Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

40
15%
23
9%
33
13%
**
36
14%
*
132
50%

Ääniä yhteensä: 264

ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja » 29 Touko 2015, 21:55

Anssi Kelan versio Big Bangissä Aina mun pitäästä oli oikein nätti ja Kelageneraattorin parhaita :uujee:

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/big-bang ... een-uskoon
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa

Viesti Kirjoittaja kalonike » 30 Touko 2015, 02:10

^herkempää Aina mun pitäätä :)

Olavi Uusivirran Aina mun pitää -vedossa on yritystä

Biisi näköjään vain edelleen innoittaa ihmisiä…

Hitsariversio:

80's Italo Disco -versio:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1gy38IN ... e=youtu.be[/youtube]

...ukulele-versio:

...ja muita covereitahan on netti pullollaan.

atzhki
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja atzhki » 30 Touko 2015, 16:24

Tässä minun vihon viieinen kirjoitus PKN liittyen.

Helmikuu 2015 oli minulle kauhein suomen karsinta ikinä. Olin ihan paskana kun PKN voitti ja tiesin silloin jo että finaalipaikkaa ei tule ja viisumenestys jää myös huonoksi semifinaalissa. Päätettiin oman viisu matka porukan kanssa ottamatta yhtään suomen lippua mukaan kisoihin ja emme myöskään hurranneet biisillemme areenalla. Meidän mielestä biisi oli vaan niin riman alitus,P***a & melusaastetta korville että en voi tuollaiselle biisille hurrata millään tavalla.

Toivottavasti YLE & UMK tuotanto oppii nyt virheistään ja ensi vuonna UMK ssa on hyvää musiikkia. Tämän vuoden EDM pläjäykset oli myöskin todella huono laatuisia. Biisit tehty varmaan koti koneella jollain musiikin teko ohjelmalla ja laulajatkin oli jotain 16v ja eivät edet osanneet laulaa livenä oikein.

KIITOS KAIKILLE MIELENKIINTOISESTA VIISU VUODESTA 2015!!!

NEXT PLEASE!!!!
Viimeksi muokannut atzhki, 01 Kesä 2015, 00:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Edwina » 30 Touko 2015, 16:39

Mielipiteesi on rekisteröity. lol

kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä

Viesti Kirjoittaja kais(t)a » 30 Touko 2015, 17:31

Mielipiteet ovat aina sallittuja, mutta mitä jos käyttäjät suodattaisivat itse edes kirosanansa pois viesteistään, jotta Kuppilaa on kiva lukea kauden jälkeenkin? Kiitos /ve
- Sopiva ja epäsopiva kirjoittaminen: Kirjoita selvää ja siistiä yleiskieltä. Epäsiisti kirjoitus (ns. teinix!!!-kieli), saman tekstin jatkuva toistaminen (ns. floodaus) sekä pelkästään ISOILLA KIRJAIMILLA kirjoittaminen on kiellettyä. Käytä muotoiluja kuten alleviivausta, kursivointia tai lihavointia korostaaksesi haluamasi sanoja viestissäsi. Kiroilu on rumaa ja usein turhaa, joten vältä sitä kaikilla kielillä. Piste, tähti tai viiva kirosanassa ei tee siitä epäkirosanaa.
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/tekni ... c2015.html
Послушай - у сердца голос мой.

sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja sziget » 31 Touko 2015, 04:21

Kiitos PKN:lle. Historiaa tehtiin ja mielipiteitä jaettiin niin kuin punkin pitääkin. Yhtye hoiti tehtävänsä hyvin ja ansaitsi paluujuhlansa, vaikka arvioni biisistä on järkkymätön.
ta1ja kirjoitti:Se mitä olen itse tässä pohtinut on, että miksi tämä aiheutti niin voimakkaita antipatioita. Luulisin että aika monena vuonna Suomella ollut edustaja, jota moni ei ole voinut sietää.
Pohdittu on barrikadin tälläkin puolella. Vuonna 1992 ei ollut nettipalstoja eikä painavia haastajia yammailulle. Nykyään epäviisut, antiviisut, protestiviisut ym. ärsyttävät luonnostaan monia viisufaneja. Osa kääntyy vähitellen kannattajiksi, kun oma edustaja on esillä ja tulee tutuksi. Osa ei käänny. Netissä valonheittimet suunnataan aina vastapuolen vähiten järkeviin argumentteihin ja keskustelu kärjistyy.

