UMK 2015: finaali, la 28.2.

Euroviisut 2015 Wienissä
Lukittu

Suosikkisi UMK 2015 finaalissa?

Satin Circus – Crossroads
38
22%
Norlan El Misionario – No voy a llorar por ti
5
3%
Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää
14
8%
Shava – Ostarilla
15
9%
Opera Skaala – Heart of light
78
45%
Jouni Aslak – Lions and lambs
3
2%
Solju – Hold your colours
11
6%
Järjestyshäiriö – Särkyneiden sydänten kulmilla
5
3%
Angelo De Nile – All for victory
5
3%
 
Ääniä yhteensä: 174

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Minen hjummarra näitä puheita siitä, että PKN on YLE:n suosikki. Opera Skaalahan se on, joka edustaa sitä, mikä YLE:n mielestä on euroviisujen ydin vuonna 2015: campia verkkosukkahousuissa.
---
Tänään on se päivä, CHOICES MUST BE DONE! :tuuletus:
Hauskaa viisuilua kaikille!
Like a monument to all the time we spent

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Haksis kirjoitti:Toivoisin todella, että kansa valitsisi musiikillisesti parhaan tekeleen eli tässä tapauksessa Opera Skaala, mutta taitaa haaveeksi jäädä. YLE ja media on tämän pelin jo pelannut ja voittajan valinnut.. :lohduton:
Jonttu kirjoitti:Ilman PKN:n mukanaoloa tilanne olisi suorastaan kutkuttava, moni voisi viedä pelin hyvällä livellä.
Juuri näin. :lohduton: No, toivo elää yhä... :pliis:

Avatar
matsutake
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 93
Liittynyt: 25 Huhti 2013, 13:08

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja matsutake »

YLEn ja muun median hypetyksellä on kaksi mahdollista seurausta: A. Kansa uskoo PKN:n ylivoimaan ja jättää äänestämättä, koska "se voittaa kuitenkin", jolloin PKN voittaa vähien kannattajiensa turvin tai B. Mediahypetys saa äänestäjissä aikaan vastareaktion "toi ei nyt ainakaan voita, kuka tahansa muu kelpaa" jolloin päädytään kompromissivoittajaan, todennäköisesti Satin Circukseen.

Voi kuinka toivoisinkaan Opera Skaalan voittoa, mutta alusta asti olen veikannut SC:tä viisuihin ja uskon sen voittoon edelleen. Kun osa äänestäjistä kamppailee PKN puolesta tai vastaan, saa SC kaikessa hiljaisuudessa jo olemassa olevan teinityttöfanikuntansa äänet ja saattaa hyvinkin kiilata niillä muiden ohi. Valitettavasti. Uhkaavasti omasta lähipiiristänikin on kyllä PKN-kannattajia tullut ilmi... No ei tässä onneksi ole kuin reilut 8 tuntia jännitettävänä. :surrur:
I'm busy doing nothing at all

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

matsutake kirjoitti:Voi kuinka toivoisinkaan Opera Skaalan voittoa, mutta alusta asti olen veikannut SC:tä viisuihin ja uskon sen voittoon edelleen. Kun osa äänestäjistä kamppailee PKN puolesta tai vastaan, saa SC kaikessa hiljaisuudessa jo olemassa olevan teinityttöfanikuntansa äänet ja saattaa hyvinkin kiilata niillä muiden ohi.
Fanikunta äänestää joka tapauksessa, mutta jos SC:n live ei ratkaisevasti parane semissä kuullusta, muita ääniä tuskin tulee. Pitihän Clarissankin voittaa viime vuonna SuRu-äänin, mutta kuinkas kävikään?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
sommar14
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 244
Liittynyt: 02 Kesä 2014, 20:00
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja sommar14 »

