Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Ivan - Help you fly

*****
12
13%
****
17
19%
***
27
30%
**
20
22%
*
14
16%
 
Ääniä yhteensä: 90

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Ivanhan on ihana :draamaa: Tosin se alasti esiintyminen nyt ei ole kovin hyvä idea... :puna:

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Mikel »

Helposti vuoden parhaita kappaleita, harmi vaan, että Ivanin kokemattomuus yhdistettynä epävarmaan laulamiseen vesittää tämän aika tehokkaasti.
But may the slightest light start a fire

Avatar
_chanson_
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 96
Liittynyt: 12 Maalis 2015, 23:11
Paikkakunta: Tukholma

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja _chanson_ »

Kokonaisuutena jotenkin täysin unohdettava, ei jää mieleen sitten millään. Lisäksi alun "robottiääni" ja loppupuolen korkeat kiekaisut jotenkin vastenmielisiä. Yritystä on, myönnetään, mutta ei minun makuuni. Painuu puntarini pohjan nollakerhoon, tällekin siis heikko *.

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5194
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Ensireaktioni: Aika keskinkertaiselta kuulostava biisi, mutta kertosäkeessä on kyllä jotakin kiehtovaa. Ja vai että alasti pitäisi päästä esiintymään... Ivanistahan oli pikku-uutinen jopa Kouvolan Sanomissa tässä hiljattain. Jutussa kerrottiin kyllä hänen haluavan esiintyä viisulavalla susien kanssa, mutta puolellakaan sanalla ei mainittu sitä, ettei se todellakaan ole euroviisusääntöjen mukaan mahdollista... Mielestäni aika noloa julkaista vakavahenkisessä sanomalehdessä uutinen, jossa ei todellisuudessa ole juuri päätä eikä häntää! Vai onko EBU muka todella lupaamassa Ivanille hänen sutensa? Sen käsityksen lehtijutusta nimittäin sai. En kyllä usko, ennen kuin näen.

***
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minä tykkään Ivanista ja Ivanin laulusta. Jos minulla ei olisi tätä russofobiaa niin olisi paljon korkeammalla puntarillani :vonkaus: (ps. kuudes)

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

Albin kirjoitti:Minä tykkään Ivanista ja Ivanin laulusta. Jos minulla ei olisi tätä russofobiaa niin olisi paljon korkeammalla puntarillani :vonkaus: (ps. kuudes)
että kehtaatkin olla tuollainen rasisti :jupinaa: :femme:
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miksei Ivan tuolla Amsterdamin Eurovision in Concert -tapahtumassa esiintynyt nakuna? Ei kai siellä tarvitseviisusääntöjä noudattaa!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uGKq_Z2 ... x&index=21[/youtube]
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Pitää kyllä hattua nostaa Ivanille,esiintynyt kaikissa viisukonserteissa,ollut kaikissa mahdollisissa ulkomaiden pressi tilaisuuksissa sekä pääsyt joihinkin muiden maiden viisufinaaleihin ja karsintoihin esiintymään. Ja kaiken lisäksi saanut jo ison lööpin itsestään aikaiseksi ennen viisuja. Ainakin ottaa kisan tosissaan.
<3

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6396
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Tekoripset kirjoitti:Pitää kyllä hattua nostaa Ivanille,esiintynyt kaikissa viisukonserteissa,ollut kaikissa mahdollisissa ulkomaiden pressi tilaisuuksissa sekä pääsyt joihinkin muiden maiden viisufinaaleihin ja karsintoihin esiintymään. Ja kaiken lisäksi saanut jo ison lööpin itsestään aikaiseksi ennen viisuja. Ainakin ottaa kisan tosissaan.
On myös pannut merkille tämän. Ivan taitaa tosiaan haluta finaaliin. :peukku:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19756
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Finaaliinhan hän pääsee joka tapauksessa, koska viisut ovat Ruotsissa. Valko-Venäjän viisuhistoriaa tarkastelemalla huomaa, että maa pääsee finaaliin jos ja vain jos viisut ovat pohjoismaissa. ;)

