Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

JuhaUK kirjoitti:Ai niin, kampanjoihan Kristakin viisuissa! Mutta tosiaan se kampanja-aspekti tuli mukaan vasta UMKin jälkeen, eli katsojat eivät tienneet äänestävänsä kampanjaakin samalla..
Juuri tuo minua otti suunnattomasti pannuun. Se ei ollut reilua äänestäjiä kohtaan. :eiei:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Sahara kirjoitti: Suomi ei tule voittamaan viisuja "hyvällä kappaleella", siis suomalaisten mielestä hyvällä. Meidän maku eroaa ehkä liikaa itä- ja etelä-Eurooppalaisesta, kuka tietää. Tarvitaan Lordin kaltainen erilainen esitys.
Tämä ei pidä paikkaansa. Kävin tuossa noin viime vuonna itäeurooppalaisessa kaupungissa, jonka suurimmassa levykaupassa oli ihmeellisen paljon suomalaisten bändien ja artistien musaa. Siis hämmästyttävän paljon.
Ja emmehän ole vielä kokeilleet jotakin Jenni Vartiaisen kaltaisia artisteja ja sitä musalajia jota hän edustaa. Tai Jannaa, Jannika B:tä ja näitä. YouTubessa tuntuvat monet ulkomaalaiset pitävän Jannikoista ja näistä.

Ihan tähän loppumainos: Siru viisuihin. Jos Satin ei kelpaa.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5967
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

PKN esitti äsken viisuehdokasbiisinsä Ajankohtaisen kakkosen uutisjutussa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6309
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja mariah »

iiiduli kirjoitti:PKN esitti äsken viisuehdokasbiisinsä Ajankohtaisen kakkosen uutisjutussa.
Joo huomasin saman..tää solistihan sano että vammasille enemmän rahaa kun tavallisille jos oikein kuulin. Ja keskisormi pystyssä biisin lopussa, parikin kertaa :mrgreen:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16987
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Happy »

mariah kirjoitti:
iiiduli kirjoitti:PKN esitti äsken viisuehdokasbiisinsä Ajankohtaisen kakkosen uutisjutussa.
Joo huomasin saman..tää solistihan sano että vammasille enemmän rahaa kun tavallisille jos oikein kuulin. Ja keskisormi pystyssä biisin lopussa, parikin kertaa :mrgreen:
Joo hyvin edustavat kehitysvammaisia :peukku: nooot
Tää yhtye ei osaa tuottaa musaa, laulaa tai edes käyttäytyä.. mut mikäs siinä.. sirkushuvia kansalle :joojoo:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Axell »

mariah kirjoitti:
iiiduli kirjoitti:PKN esitti äsken viisuehdokasbiisinsä Ajankohtaisen kakkosen uutisjutussa.
Joo huomasin saman..tää solistihan sano että vammasille enemmän rahaa kun tavallisille jos oikein kuulin. Ja keskisormi pystyssä biisin lopussa, parikin kertaa :mrgreen:
Joo tuon saman näin aivan sattumalta. Vai että enemmän rahaa vammaisille kuin tavallisille... :draamaa: Taitaa YLE oikein todenteolla haluta tämän viisuedustajaksi kun pitää ihan ajankohtaisohjelmissakin mainostaa. Ja vielä ensi tiistaina pitävät teema illan aiheella vammaiset. :roll:

Tuo keskisormen näyttäminen on mielestäni todela mautonta. Jos tämä voittaisi ja edustaisi suomea niin häpeäisin niin silmat päästäni, mikäli vastaava tapahtuisi lavalla. Ja olinko näkeväni siinä keskarin näytön yhteydessä myös kurkunleikkaus liikkeen? :shock: Ei vammaisuus mielestäni oikeuta tuollaiseen käytökseen. :eiei:

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6309
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja mariah »

No ainakin tosta solistista välittyy enemmän sellanen angstinen ja vähän vihanenkin tunne eikä esim. sellanen sympaattinen mitä monesti kehitysvammasista saa kuvan. Varmaan punkkiin kuuluu sitten tollanen tietty "agressiivisuus" en tiedä koska en punkista tykkää, esittää sitä kehitysvammaset tai tavalliset. Mut jos viisuihin asti pääsee ni varmaan kannattaa pitää ainaki keskisormi kurissa. :mrgreen:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8157
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eikö noi kansainväliset käsimerkit ole kielletty viisuissa...?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No nimeomaan punkiin kuuluu tuo keskisormi. Tai ainakin 70-luvulla kuului.

Olin muuten aika vihainen silloin, kun silloinen Maahanmuuttovirasto peruutti Sex Pistolsilta jo myönnetyn työluvan :heh: Eli nyt on sitten kai jo punk salonkikelpoista, silloin ei ollut. Ehkä ei kuitenkaan EBUlle mene läpi vieläkään keskisormi, tiedä häntä.

