Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä
Lukittu

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16189
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Rokkikukko kirjoitti:Lordi joutu tekemään lyhyemmän version esityksestään, kun Hard Rock Hallelujah on alunperin 4 minuuttia ja 7 sekunttia.
Lyhentäminen on jokavuotinen ilmiö (varsinkin Albaniassa), mutta pidennys on varsin harvinainen operaatio. :joojoo:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30492
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Pete kirjoitti:Pidentämisen virallista syytä ei kai koskaan kerrottu, miksi varmaan huhut lähtivät liikkeelle. :mitvit: Ainoa syy, mikä itselleni tulee mieleen, voisi olla kenties pyrotekniikkaan tai logistiikkaan liittyvä.
Minusta loogisin syy on, että Espanjan TV tai esittäjä/lauluntekijät totesivat järkevämmäksi käyttää sallitut kolme minuuttia kokonaan.

Lähetysaika on rajallinen resurssi, ja järjestävän tahon tehtävää ainakin teoriassa pelkästään helpottaa se, jos jokin maa vapaaehtoisesti käyttää sitä vähemmän. Vapautunut aika voidaan käyttää johonkin muuhun tai saadaan pelivaraa kämmien varalta. Vaatimus, että täydet kolme minuuttia on käytettävä, tuntuu absurdilta.

En ymmärrä pyrotekniikkaspekulaatiotakaan. Jos jonkin maan viisu on minuutin muita lyhempi, pyrot ovat yleisön lähellä minuutin vähemmän. Vai tarkoitatko, että alimittaisen viisun aikana ei ehdi asentaa seuraavan viisun pyroja? Voiko niitä yleensäkään asentaa esityksen aikana? Ja nyt kun tuottajat määräävät järjestyksen, seuraavaksi voi laittaa esityksen, jossa ei tarvita pyroja.

Ainoa puolittainen logistinen syy voisi olla, että alimittainen semifinaaliviisu sotkee läpi mennessään finaalilähetyksen minuuttiaikataulun. Tämäkin kuulostaa typerältä selitykseltä, koska finaalilähetykset tuppaavat ylittämään aikataulunsa; säästetty minuutti olisi eduksi. Eikä selitä Espanjaa, joka oli (ja on) suora finalistimaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33143
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Pete »

Timoteus kirjoitti:Minusta loogisin syy on, että Espanjan TV tai esittäjä/lauluntekijät totesivat järkevämmäksi käyttää sallitut kolme minuuttia kokonaan.
Joo, lienee näin. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Samiasd kirjoitti:
Viisufani kirjoitti:Kappale on mielestäni keskiverto, ja silläkin kyllä voi päästä edustajaksi, mikäli äänestäjät pitävät ehdokkaasta tarpeeksi paljon. Ja ainakin Aina mun pitää -laulu on kohtuullisella tavalla kantaaottavempi kuin yksikään toinen UMK-kappale tänä vuonna.
En sano, etteikö keskiverroista kappaleista voitaisi pitää, mutta onko kappale loppujen lopuksi "keskiverto", jos sille löytyy tarpeeksi äänestäjiä äänestämään se voittoon?
Tarkoitin, että kappale on minun mielestäni keskiverto. On eri asia, minkä verran äänestävä yleisö pitää Pertti Kurikan Nimipäivien Aina mun pitää -biisistä. Mikäli äänestävä yleisö pitää biisistä tarpeeksi paljon, niin se voittaisi UMK:n. Tuolloin voittaisi nimenomaan keskivertobiisi.

Ja jos Opera Skaala voittaisi, olisi tuolloin UMK:n voittanut biisi silloin mielestäni huono. Se on joidenkin mielestä huono laulu, mutta kuitenkin olisi saanut tarpeeksi kannatusta voittaakseen.

Keskiverto oli toisin sanoen vain minun ilmaisuni Aina mun pitää -biisistä.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

http://www.iltasanomat.fi/musiikki/art- ... 63526.html

Kiva haastattelu iltasanomaissa, hyvä asenne bändillä :peukku:
Sami Helle kertoo, että bändin kilpailuun osallistuminen on kirvoittanut internetissä myös negatiivista palautetta.

