Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Euroviisut 2015 Wienissä

Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

*****
15
12%
****
31
24%
***
41
32%
**
25
20%
*
16
13%
 
Ääniä yhteensä: 128

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11924
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja sziget »

Ikävä juttu tuo sairastuminen. Ikävää myös ettei voi voittaa. Edustuskelpoinen olisi, ja merkitykselliset sanat aina plussaa. Toinen plussa on tavallisuudesta poikkeava musiikin laji (viisuissa miikka). Miikka on monen mainitsema liiallinen toisto (viisuissa plussa).
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Toivottavasti Norlanilla kuitenkin ääni kulkee huomenna niin, että saisi parhaan mahdollisen laulusuorituksen. :lohduton:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Vesna
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 493
Liittynyt: 15 Maalis 2011, 13:54

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Vesna »

Kolme tähteä.

Toistavuudessaan ja rentoudessaan hyvää taustamusiikkia, mikä ei tietenkään sovi biisin ajatukseen.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Eka reaktio: Lihava mies laulaa espanjaa.

Halvan oloinen kokonaisuus.

Osaa ne muunmaalaisetkin näköjään tehdä itkuvirsiä.

:roll: :lohduton:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja murka »

Kyllä tämä oli minulle positiivinen yllätys.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Norlan oli kyllä niin symppis! :ihana: :tapu:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20449
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tämä kyllä toimi lavalla. Mukavan oloinen herra. :mrgreen: Tosin olisin tietty mieluummin Vilikasperin finaaliin laittanut.
Got a fire and a country heart 🔥

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1159
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja pmama »

Aluksi pidin Norlanin biisiä kevyenä kesäbiisinä, ei mitään jakoa Suomen edustajaksi. Mutta eilisessä UMK-jaksossa Norlanin biisin äänitaustat ja laulut olivat parhaat koko karsinnassa. Vaikka Norlan oli kipeä, upea taustalaulaja veti soolot todella varmasti ja hienosti koko biisin ajan. Miksei häntä voisi laittaa päälaulajaksi, kun kerran hoiti homman kotiin.

Mielestäni Norlanin biisi toimi parhaiten tässä karsinnassa , ja todella ansaitsi mahdollisuuden päästä jatkoon.

sammyboy
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 22:16

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja sammyboy »

Jos ei PKN, niin sitten tämä Euroviisuihin. Muut pelkkää tasapaksua jööttiä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

pmyllyma kirjoitti:Vaikka Norlan oli kipeä, upea taustalaulaja veti soolot todella varmasti ja hienosti koko biisin ajan.
Ai niinkö se menikin? Pitääpä tsekata tallenteesta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36794
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tämä oli ihan s.aatanan hyvä livenä. :kups:
Meow cat, please meow back.

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 552
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja helidon »

pmyllyma kirjoitti:Mielestäni Norlanin biisi toimi parhaiten tässä karsinnassa , ja todella ansaitsi mahdollisuuden päästä jatkoon.
Samaa mieltä. Yksinkertaista, kun sen osaa. Vahvalla ja intensiivinellä läsnäololla ja rennolla flow'lla luotiin intiimi tunnelma. Tosi hyvä live!

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Oon alkanut lämmetä tälle enemmän mutta samalla harmittaa se kun Norlan on niin innoissaan ja uskoo voittoon vaikka tänä vuonna se olisi lähes mahottomuus..vaikka voihan niitä ihmeitäkin tapahtua.
<3

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tämä oli oikeastaan ainoa kappale, jossa oli riittävän intensiivinen ja näyttävä ote. Euroviisulavalle ei voi lähteä piipittelemään. Tanssiosuutta saisivat kyllä fixata.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Joo, taustalaulajahan tuossa puhtaasti laululliset osuudet vetää :mrgreen: . Mutta sehän ei ole kiellettyä. Hyvältä tämä kuulosti, ansaittu finaalipaikka :joojoo:.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Margot »

Yllätyin todella positiivisesti tämän jatkopaikasta! En olisi ikinä uskonut, mutta kelpaa mulle. :ihana: Tämä on vaan niin mukavasti keinuva kappale.
What color is your life?

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mä taas ihmettelen, että miten ihmeessä tämä pääsi livahtamaan finaaliin. :shock: Niilllä kuuluisilla turkulaisten veronmaksajien rahoillako? :heh: Mun mielestä illan huonoin. Se ei toki tarkoita että tämä olisi ollut varsinaisesti huono, mutta monen muun olisin laittanut finaaliin tämän edelle.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Margot kirjoitti:Yllätyin todella positiivisesti tämän jatkopaikasta! En olisi ikinä uskonut, mutta kelpaa mulle. :ihana: Tämä on vaan niin mukavasti keinuva kappale.
Samaa mieltä. :joojoo:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Ihan kelvollinen oli. Kertosäkeen osuudesta olen pitänyt koko ajan. Puheosuus pois, laulua tilalle ja kaikki soitanto rikkaammaksi ja nykyaikaisemmaksi niin hyvää tulee.