Tämä raportti löytyi, joka on aika lailla kuten sen muistan:
Sex Pistols 1978

Nuorison musiikkimuoti oli 1970-luvulla vahvasti brittiläistä ja sitä edusti myös
punk-yhtye Sex Pistols, jonka oli tarkoitus esiintyä Suomessa kesällä 1977 ja sen
peruunnuttua vuoden 1978 alussa. Siihen aikaan tarvitsivat esiintyvät ulkomaiset
taiteilijat työluvan. Sex Pistolsien hakemus oli ollut käsiteltävänä ja työlupa oli
myönnetty. Sex Pistols ei ollut kuitenkaan ehtinyt saapua Suomeen, kun yllättäen
Helsingin Sanomissa ilmestyi yhtyeen mainetta kyseenalaistava artikkeli.
Lehtijutussa kerrottiin, että Suomeen on saapumassa yhtye, jonka julkiseen
kuvaan on muualla maailmassa liitetty epäilyttäviä piirteitä. Lehtijuttu antoi,
kuten myöhemmin huomattiin, monelle lukijalle mielikuvan nuorison moraalia
turmelevasta yhtyeestä.

Musiikkialan ammattiyhdistysten federaatio, Lastensuojelun keskusliitto,
Raittiuskasvatusliitto, Suomen Partiolaiset ja poliittiset nuoriso- sekä varhaisnuorisojärjestöt
laidasta laitaan ilmoittivat vastustavansa yhtyeen päästämistä
Suomeen turmelemaan nuorisoa. SAK ilmoitti samoin 12.1.1978: ”Yhtyeen
edustama väkivaltakulttuuri on voimakkaasti ristiriidassa SAK:n edustamien
kasvatuksellisten tavoitteiden kanssa...” Sosiaalihallituskin yhtyi järjestöjen kielteiseen
kantaan.181
Yhteisen asian puolesta kampanjoivat järjestöt saapuivat kaikki Ulkomaalaistoimistoon,
joka ei tässä vaiheessa prosessia osallistunut asian harkintapuoleen
lainkaan. Työministeriössä sen sijaan asiaa käsiteltiin uudestaan useaan otteeseen.
Työministeriöstä ilmoitettiin lopulta, ettei heillä viran puolesta ole syytä muuttaa
myönteistä lausuntoa, jolloin vastuu lankesi sisäministeriön harteille. Siljamäki
selitti monisanaisesti sisäministeri Eino Uusitalolle, että jo kertaalleen myönnetty
Sex Pistolsin työlupa evätään.

Kännö ei halunnut kommentoida tapausta julkisuuteen ja laittoi Koivunevan
vastaamaan toimittajien kysymyksiin. Ulkomaalaistoimistoon otettiin yhteyttä
muun muassa Suosikki-lehdestä, jonka kerrottiin nimenneen Koivunevan ”nuorison
viholliseksi numero yksi”. Koivuneva sai ansiottomasta arvonnousustaan
tiedon lehtialalla työskentelevältä serkultaan, joka oli tiedustellut Koivunevan
tunnelmia tuoreen arvonimen johdosta.

Tapauksesta tehtiin juttu ainakin Seura-lehteen. Seura-lehden toimittaja oli
saanut yhteydenoton alkuperäisen artikkelin kirjoittaneelta toimittajalta, joka oli
valaissut kohujuttunsa taustaa. Huomiota artikkelillaan herättäneen toimittajan
tytär oli ollut menossa kuulemaan Sex Pistolsia ja toimittaja oli kiinnittänyt
huomiota yhtyeen erikoiseen nimeen. Toimittaja oli uteliaisuudesta kaivellut
tietoa bändin uutisoinnista ulkomailla ja löytänyt uutisen, jonka mukaan yhtye
oli villinnyt nuoria tyttöjä. Toimituksessa oli silloin verraten hiljaista ja pulaa
uutisista, joten toimittaja oli päättänyt uutisoida yhtyeestä saadakseen lisää palstatilaa.
Uutinen aiheutti ketjureaktion johtaen yhtyeen esiintymisen kieltämiseen.
Omien sanojensa mukaan toimittajalla ei ollut pienintäkään tarkoitusta estää Sex
Pistolsin saapumista Suomeen, eikä yhtye ollut vaivannut hänen henkilökohtaisia
moraalikäsityksiään millään tavalla.182

Tällainen holhoushenki tuntuu kaukaiselta 2000-luvulla, mutta sitä pidettiin
itsestään selvänä 1970-luvulla, jolloin niinkin pehmeä asia kuin naispuolisen neuvostodiplomaatin
silkkisukilla vokottelusta kertovan amerikkalaiskomedian esittäminen
TV:ssä sai tolaltaan ulkopoliittisesta oikeaoppisuudesta ja kaupallisesta
viihteestä huolestuneet piirit korkeita poliittisia vaikuttajia myöten.183 Tutummalta
kuulostaa, että pettyneiden ihailijoiden arvosteluryöppy purkautui sinänsä viattomiin
ulkomaalaishallinnon virkamiehiin. Arkistoidut kirjeet jakautuvat hyvin
tasaisesti esiintymiskieltoa kiittelevien ja arvostelevien kesken. Jälkimmäisten
tunteita edusti riihimäkeläinen nuori: ”Varmasti päätöksenne tuottaa enemmän
anarkiaa ja aggressioita kuin yhtyeen konsertoiminen Suomessa. Me olimme
sentään halunneet kerrankin rokata kunnolla!”184
http://www.migri.fi/download/16289_mans ... 1b9ab4d088
Hello Hi!