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Ovat tehneet tällaisia promovideoitakin

Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja murka »

Kuolonkurki kirjoitti:Tämä on melko mielenkiintoien biisi. Koukuttava ja jää useasti soimaan päähän. Tykkään neljän tähden edestä.
Pohdin, onko Ivanilla mieltymystä bulgarialaisiin naiskuoroihin tai kalevalaiseen runonlauluun? Jotain villiäkin tässä on solistin ansiosta. Loppua voisi vielä viilata iskevämmäksi mutta eiköhän tämä saisi jo tällainenaankin minut tanssilattialle.

Ulkomusiikillisista seikoista huomasin eläväiset silmät.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Onkohan se villiys alkujoiun lisäksi luonnollisen mollin käyttö fly-sanassa? Siis mennään puoli sävelaskelta alemmas kuin mitä normimusassa on tapana (se flaa-aa-aiin keskimmäinen nuotti)? Tai siltä se minusta kuulostaa. Minusta sitä on toisinaan käytetty Portugalin viisuissa ja ehkä Espanjankin ja yhdessä Andorran, ja olen ajatellut että jos Euroopan lounaiskulmalla tuo vanhahtava moodi vielä on elossa. Mutta tosiaan kai sitä voisi olla ainakin kansanmusiikissa muuallakin? Se on kuitenkin se kohta, joka biisissä ensimmäisenä kiinnitti huomioni (ja joka sitten tuntuukin ainoalta kiinnostavalta kohdalta).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Albin »

Rousku kirjoitti:^Onkohan se villiys alkujoiun lisäksi luonnollisen mollin käyttö fly-sanassa? Siis mennään puoli sävelaskelta alemmas kuin mitä normimusassa on tapana (se flaa-aa-aiin keskimmäinen nuotti)? Tai siltä se minusta kuulostaa. Minusta sitä on toisinaan käytetty Portugalin viisuissa ja ehkä Espanjankin ja yhdessä Andorran, ja olen ajatellut että jos Euroopan lounaiskulmalla tuo vanhahtava moodi vielä on elossa. Mutta tosiaan kai sitä voisi olla ainakin kansanmusiikissa muuallakin? Se on kuitenkin se kohta, joka biisissä ensimmäisenä kiinnitti huomioni (ja joka sitten tuntuukin ainoalta kiinnostavalta kohdalta).
En ihan kaikkea sisäistänyt mitä Rousku tuossa yllä kirjoittaa, mutta minä kai sitten tykkään siitä keskimmäisestä nuotista. Portugalin kappaleista olen aina jollain tasolla tykännyt ja nyt ensimmäistä kertaa myös Valko-Venäjän Ivan pystyy ohittamaan ennakkoluulot Lukasenkasta :mitvit:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja murka »

Tulipa bongattua https://m.youtube.com/watch?v=vlUcrlt4CQM YouTubesta. Ivan on musikaalisen perheen poika ja hänen isänsä sekä veljensä ovat ammattimuusikkoja. Jos oikein käsitin niin Ivan on harrastanut kansanmusiikin laulua ja klassista kitaransoittoa.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Kappaleen kertsin melodia on hyvä, mutta kokonaisuudessa on jotain kökköä. Artisti on ärsyttävähkö ja stailauksen tarpeessa. Lentäminen alkaa olla pikkasen käytetty teema sanoituksissa.

***
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Albin »

JuliaS kirjoitti:Kappaleen kertsin melodia on hyvä, mutta kokonaisuudessa on jotain kökköä. Artisti on ärsyttävähkö ja stailauksen tarpeessa. Lentäminen alkaa olla pikkasen käytetty teema sanoituksissa.