^^^^Minusta taas on ihan valtavasti jännitettävää illalle, koska eihän sieltä nyt yhtään tiedä kuka tulee voittamaan. :kups: Itse en ole hetkeäkään uskonut PKN:n voittoon, vaan uskon että voiton tulee viemään SC, OS tai Shava. Eniten taidan toivoa SC:n voittoa sillä edellytyksellä, että ovat parantaneet roimasti live-esitystään. Jos selvää parannusta ei ole tapahtunut ja laulu kuulostaa edelleen epävarmalta, niin toivon Opera Skaalan voittoa. Mutta kun Shavakin on loistava .... Pelkään, etten illalla osaa ollenkaan päättää ketä haluan äänestää... :surrur:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11297
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Täälläkin on kiinnostus valitettavasti aika nollassa, vaikka esiintymisjärjestys oikeastaan vahvisti uskoani, että Satin Circus löi PKN:n semifinaalissa. Oli miten oli, oikea laulu ei joka tapauksessa tänään voita.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mikä laulu olisi oikea?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4069
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Terasbekoni kirjoitti:Täälläkin on kiinnostus valitettavasti aika nollassa, vaikka esiintymisjärjestys oikeastaan vahvisti uskoani, että Satin Circus löi PKN:n semifinaalissa. Oli miten oli, oikea laulu ei joka tapauksessa tänään voita.
Oikea laulu ei voita koskaan. :uujee:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11892
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja sziget »

Paradoksaalisesti PKN voi voittaa juuri siksi, että muut ovat niin hyviä. Jos varteenotettavia vastustajia olisi vain yksi tai kaksi, myös äänten hajaantumista tapahtuisi vähemmän ja polarisoiva ehdokas voisi jäädä toiseksi.
ta1ja kirjoitti:Minä vastasin sinulle PKN:ketjussa näihinjo täällä ja sinä minulle jne, mielestäni sinunkin osaltasi "sama meno vain jatkuu" - onko muiden kannalta mielekästä käydä tämä keskustelu uudelleen läpi
Sinä itse arvostelit minua nimeltä mainiten ja valikoivasti lainaten tässä ketjussa. Minulla ei kuitenkaan ole oikeutta puolustautua, koska tämä on sinun ketjusi ja sinun Viisukuppilasi? Mielenkiintoista.
ta1ja kirjoitti:Aloitat viestisi toteamalla uudelleen, että biisin sanoitus (--)
Perätön väite. Viestini alku ei ollut aiemmin sanotun toistoa vaan perustelu sille, miksi pidän sanoitusta huonona ja miksi sen puolustelut eivät ole vakuuttaneet minua.
ta1ja kirjoitti:Sinä pidit tätä tapaa, jolla minäkin sanoitusta olin kuvannut lässytyksenä, yleisellä tasolla toki, kuten muutkin väitteesi.
Minä en yritä vaientaa enkä vääristellä muiden mielipiteitä. Sinä otat henkilökohtaisena loukkauksena PKN:ään kohdistuvan kritiikin, jota ei ole sinulle henkilönä osoitettu.
matsutake kirjoitti:B. Mediahypetys saa äänestäjissä aikaan vastareaktion "toi ei nyt ainakaan voita, kuka tahansa muu kelpaa" jolloin päädytään kompromissivoittajaan, todennäköisesti Satin Circukseen.
Näin voisi helpommin käydä, jos äänestyksessä olisi superfinaali. Nyt vastareagoivat eivät tiedä, ketä heidän kannattaisi äänestää. Tietysti PKN voi myös voittaa niin ylivoimaisesti, ettei tällä ole merkitystä. Tasainen tulos jättäisi valitettavan paljon aihetta jälkipuheisiin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

JuliaS kirjoitti:Minen hjummarra näitä puheita siitä, että PKN on YLE:n suosikki. Opera Skaalahan se on, joka edustaa sitä, mikä YLE:n mielestä on euroviisujen ydin vuonna 2015: campia verkkosukkahousuissa.
Opera Skaala ei kuitenkaan ole esim. kaikissa uutislähetyksissä kuvituksena tai saa jopa erillistä raporttia pari päivää ennen finaalia :mrgreen: Eli jos se onkin YLEn suosikki, niin hyvin kyllä sen peittävät.
Hello Hi!