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Kappale sai wiwibloggsilta sivun historian huonoimman keskiarvon ikinä.

http://wiwibloggs.com/2015/02/03/umk-wi ... taa/73032/
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Axell »

^Olisivatpa suomalaiset samaa mieltä. :pliis:

Mielestäni kaikkea ei ole kuitenkaan vielä menetetty, sillä suuri osa ei ole edes mahdollisesti kuullut tätä tai saatikka nähnyt live esitystä ja kaikkea sitä kiroilua, keskisormien näyttelyä ja kurkunleikkaamiselkeitä. Ehkäpä oikeus tapahtuu ja meillä on mahdollisuus välttää semin jumbosija. :joojoo:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

mariah kirjoitti: eikä esim. sellanen sympaattinen mitä monesti kehitysvammasista saa kuvan
Kehitysvammaiset, nuo normaali-ihmisten jaloissa kehräävät pikku symppikset. Eiköhän kyse ole PKN:ssä juuri siitä, että kehitysvammaiset ovat kokonaisvalataisia ihmisiä, kaikkine puolineen ja olisi kiva jos tulisivat hyväksytyiksi mukaan omine itseineen, omine rajoitteineen ja voimineen. Koska niitäkin on, jos viitisii ottaa vastaan.

Tästä sanoman julistamisesta vielä: verrattuna Kristan lesbopusuun ja kaikkeen muuhun sanomien julistamiseen, kuten nyt vaikka Paradise Oskarin ja Ukrainan Aljoshan pelastakaa maapallo touhuihin, viime vuoden Unkarin perheväkivalta-teksteihin jne jne kaikkiin rauhan aatteen jakajiin, paljonhan tätä viisuissa on, puhumattakaan kansallisuusaatteen julistamisesta, niin PKN ei saarnaa biisillään minkään eritysiaatteen asiaa, koko "julistavuus" on siinä, että edistävät kehitysvamamisten asiaa osallistumalla täällä Suomessa kisaan joka on tarkoitettu kaikille jotka haluavat osallistua ja ja itse viisut niille, jotka maa päättää lähettää. Että pelkkä tämä osallistuminen riittää "julistamiseksi", "oman asian ajamiseksi", ehkä jopa jonkin sortin "mielenilmaisuksi", siis pelkkä osallistuminen ja kipuaminen sinne lavalle sellaisena kuin on, ja sen totetaminen itse, että osallistuminen edistää vamamisten asiaa.

Tämän ennenkuulumattoman julkean aktin aiheuttamat reaktiot laittavat kyllä syvästi miettimään kuinka humaani on tämä meidän normaali-ihmisten yhteisömme.

Ps. Arvostukseni Wiwibloggsia kohtaan nousi juuri taiv ... kuolonkorinoihin :hihi:
Sopon: There’s all kinds of rock that Finland can send. Chick rock (like Hanna), heavy metal (Lordi), death metal (that band from ’08), alternative rock (Softengine), and… this.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Axell »

^Naurahdin kyllä tuolle Wiwiblogsin kommentille :hihi: Että bändi vuodelta 2008 ja että Lordi hevimetallia :rofl: Ja milläs tavoin tämä kappale liittyikään noihin mainittuihin kappaleisiin? :mitvit: :rofl: Ei tämä nyt ole lähelläkään mitään noista.

Tässä nitoutuukin aika hyvin ajatukseni tästä. :joojoo:
William: However, UMK is a song contest and we have to evaluate the song. In their number screams replace any sort of chorus, and shrieks fill the gaps in between. This is not music. It’s noise with a good backstory.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

-Axel- kirjoitti:^Naurahdin kyllä tuolle Wiwiblogsin kommentille :hihi: Että bändi vuodelta 2008 ja että Lordi hevimetallia :rofl: Ja milläs tavoin tämä kappale liittyikään noihin mainittuihin kappaleisiin? :mitvit: :rofl: Ei tämä nyt ole lähelläkään mitään noista.
Tämähän nyt on vain yhden henkilön mielipide. Kyllähän Lordilla on kappalekin, jonka nimi on "This Is Heavy Metal". Ja niin, onhan punk luokiteltavissa samaan luokkaan rock-musiikin kanssa.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^joo mutta TB death metallia on kyllä ihan ulkoavaruudesta. Toki ymmärrettävää kun ei metallia kuuntele, mutta kantsisi sitten olla tajoitlematta noita alagenrejä kokonaan. Punk on rokkia, joo, mutta niputtaminen metallin kanssa yhteen, kysy jostain PiFfiltä mitä mieltä ovat sellaisesta :hihi: . Ruotsikin lähettää Eric Saaden, folkpopartistin, Carola Häggqvistin, elektrodiivan ja Loreenin, dansebandkuningattaren kisoihin, pelkkää poppia kaikki.
Viimeksi muokannut ta1ja, 03 Helmi 2015, 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6309
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja mariah »