PKN oli hyvä edustaja niille, jotka pitävät viisuja muoviroskana. Niin oli Lordikin, mutta samalla HRH oli niin täydellinen euroviisu, että se yhdisti viisuväen ja tavikset. Viisusta pitäminen riippuu aina myös siitä, miten se nähdään suhteessa toisiin viisuihin. Yksille Aina mun pitää oli raikas vaihtoehto sovinnaisuuden keskellä, toisille rasittava protestiviisu tai jopa politikointia. Tulkinta riippuu siitä, mitä kukin täällä odottaa kilpailulta ja mihin haluaisi sen kehittyvän.

Koen usein olevani oppositiossa jo viisukuplan sisällä. Nyt kirottiin balladien paljoutta, vaikka minusta se oli pelkkä oire. Balladit voivat olla hyviä tai latteita ja poppikset samoin. Ongelma on riskittömyys, jota nykyiset säännöt ja ruotsalaisten ylivalta vahvistavat. Kun lisäksi ulkoa tulee kommenttia, että kaikki viisut ovat roskaa ja tässä sille vaihtoehto, en yleensä riemastu. PKN tuntui antavan sopivan pohjan juuri näille puheille. Lordi ja PKN eivät itse halveksineet viisuja, siitä molemmille kunnia.

Puolalla oli oma näkemys Building bridges -teemasta. Miten Suomi reagoi? Ollaanko yhteisellä asialla, puhutaanko viisuja suuremmista arvoista? Eihän toki. Meille oli selvää, että PKN on musiikin riemuvoitto ja Puolan balladi unettavan tylsä. Tässä pelissä asetuin tietysti Puolan ja yleisemmin balladien puolelle. Monika Kuszyńska kilpaili pääsystä finaaliin, ei viisuvoitosta, ja onnistui. Punkbändille on komeampaa jäädä jumboksi kuin taistella finaalin jämäpisteistä, joten Suomikin onnistui tavallaan.
Creeperqueen kirjoitti:Täällä palstalla on ollut paljon PKN inhoa ilmassa, mutta muistakaamme myös ne kaikki muut omalaatuiset esiintyjät, jotka ovat kärsineet juryjen mielivaltaisista päätöksistä.
Muistetaan. Ei ole mukavaa, että raadit voivat pudottaa yleisön suosikkeja rajattomasti. Suomelle tämä oli pieni vahinko, mutta Italialta vietiin selvä voitto.
People, if you feel the love, raise your hands up in the air! (Liettua 2015)

capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja capsLOCK » 31 Touko 2015, 20:50

En muista onko tätä täällä vielä mainittu, mutta mielestäni Suomella olisi myös hyvät mahdollisuudet Barbara Dex-palkinnon voittoon! :joojoo:
Toisaalta pukeutuminen sopii kappaleen ja esitykseen tyyliin, mutta en tiedä kuinka paljon viisufanit sitä arvostavat.
Aina mun pitää käydä suihkussa

sommar14
Hörppijä
Hörppijä

Viesti Kirjoittaja sommar14 » 05 Kesä 2015, 10:13

Onneksi näin Kovasikajuttu-elokuvan vasta eilen enkä ennen euroviisuja, muuten PKN:n putoaminen finaalista olisi ollut minulle liian kova pala nieltäväksi... Elokuvan perusteella voin vain kuvitella, miten rankka paikka finaalista putoaminen on ollut bändille itselleen - herkkiä poikia ovat ja tunteet helposti pinnassa. Toivottavasti he ovat selvinneet pettymyksestä mahdollisimman hyvin kannustavien ihmisten tuella. :peukku: Innolla odottelen jatko-osaa Kovasikajutulle. Eikös sellainen ole jo tekeilläkin?