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 338
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Vähän kyllä yllätyin, että tämä pääsin finaaliin, mutta ei tämä nyt huonoinkaan ollut.

Piti oikein tarkistaa jälkikäteen, ja oikeassa olin, se DJ lavalla oli Kwanistakin tuttu Amara. Ensin mietin, että voiko olla, kun Amara on kuitenkin Afrikasta (Norsunluurannikolta?) kotoisin eikä mistään Kuubasta, mutta olihan se.

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 536
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Ei kai siellä mitään taustalaulajaa ollut? Nauhaltahan tuo kertsi tuli ja Norlan välillä lauloi sen päälle. Samoin Satin Circuksen kertsin taustalaulut tulivat nauhalta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Mä taas ihmettelen, että miten ihmeessä tämä pääsi livahtamaan finaaliin. :shock: Niilllä kuuluisilla turkulaisten veronmaksajien rahoillako?
Äänestin, vaikka en olekaan turkulainen tai Turun sponssaama.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41952
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Rousku »

korvaboosti kirjoitti:Ei kai siellä mitään taustalaulajaa ollut? Nauhaltahan tuo kertsi tuli ja Norlan välillä lauloi sen päälle. Samoin Satin Circuksen kertsin taustalaulut tulivat nauhalta.
Se tyyppi, joka hillui jonkin kosketinsoittimen tms. takana, saattoi laulaakin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Wadde »

^Kyllä se ainakin mun mielestä lauloi.

Yllättävän paljon tämä on näyttänyt herättävän innostusta täällä(kin). Mua tässä häiritsee tietynlainen vanhanaikaisuus, tämä olisi hyvin voinut olla mukana näissä karkeloissa 2005 tai 2006. Esitys ei ainakaan tätä mielikuvaa hälventänyt, vaan siinä olisi kyllä parantamisen varaa. Ensinnäkin sen puistonpenkin vois heittää menemään, siitä tulee halpa vaikutelma. Nuo tuolit ei ole ikinä hyvä idea, mietitään nyt vaikka Las Ketchuppia vuonna 2006. Myös Norlanin puvustusta voisi hieman miettiä. :miettii:

Ehkä mäkin alan lämpenemään tälle jossain vaiheessa.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ilmoitan,( virallisella äänellä) että myös minä äänestin tätä. Lisäksi äänestin PKN:ää. Nämä kaksi ansaitsivat äänensä. Satin Cirkusta saatan äänestää, mikäli puhtia tulee lisää.
Muut äänestykset mietin sitä mukaa, kun karsinnat jatkuvat.

Avatar
Leyla
Maistelija
Maistelija
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Tammi 2015, 14:36
Paikkakunta: Salo

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Leyla »

UMK:ssa käytetään singbäkkiä, eli kertosäkeet ovat nauhalla ja verset tyhjiä, ja laulajat laulavat kertosäkeiden päälle ja verset kokonaisuudessaan.
Norlan siis lauloi ihan kaikki osuudet niin kuin pitikin ja sen lisäksi teki niin sanottuja "addlippejä" kertsien päälle.
Dj Amara oli ns. hypeman ja tuki mukana räp-osuuksissa ja vain hieman kertsiosuuksissa. Tämä on ihan yleinen käytäntö ihan joka ikisen artistin kohdalla, kukaan ei laula kertsejä UMK:ssa ilman taustaa. Taustat ovat artistin itsensä laulamia singback-versioon, eli siellä ei kuulla kenenkään taustalaulajan ääntä vaan Norlanin tapauksessa Norlanin ääni tai Satin Circuksen kohdalla Paulin ääni jne. Olin itse UMK-studiossa seuraamassa pressille järjestetyssä tilaisuudessa ja olen myös työskennellyt useissa TV-tuotannoissa, joten tiedän miten tämä homma menee.

Vasta kun lähdetään euroviisuihin eli tässä tapauksessa Wieniin, artistille tulee mukaan taustalaulajat ja silloin kaikki tapahtuu livenä. Norlan osoittautui loistavaksi laulajaksi livenä ja hänen lavapreesenssinsä oli todella uskomaton, huomaa että on kansainvälistä kokemusta. Odotan todella finaaleja, kun hän saa vetää täysin terveenä.