Avatar
sommar14
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 244
Liittynyt: 02 Kesä 2014, 20:00
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja sommar14 »

Kaikesta viisujännityksestä huolimatta minulle on kuitenkin illan kohokohta nähdä Softengine tv:ssä livenä pitkästä aikaa! :tuuletus:

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Softengine juuri ilmaisi naamakirjassa kiitoksensa jollekin taholle custom-kitaroista UMK-finaaliin. Kyllä he siellä siis esiintyvät.
Eurovision all year long!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

JuhaUK kirjoitti:Opera Skaala ei kuitenkaan ole esim. kaikissa uutislähetyksissä kuvituksena tai saa jopa erillistä raporttia pari päivää ennen finaalia :mrgreen: Eli jos se onkin YLEn suosikki, niin hyvin kyllä sen peittävät.
En kerta kaikkiaan jaksa uskoa näihin YLE:n suosikki-teorioihin. Miten se olisi päätetty? Suljetulla lippuäänestyksellä työntekijöiden kesken? Vai pääjohtajan mahtikäskyllä? Vai onko UMK:n tekijätiimi kenties päättänyt sen?

YLE:llä on monia eri toimituksia, jotka tekevät omia päätöksiään nostaen kiinnostavia aiheita esille. Onhan PKN ollut yleisesti ottaen selkeästi kiinnostavin artisti medialle. Sitä päivää saadaan odottaa, kun Buzzfeed ja Guardian kirjoittavat UMK:sta seuraavan kerran. Jos PKN ei voita, tässä ollaan saatu silti huomiota kehitysvammaisten asialle, Suomelle ja itse UMK:lle. Mikään näistä ei ole väärin.

Mielestäni täällä pelätään turhaan negatiivista huomiota Euroopassa, jos PKN voittaa. Onhan positiivinen kirjoittelu ollut suorastaan ylitsevuotavaista. Ellei viisufanien mielipide ole sitten se tärkein.

Edit: Monethan Euroopassa jännittävät, valitsevatko suomalaiset "oikean "esityksen, joka ei todellakaan ole SC tai OS. :peukku:
Viimeksi muokannut JuliaS, 28 Helmi 2015, 15:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1970
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

IS kokosi oman raadin, joka arvioi finalistit
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1425018432234.html
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sziget kirjoitti:Sinä itse arvostelit minua nimeltä mainiten ja valikoivasti lainaten tässä ketjussa. Minulla ei kuitenkaan ole oikeutta puolustautua, koska tämä on sinun ketjusi ja sinun Viisukuppilasi? Mielenkiintoista.
Olen pahoillani, en mielestäni ole kieltänyt sinua puolustautumasta. Esitin kysymyksen uskotko keskustelun kertaamisen kiinnostavan muita täällä. Olen pahoillani, jos koit sen kieltona. Kommentoinet, jos vielä koet kokeneesi vääryyttä taholtani, pahoittelut etukäteen :hali:

Eikö mielekkäämpää olisi keskittyä viisuiltaan? Iloitsen jokaisen ehdokkaan voitosta :peukku:
Viimeksi muokannut ta1ja, 28 Helmi 2015, 15:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^ Ja lukijakyselyssä PKN taas ykkösenä tuossakin, 1000 vastajaa nyt.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

OpenWide
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 53
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 23:21

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja OpenWide »

Tänään ratkaistaan Suomen edustaja. Keskeinen kysymys kuuluu: mitä tahdon?

1) Tahdonko että se kappale, josta pidän eniten, on Suomen edustaja. Siitäkin huolimatta, ettei muu Eurooppa ajattele samoin kuin minä. Siitäkin huolimatta, että mahdollinen huono menestys vaikuttaa negatiivisesti oman suosikkini urakehitykseen.

