Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä
Lukittu

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Facebookissa on ryhmä "Pertti Kurikan Nimipäivät euroviisuihin edustamaan Suomea 2015!". Ryhmän osallistujamäärä näyttää kasvavan tuhansilla päivittäin.

Kuinkahan moni osallistujista on kuunnellut PKN:n vastaehdokkaat tai edes bändin omaa ehdokasbiisiä? :heh:

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja skidi »

Wadde kirjoitti:Facebookissa on ryhmä "Pertti Kurikan Nimipäivät euroviisuihin edustamaan Suomea 2015!". Ryhmän osallistujamäärä näyttää kasvavan tuhansilla päivittäin.

Kuinkahan moni osallistujista on kuunnellut PKN:n vastaehdokkaat tai edes bändin omaa ehdokasbiisiä? :heh:
Entäpä jos he tykkäävätkin ihan oikeasti :mitvit:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Toki varmasti moni tykkääkin ja mun mielestä on tosi jees, jos euroviisukarsinnat saavat näin ollen lisähuomiota. :joojoo: Kyllähän varmasti Lordiakin moni kannatti ennen kuin olivat edes biisiä kuulleet ja kuinkas siinä kävikään. Toisaalta myös huteja on tullut juuri silloin, kun kansa on äänestänyt jotain tunnettua henkilöä biisistä välittämättä (esim 2007).

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Wadde kirjoitti:Toki varmasti moni tykkääkin ja mun mielestä on tosi jees, jos euroviisukarsinnat saavat näin ollen lisähuomiota. :joojoo: Kyllähän varmasti Lordiakin moni kannatti ennen kuin olivat edes biisiä kuulleet ja kuinkas siinä kävikään. Toisaalta myös huteja on tullut juuri silloin, kun kansa on äänestänyt jotain tunnettua henkilöä biisistä välittämättä (esim 2007).
Miten niin 2007? :niinpa: MINÄ AINAKIN ÄÄNESTIN KOSKA PIDIN HANNAA JA BIISIÄÄN PARHAANA, so on sellaisena josta itse eniten pidin :ylppis: .

Onko liikaa vaadittu, että ne jotka eivät pidä jostain kappaleesta tai artistisesta kokonaisuudesta eivät aliarvioisi siitä pitäviä tai sitä kannattavia jatkuvasti ja rankasti. Tämän tai aiempien ehdokkaiden kohdalla? Ja hyväksyisivät myös sen, että eivät nämä yleisöäänestykset ole mikään tieteeelline koe, jossa mitataan biisn parhautta/sopivuutta euroviisuihin/objektiivisesti absoluuttista tykkäämisparemmuutta muihin biiseihin. Näin ei ole. Ihmiset tykkäävät mistä tykkäävät, yleisö on oikukas eläin ja se tekee kaikesta jännittävää ja mielenkiintoista, muttei myöskään tarkoita että yleisö olisi väärässä! :roll:

Väärin tykätty on ehkä naurettavin ja säälittävin yleisöön suunnattu väite aina.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

^En ole sanonut, että "väärin tykätty", mutta tulokset puhuvat puolestaan. Jos ei kotikisoissa onnistu menestymään tuon paremmin, niin biisi on ollut huono. Yleensähän kotikisoissa kappaleet saavat myös kohteliaisuuspisteitä.

PKN:n valinnan oikeus tai vääryys selviää vasta sitten, jos biisi voittaa UMK:n ja euroviisut on viisuiltu. :joojoo:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Wadde kirjoitti:^En ole sanonut, että "väärin tykätty", mutta tulokset puhuvat puolestaan. Jos ei kotikisoissa onnistu menestymään tuon paremmin, niin biisi on ollut huono. Yleensähän kotikisoissa kappaleet saavat myös kohteliaisuuspisteitä.

PKN:n valinnan oikeus tai vääryys selviää vasta sitten, jos biisi voittaa UMK:n ja euroviisut on viisuiltu. :joojoo:
Joo mutta jokainen on myös nero jälkeenpäin, jälkiviisaus, tuo paras viisaus. Ja varsinaisten euroviisujen äänestyksiin ja koko kisaan pätee myös sama mitä kirjoitin. Ne eivät ole mikään mikään tieteeellinen koe, jossa mitataan biisin parhautta/objektiivisesti absoluuttista tykkäämisparemmuutta muihin biiseihin.