– Mutta olen päättänyt, etten anna sen tulla iholle. Niiden mielipide on niiden mielipide, Helle sanoo.
Etenkin arkipäivässään kohtaavat paljon nurjamielisyyttä. Ei ole todellakaan ainoa tarina tuo, jossa esimerkiksi muut työntekijät ovat halunneet hyvin työpaikassaan pärjänneen kehitysvammaisen pois, vain koska se kehitysvammaisuus tuntuu "vastenmieliseltä".

Sami Helle:
Sen jälkeen olin Kehitysvammaliitossa duunissa neljä vuotta. 2002–2003 opiskelin lastentarhan avustajaksi. Mulle annettiin työtä, mutta sitten se lässähti, koska jotkut sanoivat, etteivät he ole töissä, jos sinne tulee kehitysvammainen.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

hra47 kirjoitti:
Happy kirjoitti:Euroviisut on viimeaikoina ollut sellaista friikkisirkusta ja pelleilyä, että pitäisin Pertti Kurikan Nimipäivien finaalipaikkaa ihan selviönä,mikäli Umk-voiton tulee viemään :joojoo:
Olisiko PKN sitten Serduchkan (UKR 2007) vai Irlannin kalkkunan veroista pelleilyä ja friikkisirkusta, nähtäväksi jäisi, kumpainenkin lopputulos on mahdollinen...
Pertti Kurikan Nimipäivät -bändin jäsenet sentään edustaisivat omana itsenänsä, eivät olisi niinkään "alter egoja", kuten hra47:n mainitsemat kaksi jälimmäistä. Toisin sanoen täysin eri asia.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Leyla
Maistelija
Maistelija
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Tammi 2015, 14:36
Paikkakunta: Salo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Leyla »

tyypit on symppiksiä, mutta toivottavasti Suomi ei valitse tätä säälipisteiden toivossa. Mutta viisujen ulkopuolella loistojuttu :tapu:
Dance is my life - dance to live- live to dance

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

hra47 kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti:Se on AINA ollut ensi sijassa tv-ohjelma
Mutta kyllä sen sydämenä on aina ollut musiikki. Ilman sitä ei olisi koko ohjelmaa. Jos on menty liian kauaksi tästä sydämestä (esim. Irlannin kalkkuna), kehnosti on käynyt.
Tosi offtopic, mutta mun mielestä kalkkuna oli ihana ja viisuissa pitää olla sopivissa määrin mys ulkomusiikillista hassutusta :ihana:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Leyla kirjoitti:tyypit on symppiksiä, mutta toivottavasti Suomi ei valitse tätä säälipisteiden toivossa. Mutta viisujen ulkopuolella loistojuttu :tapu:
Eli kivoja tyyppejä mutta ei minun takapihallani :heh: - ymmärrän edelleen että tämä ehdokas ei ole kaikkien juttu eikä kaikkia tosiaankaan nappaa, mutta mistä tämä voimakas toivomus että ei kisoihin? - En minäkään tykkää moenstakaan ehdokkaasta, mutta miksi toivoisin että ei valita? Miksi oman kannattamisen lisäksi pitää näin voimakkaasti vastustaa? - ja tämä kysymys siis yleinen, ei erityisesti nimimerkki Leylalle kohdennettu.

