pisteet, jos tarina olisi avautunut helpommin?

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: "Waterfall" -Tulokset

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

TomppaJr kirjoitti:
Hazard kirjoitti:Kalamies TomppaJr otti pronssia, ryhtyi tutkimaan merellistä elämää, ja lopulta hänelle kasvoi pyrstö. Nykyään hän elää Kemijärvessä merenneitona. :joojoo:
Onko pakko kestää!? :rofl:
Joo tuota.. Mä en oikeasti tiennyt, laittaisinko tuon vai enkö. Pelkäsin, että sinä loukkaannut siitä. No hyvä kuitenkin kun otit tuon humoristisena! :heh:

Kiitos, kun edes joku sanoituksestani piti. Tällä tasolla olisin suonut sanoitukselleni ehkä maksimissaan viidennen tai neljännen sijan, mutta olen siltikin tyytyväinen. Vältin jumbosijan, ja tästä on hyvä jatkaa! :peukku:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36813
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: "Waterfall" -Tulokset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mattokauppias kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:-- sain niveliin selityksen. :heh:
Täytyy kysäistä: tyydyttikö selitys ja olisitko antanut minulle paremmat pisteet, jos tarina olisi avautunut helpommin?
Tyydytti, ja ehkä jos olisin ymmärtänyt sen itse, niin se olisi Närästyksen ohi sanoituksen nostanut, sillä sen idea oli hienostuneemmalla tavalla tavallaan humoristinenkin. :joojoo:
Hazard kirjoitti:Joo tuota.. Mä en oikeasti tiennyt, laittaisinko tuon vai enkö. Pelkäsin, että sinä loukkaannut siitä. No hyvä kuitenkin kun otit tuon humoristisena! :heh:
Miten tuollaisesta voisi muka suuttua? :heh: Luovuus on paras, ja huumori. :ihana:
Meow cat, please meow back.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11926
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Waterfall" -Tulokset

Viesti Kirjoittaja sziget »

Nämä luettu. Voittokäännöksen otsikko epäilytti, koska minullakin on Tompan mainitsemaa kunnioitusta siirappia kohtaan, mutta tekstissä närästys ja varsinainen aihe olikin naitettu yhteen varsin taitavasti.

Olipa yllätys, että Diggari oli päätynyt samaan aiheeseen kuin minä Igranka-kisassa. Tarina jatkuu. Viime viikolla viranomaiset rynnivät The Guardianin toimitukseen ja pakottivat lehden tuhoamaan Snowden-aineistoa sisältävät kovalevyt. Rikostutkintaa tehdään, toimittajia vainotaan. Eläköön brittiläinen fasismi! Heil Cameron!

Kalamies oli joukon hämmentävin. Siimoihin hirttäytyminen kuulosti epämukavalta kuolintavalta. Itsemurhasta olen itse kirjoittanut usein, koska viisut ovat suurta draamaa. Käännös sai moitteita väärästä imperatiivin muodosta, mutta harva suomalainen osaa käyttää monikon kolmannen persoonan imperatiivia oikein.

Kuolonsäteet oli joukon pelottavin. Tapahtumien mittasuhteita kuvasi osuvasti rivi "On drittes Reich tähän verraten pieru vain". :rofl:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20452
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: "Waterfall" -Tulokset

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Laittaessani Venäjän pisteseurantaa pystyyn, minulle sattui pieni moka. Kopioidessani pistetaulukkoa Georgian kilpailusta, vahingossa hävitinkin koko taulukon ja sivu päivittyi. Jouduin siis kasaamaan koko taulukon uudelleen. Onneksi minulla oli vielä tallessa viestit, joissa oli tallessa kaikkien pisteytykset. Tuolla on mahdollisesti sitten pari virhettä taulukossa. Jos joku tarkkasilmäinen huomaa jotain, ilmoittakoon siitä minulle. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Lukittu