Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Euroviisut 2013 Malmössä

ByeAlex – Kedvesem

*****
29
24%
****
30
25%
***
23
19%
**
22
18%
*
15
13%
 
Ääniä yhteensä: 119

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Maarushka kirjoitti:Tässä on jotain hypnoottista, ja vaikka Alexin laulu on enemmänkin kähinää, koko homma saa mut niin hyvälle tuulelle että oksat pois!
Näin olin kuvitellut itsekin katselevani ja kuuntelevani livevetoa. Mutta... minua vaan nolotti! Laulaja ei osannut laulaa, sillä oli sotkuinen tukka ja veltto olemus. Koko esitys loisti huonoutto, ammattitaidottomuutta - ei lutuisuutta.

Mutta niin kuin tiedämme, pienestä on kiinni mihin suuntaan katsojan silmä ja korva kääntyy.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Laulaja oli vissiin itse arvellut, ettei kokemuksensa riitä viisulavalle? Onnittelut itsetuntemuksesta. :peukku: Mutta kun ihmiset kerran tykkää, niin lavallehan hän kuulunee. Ei siinä mitään.
Like a monument to all the time we spent

ESCfangirl
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 18:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja ESCfangirl »

Illan positiivisin yllätys oli tämän jatkoonpääsy! Todella hellyyttävä esitys ja kappale :ihana: Laulajassa on jotain sellaista vaatimattomuutta, joka on todella viehättävää.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

JuliaS kirjoitti:Jos juryjä on pyydetty keskittymään vokaalisuoritukseen, ihmettelen edelleen, että tämä on jatkossa. :miettii: Noh, ehkä juryfinaali meni paremmassa vireessä. Taisi se trendikkyysefekti olla ratkaiseva kuitenkin.
Trendikkyys, kyllä - ja toinen juttu on se, että jos jokin, niin indie-hipsteri-pitchfork-mikä-lie musiikin tai sellaiseksi pyrkivän keskeisin elementti ei tosiaankaan ole laulutaito. Usein sillä ei ole mitään väliä, päin vastoin tuntuu, että hyvin laulaminen on noloa, kun laulutaitoinen pystyy tulkitsemaankin ja sanomaan jotain, eikä ole kokonaan sanoituksen varassa tai muutoin vaan läpilue laulumelodiaa välinpitämättömän viileästi . :sorivaan:

Mutta tämä oli hyvä, koska biisi on niin kiva. Laululta ei vaaditakaan mitään, ym syistä :peukku:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Työkaverini oli erittäin tyytyväinen tämän jatkoonpääsystä. Hyvä että joku :heh: Parasta tässä on ehdottomasti kieli. Ja kivahan se on että finaalissa on suomalais-ugrilaisuus edustettuna täysin voimin :peukku:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

ta1ja kirjoitti: Laululta ei vaaditakaan mitään, ym syistä
Juu, mutku.. Mun mielestä se ei laulanut edes ihan vireessä, ja sitä ei vaan oo kiva kuunnella....

En edes tiedä, miksi valitan tämän jatkopaikasta, koska tykkään tästä kuitenkin tietyllä tavalla. Oon varmaan vaan kateellinen pudonneiden suosikkieni puolesta. :roll:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

JuliaS kirjoitti:Juu, mutku.. Mun mielestä se ei laulanut edes ihan vireessä, ja sitä ei vaan oo kiva kuunnella....
Ei niin mutku ... yritin selittää, miksi näiden kohdalla sitä on tottunut ihan kaikenlaisiin vireisiin ja ohuuksiin :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Juu ymmärrän. :) Mä vaan tässä potkin tutkainta vastaan...
Like a monument to all the time we spent

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2670
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja inomu »

Mun pitäs ehkä olla iloinen puntariykköseni finaalipaikasta mutta täytyy sanoa, että olen kyllä todella yllättynyt! :shock: Live-esitys oli todella kamala (Alex kylläkin erittäin söötti <3 ), joten tuomaristoäänillä on varmasti mennyt jatkoon. Mutta on kivaa että Unkari on tänäkin vuonna finaalissa :tapu:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuliaS kirjoitti:Juu, mutku.. Mun mielestä se ei laulanut edes ihan vireessä
Ei tämmöistä tarvitsekaan.

Kolmen hengen virtuaalikotikatsomostani kaksi äänesti tätä(kin).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10627
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja WildDance »

JedHead kirjoitti:Yhh, selkeästi finaalin huonoin kappale :/
No todellakin. Tässä on hyvä väli käydä vessassa tai jääkaapilla. Piti tämäkin sitten tunkea finaaliin... :eiei:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Everything is meant to be
We shall pass, but love will never die"

🦄🌪️

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mä oon kans aivan valtavan yllättynyt tän finaalipaikasta. Ja nimenomaan hyvässä mielessä, sillä RAKASTAN TÄTÄ! :ihana: Tämä on myös kaikkien mun taviskavereiden suosiossa, joten ilmeisesti sit vetoaa kansan syviin riveihin?

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Veikkaan, että meni nipin napin jatkoon. Vireestä ei ollut tietoakaan, mutta biisin voima kantoi. Ja niin pitääkin, hyvä biisihän tämä on. Yllättävä mutta ihana finaalipaikka.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tämän kappaleen finaaliin menosta olin kyllä minäkin tosi yllättynyt. :shock: En millään olisi uskonut.
Mieheni ei ole kovin kiinnostunut euroviisuista, mutta katsoo ne kumminkin yleensä. Kun hän kuuli tämän esikatseluissa, hän sanoi : "ovatko unkarilaiset oikeasti äänestäneet tämän kappaleen edustajakseen?" Ei meinannut uskoa sitä, koska tämä on hänen mielestään tosi kummallinen ja huono.