2) Tahdonko että Suomi menestyy mahdollisimman hyvin. Jos tahdon näin, minun tulee suhtautua kriittisesti omaan musiikkimakuuni ja arvioida, mikä kappale voisi kerätä eniten pisteitä kansainvälisessä finaalissa (yleisö 50 %, musiikin ammattilaiset 50 %). Muiden musiikkimaustahan tässä on lopulta kysymys.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11297
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Rousku kirjoitti:^Mikä laulu olisi oikea?
No daa, Mustelmat tietenkin. :ylppis:

Ja Iltasanomien raatilaisille iso peukku. Vihdoin jotkut uskaltaa sanoa asiat suoraan. :peukku: Tuli kamala ikävä Aija-jumalatartakin - itse asiassa olin varma, että hän olisi ylistänyt PKN:ää, mutta onneksi ei sentään, vaan hänen makuunsa voi nytkin luottaa. :ihana:
Viimeksi muokannut Teräsbekoni, 28 Helmi 2015, 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Creeperqueen kirjoitti:IS kokosi oman raadin, joka arvioi finalistit
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1425018432234.html
Aija arvioi Satin Circusta ja Järjestyshäiriötä täsmälleen samoin sanoin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Jos IS-kyselyyn on mitään luottamista, ainoa tapa kaataa PKN on massaäänestää satiineja.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Terasbekoni kirjoitti:Tuli kamala ikävä Aija-jumalatartakin - itse asiassa olin varma, että hän olisi ylistänyt PKN:ää, mutta onneksi ei sentään, vaan hänen makuunsa voi nytkin luottaa.
Positiivinenhan arvio se oli.
Like a monument to all the time we spent

julle99
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Helmi 2015, 09:29

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja julle99 »

Jonttu kirjoitti:Jos IS-kyselyyn on mitään luottamista, ainoa tapa kaataa PKN on massaäänestää satiineja.
Totta. Äänestäkää Satin Circusta jos ette tykkää PKN!
SC:llä on isoin mahdollisuus voittaa PKN, ainakin useiden kyselyiden mukaan. Lisäksi SC on kuunnellumpi spotifyssa ja ennakkotikityksessäkin parempi kuin PKN. Jos ajattelee, että "mikä vaan muu kuin PKN käy", kannattaa äänestää SC.
Viimeksi muokannut julle99, 28 Helmi 2015, 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Creeperqueen kirjoitti:IS kokosi oman raadin, joka arvioi finalistit
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1425018432234.html
Harmi ettei raati ole 50% vallalla tänään tuomaroimassa.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

julle99 kirjoitti:
Jonttu kirjoitti:Jos IS-kyselyyn on mitään luottamista, ainoa tapa kaataa PKN on massaäänestää satiineja.
Totta. Äänestäkää Satin Circusta jos ette tykkää PKN!
Pitääkö tässä nyt äänestääkin Pertti Kurikan nimipäiviä, jottei kauhuskenaarioni eli Satin Circus edustajana toteutuisi :miettii:. Jos noista pitää valita niin PKN on se pienempi paha.

Mutta ei noihin kyselyihin kannata luottaa. Ennakkotikityksen mukaanhan valintanne olisi Järjestyshäiriö :heh:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

IS-kyselyssä järkkärit ovat jumbona.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Jonttu kirjoitti:IS-kyselyssä järkkärit ovat jumbona.
Saavat ollakin. Ei tällaisella keskinkertaisuudella Wieniin.

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Spekulointia finaalista:

Satin Circus – Crossroads: Jos vaan live-esitys onnistuisi paremmin kuin semifinaalissa, niin varmasti on mahdollisuudet voittaa UMK. Onhan tämä kisan parhaita ja tarttuvimpia kappaleita. Nuoret varmasti äänestävät tätä(varsinkin kun on komea parrakas mieslaulaja :D). Joka tapauksessa on selvää, että suurin radiohitti tämä on jo nyt. Veikkaus 1.-3.

Norlan El Misionario – No voy a llorar por ti: Live-esiintyminen oli yllättävänkin hyvä ja luulen, että on ihan piristysruiske myös finaalissa. Jäänee kuitenkin viimeisten joukkoon finaalissa. Veikkaus 7.-9.