ta1ja kirjoitti:
tinov kirjoitti:Ei edelleenkään tarvitse pitää, mutta fanaattinen vastustaminen on outoa ja herättää suuria epäilyksiä motiiveista.
Ei tarvi. Sun motiiveista en tiedä mutta kyllä sun fanaattinen puolustautuminen herättää samanmoisia tuntemuksia. Ja kyllä tietysti kehitysvammasissa on erilaisia persoonia ihan samanlailla kun muissakin, ei siitä tarvi noin erikseen huomauttaa. Hyvin sä kyllä osaat lainata viestejä aina omaan makuun sopivaksi että varmasti pääsee pätemään ja jos ei sitten jotain ole omaan makuun niin voi ohittaa, jännittävää umk-kautta :peukku:
Viimeksi muokannut mariah, 04 Helmi 2015, 00:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

mariah kirjoitti:No ainakin tosta solistista välittyy enemmän sellanen angstinen ja vähän vihanenkin tunne eikä esim. sellanen sympaattinen mitä monesti kehitysvammasista saa kuvan.
Tästähän on jo sanottu täällä, siis siitä että kehitysvammaisilla on samoja tunteita kuin muillakin. Kovasikajuttu-dokumentissa Pertti Kurikka kertoo hetkestä Helsingin metroasemalla, kun oli hyppäämässä metron alle, siis tekemässä itsemurhaa, joku paikalla oleva ihminen oli sanonut hänelle, että älä tee sitä, ja Pertti ei tehnyt ja muistaa tuon hetken ehkäpä vainoavana päässään. Bändin sisällä taas on voimakkaita kinoja ja erimielisyyksiä, jotka saavat jätkät kuvittelemaan toistensa hakkaamista. Kovasikajutussa muistaakseni Pertti Kurikka rauhoittelee itseään höpisemällä, että tahtoo hakkaavansa Samin, basistin siis, ja Kari Aalto, laulaja myöskin on aivan täynnä Samia, raivopäisenä huutaa ja riehuu kun Sami niin ärsyttää.
Löysin Kovasikajutun YouTubesta, espanjalaisin tekstein. Ei vaan taitaa ollakin portugaliksi tekstitys.
Katsokaa:

Viimeksi muokannut kuu-kuu, 07 Helmi 2015, 00:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Aliced
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aliced »

PKN Euroviisuihin -ryhmällä on Facebookissa jotain 16 000 osallistujaa. Voin kertoa, että kavereistani, jotka tuohon ryhmään kuuluvat, ei kukaan ole Euroviisu-fani, vaan enemmänkin päinvastoin. Ja eivät taatusti ole kuunnelleet noita muita ehdokkaita.

Kuten Nolanin Batmanissa sanottiin: "Some people just want to see the world burn".
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2017-kiova-f91/topic11376.html

Tuolta haastiksia meikältä Kiovasta. Nyt toista vuotta putkeen pressinä viisumatkalla. :)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

mariah kirjoitti:Sun motiiveista en tiedä mutta kyllä sun fanaattinen puolustautuminen herättää samanmoisia tuntemuksia.
Fani tulee sanasta fanatic :heh: . Siinä ei ole mitään epäselvää - tämä on PKN ketju ja fanitan PKN:n osallistumista - en voittoa, vaan osallistumista, sitä että saa osallistua siinä missä muutkin. Äänet ratakaisevat siinä missä muidenkin kohdalla. Mitä lainailun tarkoitushakuisuuteen tulee - en sinultakaan ole lainaillut niitä pahimpia tölväisyjäsi, takoitatko että pitäisi?

Kun täällä on ollut niitä urheiluvertauksia niin tähän se sopisi: urheilukisoissa oman suosikkinsa kannattamista pidetään urheiluasiaan kuuluvana. Mutta hyvään, alkuperäiseen urheluhenkeen kuuluu että myös vastustajaa kannaustetaan hyvään suoritukseen, eikä leikitellä epäurheilijamaisesti vastustajan epäonnistumisilla, käytetä omaa luovuutta vastustajan mustamaalaamiseen tms. Reilu kisa, jossa paras voittaa - tämä on esimerkiksi nykaikaisten Olympialaisten alkuperäinen herrasmiesmäinen ihanne. Epäselvää on siksi minusta siinä, mistä syntyy se yhteisymmärrys, joka antaa luvan kohdistaa yhteen ehdokkaaseen ikäänkuin itsestäänselvyytenä tällaisen fanaattiselta tuntuvan vastustuksen. Joka vuosi, kohde vain vaihtuu. Tämä on sekä tosi ikävä että kiinnostava ilmiö. Tähän liittyy:
Aliced kirjoitti:PKN Euroviisuihin -ryhmällä on Facebookissa jotain 16 000 osallistujaa. Voin kertoa, että kavereistani, jotka tuohon ryhmään kuuluvat, ei kukaan ole Euroviisu-fani, vaan enemmänkin päinvastoin. Ja eivät taatusti ole kuunnelleet noita muita ehdokkaita.

