ESC 2013: yleiskeskustelu kappaleista

Euroviisut 2013 Malmössä
Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Se olisi enemmän kuin suotavaa. :mrgreen: Veikkausalueelle tulee aivan varmasti lähempänä kisoja semifinaaliveikkauksia eikä niitä omia lottorivejä siksi ole millään muotoa syytä suoltaa semifinaaliketjuihin, jotka ovat olemassa sitä paljon peräänkuulutettua keskustelua varten, keskustelufoorumi kun olemme. Ylläpitokin on joutunut asiaa tänään pähkäilemään ja neuvoo, että kyllä viestissä pitäisi tällä varsinaisella viisupuolella olla sanallistakin ilmaisua eikä ole reilua, että pohtiva ja sisällöllinen keskustelu jää lippurivien jalkoihin. Kyllä kaikki saavat varmasti veikailla paljon aiheesta ennen kisoja, olkoon kyse sitten uskomisesta, luulemisesta ja arvailuista. Ylläpito kiittää jo etukäteen tämänkin huomioimisesta, yritetään pitää nyt periaatteista kiinni vaikka se monista olisikin kivikautista. :kaunis:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3639
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Zera »

Nyt kun olen kuunnellut kaikki kappaleet, niin täytyy sanoa, että aika keskinkertainen vuosi. Suurin osa kappaleista keskittyy sinne kolmeen ja heikkoon neljään tähteen, mutta toisaalta taas mitään superinhokkia ei löytynyt. Paljon sellaisia kappaleita, jotka eivät oikein herätä mitään tunteita tai eivät jää mieleen.

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Onhan tää vuosi silleen vähän halju viime vuoden aivan mahtavaan kavalkaadiin verrattuna. Mutta silti jotenkin outoa että puntarissani ylimmässä osastossa on todella paljon kappaleita. :heh: Ehkä jotenkin mietin sen sillein että tältä vuodelta tuskin tulee (ainakaan enempää kuin yksi) kappaleita tuonne kaikkien aikojen suosikit -listalle. (vrt. viime vuodelta 4). Mutta yksi poikkeuksellinen ja erittäin positiivinen asia on se että suorat finalistit on kaikki Saksaa lukuun ottamatta puntarissa ihan kärkiosastoa. Tätä ei oikeesti koskaan tapahdu! :shock: Saksankin biisi on kaiken lisäksi vielä tosi hyvä, ja todennäköisesti vielä nousee sinne, mutta nyt mulla on vaan jotain ollut koko ajan tuota vastaan. (ehkä)kopiokappa Mutta summa summarum: Melko hyvä vuosikerta sanoisin, parempiakin on nähty ja vain yksi aivan tosi heikko kappa, se tosin yhdestä lempimaistani eli Romaniasta. :roll:

JTL90
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 236
Liittynyt: 01 Marras 2012, 21:57

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja JTL90 »

No niin, nyt kun kaikki 39 kilpailukappaletta on julkaistu, niin täytyy sanoa, että peli on vielä aivan avoin. Tanska näyttäisi olevan vedonlyöjien kärjessä, mutta se ei vaikuta lähellekkään yhtä selkeältä suosikilta, kuin mitä Ruotsi viime vuonna oli.

Kappaleiden yleistaso muotoutui mielestäni erittäin hyväksi, erityisesti pari viimeistä viikkoa pelastivat minun osaltani paljon.

Avatar
Paper Gangsta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1372
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 22:45

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Paper Gangsta »

