Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa

Conchita Wurst – Rise like a phoenix

*****
70
50%
****
32
23%
***
24
17%
**
10
7%
*
5
4%
 
Ääniä yhteensä: 141

Skise
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Touko 2012, 14:14

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Skise »

Sekin toki löytyy netistä miten Tom Neuwirth omana itsenään laulaa bondtunnaria. Ei tosin ihan äskettäin.

http://youtube.com/watch?v=ao7v0uOk4-Y

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

:jumankauta: :jumankauta: :jumankauta: :synkka: :hak: :termari: :nuija: :tajutkaa:

Jos toi on totta niin...ärh.
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Margot »

Haksis kirjoitti:Ilmeisesti Venäjällä ja Valko-Venäjällä on blokittu tämän äänestäminen... Ei helvetti sentään. Jotain bannia saisi noillekkin maille antaa tästä hyvästä. Toivottavasti Ukraina antaa tälle 12 pistettä :rofl:
Kyseessä on huhu, jota jostain syystä nyt levitetään. Säännöt kieltävät sensuroimasta lähetystä.
What color is your life?

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

^Hyvä, olisikin mennyt jo liian pitkälle.
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja pmama »

Rousku kirjoitti: Minulle tässä on jotain ylvästä ja traagista juuri siksi, että läsnä on niin vahvasti se, miten kulloisiinkin sukupuolikategorioihin sopeutumattomia on historiassa kohdeltu. Heitähän (meitähän) on ihan kirjaimellisesti grillattu. Teema ja fiilis (minussa) laajenee muihin syljeksittyihin ihmisryhmiin.

Tässä keskustelussa on valitettu, kun ei Conchita esiinny itsenään, mutta päinvastoin koen, että henkilö, joka lavalla on, on äärimmäisen paljas, tavallaan antaa aseet katsojien käsiin, sanoo että käyttäkää jos haluatte.
Komppaan Rouskua, minäkin näen lavalla itsensä alttiiksi laittavan artistin ja se tehostaa sanomaa, joka on laulun tekstissä. Mielestäni teksti on kovinkin henkilökohtainen ja samalla universaali. Samaan nöyryytyksen tunnelmaan voinee itse kukin asettua jossain elämänsä katkerassa vaiheessa. Laulu antaa uskoa tulevaisuuteen ja toivottavasti valaa rohkeutta niihin nuoriin,jotka kamppailevat oman identiteettinsä kanssa näinä vaikeina media-vetoisina aikoina.

PS. Conchita on mennyt miljoonalla ohi Armeniasta youtubessa virallisella videolla.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä olen ajatellut, että Conchita on laulajan yksi puoli, yksi keino toteuttaa itseään. Jokaisella meistä on varmaan erilaisia puolia ja rooleja. "Oma itse" ei mun silmään ole mikään yksiselitteinen saati muuttumaton käsite kenenkään kohdalla.

Kappaletta kuuntelin eilen ainakin puoli tuntia repeatilla, joten olen jäävi kommentoimaan, toimisiko pelkkä biisi. Mä tykkään tällaisesta epämodernista musiikista. :mrgreen:
What color is your life?

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Margot kirjoitti:
Haksis kirjoitti:Ilmeisesti Venäjällä ja Valko-Venäjällä on blokittu tämän äänestäminen... Ei helvetti sentään. Jotain bannia saisi noillekkin maille antaa tästä hyvästä. Toivottavasti Ukraina antaa tälle 12 pistettä :rofl:
Kyseessä on huhu, jota jostain syystä nyt levitetään. Säännöt kieltävät sensuroimasta lähetystä.
Toivotaan näin, mutta ihan rehellisesti koska nämä Russian valtiot oikeasti noudattaa jotain sääntöjä? Jotenkin vaikeaa uskoa :shock:

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Margot »

Kyllähän tuollaisesta jäisi nykyaikana kiinni sekunnissa. Ei nyt lähdetä syyttelemään ilman mitään todisteita, vaikka roskalehdistö kirjoittelee mitä kirjoittelee. :)
What color is your life?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Mikä nyt ylipäänsä on hitti? Mitkä ovat hitin ominaisuudet, siitähän tässä on kyse ja sitä ei olla ratkaistu yleisellä tasolla, tuskin myöskään euroviisuissa.