Kotimainen valinta on aina oikea (silloin kun se tapahtuu yleisöäänin), sillä se on senhetkisen suomalaisen yleisön tahto.

- ellet sitten halua kuitenkin sanoa, että suomalainen yleisö tykkää väärin, jos biisi ei menesty eurooppalaisen yleisön edessä? Tai näin sanoitkin. Olen täysin eri mieltä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41815
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:PKN:n valinnan oikeus tai vääryys selviää vasta sitten, jos biisi voittaa UMK:n ja euroviisut on viisuiltu. :joojoo:
Meinaatko, että valinnan oikeuden ratkaisee viisumenestys? Olisin eri mieltä.

Itse kyllä toivoisin, että kaikki äänestäjän kuuntelisivat kaikki esitykset (joo, esitykset eikä vain kappaleet) ennakkoluulottomasti ja äänestäisivät parhaana pitämäänsä. Tällä tavoin valittua voittajaa sanoisin oikeaksi, miellytti se minua tai ei, tai menestyi viisuissa tai ei. Mutta eihän se äänestys tietenkään noin mene.
Kuinkahan moni osallistujista on kuunnellut PKN:n vastaehdokkaat tai edes bändin omaa ehdokasbiisiä?
Ei likikään kaikki, varmaan. Mutta tavallaan tämä on minusta epäolennainen argumentti tässä vaiheessa. Kukaan nimittäin ei vielä ole voinut kuunnella live-esityksiä, ja niidenhän tämä skaba pitäisi ratkaista.

Enemmän kuin PKN:n nimensä takia samaa mahdollista menestystä pelkään, että nyt joukko faneja ihastuu jonkin biisin studioversioon ja siksi äänestää sitä, vaikka live olisi kuinka kökkö. "Väärin äänestetty" se sekin minusta olisi.

(Karsinta 2007 oli muistaakseni aika heikkotasoinen, enkä tainnut löytää mitään äänestettävää. Hannan biisi ei minustakaan ollut kovin hyvä, mutta ei siellä parempiakaan ollut, ja Hanna sentään osasi esittää hyvin sen keskinkertaisen biisinsä, nostaa sitä. Sikäli tuossa tapauksessa artistin nimen perusteella äänestäminen ei johtanut katastrofiin, kun se nimi oli ansaittu laulutaidolla.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Noh, kyllä mun mielestä jokaisen valitun viisun minimivaatimus on nykypäivän systeemillä päästä semifinaalista läpi. Toki tästä voidaan tehdä sit poikkeuksia. Esimerkiksi Kuunkuiskaajat ei mun mielestä ollut floppi, koska siitä pidettiin kuitenkin yleisön keskuudessa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ tuota vaatimusta ja asennetta ylläpitämällä kisaan ei ikinä saada ns. suuria nimiä Suomesta mukaan. Euroviisugiljotiini on liian suuri riski.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

Wadde kirjoitti: Esimerkiksi Kuunkuiskaajat ei mun mielestä ollut floppi, koska siitä pidettiin kuitenkin yleisön keskuudessa.

Siis oikeasti??? Tykkäsikö joku Kuunkuiskaajista??? :kuolaus:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

tinov kirjoitti:
Wadde kirjoitti: Esimerkiksi Kuunkuiskaajat ei mun mielestä ollut floppi, koska siitä pidettiin kuitenkin yleisön keskuudessa.

Siis oikeasti??? Tykkäsikö joku Kuunkuiskaajista??? :kuolaus:
Se oli paras tarjolla olleista ehdokkaista. Näin ollen ajattelin silloin tykätä siitä..... :roll:
Olisivat ansainneet finaalipaikan, mutta sen kummempaa en olisi odottanutkaan menestyksen suhteen.
No nyt taisi mennä jo off topicin puolelle.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41815
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

tinov kirjoitti:Siis oikeasti??? Tykkäsikö joku Kuunkuiskaajista??? :kuolaus:
Pelkillä yleisöäänillä Kuunkuiskaajat olisi päässyt viisufinaaliin, mutta asiantuntijaraadit eivät päästäneet.