Jatkaisin lisäksi vielä tästä biisi edellä-asiasta ja siitä, että PKN:n äänestäminen on väärin, koska kukaan ei voi äänestää Aina mun pitää-biisiä biisin takia. Ovatko nimittäin intohimoiset dissaajat miettineet, että on paljon ihmisiä, joiden mielestä euroviisut noin ylipäänsä ovat täysin teennäisten biisien temmellyskenttä? Että biisejä ei tehdä ns. taiteelliisesti tosissaan, itsensä likoon laittaen, vaan laskelmoituina pastisseina, muovisiksi kisaroboteiksi turhuuden ja täydellisen merkitysettömyyden markkinoille (lukekaa vaikka allekirjoitukseni jossa Rumban päätoimittaja antaa "painavan" arvionsa :heh: )? Eikä PKN ole mikä tahansa protestikalkkuna tai älykkäiden ja lahjakkaiden musikanttien ylimielienen rimanalitus Leto Svetin tapaan, vaan sillä on merkitys, se tarjoaa merkityksiä sinne, mistä kaikki niitä eivät löydä? PKN:N Aina mun pitää on biisinä vilpittömien tekijöiden vilpitön biisi, joka ei ole mitään mitä se ei ole. Eivätkä nämä ihmiset näinde antieuroviisuisine mielipiteineen täysin väärässä ole. Ruotsalaisten viisutehtailu, itä-eurooppalaiset kähminnät, länsieurroopaplaisten protektionistiset sääntökikkailut, sekä etenkin se tosiasia, että valtaosa kisakappaleista on köyhän miehen eilisiä hittibiisejä, copypaste-kollaaseja jo aiemmin kuullusta? Mennäänkö niissä musiikki edellä?
Viimeksi muokannut ta1ja, 26 Tammi 2015, 10:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Leyla kirjoitti:tyypit on symppiksiä, mutta toivottavasti Suomi ei valitse tätä säälipisteiden toivossa.
Eivät nämä säälipisteitä saisi, turha toivoa. Sympatiapisteitä voisi tulla, kuten Venäjän mummoille tässä taannoin, mutta sääli ja sympatia ovat eri asioita.
hra47 kirjoitti:Mutta kyllä sen sydämenä on aina ollut musiikki. Ilman sitä ei olisi koko ohjelmaa. Jos on menty liian kauaksi tästä sydämestä (esim. Irlannin kalkkuna), kehnosti on käynyt.
Pidin kalkkunasta jonkin verran, siis ihan musiikillisesti :hiips: Sitä musiikkia vain ei osattu kuulla, kun oltiin niin loukkaantuneita. Samahan se on huumoribiisien ongelma muutenkin, kun on lättäisty leima "huumoria", niin sitten ei samaan pakettiin muka huumorin lisäksi enää voi mahtua musiikkia.
Rise, angel, shine, love!

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Lichi »

Tossa niille esimerkkiä, jotka väittävät, ettei hyvä musiikkikappale voi olla alle kaksiminuuttinen.



Mutta tässä ei kyse olekkaan siitä, vaan, että euroviisuformaattiin kappaleet tulee sovittaa kolmeminuuttisisksi. Varmaan vuosittain näitä levy-kappaleita saa sovittaa uusiksi, että osuu siihen kolmen minuutin muottiin. Niin tällekkin tulisi tehdä. Mitä lyhyempi esitys, sitä vähemmän se jää mieleen. Ja mikä on peruste, ettei juuri punkkia voi viisuihin lähettää? PKN:n kappale on ihan kiva ja ansaitsee finaalipaikan, mutta mukana on kyllä parempiakin, kuten vaikka Opera Skaala – Heart of light.

Tervasuo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 22:06

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Tervasuo »

ta1ja kirjoitti:Eli kivoja tyyppejä mutta ei minun takapihallani :heh: - ymmärrän edelleen että tämä ehdokas ei ole kaikkien juttu eikä kaikkia tosiaankaan nappaa, mutta mistä tämä voimakas toivomus että ei kisoihin?
Nappaa ja ei nappaa! Olin itse valmis lähettämään PKN:n ilman kappaleen kuuntelua suoraan viisuihin, mutta nyt en. Punkbiisinä ihan ok veto, eikä pituuskaan tai sen puute ole mitenkään tärkeä. Ainoa, joka omalla kohdallani tökkii on se, että jätkät tuntuvat soittavan eri biisiä. Tai samaa biisiä, mutta eri kohdista. Rumpali, kitaristi ja ilmeisesti basisti vetävät äänitteellä eri tahdissa, ja jos hommaa ei ole saatu levyllekään kasaan, miten se onnistuu lavalla. Nyt biisi ontuu rytmisesti koko ajan. Tarttis siis tehrä jotain...

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Tervasuo kirjoitti: Rumpali, kitaristi ja ilmeisesti basisti vetävät äänitteellä eri tahdissa, ja jos hommaa ei ole saatu levyllekään kasaan, miten se onnistuu lavalla. Nyt biisi ontuu rytmisesti koko ajan. Tarttis siis tehrä jotain...
Viisulavallahan ainoat varsinaiset paineet ovat solistilla, koska musiikki tulee nauhalta ja vain laulu livenä.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

ta1ja kirjoitti:
Leyla kirjoitti:tyypit on symppiksiä, mutta toivottavasti Suomi ei valitse tätä säälipisteiden toivossa. Mutta viisujen ulkopuolella loistojuttu :tapu:
Ovatko nimittäin intohimoiset dissaajat miettineet, että on paljon ihmisiä, joiden mielestä euroviisut noin ylipäänsä ovat täysin teennäisten biisien temmellyskenttä? Että biisejä ei tehdä ns. taiteelliisesti tosissaan, itsensä likoon laittaen, vaan laskelmoituina pastisseina, muovisiksi kisaroboteiksi turhuuden ja täydellisen merkitysettömyyden markkinoille (lukekaa vaikka allekirjoitukseni jossa Rumban päätoimittaja antaa "painavan" arvionsa :heh: )?
Toki, mutta missä sitten on se ilo mennä kuokkimaan toisten bileisiin, jossa ei kuitenkaan viihdy? Ei mulla ainakaan oo mitään himoa mennä trollaamaan sellaisten harrastajien pariin, joiden intohimoa johonkin asiaan en itse jaa?