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää: Edelleen ihanan sympaattisia, mutta ei kyllä Suomen edustajaksi, pliis. Ei tällä biisillä voi pärjätä viisuissa. Ulkomaiset viisufanithan oli rankannu tämän viimeiseksi. Silti on mahdollista, että edustaa Suomea. Veikkaus 1.-3.

Shava – Ostarilla: Ei voita, mutta pärjännee melko hyvin. Live-esityksessä on paljon riemua, toivottavasti vielä pieni parannut semifinaalista, niin voi olla ylpeitä. Veikkaus 4.-6.

Opera Skaala – Heart of light: Sen tietää, että jos pelkästään viisufanit päättäisivät viisuedustajan, se olisi tämä. Se, äänestävätkö myös taviskatsojat riittävästi, jää arvoitukseksi. Semifinaalin perusteella on ehdottomasti paras live-esiintyminen ja huikea artisti. Veikkaus 1.-3.

Jouni Aslak – Lions and lambs: Laulajassa on karismaa, mikä nostattaa myös itse kappaletta. Saattaa kuitenkin jäädä finaalissa varjoon. Veikkaus 7.-9.

Solju – Hold your colours: Vaikka live ei ollut niin hyvä kuin ajattelin, luulen tämän sijoittuvan kohtuullisesti. Itse biisi on kuitenkin yksi kisan parhaista. Veikkaus 4.-6.

Järjestyshäiriö – Särkyneiden sydänten kulmilla: Voi olla kisan yllättäjiä, eihän moni edes ennen liveä uskonut finaalipaikkaankaan, mutta live muutti asiat. Mutta on biisikin hyvä. Veikkaus 4.-6.

Angelo De Nile – All for victory: En ole tästä kappaleesta niin innostunut(ei niin omaa musiikkimakuani). Luulen, että viimeisten joukkoon sijoittuu, vaikka on tälläkin kannattajansa. Veikkaus 7.9.

Jännittävä finaali tulossa. Odotan mielenkiinnolla :kuulokkeet2:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Albin »

Ennakkotikitykseni finaaliin:

Ryhmä 1

Esikatseluiden ja semifinaalien perusteella minulle on syntynyt kaksi suosikkia.

Opera Skaalan Essi lumoaa minut taidollaan vaikka ainoa perustelu taidosta jonka pystyn hänestä antamaan on että hän kuulostaa tasokkaalta. En ole musiikkialan ammattilainen, kaikkein vähiten kai oopperamusiikin jota en elämäni aikana ole kuunnellut juuri ollenkaan. Opera Skaala iskee minuun kuitenkin, ensikuuntelulla jäin ensin pää pyörryksissä ihmettelemään mitä ihmettä ja sitten tuli WAU-efekti – hitto tää on hyvä! Semifinaalia katsoessani tuntui kuin Essi tulisi ruudunläpi luokseni ja vain minulle laulaen. Tämä on sitä kontaktin ottamista esiintyjän ja yleisön kesken jota menestykseen tarvitaan.

Solju on toinen esiintyjä tai kappale johon olen erityisesti ihastunut. Tämä on tietyllä tavalla herkkä, mutta ei kuitenkaan mitenkään imelällä tavalla. Mystisyys, eksotiikka ja nykypäivä on tuotu onnistuneesti yhteen alleviivaamatta etnistä alkuperää ja kuitenkin etnisyys on tämän kappaleen juju. Kappaleesta pidän todella paljon, mutta semifinaalin lavaesitys oli kyllä totta puhuen surkea. Ihme hupparihahmot veivät liikaa huomiota laululta. Toivottavasti heitä ei enää nähdä finaalissa.

Ryhmä 2

Tähän ryhmään valikoitui sitten 3 esiintyjää.