Kuten Nolanin Batmanissa sanottiin: "Some people just want to see the world burn".
Eli Euroviisut vain Euroviisu-faneille, muut musiikinystävät ulos? Mutta jos fanaattinen vastustaminen kumpuaa Euroviisujen fanaattisesta fanittamisesta, kokemuksesta, että viisuja pitää puolustaa, miksi se kohdistuu vain yhteen kohteeseen? Miksi esimerkiksi tänä vuonna Satin Circuksen kannattajia ei epäillä, vaikka vähintään yhtä todennäköistä on, että niistä joukoista löytyy äänestäjiä, jotka eivät ole kuulleet muita ehdokkaita? Tai Norlaniin, jolla lienee myös oma lähtökohtainen viiteryhmänsä ja kannattajakuntansa? Todennäköisesti niitä ei spesifisti Euroviisufanikannattajia löytyy jokaiselta ehdokkaalta, siinä suhteessa kuinka suuren kannatuksen artisti onnistuu itselleen keräämään. Onko kyse siitä, että ulkoisen vihollisen niemeäminen yhdistää?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Noissa Wiwiblogsin arvioissa oli hauskinta se, että ensin haukutaan lyriikat, sävellys, solistin lauluääni ja yhtyeen edustama genre, ja lopuksi vielä todetaan: "Sitäpaitsi tämä on liian lyhytkin." Jos kappaletta inhoaa noin sydämensä pohjasta, niin eikö pitäisi olla positiivista, että ainakin se on lyhyt? :heh:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

JuhaUK kirjoitti:No nimeomaan punkiin kuuluu tuo keskisormi. Tai ainakin 70-luvulla kuului.

Olin muuten aika vihainen silloin, kun silloinen Maahanmuuttovirasto peruutti Sex Pistolsilta jo myönnetyn työluvan :heh: Eli nyt on sitten kai jo punk salonkikelpoista, silloin ei ollut. Ehkä ei kuitenkaan EBUlle mene läpi vieläkään keskisormi, tiedä häntä.
70-luvun loppupuoli oli juuri sitä aikaa, kun Aku Ankkakin olisi haluttu kieltää, koska sillä ei ollut housuja. :heh: Taisi olla juuri armon vuonna 1978.

Aliced
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aliced »

ta1ja kirjoitti:
Aliced kirjoitti:PKN Euroviisuihin -ryhmällä on Facebookissa jotain 16 000 osallistujaa. Voin kertoa, että kavereistani, jotka tuohon ryhmään kuuluvat, ei kukaan ole Euroviisu-fani, vaan enemmänkin päinvastoin. Ja eivät taatusti ole kuunnelleet noita muita ehdokkaita.

Kuten Nolanin Batmanissa sanottiin: "Some people just want to see the world burn".
1. Eli Euroviisut vain Euroviisu-faneille, muut musiikinystävät ulos? 2. Mutta jos fanaattinen vastustaminen kumpuaa Euroviisujen fanaattisesta fanittamisesta, kokemuksesta, että viisuja pitää puolustaa, miksi se kohdistuu vain yhteen kohteeseen? 3. Miksi esimerkiksi tänä vuonna Satin Circuksen kannattajia ei epäillä, vaikka vähintään yhtä todennäköistä on, että niistä joukoista löytyy äänestäjiä, jotka eivät ole kuulleet muita ehdokkaita? 4. Tai Norlaniin, jolla lienee myös oma lähtökohtainen viiteryhmänsä ja kannattajakuntansa? 5. Todennäköisesti niitä ei spesifisti Euroviisufanikannattajia löytyy jokaiselta ehdokkaalta, siinä suhteessa kuinka suuren kannatuksen artisti onnistuu itselleen keräämään. 6. Onko kyse siitä, että ulkoisen vihollisen niemeäminen yhdistää?
Vastatakseni kysymyksiisi ja kantoihisi (jotka tuossa numeroin):

1. Musiikinystävien ei tarvitse mennä pois, eikä äänestäjien tarvitse olla vain "Euroviisu-faneja", mikäli sillä tarkoitetaan henkilöitä, jotka nimeävät Euroviisut fanituksensa kohteeksi ja seuraavat show'ta tiiviisti ja puhuvat niistä ennen ja jälkeen sen yksittäisen toukokuuviikon. Sen sijaan itse pitäisin hyvänä, jos vain Euroviisuja kohtaan myötämieliset äänestäisivät UMK:ssa. Kuten aiemmin sanoin, mielestäni iso osa (eivät ehkä kaikki) PKN:n äänestäjistä on nimenomaan Euroviisuja vastaan. Syyt tähän oletukseeni ovat seuraavat:

A) Punk-musiikin kannattajat harvemmin kuuntelevat Euroviisu-musiikkia – päinvastoin: punk-musiikkiin kuuluu vastustaa sellaisia asioita, joita Euroviisutkin monien mielestä ovat (karnevalistista kansanhuvia pöhköille massoille).

B) Bändillä on nimiarvoa, joka johtaa siihen, että fanikannasta osaa ei kiinnosta kappaleen laatu tai muut kappaleet laisinkaan.