Minusta kyllä koskaan pelkällä hyvällä biisillä ei ole noustu voittajaksi. On toki ollut biisejä, jotka ovat sisältäneet enemmän esitykselle ja tulkinnalle askelmerkkejä, kutsuttakoon niitä vaikka sitten niiksi hyviksi biiseiksi ja sitten niitä, jotka ovat vaatineet - tai antaneet, miten asian haluaa nähdä - enemmän tilaa esitykselle ja tulkinnalle. Timoteuksen mainitsemat HRH ja Diva - Diva varmasti kuuluu jälkimmäisiin, kelpoinen, kappale, mutta ei sitä vuonna 1998 missään mielessä voi sanoa tuoreeksi, epäilen syvästi olisiko saanut huomiota pelkällä biisillä. Ohutääninen karismaton tytönhupakko laulamassa sitä, ei varmasti. HRH, vaikka sisälsikin viisukontekstissa biisinäkin enemmän mielenkiintoa ja uutuutta niin epärehellistä väittää etteikö hirviömäisyys lisäsännyt kierroksia, plus että Suomen profiloituminen metallimaana takasi uskottavuutta. Epäilen syvästi olisiko voittanut belgialaisen MF:trikoisiin varustatuneen viisuja varten kootun musikaaliryhmän esityksenä - tai ponnettomasti esiintyvän anonyymin sveitsiläisen teinirokkibändin. Niistä vahvemmista biiseistä voisi sitten mainita Molitvan. Joskin sekin edellyttää huikeaa laulajaa.

Minusta Rise like a Phoenix sitäpaitsi on hieno kappale. Toki pelaa tutuilla aineksilla, mutta biisiin on rakennettu hienoa dynamiikkaa ja jännitteet toimivat. Se lauletaan ja tulkitaan upeasti. Esitys on henkeäsalpaava. Parta on itselleni aivan sivuseikka, rehellisesti. Ensireaktio oli, kun esikatseluvideon katselin, ja jonka kirjoitinkin tänne, että biisin ja laulun hyvyys saa unohtamaan parran, tekee esittäjästään tavanomaisella tavalla kauniin naisen partoineen päivineen. Tämä havainto lisää, toki, mielenkiintoa, laittaa pohtimaan sukupuolen, kauneuden ja sovinnaisuuden kysymyksiä, mikä lienee tarkoitus, mutta tuolla laulutaidolla, läsnäololla ja esityksen upeudella joku kuka tahansa osaava ja tulkintakykyinen, läsnäoleva lauludiiva olisi voittanut varmasti. Nyt parta saattaa estää voiton.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Albin »

Vielä pistän lusikkani tähän Conchita keskusteluun.

Minua ei häiritse yhtään, että Conchita pukeutuu esiintyessään naiseksi ja jättää silti partansa ajamatta. Ihailen ihmisiä jotka uskaltavat toteuttaa itseään kuten Conchita ja kyseenalaistaa rauhanomaisesti yhteisöissä vallitsevat normit.

Conchitan esittämä kappale ei kuitenkaan nostata minulle sellaisia tunteita jotka saisivat minut pitämään Rise like a phoenixa keskivertoa kummoisempana.

Ehkä musiikkimakuni on sittenkin jotenkin rajoittunut, vaikka tämä on itselle vaikea tunnustaa. Näissä balladeissa minuun iskee ne joiden sävellys antaa mielikuvan jota voi aivoissa työstää. Esim. San Marinon Maybe on sävellykseltään tarpeeksi helppo, että voin liidellä kappaleen aikana ihan missä haluan. Belgian kappaleen aikana kuuntelen vain Axelin äänenkäyttöä (unohtaen muun esim. sanat) ja samalla mielikuvissani olen itse yhtä vahva äänenkäyttäjä omille tunteilleni. :puna:

Toisaalta taas Espanja tai vaikkapa Romania ovat niin tekemällä tehtyjä pakkopullia, ettei minun mielikuvitukseni pysty tällaista paatosta murtamaan.

Summarum, Conchitalle menestystä illan finaaliin… :hiips:

Vesna
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 493
Liittynyt: 15 Maalis 2011, 13:54

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Vesna »

^Hienoa, jos se parta on aito! Muistelen nähneeni Neuwirthistä siviilikuvia ilman partaa

Azerit blurrasivat Armenian esiintymisnumeron 2009, joten miksei tälläkin kertaa sattuisi vastaavaa. Tuollaisen ilmapiirin ympärillä on muutenkin vaikea käsittää, miten Conchita keräisi idästä riittävästi ääniä pisteitä varten.

Skise
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Touko 2012, 14:14

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Skise »

Kyllähän se useimmissa lähikuvissa näyttää olevan osittain aito, mutta vahvasti meikattu. Ihan ensimmäisissä (?) videoissa/kuvissa ties mistä telkkarin laulukilpailusta näyttäisi olleen ehkä pelkästään oma.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Mielenkiintoista, että Conchita löysi tiensä myös Venäjän iTunes-listalle, sijalle 63, mikä on korkeampi sijoitus kuin Itävallan naapurimaissa Sveitsissä 72, Saksassa 101 ja Italiassa 111. Onko iTunesin demografia Venäjällä rajautunut ja/tai pieni?

http://esctracker.com/
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

ta1ja kirjoitti: Nyt parta saattaa estää voiton.
Mikä estää ajamasta sitä? olis aika siisti liike finaaliin :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti:Nyt parta saattaa estää voiton.
Parrattomuus estäisi voiton varmasti. Itse asiassa en usko tämän voittoon parran kanssa tai ilman, ihan artistin sukupuolesta tai sukupuolen ilmaisusta riippumatta. Hyvä sijoitus kuitenkin tulee, ja ansaitusti.
Rise, angel, shine, love!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

mutta olisihan se "kaikkien mediatemppujen äiti" ajaa parta tässä vaiheessa :heh:

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 336
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Ennen semifinaalia ajattelin, että tämä on ihan hyvä biisi. Semifinaalissa vakuutuin tästä täysin. Kaikki sopi jotenkin yhteen ja lopputulos oli huikea. Tämä on myös ehdottomasti parempi kuin Ruotsin tylsä balladi.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Partatemppu? Parturi lavalle!
Tai no miksei sen voisi etukäteenkin ajaa, lauletaanhan laulussakin, että "et tunnistaisi minua nyt".
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jadine kirjoitti:Tämä on myös ehdottomasti parempi kuin Ruotsin tylsä balladi.
Joo, Sannan haluama numero 13 ei välttämättä olekaan niin hyvä, kun Itävallan vahvempi esitys on numerolla 11, eikä Kreikkakaan siinä välissä tunnelmia liiemmin latista.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En osaa olla niin humaltunut tästä piisistä kuin jotkut. Kyseessähän on aika halpa bond-tunnaripastissi. Dramaattinen alku on kopsattu suoraan Skyfallista ja muuten piisi tavoittelee From Russia with Loven tunnelmia. Mutta joo, parempi tää kuin että Ruotsi olisi taas voittanut (mitäs minä sanoin, että Ruotsi on korkealla tuloslistalla). Itävallan edellisestä voitosta onkin kulunut tovi...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Hyvä voittaja ja ihan musiikillisin ansioin. Kaipa tästä revitään vaikka minkälaisia juttuja, sellaisia, jotka horisevat, että taas euroviisuissa voitti joku hamesetä ja paskalla biisillä. Että viisut eivät ole musiikkikilpailu. Että ei kannata ottaa viisuja tosissaan. Että ei kannata katsoa koko kisaa.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4244
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Mä en kyllä nyt jaksa muuta kuin iloita, tää on aivan mahtavaa <3
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Perusviisu nousi lavaesityksen ja ylöspanon vuoksi korkeuksiin.
Love shine a light

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja toivo »

Consitan reaktiot, itkut ja käsi sydämellä ja "ou mai good" hokeminen meni kyllä ehkä välillä näyttelemisen puolelle pisteiden laskun aikana.

juuso
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 383
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 19:17

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja juuso »

ESC Addict 98 kirjoitti:Mä en kyllä nyt jaksa muuta kuin iloita, tää on aivan mahtavaa <3

:hali:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Eurovision.tv -sivustolla kalkatetaan sekavia ja täyshullua Wurstin voitosta.
Posted on 11/May 2014 at 19:18
azo0r

Sodom and Gomorrah.... Where are we going??? A trashy and awful drag queen is the EUROVISION SONG CONTEST winner. Maybe in the next year, a horse will win the EUROVISION SONG CONTEST. I wish that wholeheartedly.
http://www.eurovision.tv/page/news?id=a ... ng_contest

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5848
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Oon todella onnellinen Conchitan voitosta. Itse biisi ei muhun niin kauhean suurta vaikutusta tehnyt, vaikka komeaa kuultavaa onkin. Mutta silti suon juuri Conchitalle voiton täydestä sydämestäni. Hän on aivan valloittava persoona! :)
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Kylmät väreet tulivat ja menivät esityksen aikana. Myös kyyneleet olivat lähellä. Aivan loistava voittaja. <3

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Pakko sanoa että kyllä Conchita ja Itävalta voiton ansaitsivat. :kups: Conchitan upea ääni ja sympaattinen olemus, mahtipontinen ja koskettava esitys, upea kappale (vaikka monet onki kritisoineet), Itävallan pitkä kuiva kausi.... Siinä monia hyviä syitä miksi tässä on voittaja. Työkaveritkin puhu tänään töissä Conchitasta ja kaikki arveli että voitto tuli parran avulla. :heh: Anyways, onnea Itävallalle ja Conchitalle. :surrur:

Avatar
Marilyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 79
Liittynyt: 08 Heinä 2013, 20:37

Re: Itävalta 2014: Conchita Wurst – Rise like a phoenix

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Vaikka toivoinkin Ruotsin voittoa, niin ei mua ollenkaan haittaa Conchitan voitto. Ainakin Putinin viikonloppu meni pilalle! :tapu: Uskon että tuo parta varmasti oli syy osaan äänistä, mutta uskon silti että upea esitys ja kappale myös olivat syy voittoon. Biisi ei kuulu minun musamakuuni, mutta olen alkanut vähitellen tykkäämään siitä. Conchita vaikuttaa ainakin aivan ihanalta ihmiseltä ja ansaitsee voiton.
Je suis une poupée de cire
Une poupée de son
Mon cœur est gravé dans mes chansons
Poupée de cire, poupée de son

Lukittu