Kyllähän tuo oikeasti sitten todistaa sitä, että viisut eivät jätä ketään kylmäksi, vaan tuntuu olevan vähän joka jampalla siitä oma mielipide. Liekö sitten kuitenkin viisutkin salainen intohimon kohde monelle dissaajalle, mutta ei kuitenkaan uskalleta julkisesti tulla ulos? :heh:
Hello Hi!

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

JuhaUK kirjoitti:Kyllähän tuo oikeasti sitten todistaa sitä, että viisut eivät jätä ketään kylmäksi, vaan tuntuu olevan vähän joka jampalla siitä oma mielipide. Liekö sitten kuitenkin viisutkin salainen intohimon kohde monelle dissaajalle, mutta ei kuitenkaan uskalleta julkisesti tulla ulos? :heh:
Viime vuonnahan viisufinaalia katsoi Suomessa arviolta 1,3 miljoonaa ihmistä, vaikka "ketään ei kiinnosta" ;)
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

JuhaUK kirjoitti:Toki, mutta missä sitten on se ilo mennä kuokkimaan toisten bileisiin, jossa ei kuitenkaan viihdy? Ei mulla ainakaan oo mitään himoa mennä trollaamaan sellaisten harrastajien pariin, joiden intohimoa johonkin asiaan en itse jaa?

Kyllähän tuo oikeasti sitten todistaa sitä, että viisut eivät jätä ketään kylmäksi, vaan tuntuu olevan vähän joka jampalla siitä oma mielipide. Liekö sitten kuitenkin viisutkin salainen intohimon kohde monelle dissaajalle, mutta ei kuitenkaan uskalleta julkisesti tulla ulos? :heh:
Niin, muistuttaisin, että euroviisuihin osallistuvat tahot ovat kansallisia yleisradioyhtiöitä, tai ainakin sen Euroopan yleisradiounionin jäseniä. Vaikka esimerkiksi Ruotsissa olisikin tahoja, jotka ovat omineet viisujen musiikillisen estetiikan itselleen, ja näitä ruotsalaisia viisuhumppaveikkoja fanittavat pärisyttävät samoja rumpuja, niin minusta se sellainen on mitä on: omimista. Eikö kyse ole yhteisestä eurooppalaisesta kilpailusta, jonka järjestävä taho on sellainen, että sen pitäisi edustaa yhtäläisesti kaikkia kuulijoita.

Että voisiko olla mahdollista, että esimerkiksi tässä PKN:n tapauksessa ei trollaamalla olla menossa "kuokkimaan" "toisten" bileisiin, vaan voivat olla esim. sitä mieltä, että kaikki kuuluvat joukkoon ja siksi mukana voisi olla myös sellaisia ehdokkaita ja musiikkia, jolla on itselle merkitystä? Ja että euroviisujen lähtökohtainen idea on suvaitsevaisuuden ja avarakatseisuuden, tunteen "me kaikki" lisääminen, eikä vain "minä vain" ja "vain minun" - ajattelun paaluttaminen?

Jos siis PKN:llä on jenginsä, joka iloitsee ja kannattaa ehdokastaan niin minkä ihmeen takia on himoa sekaantua siihen pyrkimällä estämään tämä kannattaminen ja siihen liittyvä kisailo? Eikö täällä ole muitakin ehdokkaita, ettei tarvitse ketään vastustaa, vaan voisi niitä joista tykkää kannattaa? Onko joka vuosi, kun jokin vähän pokkeava ehdokas on mukana, käytävä tämä sama keskustelu? Miksi joillekin ei riitä oma ehdokas ja osuus, vaan pitää omia koko kisa?