C) Ihmisten ja fanienkin täytyy ymmärtää, että ulkomainen yleisö on jo nyt teilannut Aina mun pitää -kappaleen, eikä kappaleessa juuri ole koukkuja tai niin sanottua "redeeming value'ta". Mitä ulkomaalaisen on kappaleessa tarkoitus arvostaa tai mistä tykätä? Vai osaako joku sanoa muita syitä PKN:n äänestämiseen kuin bändiläisten "asenteen" tai kehitysvammaisuuden?


2. Tarkoitatko siis, että fanit nimenomaan vastustavat Pertti Kurikkaa eivätkä muita? Se johtuu juurikin noista nyt ykköskohdassa luettelemistani seikoista, joten ei tarvinne enempää avata.

3. Asiallinen pointti. En minä sitäkään pidä hyvänä, jos Satin Circuksen fanit tulevat ja äänestävät sokeasti yhtyettään voittoon. Toisaalta Satin Circuksen kappaleesta on tykätty maailmallakin (itse en niin paljon siitä perusta; minun makuuni se on liian perinteistä massamusiikkia). Näin ollen Satin Circuksen fanit on vaikeampi saada kiinni subjektiivisuudestaan ja kapeakatseisuudestaan. Lisäksi Satin Circuksen faneista on helppo kuvitella löytyvän myös Euroviisu-faneja, koska "euroviisugenre" (jos sen siis voisi edes jotenkin niputtaa kevyeksi musiikiksi) on lähellä Satin Circuksen edustamaa poprock-suuntausta.

4. Norlanin kappale on niin ikään lähempänä Euroviisu-musaa kuin suomalainen punk-musiikki – onhan espanjan kieli jo itsessäänkin kansainvälinen. On myöskään vaikea kuvitella, että Norlanin kannattajajoukko olisi Euroviisu-vastainen, vaikkakaan eivät miehen fanit välttämättä Euroviisujen kohderyhmääkään ole – tai mistä sitä tietää...

5. Tämä on totta, enkä sitä itsessään pahana pidäkään. Facebook-kavereistani neljä on PKN Euroviisuihin -ryhmässä, mutta yksikään heistä ei ole PKN:n faniryhmässä. Mielestäni tämä kertoo siitä, että he eivät ole PKN-faneja, vaan enemmänkin kiinnostuneita näkemään tutun artistin läppäbiisillä osallistumassa. Olin minäkin suuri Siru-fani jo ennen Euroviisuja, mutta pelkäsin kovasti, että päätyisin kannattamaan jotakuta muuta, jos Sirun kappale ei olisikaan sopiva. Objektiivisesta näkökulmastakin minun oli kuitenkin helppo löytää itselleni syyt, miksi Siru joka tapauksessa on suosikkini. Mielestäni PKN puolestaan ei tällä objektiivisella tasolla nouse musiikillisesti muiden ylitse millään meriiteillä.

6. Puhut tuossa melko perinteisestä ihmismielen toimintatavasta, mutta itse en ole tuohon mielestäni langennut tässä tapauksessa.
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2017-kiova-f91/topic11376.html

Tuolta haastiksia meikältä Kiovasta. Nyt toista vuotta putkeen pressinä viisumatkalla. :)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^
1. Eli viisuihin vain siisumusiikkia koska viisuissa on aina ollut vain viisumusiikkia. Tähän asiantilaan tyytymättömät ovat viisuvastaisia ja äänestävät vain protestiksi, eivät esimerkiksi musiikkia jota muutoinkin kuuntelevat ajatuksena että viisuilla voisi olla heillekin merkitystä jos siellä siellä olisi jotain joka heitä koskettaa?

2. En löydä paheksuvia kirjoituksia muista ketjuista. Norlanin tukijaksi ilmottautui Turun kaupunki, vain muutama tuntuu kantavan huolta reiluudesta linjakkaasti ja ihmettelee tätäkin, mutta esimerkiksi mitään PKN fb-faniryhmän olemassaolon kaltaista häppnadia se ei näytä herättävän, vaikka onkin vähän enemmän kysymyksiä aiheuttava kuin vapaiden ihmisten vapaa fanittaminen.

3. Eikö tuo nyt ole jälleen että Euroviisuihin euroviisumusiikkia koska euroviisuissa on aina ollut euroviisumusiikkia.

4. Ja sama kuin edellä. Euroviisuihin euroviisumusiikkia koska euroviisuissa on aina ollut euroviisumusiikkia.

5. Sinun pitämisesi on objektiivisesti oikein, toisten pitämiset ovat objektiivisesti väärin. Aika subjektiivinen näkemys.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Aliced kirjoitti:A) Punk-musiikin kannattajat harvemmin kuuntelevat Euroviisu-musiikkia – päinvastoin: punk-musiikkiin kuuluu vastustaa sellaisia asioita, joita Euroviisutkin monien mielestä ovat (karnevalistista kansanhuvia pöhköille massoille).
Ai niinkuin Pertti Kurikka - joka lehtitietojen mukaan on itse ilmoittautunut euroviisufaniksi...