(Väärinkäsitysten välttämiseksi: :kuolaus: -hymiöllä tarkoitetaan täällä yleensä kuolaamista positiivisessä mielessä :joojoo:. Tietysti jokainen saa käyttää hymiöitä kuten haluaa.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^^ Kuunkuiskaajathan olisi siis pelkillä yleisöäänillä ollut seminfinaalinsa 5, muistaakseni.
(Ja minustakin se oli paras karsinnassa tarjolla olleista ehdokkaista.)
Rousku kirjoitti:Karsinta 2007 oli muistaakseni aika heikkotasoinen, enkä tainnut löytää mitään äänestettävää. Hannan biisi ei minustakaan ollut kovin hyvä, mutta ei siellä parempiakaan ollut
:shock:

Tuohan oli yksi kaikkien aikojen parhaista karsinnoista...
Jos tänä vuonna olisi mukana esim. jotain tällaista https://www.youtube.com/watch?v=q3m_mwRKmco, olisi se varmasti suuriempien suosikkien joukossa, muttei tuona vuonna päässyt edes kärkeen. Ja tämä https://www.youtube.com/watch?v=3_whVj41_Q8 tai tämä https://www.youtube.com/watch?v=SfllbFuQeVM olisi siitä kärjestä mielestäni ansainnut paikan Hannan kappaletta paremmin, vaikka myöhemmin opinkin jollain lailla pitämään siitä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30477
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Suomella on euroviisuista niin pahat traumat, että yleensä kansalliset kuriositeetit on jätetty varmuuden vuoksi kotiin ja valittu jotakin varmemmin eurokelpoista. Veikkaan historian toistavan itseään. Merkittävä osa PKN:n ennakkokannattajistakin syvällä sydämessään arvaa, ettei tulos euroviisuissa olisi kaksinen, ja jättää äänestämättä tai äänestää jotakuta muuta finaalissa säväyttänyttä.

Jos PKN kuitenkin voittaa, niin sittenpä voittaa. Kestän sen, että Suomella on joskus edustuskappale, josta en pidä. Euroviisuinstituutio kestää Suomessa floppituloksia; siitä on vuosikymmenten varrelta paljon näyttöä.

Eniten mahdollinen voitto huolestuttaa bändin itsensä kannalta, koska euroviisuhäviäjän leima voi olla pitkäkestoinen. Kuinka nopeasti takit kääntyvät, jos tulos Wienissä on semifinaalin jumbosija, neljä pistettä Virolta, kolme Albanialta ja yksi Islannilta, kiitos kun kävitte? Osataanko edustajan takana seisoa silloinkin, vai muuttuuko maailman kovin juttu kansallisen maineen häpäisijäksi kolmessa kuukaudessa? Onko PKN:llä kisassa mitään voitettavaa?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41815
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^Sinä tunnetusti tykkäät raskaammasta rockista, joten toki tuo oli sinulle mahtava karsinta. MInun korvissani Thunderstonella ei ollut biisiä, ja Lovex-tasoinen livelaulanta ei kelpaa (äitini kyllä äänesti). Ei Katrakaan kovin hyvin laulanut, ja kappa oli ehkä hieman kopio. Ei silti, kyllä yksi tällainen olisi tämänkin vuoden tarjontaan mahtunut. En usko, että olisi ollut suosikkeja kuitenkaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti:Tuohan oli yksi kaikkien aikojen parhaista karsinnoista...
Jos tänä vuonna olisi mukana esim. jotain tällaista https://www.youtube.com/watch?v=q3m_mwRKmco, olisi se varmasti suuriempien suosikkien joukossa, muttei tuona vuonna päässyt edes kärkeen. Ja tämä https://www.youtube.com/watch?v=3_whVj41_Q8 tai tämä https://www.youtube.com/watch?v=SfllbFuQeVM olisi siitä kärjestä mielestäni ansainnut paikan Hannan kappaletta paremmin, vaikka myöhemmin opinkin jollain lailla pitämään siitä.
No ei ollut minustakaan kovin ihmeelliset karsinnat. Koin Katran epäaitona ja live-esiintyminen ei vakuuttanut lainkaan. Myös biisi laahasi ja kokonaisuus lajille ihan epäominaisen ponneton. Paljon parempi ja todempi tämänvuotinen Blom biiseineen tässä teatraalisessa musikaalimaisessa lajissa. Lovex tuntui epäaidolta teinifabrikaatiolta tai poikabändiltä, eikä live-esiintyminen vakuuttanut yhtään. Thunderstone oli tietenkin hyvä myös mutta - ja niin - taisin laskelmoida vähän silloin, että Hannalla on paremmat mahdollisuudet viisuissa. Että on silleen sopivampi. Kannattikohan? Vai olisiko pitänyt äänestää eniten epäauroviisumaista ehdokasta. Varmaankin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