Ja varmennuksksi vielä: allekirjoitukseni on osoitus siitä, että myös sitä typerää ennakkoluuloisuutta löytyy. Mutta sitä tuntuu löytyvän puolin ja toisin. Minusta olisi tärkeä osata erotella trollaaminen ja erilaisuus toisistaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Tämä Wieniin ja aloittamaan ensimmäinen semi oikein rytinällä! :heh:
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mattan »

capsLOCK kirjoitti:Tämä Wieniin ja aloittamaan ensimmäinen semi oikein rytinällä! :heh:
Hehkutin jo Opera Skaalaa semin avaajana, mutta ei tämä todellakaan jäisi kakkoseksi. Herättäisi unisen yleisön. :uujee:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41946
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Nämä olisivat hyviä vaihtoehtoja, jos/kun erottuvaa biisiä pakko hakea ykkössemin alkupuoliskoon.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Olen miettinyt tässä mikä nuoruuden bändi eniten tulee mieleen näiden saundeista, ja päädyin tähän bändiin:



Mutta voi kun näissä alkuperäisissä oli sentään aina tosi tarttuvat kertsit! Ihan mielelläni laittaisin Kollaat viisuihin milloin vaan.
Hello Hi!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rosetta »

JuhaUK kirjoitti:Mutta voi kun näissä alkuperäisissä oli sentään aina tosi tarttuvat kertsit! Ihan mielelläni laittaisin Kollaat viisuihin milloin vaan.
:joojoo: Varsinkin sellainen ikiklassikko kuin Jäähyväiset aseille... Upea.

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Lichi »

Mitä muuten viisujen säännöt sanovat, onko sallittua esittää 2 kappaletta, jos aika sallii sen? Tämä kappalehan on niin lyhyt, että ehtisi esittää toisen samanlaisen perään.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Lichi kirjoitti:Mitä muuten viisujen säännöt sanovat, onko sallittua esittää 2 kappaletta, jos aika sallii sen? Tämä kappalehan on niin lyhyt, että ehtisi esittää toisen samanlaisen perään.
:rofl: Olisi kyllä varsin koomista. "Ja nyt Finland esittää toisen kappaleensa, joka on sama kuin ensimmäinen, tai ainakin melkein". :heh:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Edwina kirjoitti:
Lichi kirjoitti:Mitä muuten viisujen säännöt sanovat, onko sallittua esittää 2 kappaletta, jos aika sallii sen? Tämä kappalehan on niin lyhyt, että ehtisi esittää toisen samanlaisen perään.
:rofl: Olisi kyllä varsin koomista. "Ja nyt Finland esittää toisen kappaleensa, joka on sama kuin ensimmäinen, tai ainakin melkein". :heh:
Ai niin, noillahan on siina EP:llä tämäkin heti seuraavana, ja musta paljon parempikin kuin tää viisutyrkky!

http://open.spotify.com/track/3iDoi6IRG2wP9bjPeEdLVa

:tapu:
rosetta kirjoitti: :joojoo: Varsinkin sellainen ikiklassikko kuin Jäähyväiset aseille... Upea.
Olisi kyllä varmaan ollut alkuperäisten punkbändien eetoksesta aika kaukana osallistua johonkin niin kaupalliseen, kuin Euroviisut :eeek: :heh:
Hello Hi!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4900
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää oon alkanut jopa tykkäämään tästä. Johtuu varmaan tasapaksusta ja tylsähköstä umk tasosta. Tää on viimeiseltä sijalta noussut toiseksi suosikiksi Wieniin heti Opera Skaalan jälkeen. Kaikkein eniten tykkään jotenkin tän "epäeuroviisumaisuudesta". esim. Ruotsi ei ikinä lähettäis tälläistä viisuihin.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Stargazer kirjoitti:
Tervasuo kirjoitti: Rumpali, kitaristi ja ilmeisesti basisti vetävät äänitteellä eri tahdissa, ja jos hommaa ei ole saatu levyllekään kasaan, miten se onnistuu lavalla. Nyt biisi ontuu rytmisesti koko ajan. Tarttis siis tehrä jotain...
Viisulavallahan ainoat varsinaiset paineet ovat solistilla, koska musiikki tulee nauhalta ja vain laulu livenä.
Ei niitä paineita tosiaan ole, mutta kuuntelutajuiset tuomarit eivät voi antaa tälle biisille hyviä pisteitä juuri siksi, että jopa studioversio on yhtä sekasotkua ja huonoa soittamista.