Norlan El Misionarion sijoitusta omalla puntarillani joudun koko ajan selittämään myös itselleni. (ps. käyn näitä kappaleita oman puntarini mukaisessa järjestyksessä) Norlanin semifinaalin esitys oli viihdyttävä ja jäi mieleen hyvänä ja yllättävänä esityksenä. Minä nautin esityksestä ja kappaleen tarttuvuudesta. Semifinaalissa kokonaisuus oli hyvä. Muuta en oikein osaa sanoa kuin että tykkään vaikka jostain kumman syystä olo on kun en saisikaa.. :mitvit:

Shavan ostarilla on riemukas suomibhangra. Pidän kappaleen ilosta ja väristä joka on epätyypillistä suomiviisuille, mutta semifinaalin esitys oli niin kökkö, että voi kauhistus. Ensin pitää pelätä miten laulu sujuu suljetussa autossa, sitten pääsevätkö ne ulos kompuroimatta. Sitten istutaan portailla hengastyneenä jne.. ei näin.

Satin Circusksen kappale sinänsä ihan ok. Välillä tuntuu, että tässä se on, mutta saman tien tulee ihan valju olo – oliko vai eikö ollut? Jotain potkua tähän on löydettävä, muuten liian tasapaksu pötkäle joka ei erotu mitenkään ja se näissä karkeloissa on kaikkein pahinta.

Ryhmä 3

Neljä kappaletta.. yksi kysymysmerkki…

Järjestyshäiriö ja Jouni Aslak menkööt samalla arvostelulla. Molempien esitykset ovat ihan mallikelpoisia, mutta jotenkin vain niin ”tavallisia”. Ei mitään moitittavaa. Esitykset ammattitaitoisia ja kappaleiden arvoa kohottavia, mutta niin neutraaleja ettei oikeastaan mitään kommentteja irtoa.

Angelo de Nilen genre kai lähinnä omaani. Tykkään teatraalisesta (suurieleinen) musiikista josta kai Queen on paras esimerkki tähän keskusteluun. Angelo (Blom) laulaa ihan hyvin, mutta kappale on kaikkea muuta kuin suurieleinen. Tämä on valju ja vaisu kulisseista huolimatta. Karisma puuttuu täysin. Harmi.

Pertti Kurikan Nimipäivät on sitten asia erikseen. Viisukuppilan viestejä lukeneena tunnen itseni aika huonoksi ihmiseksi kun en nosta kehitysvammaisten edustamaa yhtyettä puntarin ykköseksi. Punk ei ole minulle mitenkään vieras elementti ja aivan hyvin jokin toinen kappale voisi mahdollisesti olla korkeammallakin PKN:n esittämänä, mutta Aina mun pitää on mielestäni huonoin finaalikappaleista. Aitoutta ehkä löytyy mutta miten sen arvotan? Lippu korkealla kannatan tätäkin Wienissä (kotikatsomossa) vaikka netistä bongaamani viestin perusteella: Yhtään biisiä en tietystikään ole kuullut, enkä edes yhtään artistia, mutta edustakoon Pertti Kurikan Nimipäivät Suomea. Punk on musiikkina kuuntelukelvotonta moskaa, mutta musiikistahan ei viisuissa ole varsinaisesti kyse vaan show'sta, joten sopivaa särmää bändin pojissa ainakin olisi sliipattujen euroviisupuppelien, kiiltokuvapopparien ja jättihinkki-kansanlaulajattarien sekaan.

Mukava kattaus illaksi on saatu. Minä tykkään :peukku:
ps. äänestetään omaa suosikkia, ei ketään vastaan
ps. 45 %:a viisukuppilan porukasta on sitä mieltä että Opera Skaala on paras vaikka mun täppäkin on Soljun kohdalla ;)

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11297
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

JuliaS kirjoitti:
Terasbekoni kirjoitti:Tuli kamala ikävä Aija-jumalatartakin - itse asiassa olin varma, että hän olisi ylistänyt PKN:ää, mutta onneksi ei sentään, vaan hänen makuunsa voi nytkin luottaa.
Positiivinenhan arvio se oli.
Jep, ja ihan asiaa puhui, mutta hän sentään tiedostaa, ettei tässä olla etsimässä edustajaa Eurovision asennekilpailuun.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: UMK 2015: finaali, la 28.2.

Viesti Kirjoittaja Axell »

Softengine esiintyy finaalissa :joojoo:

Lukittu