ta1ja kirjoitti: Väärin tykätty on ehkä naurettavin ja säälittävin yleisöön suunnattu väite aina.
Vääristä syistä tykätty sen sijaan on joskus osuva väite.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Rousku kirjoitti:^^Sinä tunnetusti tykkäät raskaammasta rockista, joten toki tuo oli sinulle mahtava karsinta. MInun korvissani Thunderstonella ei ollut biisiä, ja Lovex-tasoinen livelaulanta ei kelpaa (äitini kyllä äänesti). Ei Katrakaan kovin hyvin laulanut, ja kappa oli ehkä hieman kopio. Ei silti, kyllä yksi tällainen olisi tämänkin vuoden tarjontaan mahtunut. En usko, että olisi ollut suosikkeja kuitenkaan.
En tiennytkään että musiikkimakuni on täällä noin hyvin tiedossa, varsinkaan kun en ole täällä pariin vuoteen paljon pyörinyt ;) Tykkään kyllä siitä mutta paljon muustakin, varsinkin viisuyhteyksissä. Minusta nuo kaikki mainitsemani vain olivat kertakaikkiaan hyviä kappaleita, vaikka Lovexin finaaliesitys menikin vähän penkin alle, eikä kaikilla muillakaan täydellisesti. Mutta nyt näin monen vuden jälkeen kuultuna tuntuivat hyviltä kappaleilta vieläkin. Makujahan on monia, ja tokikaan ne eivät kaikkien mielestä ole yhtä hyviä kuin minusta, sehän on itsestäänselvä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Elmondo kirjoitti:
ta1ja kirjoitti: Väärin tykätty on ehkä naurettavin ja säälittävin yleisöön suunnattu väite aina.
Vääristä syistä tykätty sen sijaan on joskus osuva väite.
Miten niin - ts. selventäisitkö vähän? Mitä ovat sellaiset väärät syyt, joiden vuoksi ei saisi tykätä?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

ta1ja kirjoitti: Miten niin - ts. selventäisitkö vähän? Mitä ovat sellaiset väärät syyt, joiden vuoksi ei saisi tykätä?
Esim. ulkomusiikilliset syyt musiikkikilpailussa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Elmondo kirjoitti:
ta1ja kirjoitti: Esim. ulkomusiikilliset syyt musiikkikilpailussa.
Siis olen sitä mieltä, että pitää mennä musiikki edellä, mutta populaarimusiikkiin toisaalta olennaisesti kuuluu, että pelkkä musiikki ei puhtaana musiikkina, siis paperilla esiintyvänä sävellyksenä ja sanoituksena, puhu, vaan kyse on kokonaisuudesta, jossa esimerkiksi tulkinna syvyys ja vakuutavuus on olennainen osa, ohi sen biisin paperilla näkyvän nerokkuudenkin, riippuen kokonaisuudesta. Suuri osa populaarimusiikista on musiikin, sävellyksen näkökulmasta varsin simppeliä, esimerkiksi nyt vaikka Bob Dylanin tuotanto. Dylanin hienous on perustuu esittämiensä ajatusten kauneuteen ja sanoituksiin, sekä niiden tulkintoihin, enemmän kuin biisin sävellykslliseen nerokkuteen.

Niin että jos esimerkiksi artistin artistiuteen liittyvät ominaisuudet tuovat biisiin rujouden kautta omintakeista syvyyttä onko kyse vääristä syistä tykkäämisestä?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Elmondo kirjoitti:
ta1ja kirjoitti: Miten niin - ts. selventäisitkö vähän? Mitä ovat sellaiset väärät syyt, joiden vuoksi ei saisi tykätä?
Esim. ulkomusiikilliset syyt musiikkikilpailussa.
Mikäli ulkomusikaalisista syistä ei saisi pitää jostain kappaleesta/esityksestä, niin miksi ulkomusikaalisista syistä kappaletta saisi inhota ja moittia?

Niin ja vielä se, että ei Euroviisuissa koskaan (ei semifinaalin tai finaalinkaan osalta) tulokset ole absoluuttisessa paremmuusjärjestyksessä. Ei voida sanoa, että jostain kappaleesta ei pidetty ollenkaan, mikäli se jää vaikka semifinaalin jumbosijalle tai toisiksi viimeisimmälle sijalle. Toki menestys on tuolloin ollut heikkoa sinä vuonna, mutta on siitä varmasti kuitenkin pidetty. Toinen esimerkki on se, että ei todellakaan automaattisesti tarkoita, että laulu olisi huono, mikäli se jää finaalin viiden huonoimman joukkoon.
Paremman maailman puolesta.