Joudun kai myöntämään,että taso parani näin loppua kohden huomattavasti. :surrur: Kenties ihan mielenkiintoistakin nähdä, kuinka tasaveroiset laulut ottavat mittaa toisistaan.
Je t'adore, here's my heart, so take it
Je t'adore, only you can break it
You got me fallen to the floor.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tällä hetkellä on 30 hyvää kappaletta kasassa eli nykyään ihan normi vuosi... minulle. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5194
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Toinen kuuntelukierros menossa täällä. Jo näin kesken kaiken voinen ilmoittaa teille, että HERRANJUMALA!!!! Aivan tajuton määrä toinen toistaan upeampia kappaleita on löytänyt tiensä tämän vuoden Euroviisuihin! Siis niitä on PALJON!!! :kups: En edes tiedä vielä, kuinka paljon. Mutta moni sellainenkin kappale, jotka ensimmäisellä kuuntelulla vaikuttivat ihan sonnalta, kuulostavat nyt aivan mahtavilta! :surrur: Olen rakastunut jo aivan uskomattoman moneen näistä biiseistä, jopa joihinkin aivan yllättäviin. Näitä kuunnellessa on ihan fiiliksissä!

En todellakaan uskalla vielä arvailla, mikä maa lopulta koreilee puntarini ykkösenä, kunhan saan jonkin julkaisukelpoisen listan väsättyä. Ykkönen saattaa tulla Pohjoismaista, Keski-Euroopasta, Kaukasukselta... Nyt on kaikki mahdollista!

Tällä hetkellä vaikuttaa siis aivan loistavalta viisuvuodelta. Aivan käsittämättömän uskomattomalta vuodelta! <3

Jatkoa seuraa...
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Sitruunasorbetti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Tammi 2013, 17:30
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Sitruunasorbetti »

Slovenia :peukku:
Kroatia :peukku:
Serbia :kuolaus:
Montenegro :surrur:

Balkanilla menee hyvin :peukku: Mut ikävä kyllä Makedonian kappaleen vaihto harmittaa :lohduton:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Voiskos ylläpito taas puuttua noihin semifinaalitopicien spämmiviesteihin, kun he eivät ilmeisesti tätä ketjua osaa lukea? Kiitos. :)
Meow cat, please meow back.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Naali »

Kamalimmat korvamadot tänä vuonna:
:voitto: Samo sampioni :bulgaria:
:hopea: It's my life :romania:

Molemmat tulevat useamman kerran päivässä päähän, vaikka kummatkin olen kuunnellut alle viisi kertaa. Tarttuvia tapauksia.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tänä(kin) vuonna on muuten löytynyt misheard-lyricsejä viisuista. :heh:

:serbia: (kertsi)
Jaa, kootaan se luuta
M*lo h*tsu, m*lo Netsun kaa
Veeruujen, ett mestattas Svee-een
Daa, luutako huutaa
M*loholi, m*lo ne poli
Propalla
Pisp*skassa nii-iin


:bulgaria: (ainakin yksi kohta)
Siistitte jo natsii

Tuo Serbian kertsi on kyl niin paras. :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Milloin mahtaisimme saada sen unelmavuosikertaketjun :kaunis:

Edelleenkään vuoden yleistaso ei ilahduta, vaikka ihan viimeiset valinnat sitä nostivatkin. Ehkä neljä - viisi biisiä, joita jaksan viisujen jälkeenkin kuunnella, ei enempää. Lisäksi muutama, joita en jaksa kuunnella mutta jotka päässäsoipina ovat ihan okei. Tyrkyissä on sitten oikeinkin hyviä muutama lisää.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1378
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Myös se läheisten suosikit vai mikä liekään niin olisi kiva lisä foorumille! :)

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Naali kirjoitti:Kamalimmat korvamadot tänä vuonna:
:voitto: Samo sampioni :bulgaria:
:hopea: It's my life :romania:

Molemmat tulevat useamman kerran päivässä päähän, vaikka kummatkin olen kuunnellut alle viisi kertaa. Tarttuvia tapauksia.
Tiedemiehet ovat kuulemma keksineet ratkaisun tähänkin Korvamadosta pääsee eroon

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minulla vuoden pahin korvamato on Tanskan kappale. Olen kuunnellut sen kaksi kertaa kokonaan ja ennen sitä puoliminuuttisen näytepätkän, ja kertsi rupeaa tuon tuostakin pyörimään päässä :sekava: Enempää en uskalla kuunnella.