UFOPOLI
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI » 05 Kesä 2015, 11:20

capsLOCK kirjoitti:En muista onko tätä täällä vielä mainittu, mutta mielestäni Suomella olisi myös hyvät mahdollisuudet Barbara Dex-palkinnon voittoon! :joojoo:
Toisaalta pukeutuminen sopii kappaleen ja esitykseen tyyliin, mutta en tiedä kuinka paljon viisufanit sitä arvostavat.
Viisufanit ovat tunnetusti huumorintajuttomia, joten mahdollisuudet ovat olemassa. Tulihan Lordikin kakkoseksi tms.
Exploring new adventure
The thrill is in the denture

ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja ta1ja » 07 Kesä 2015, 15:10

capsLOCK kirjoitti:En muista onko tätä täällä vielä mainittu, mutta mielestäni Suomella olisi myös hyvät mahdollisuudet Barbara Dex-palkinnon voittoon! :joojoo:
^
:heh: Ei kai viisufanitkaan nyt sentään niin tyylitajuttomia ja makuvajeisia voi olla? - PKNhän oli ihan tyylinmukainen biisiinsä. Eikö DEXissä ole kyse mauttomuudesta/tyylitajuttomuudesta? Eikä PKN:llä ollut edes mitään Lordin splatter tyyppistä liioitteluilla ja muattomuuksilla pelaamista. Ei kai nyt kukaan kehitysvammaisuutta sellaiseksi lähde lukemaan ...
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Viesti Kirjoittaja Margot » 07 Kesä 2015, 16:46

Eikö Verkakin voittanut Barbara Dex Awardin? Osa porukasta ei selkeästi ymmärrä palkinnon ideaa ollenkaan.
What color is your life?

kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa

Viesti Kirjoittaja kalonike » 08 Kesä 2015, 00:48

Olihan intensiivinen ja tymäkkä keikka PKN:ltä lauantaina Circuksessa, jykevät soundit, vauhtia ja tosi pro meininki pojilla. En tiennytkään :puna: että Toni on niin tykki rumpali. Ja Kari oli Kari, lol hävytöntä asennetta, karismaa ja ihan parhaita punk-ääniä.

Antero
Vielä yhdet
Vielä yhdet

Viesti Kirjoittaja Antero » 08 Kesä 2015, 13:29

atzhki kirjoitti:Toivottavasti YLE & UMK tuotanto oppii nyt virheistään ja ensi vuonna UMK ssa on hyvää musiikkia. Tämän vuoden EDM pläjäykset oli myöskin todella huono laatuisia. Biisit tehty varmaan koti koneella jollain musiikin teko ohjelmalla ja laulajatkin oli jotain 16v ja eivät edet osanneet laulaa livenä oikein.
Ehkei nyt virheitä ole tapahtunut, mutta totta on, että olisi kiva, jos YLE:n UMK-vastaavat miettisivät kisaa musa ja laulutaito edellä. Ei pelkästään showmielessä, kuten taisi tuottaja talvella todeta kisaa synnytetyn. Hyviä biisejä ja hyviä laulajia voi olla myös hyvässä showssa. Miksi ihmeessä maan parhaat biisintekijät eivät lähtisi tekemään osaaville (uusillekin) kyvyille hyviä biisejä, joissa on kansainvälinen meininki? Hyvillä biiseillä ja osaavilla laulajilla saatetaan pärjätä hyvinkin.

kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä

Viesti Kirjoittaja kais(t)a » 08 Kesä 2015, 14:16

ta1ja kirjoitti: :heh: Ei kai viisufanitkaan nyt sentään niin tyylitajuttomia ja makuvajeisia voi olla?
Vain 125 viisufania yli neljästätuhannesta. :mrgreen: Sillä äänimäärällä irtosi "kisan" yhdeksäs sija.
Послушай - у сердца голос мой.

Samiasd
Press
Press
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samiasd » 27 Joulu 2015, 20:15

Veikkaan, että olen tästä sanonut jo kaiken sanottavani, mutta sanotaan nyt vielä jotain. Semifinaaliveto oli huonoin kuulemani veto heiltä, enkä varsinkaan sen jälkeen yllättynyt lainkaan siitä, että jatkopaikkaa ei tullut. Kuulin kyllä paljon naureskelua vielä myöhemmin siitä, kuinka iloinen olin kun viimeisestä kirjekuoresta paljastui Suomen sijaan Belgia.

Bändi itse aiheutti aika paljon huvittuneisuutta koko kahden viikon ajan ja sainpa toimia heidän tulkkinakin haastattelussa. :hihi: Kiitos että kävitte, mutta toivottavasti Suomikin keskittyy musiikkiin ensi vuonna mediahuomion sijaan.
In your voice I feel it coming back to me
Like a shadow whisper in the night
Like a monument to all the time we spent
A minor symphony

Viestiketju Lukittu