Minulla onkin hänelle tänään "iloisia uutisia" kerrottavana: Unkari pääsi finaaliin. :rofl:

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja rewind »

Alex oli ilmeisesti aika hermostunut, siltä ainakin näytti ja kuulosti. Toivottavasti kykenee kasaamaan itsensä huomiseksi. Biisi on joka tapauksessa todella hieno. Tämä vaan toimii.
El Robocop!

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Nämä on tädistä niin nuoren ja trendikkään näköisiä, että täti ottaa aina torkut tämän aikana.
:rakkaus: Thomas G:son :rakkaus:

Avatar
Tirppa
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 455
Liittynyt: 15 Tammi 2013, 18:03
Paikkakunta: Pyhäjoki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Tirppa »

Tämän kyllä olisi voinut jättää ulos finaalista. Niin turha ja tylsä esitys. Toivon, että tämä jää viimeisille sijoille. :niinpa:

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Mikel »

Liveveto oli kyllä varsin luokaton, mutta mahtavaa, että tämä meni silti jatkoon! :uujee: Biisinä ihan yliveto, ja joo, tottahan se taitaa olla, että hipsteripiireissä ei sillä laulutaidolla taida olla niin väliä. :heh: Ja onhan tää tosi sympaattinen ja vähän sellainen kotikutoinen, ehkä joku on senkin takia tarttunut luuriin.
But may the slightest light start a fire

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja jamira »

Tosi tosi ilonen Unkarin sijoituksesta, 10. sija finaalissa, mahtavaa :tapu:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Unkarin hyvä sijoitus on kyllä ilonen yllätys. Ja pakko täälläkin hehkuttaa sitä aivan ihanaa heiluvaa kitaristipoikaa. Ihana! :ihana:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja murka »

Erityiskiitos myös YLE:n kielenkääntäjälle joka käänsi lyriikat.

Avatar
Tirppa
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 455
Liittynyt: 15 Tammi 2013, 18:03
Paikkakunta: Pyhäjoki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Tirppa »

Vuoden yliarvostetuin kappale. :niinpa: En ymmärrä tämän menestystä.

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja rewind »

Myös minä iloitsen Unkarin sijoituksesta! 10 parhaan joukkoon nousu tässä finaalissa on kova veto. Ja erityisen kivaa oli, että Unkari sai Suomelta niin korkeat pisteet! Kannatti äänestää :tapu:
El Robocop!

Avatar
DaKapo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 140
Liittynyt: 29 Maalis 2009, 17:06

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja DaKapo »

rewind kirjoitti:Myös minä iloitsen Unkarin sijoituksesta! 10 parhaan joukkoon nousu tässä finaalissa on kova veto. Ja erityisen kivaa oli, että Unkari sai Suomelta niin korkeat pisteet! Kannatti äänestää :tapu:
Kyllä! :tapu: Täältäkin lähti puhelu Unkarille!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tämän menestys oli Alankomaiden ohella illan ainoa valopilkku. Valitettavasti molemmat kuitenkin istuvat tämän vuoden viisumakupirtaan sen verran hyvin, että mitään todellista merkitystä ahdasmielisen viisuvuoden pelastajina kummallakaan ei ollut.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Niin se vaan tämä "Kädväsäm" ohitti Suomenkin ja aika reilusti. Ehkäpä nyt kaivattiin jotain yksinkertaisuutta ja erikoisuutta. Sitä tämä kappale todellakin tarjoili. :roll:
Alkaako Säihkeen ja Kimalluksen sekä puolialastomuuden aika euroviisuissa olla ohi ?

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5194
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Olen tässä koko päivän hämmästellyt, että millä lihaksilla tämä esitys punnersi itsensä 10. sijalle!? Hyvät hyssykät sentään.

Pidän kyllä tästä kappaleesta aika paljonkin, ja olen iloinen tämän menestyksestä. Mahtavaa, että unkarinkin kielellä voi pärjätä näin komeasti! Mutta esitys ei kyllä ollut mistään kotoisin. Äijä näytti lavalla hyvin epämääräiseltä ja hönkäili biisin omituisesti läpi... Ja ne esityksen taustat! Huhhuh. Ja kaiken huipuksi tosiaan vielä se unkarin kieli, josta suurin osa eurooppalaisista tv-katsojista ei takuulla tajunnut yhtään mitään. Ja kaikesta tästä huolimatta tämä PÄRJÄSI!??! :shock: :shock: :shock:

Suuret onnittelut joka tapauksessa Unkariin menestyksestä. :peukku:

Äitini vertasi laulajaa muuten Jukka Poikaan. Pitäisiköhän Suomen lähettää hänet Viisuihin ensi vuonna?
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Valkealalainen kirjoitti: Suuret onnittelut joka tapauksessa Unkariin menestyksestä. :peukku:

Äitini vertasi laulajaa muuten Jukka Poikaan. Pitäisiköhän Suomen lähettää hänet Viisuihin ensi vuonna?
No miksipä ei, mutta sitten syyttävät meitä Unkarin matkimisesta...
Niin, onnea tosiaan Unkariin. (voi hyvää päivää... )

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja JRS »

Kovin oli ponneton tama Unkarin kappale. Itse olisin kaivannut jotakin melodisempaa.
Kivoja tosin ne piirroskuvat siella lavan taustalla.

Arvosana: 2/5

:unkari:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
barbarossa
Tiskijukka
Tiskijukka
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2013: ByeAlex – Kedvesem

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Ihan mahtavaa, että tämä menestyi niin hyvin ja hauskaa, että suomalaiset tajusivat äänestää tätä. Ei nyt mitenkään lennokas esitys ollut, mutta tykkään kappaleesta hurjasti aina vaan. :tapu:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Lukittu