Ei kai muut kuin ihan hardcore-fanit kuuntele euroviisumusiikkia, siis mitä tahansa biisejä, joita on ollut Euroviisuissa, yhtään erottelematta? Muut saattavat kuunnella joitakin viisuissa esiintyneitä biisejä, mutta ei siksi, että ne ovat euroviisumusiikkia, vaan siksi, että pitävät biisistä tai sen lajityypistä. Ja muita viisubiisejä eivät kuuntele.

Pääseehän noita viisubiisejä soittolistoillekin, niitä saattaa bongata ravitsemusliikkeessä asioidessaan, ym.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Minäkin voin osaltani jatkaa samasta. Punkmusiikkiin kolahtanut silloin, kun se alkoi jytistä ja seitsemän-kahdeksanvuotiaana. Kuuntelen paljon muutakin mm. heavya, folkia, bluesia, americanaa, diskoa, ei jaksa jatkaa tätä listaa. Ja mitä on euroviisumusiikki? Ei sellaista ole. Tai on ja se on monta, usea ja jopa paljonkin, siis erilaista musiikkia.

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Axell »

Usein euroviisumusiikki saatetaan mieltää minusta esimerkiksi "halvoiksi" poppibiiseiksi, joiden sanoilla ei ole juuri merkitystä, power-balladeiksi tai muuten omaan korvaan erikoiseksi musiikiksi, vaikka se kotimaassaan on täysin tavallista. Tavalliset ihmiset mieltävät Euroviisumusiikin jokainen eri tavalla, mutta todellesuudessahan ei ole olemassa mitään tiettyä Euroviisumusiikkia, kuten kuu-kuu kirjoitti. :joojoo: Minusta Euroviisuissa viehättää juuri se, ettei musiikki ole koskaan samanlaista ja mielestäni me viisufanit olemme tavallaan etuoikeutettuja, sillä tämä harrastushan antaa todella paljon ja auttaa ehkä edes vähän ymmärtämään muiden maiden kulttuuria. :ihana:
Kappaleet eivät tietysti aina mielytä kaikkia, mutta mielummin niin kuin, että kappale on hyvin neutraali harmaavarpunen. silloin siitä ei ole iloa juuri kellekään, mutta kun puolet vihaa ja puolet rakastaa kappaletta niin on se mielestäni parempi kuin neuraalius.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sziget »

Näin yhtyeen Tavastialla pari vuotta sitten. Ensin esiintyi aina nerokas Kari Peitsamo. PKN:n biiseissäkin oli ideoita, "Päättäjä on pettäjä" -hokema jäi mieleen, mutta lähdin pois, kun korvat väsyivät. :(

Suhtaudun yhtä vaihtelevasti vitsi- ja protestiviisuihin kuin muihinkin. Espanjan chiki chikille antaisin viisi tähteä, Georgian Jokerille neljä, Venäjän mummoille kolme, Viron Leto svetille kaksi ja Irlannin kalkkunalle yhden. PKN kuuluu kalkkunasarjaan. Kannatin Eläkeläisiä enkä vihaa punkia: Viron karsintojen Winny Puhh olisi käynyt. Moni pettyi, kun Birgitin balladi voitti. Minä en, koska sekin oli hyvä lajissaan.
ta1ja kirjoitti:Edes natsikortti ei ole asiaton tässä yhteydessä, sillä kuten Holokaustin muistovuoden viimeaikaisista artikkeleista voi lukea, juutalaisten tuho kehitettiin ja siedätettiin kansan keskuuteen sitä edeltäneellä kehitysvammaisten eutanasia-ajattelulla.
Natsikortti on asiaton jo määritelmän mukaan. Jos natsikytkentä on relevantti, ei se silloin natsikortti olekaan. Suunnittelevatko viisufanit kehitysvammaisten joukkomurhaa Suomessa? Ensin haukutaan PKN:n viisu, sitten rakennetaan keskitysleirit? Oletko jo kertonut havainnoistasi poliisille?
ta1ja kirjoitti: Mielipiteiden kunnitoituksen puute. Ja tätä tapahtuu joka vuosi, milloin se on Lordi, milloin TB, milloin Eläkeläiset, milloin Krista jonka kannattajat tykkäävät väärin ja ihan vääristä syistä.
Voisit aluksi kunnioittaa niiden mielipidettä, joita biisi ei vain valitettavasti miellytä. Sen sijaan taistelet itse keksimiäsi "natseja" vastaan kuin Don Quijote ja puolustat PKN:n "osallistumista", vaikka oikeus osallistua on itsestäänselvyys kaikille muille paitsi näille mielikuvitusnatseillesi. Luitko esim. tämän:
Katinka kirjoitti:UMK-kisassa tämä "Aina mun pitää" sijoittuu omassa rankingissani sijalle 18 ja sille ei mahda mitään. En aio teeskennellä pitäväni siitä esittäjien kehitysvammaisuuden takia. He osallistuvat kisaan tasavertaisina kisaajina eikä minään maskotteina. Lordiin vertaaminen on mielestäni väärin, sillä ilman hyvää biisiä ei Lordikaan olisi menestynyt. Samoin Conchitan kappale oli aivan kelvollinen. Hyvä biisi on mielestäni kaiken lähtökohta, muu rekvisiitta tulee sen päälle.
Niinpä. Kun surkeaksi arvioitu kappale on hypetyksen kohde ja vedonlyöntisuosikki, vastareaktio kuuluu pelin henkeen. Vastareaktion sietäminen samoin. Punkbändille ei pitäisi olla ongelma, että kaikki eivät diggaa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Aliced
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aliced »