Korvamatopotentiaalia on myös Itävallan ja Israelin biiseillä, joista ensinmainittu taannoin piinasi niin etten edes muistanut mikä biisi on kysymyksessä ja piti ihan nuotein merkata sävelmä muistiin, sitä jossain kysyäkseni, ennen kuin hiffasin että Shinehän se vain. Toisin kuin Tanska, näistä oikeastaan pidän; Natalian livelaulua vain en kestä joten sikäli kätevää että biisi pyörii korvamatona niin ettei tarvitsekaan :joojoo:.

Sen sijaan esim. puntarikolmoseni San Marino ei sitten millään tartu päähän. Ties kuinka monta kertaa olen sen kuunnellut, enkä muista pätkääkään :sorivaan:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja wulfila »

Mulla soi San Marinon biisin kertsi aika usein päässä. Israelin myös, sekä Makedonian. Montenegron lallatus ihme kyllä ei, luulin että se nyt ainakin olisi sellainen mato ettei mitään rajaa. Tietystä syystä myös Saksan biisin väliosa on soinut päässäni ihan viime päivinä. Näitä kaikkia kuuntelee ihan mielellään, sen sijaan kun Azeriviisu soi päässäni pari päivää sitten, hankkiuduin siitä eroon kuuntelemalla parempaa musiikkia (muita tämän vuoden viisuja :heh: ). Oli vähän kiusallista kuulla pään sisällä looppaavan kun joku mies ruikuttaa että "hold me if you're sorry" :niinpa:
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6306
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja mariah »

TomppaJr kirjoitti:Voiskos ylläpito taas puuttua noihin semifinaalitopicien spämmiviesteihin, kun he eivät ilmeisesti tätä ketjua osaa lukea? Kiitos. :)
tuskinpa noista kukaan ihan tahallaan "spämmää". mun mielestä kaikesta ei tarvis aina valittaa tomppa. :) kiitosh..perustelen kappaleiden yleistason pidemmällä analyysillä tuossa shit lähempänä toukokuuta,ehkä :mrgreen:

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Minulla pahanlaatuisin korvamato-tapaus oli Valko-Venäjän Solayoh, mutta onneksi olen sen nyt unohtanut. Vajaan kahden kuuntelukerran jälkeen en olekaan uskaltanut kuunnella sitä. Parempi pysytellä loitolla niin kauan kuin mahdollista.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tajusin vasta nyt, ettei viisuympyröihin vieläkään saatu nuorempaa artistia mitä minä olen. :lohduton: Höh, no ens vuonna sitte.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Mä taas oon tajunnut, että Euroviisuissa on ollut jo liikaa mua nuorempia artisteja. :apuva: Tunnen itseni vanhaksi. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30471
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Espanja-ketjussa ihmeteltiin yhtyeen nimen lyhentymistä. Vastaan täällä yleisemmin.

Virallisten tahojen käyttämien nimien mukaan yritämme mennä ja eurovision.tv:n listalla yhtyeen nimi on todella vaihtunut lyhenteeseen. Kappaleen virallinen nimi kuuluu Contigo Hasta El Final (With You Until The End) mutta tässä otsikointipolitiikkamme tekee poikkeuksen: kappaleen nimen suora englanninnos ei kuulu otsikkoon, vaikka kansallinen TV-yhtiö niin haluaisi ja EBU sen hyväksyisi. :ylppis: Espanja on käyttänyt tätä kerettiläistä tapaa jo vuosia, mikä oli erityisen veikeää vuonna 2011, jolloin otsikko oli jo valmiiksi pitkä. Tänä vuonna myös Bulgaria on ottanut mallia. :draamaa:

Otsikoissa on lisäksi jee euroviisujen vihjaama 60 merkin rajoitus, joten englanninnos ei edes mahtuisi otsikkoon. Sama ongelma tulee vastaan Bulgarian ketjussa, jossa esittäjien sukunimet eivät mahdu mukaan.