Katselin eilen Kovasikajutun, siis dokumentin PKN:stä. Siinä katsellessa valaistuin, että joutaisi tämä viisuihin ehkäpä viidentenä vaihtoehtona. Olisi se sentään raikas henkäys sieltä muovien ja pahvien maisemasta, jos ei muuta.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

JuhaUK kirjoitti:
ta1ja kirjoitti:Ovatko nimittäin intohimoiset dissaajat miettineet, että on paljon ihmisiä, joiden mielestä euroviisut noin ylipäänsä ovat täysin teennäisten biisien temmellyskenttä? Että biisejä ei tehdä ns. taiteelliisesti tosissaan, itsensä likoon laittaen, vaan laskelmoituina pastisseina, muovisiksi kisaroboteiksi turhuuden ja täydellisen merkitysettömyyden markkinoille (lukekaa vaikka allekirjoitukseni jossa Rumban päätoimittaja antaa "painavan" arvionsa :heh: )?
Toki, mutta missä sitten on se ilo mennä kuokkimaan toisten bileisiin, jossa ei kuitenkaan viihdy? Ei mulla ainakaan oo mitään himoa mennä trollaamaan sellaisten harrastajien pariin, joiden intohimoa johonkin asiaan en itse jaa?

Kyllähän tuo oikeasti sitten todistaa sitä, että viisut eivät jätä ketään kylmäksi, vaan tuntuu olevan vähän joka jampalla siitä oma mielipide. Liekö sitten kuitenkin viisutkin salainen intohimon kohde monelle dissaajalle, mutta ei kuitenkaan uskalleta julkisesti tulla ulos? :heh:
Euroviisut saattavat olla monille salarakas.... :heh:

...................................
rosetta kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti: Mutta voi kun näissä alkuperäisissä oli sentään aina tosi tarttuvat kertsit! Ihan mielelläni laittaisin Kollaat viisuihin milloin vaan.
:joojoo: Varsinkin sellainen ikiklassikko kuin Jäähyväiset aseille... Upea.
Jep. Upea laulu.

Varsinkin sanoitus Jäähyväiset aseille-kappaleessa on upea.
Kuuluu sanoituksen osalta minusta suomalaisen laululyriikan huippuihin :peukku:

Kappaleen sanat ovat - valitettavasti - tälläkin hetkellä sangen ajankohtaiset, huomioon ottaen Ukrainan, Syyrian ynnä muut kriisit.

"Tänään jaksan nousta seisomaan
tänään jaksan itseäni katsoa
En tarvitse enää peilejä
en haarniskaa joko kulkua vaikeuttaa
Tänään aion lähteä maailmaan
tänään tietäni kulkemaan
Eivät riitä enää maalaukset
tahdon nähdä mitä on niiden takana

Jäähyväiset valheille joihin uskottiin
Jäähyväiset puheille joilla synnit sovitettiin
Jäähyväiset aseille joilla elämää suojellaan
Jäähyväiset aseille joilla elämä tuhotaan

Kuin lintu on luotu lentämään
on ihminen luotu onneen
Kun ei pelkää itseään
ei pelkää myöskään elää elämää
Maailma on salaisuuksia täynnä
joka hetkessä asuu ikuisuus
joka kadulla asuu ihminen
sisällään sanoja tuntemattomia

Jäähyväiset laeille joihin maailma kahlittiin
Jäähyväiset rajoille joita liikaa pystytettiin
Jäähyväiset aseille joilla elämää suojellaan
Jäähyväiset aseille joilla elämä tuhotaan."



sammyboy
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 22:16

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sammyboy »

Ja pienellä viilamisella saatiin Jäähyväiset Aseille vesitetty (n)Euroviisu sovitus

Nicole, anyone?
https://www.youtube.com/watch?v=93GDBdm-90I

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ :joojoo: - Ein Bischen vesitys :heh: - ilmiö on lisäksi myös sama, jolla Matti Johannes Koivu vesitti Irwinin tuotannon vääntämällä rautalangasta ja osoittelemalla tikulla että kyse on Syvällisistä Asioista. Ikäänkuin Irwinillä sekin puoli ei olisi ollut läsnä. Koti-isä Jani Pesosten lonkeroilla on syvät juuret.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Putinin uutistoimisto näköjään huomannut PKN:n

http://rt.com/news/228035-finnish-punk- ... -disabled/
Hello Hi!

Lukittu