No mitäpäs olisitte mieltä, jos Heidi Pakarinen pääsisi edustamaan Suomea? Entä jos joka vuosi mukana olisi jokin Eino Grönin tai joku vastaava iäkäs iskelmä- tai tangosankari, joka mummojen sankkojen rivien ansioista vieläpä voittaisi joka vuosi? Sanoisitteko silloinkin, että "kansa on puhunut" ja että "ei ole olemassa sellaista kuin euroviisumusiikki"? Minä olen syntynyt vuonna 1987 ja seurannut Viisuja niin pitkään kun muistan, ja olen kyllä elänyt myös osan tuosta vaiheesta.

Haastattelin Sirua, ja hän kertoi, että hänen kappalettaan ei alun perin tehty Euroviisuja varten, mutta että hän kokee, että se voisi kuitenkin sopia viitekehykseen. Oma tulkintani on, että kyseessä on euroviisumusiikkia juuri oikealla tavalla.

Pertti Kurikan musiikki ei ole euroviisumusiikkia millään hyvällä tavalla. Kyseessä on kappale, jolla ei ole mahdollisuuksia jatkoon ja joka päätyy semissään joukon hännille, mikäli se valitaan. Tämä johtuu puhtaasti siitä, että kappaleessa ei objektiivisesti ajateltuna ole juurikaan hyviä puolia: laulusta ei saa kukaan Suomen ulkopuolella selvää, eikä se soi kenenkään korvaan hyvänä, vaan se on tasaista örinää. Jos kyseessä olisi jokin tuntematon bändi vailla kehitysvammaisia, ei kukaan lotkauttaisi sille korvaansakaan. Karismaattisia nuo jannut kyllä ovat, mikä liittyy osittain tuohon kehitysvammaisuuteen, mutta kappaleessa ei yksinkertaisesti ole minkäänlaista kansainvälistä pidettävyyttä tai koukkuja. Mielelläni kuulisin vastaväitteitä tästä.
sziget kirjoitti:Kun surkeaksi arvioitu kappale on hypetyksen kohde ja vedonlyöntisuosikki, vastareaktio kuuluu pelin henkeen. Vastareaktion sietäminen samoin. Punkbändille ei pitäisi olla ongelma, että kaikki eivät diggaa.
Juurikin näin.

Edit: Mainitaan vielä, että esimerkiksi Shavan kappale on sellainen, että vaikka se on suomeksi ja siinä on tietynlaista suomalaislähiötunnelmaa, niin siinä on myös paljon koukkuja, menevyyttä ja aivan hitokseen karismaa ja asennetta.
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2017-kiova-f91/topic11376.html

Tuolta haastiksia meikältä Kiovasta. Nyt toista vuotta putkeen pressinä viisumatkalla. :)

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Musiikissa ei ole objektiivisesti parempaa tai huonompaa (tässä siis oletuksena virheettömästi, eli esittäjän oman tarkoituksen mukaisesti esitetyt kappaleet). Oli jostakin mitä mieltä tahansa, on se kuitenkin vain mielipide eilä muuksi muutu.

Mikäli joku kuppilalainen on keksinyt objektiivisen laatumittarin musiikille, suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä sekä tieteellisiin järjestöihin että mediaan.
Viimeksi muokannut Mattan, 05 Helmi 2015, 00:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Aliced kirjoitti:Tämä johtuu puhtaasti siitä, että kappaleessa ei objektiivisesti ajateltuna ole juurikaan hyviä puolia: laulusta ei saa kukaan Suomen ulkopuolella selvää, eikä se soi kenenkään korvaan hyvänä, vaan se on tasaista örinää.
Tätähän sinä et voi tietää. Ja on sitä voitettu euroviisut vaikka millaisella yskimiskielellä ja mongerruksella kuten hepreaksi ja hollanniksi ja tanskaksi. Ja Suomen viisuissa voitettin serbokroatiksi. Ei ollenkaan mikään jokaisen tyypin osaama kieli. Ja muutenkin, örinäähän tuo biisi ei ole ollenkaan. Sano pelkästään biisin nimi: "Aina mun pitää". Sehän on hyvin kaarevamallinen lause ja tuo myös esiin sen miten kaunis ja taipuisa kieli suomi on. Kaikkea muuta kuin örinää. Metallimusiikissa on lajeja joissa öristään, Kurikan biisi on punkrockia, sitä seiskaseiskapunkrockia, jota mm. Pelle Miljoona N.U.S. aikoinaan vetivät.

Lukittu