Sirpa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 18
Liittynyt: 21 Tammi 2015, 15:01

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Yhtyettä vastaan ei ole yhtikäs yhtään mitään. Itse olen vammaistyöhön erikoistunut hoitaja.
Nostankin hattua PKN:lle osallistumisesta, rohkeudesta ja mediassa toimimisista. Hienoa, hyvin vetävät.

Mutta... Kun nyt on kyseessä laulukilpailu (joskus ollut sävellyskilpailu) niin voiko joku käsi sydämellä sanoa että kappale on hyvä?
Jos kuuntelee kappaleen ilman kuvaa ja ajattelematta ketkä soittavat niin onko biisi hyvä? Onko voittajamateriaalia?

Jos vastaus on muuta kun ei suurella osalla kansaa niin ehkäpä tämä sitten lähtee edustamaan Suomea.
Jokaisella on omat musiikkimieltymyksensä, ja kuten joku aiemmin kirjoitti jos tässä tulisi se WAU! efekti niin mikäjottei, mutta kun ei.

Jos tämä valitaan ja sattuisi voittamaan niin lupaan syödä hattuni.

Ja rakkaat kuppilatoverit älkää verratko näitä kahta, ero on kuin yöllä ja päivällä <3

https://www.youtube.com/watch?v=SaolVEJEjV4

https://www.youtube.com/watch?v=zEiM6l5meQI

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41815
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Missä on musiikin ja ulkomusiikin raja?

Kyllä minusta viisuissa myös esityksen visuaalinen puoli on osa kokonaisuutta, televisioidusta kilpailusta kun on kysymys. Eli sikäli "kuunnelkaa katsomatta" ei toimi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8080
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pläh, mieluummin tämä kuin satiinisirkus. Molemmat ovat kahden tähden piisejä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

hra47 kirjoitti:mieluummin tämä kuin satiinisirkus.
Niinpä, mielestäni parempi edustaja Suomelle olisi Pertti Kurikan Nimipäivät kuin Satin Circus.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Nähtävästi olisi pitänyt määritellä tarkemmin tuo termi ulkomusiikillinen. Välillä sitä lankeaa siihen harhaan, että kyllä muut ymmärtävät, mutta harvemminhan he tosiaan ajatuksiani onnistuvat lukemaan.

Musiikillisiin seikkoihin lasken mm. seuraavat: biisi, laulu, soitto, esitys, ulkoasu ja esillepano esityksessä jne.
Ulkomusiikillisia taas: Se ajaa Opelia, hän osaa puhua urdua, hän edustaa tahoa, jota haluan tukea jne.

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Wadde kirjoitti:Facebookissa on ryhmä "Pertti Kurikan Nimipäivät euroviisuihin edustamaan Suomea 2015!". Ryhmän osallistujamäärä näyttää kasvavan tuhansilla päivittäin.
Plääh, huomasin juuri, että pari facebook-kaveriani on "osallistumassa" tuohon tapahtumaan. :synkka:
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

En jaksa uskoa tämän UMK-voittoon, koska luulen, että ihmisillä on paljon matalampi kynnys klikata somessa tykkäysnappulaa kuin oikeasti seurata UMK-karsintoja ja kaivaa kännykkä esiin lähetelläkseen maksullisia äänestystekstareita. PKN:n taustajoukot vain ovat äänekkäitä ja bändi on tämänvuotisista UMK-kisaajista entuudestaan tunnetuin, joten siitä on helpointa kirjoittaa ja puhua mediassa. Tämä luo vaikutelman, että tätä bändiä kannattaa viisuehdokkaaksi suurempi joukko ihmisiä kuin mitä todellisuudessa. Väitän, että harha selittää myös sen, miksi PKN on vedonlyöntitilaston kärjessä. Odotellaan rauhassa siihen asti, että varsinaiset live-lähetykset alkavat.

(Jos käy niin, että olenkin väärässä ja PKN valitaan edustajaksi ylivoimaisella äänivyöryllä, kaikkea tässä sanomaani saa käyttää minua vastaan :heh: )
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4897
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Musta tuntuu, että tän porukan suosio on vaan suuri kupla, tuskin pääsevät edes finaaliin asti.

Lukittu