Ja tuosta Turun kaupungin tukemisesta vielä pakko sanoo, että jos taas luette huolellisesti nuo jutut, niin siellähän tulee selkeesti esiin, että tuki näkyy somessa, eli esim. Norlan ja Turun kaupunki arpoivat yhdessä lippuja kisakatsomoon ja Turun kaupunki tiedottaa Norlanin viisumatkasta, ei siinä mistään verorahoista ole kyse. Ja onhan tässä nyt pitkä aika ,että Turulla ei ole ollut Suomen viisufinaaleissa edustajaa, joten tottakai ovat ylpeitä ja iloisia että edustaja löytyy nyt Turustakin. Älkää olko noin negatiivisia ja skeptisiä joka asiasta vaan iloitkaa artistien puolesta jotka ovat aktiivisia ja tekevät positiivisia juttuja. Norlan on myös kiertänyt Turun kouluja ja vienyt lapsille / nuorille musiikin iloa, kyllä tälläisessä toiminnassa varmasti kaupunki kuin kaupunki haluaa olla mukana. Ja pakko vielä sanoa, että jos rahankäytöstä puhutaan niin miettikääpäs millaiset rahat Sony Music Finlandilla on tässä pelissä Satin Circuksen ja PKN:n takana, he ovat todella laittaneet rahaa kiinni markkinointiin ja "maksettuihin ääniin" . Norlan puolestaan on independent artisi, jolla ei ole isoa levy-yhtiötä takana, ja kaikki markkinointi ja mainostus maksaa, todella epäreilu asettelu kaikille niille jotka eivät tule isoista levy-yhtiöistä, eikä Norlan ole suinkaan ainoa joka joutuu ponnistamaan ilman levy-yhtiön rahoja, ja kyllä tuolta FB:stäkin näkee, että Norlanilla on todella aktiiviset fanijoukot ja SUOMEN KANSA on häntä äänestänyt!!! :tapu: Iloa ja positiivista jupinaa kaikille viisuiluun, ens lauantaina jännätään seuraavat jatkoon menijät. Mun suosikki sieltä on Eeverest ja Jouni Aslak. Kolmannesta en oo vielä varma.
Dance is my life - dance to live- live to dance

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Erittäin hyvin puhuttu! :uujee:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36794
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Leyla kirjoitti:Taustat ovat artistin itsensä laulamia singback-versioon, eli siellä ei kuulla kenenkään taustalaulajan ääntä vaan Norlanin tapauksessa Norlanin ääni
Olen kuunnellut tätä nyt viime päivinä ihan hirveästi, ja olen koko ajan enemmän ja enemmän vakuuttunut, että studioversiossakaan Norlan ei itse laula muissa kertosäkeissä kuin tuossa ensimmäisessä ihan biisin alussa. Vaikka virallisessa videossa hän "muka laulaakin" siihen päälle, niin enemmän ne "no no no / la la la"-huudot kuulostavat Norlanilta. Toki voin olla ihan väärässäkin, ja toisaalta tällä ei ole mitään merkitystä mihinkään. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Leyla
Maistelija
Maistelija
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Tammi 2015, 14:36
Paikkakunta: Salo

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja Leyla »

TomppaJr kirjoitti:
Leyla kirjoitti:Taustat ovat artistin itsensä laulamia singback-versioon, eli siellä ei kuulla kenenkään taustalaulajan ääntä vaan Norlanin tapauksessa Norlanin ääni
Olen kuunnellut tätä nyt viime päivinä ihan hirveästi, ja olen koko ajan enemmän ja enemmän vakuuttunut, että studioversiossakaan Norlan ei itse laula muissa kertosäkeissä kuin tuossa ensimmäisessä ihan biisin alussa. Vaikka virallisessa videossa hän "muka laulaakin" siihen päälle, niin enemmän ne "no no no / la la la"-huudot kuulostavat Norlanilta. Toki voin olla ihan väärässäkin, ja toisaalta tällä ei ole mitään merkitystä mihinkään. :heh:

Tomppa, kuunteleppa Norlanin muuta tuotantoa vaikka Youtubesta, kyllä se on ihan NORLAN joka laulaa, mulla on myös Norlanin aikaisemman tuotannon levyt, ja siellä ei taustalaulajia ole. Norlanhan on tullut tunnetuksi nimenomaan räppärinä, mutta on kiinnittänyt mun huomion ja saa propsit multa siitä, että on niin versatile-artisti, että pystyy myös laulamaan ja vielä hyvin, monet räppärit vain räppäävät ja taustalaulajat tekee lopun, mutta Norlan tekee studiossa kaiken itse, ei tarvitse kuin lukea albumin sisälehtiset niin sieltä näkee jos on muita laulajia käytetty jne... Olen myös nähnyt ennen UMK-studio esitystä kolme hänen keikkaansa, ja hän on todella valovoimainen artisti lavalla ja pärjäisi hienosti juuri siksi myös Wienissä. Mutta antaa Suomen kansan päättää. Mä olen aika varma, että Norlan tulee vielä yllättämään meidät kaikki positiivisesti :tuuletus:
Dance is my life - dance to live- live to dance

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36794
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Norlan "El Misionario" – No voy a llorar por ti

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Selvä, uskon asiantuntijaa. :heh:
Meow cat, please meow back.

Lukittu