Maltan edustaja on hukannut sukunimensä ja Islannin edustaja patronyyminsä ja kansallisen kirjaimensa. :-Þ Pitääpä korjata nuo saman tien. Kyproksen kappaleen translitteraatio vaihtui viime viikolla kahdesti eikä sille ole uskallettu tehdä vielä mitään. Lisäksi meillä on vääriä duojärjestyksiä mutta olkoon.

Muoks: Viron edustajaltakin on kadonnut sukunimi. Oli se siellä vielä viime viikolla. :draamaa:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Kiitos. :peukku: Tämäkin selvisi.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minusta sukunimettömyys on tylsää! Tulee liikaa samannimisiä artisteja.

Jos minut joskus valitaan Suomen viisuedustajaksi (ehkä parempi ettei), olen sitten Rousku Tamperensis (tai missä sitten silloin asunenkaan). (Latinistit korjatkoot taivutusasun.)
Rise, angel, shine, love!

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4001
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

mariah kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:Voiskos ylläpito taas puuttua noihin semifinaalitopicien spämmiviesteihin, kun he eivät ilmeisesti tätä ketjua osaa lukea? Kiitos. :)
tuskinpa noista kukaan ihan tahallaan "spämmää". mun mielestä kaikesta ei tarvis aina valittaa tomppa. :) kiitosh..perustelen kappaleiden yleistason pidemmällä analyysillä tuossa shit lähempänä toukokuuta,ehkä :mrgreen:
Tätä minäkin olen mieltä, ei kaikesta tarvitse ottaa valittamisen aihetta. Kaikesta ei tarvitse stressata. Rasittaa tällä foorumilla silloin olla kun saa lukea enemmistönä vaan jotain valittamista yms.

Niin noista kappaleiden tasosta, kun on muutenkin paremmalla tuulella, niin useampi kappale tuntuu/vaikuttaa hyvältä/entistä paremmalta. Myös siis ihan fiiliksen mukaan niiden kappaleiden arvio voi muuttua ilman että mukana täytyisi olla ammattitaitoista tietämystä musiikista.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rousku kirjoitti:Minusta sukunimettömyys on tylsää!
Minusta se on ainakin hyvä Birgitin (Viro) kohdalla. Jos lisään viisualbumilta biisin iPodiin, niin joutuisin kirjoittamaan sukunimen muuten vain Oigemeel, koska iPod ei tunnista Õ-kirjainta. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Kyllä sinne nuo erikoismerkitkin saa. Ne pitää vain kopioida netistä tai tietokoneen merkistöstä, ellei osaa tuottaa niitä näppäimistöllä. Ainakin mun muinainen (vuonna 2007 ostettu) iPod ymmärtää nuo.
What color is your life?

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Siis kyllä sen laitettua siihen saa, mutta kun iPod synkronoidaan ja mennään kuuntelemaan kappale, niin laulajan nimi on muuttunut muotoon "Birgit igemeel". :lohduton:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Onpas kummallista! Mulla tosiaan tuo vanha iPod näyttää myös erikoismerkit ihan oikein.
What color is your life?

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2670
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja inomu »

Tuli kuunneltua nyt ekaa kertaa kaikki tän vuoden kappaleet. Harmittavasti yksikään ei iskenyt 5 tähden verran, 4 tähden arvoisia löytyi, joista varmasti jotkut nousee viiteen sitten tehokuuntelussa. Mutta suurimmalle osalla lykkäisin 2 tähteä tällä hetkellä :eiei:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2013: Yleiskeskustelu kappaleista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Vesna kirjoitti:Mikä biisi muuten ensimmäisenä Viisujen historiassa on ottanut dubstep-vaikutteita? Muistan vaan Celebraten c-osan, eikä siinä kappaleessa pitäisi olla esikuvaa kenellekään.
Tuli äsken Viisulaa selaillessa vastaan tämä:



Eikö tuo 2:10 alkava ole aivan kuin jotakin erittäin heikkoa dubstepin esiastetta? :rofl:
Meow cat, please meow back.

Lukittu