***
:heh: Ensisilmäys oli minullakin sama, mutta juuri stailaus nostaa tämä vuoden kattauksessa Valko-Venäjää piirun verran paremmaksi. Minä tykkään :mitenlie:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuliaS kirjoitti: Lentäminen alkaa olla pikkasen käytetty teema sanoituksissa.
Minä olen paistamista joskus ehdotellut tilalle. (Enkä nyt tosiaankaan tarkoita mitään shinea.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

JuliaS kirjoitti:Artisti on ärsyttävähkö ja stailauksen tarpeessa.
Laitetaan Ivan sinne lavalle alasti hänen toiveensa mukaan niin ei tarvitse pahemmin sitten stailauksestakaan huolehtia. :heh:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16601
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Rousku kirjoitti:Minä olen paistamista joskus ehdotellut tilalle.
Ei siihen tarvita kuin hieman epäselvä ääntämys, kuten tässä sävelteoksessa:
:laulaa: Are you ready to fry my baby? :pannu:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja rosetta »

JuliaS kirjoitti:Kappaleen kertsin melodia on hyvä, mutta kokonaisuudessa on jotain kökköä. Artisti on ärsyttävähkö ja stailauksen tarpeessa. Lentäminen alkaa olla pikkasen käytetty teema sanoituksissa.
Minusta Ivan taas ei kaipaa mitään "stailausta", ehkä vähiten sellaisen tarpeessa kaikista kilpailijoista... Noissa yllä olevissa promovideoissakin aika täydellinen.

Ja lentäminen on kyllä todella harvoin käytetty viisusanoitusteema johonkin rakkauteen verrattuna... Outoa ettei siitä ikinä nurista, kaikista vähemmän käytetyistä vain ;)

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Onhan se henkilökohtaista, mikä kyllästyttää ja mikä ei.

Rakkautta ei tosin voine edes niputtaa yhdeksi teemaksi. Biisinkirjoituksessakin rakkauslaulut voidaan jakaa moneen osastoon, miten ne nyt menikään...

1. Ole minun
2. Olet minun
3. Miksi et enää/nyt/vielä ole minun
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^ Minä kyllä nurisen rakkaudestakin! Ja lentämisestä, jos lentäjät ovat enkeleitä.

Haluan vaihteeksi kaivautumisviisun.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Onhan niitä nyt enemmän kategorioita, kun on mm. erot ja draamatkin rakkaudessa. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Rakkaus on tylsää. Haluan biisin, jossa lauletaan "hiiteen koko rakkaus". Ja sitten lentämisestä biisin, jossa vasta kokeillaan ja mietitään, voisiko se onnistua, ja ollaan vähän epävarmoja, halutaanko edes. -Autan sinua lentämään. -Jaa, auttaisit mieluummin vaikka imuroinnissa, olisi enemmän tarpeen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^ :heh: Biisi imuroinnista olisi kova sana. Mainitaankohan imuria edes siinä Leevien "On meillä stereot, televisio..."
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Toistaiseksi olevan vain kuullut biisin, jossa on imurin ääntä. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja rosetta »

JuliaS kirjoitti: Rakkautta ei tosin voine edes niputtaa yhdeksi teemaksi.
Serduchka kirjoitti:Onhan niitä nyt enemmän kategorioita, kun on mm. erot ja draamatkin rakkaudessa. :draamaa:
Totta kyllä; mutta nuo kaikki kategoriat on ainakin viisusanoituksissa jotenkin niin loppuun kaluttu, että harvoin niistä saa mitään uutta irti... Se siinä lähinnä kyllästyttää.
Rousku kirjoitti:^Rakkaus on tylsää. Haluan biisin, jossa lauletaan "hiiteen koko rakkaus". Ja sitten lentämisestä biisin, jossa vasta kokeillaan ja mietitään, voisiko se onnistua, ja ollaan vähän epävarmoja, halutaanko edes. -Autan sinua lentämään. -Jaa, auttaisit mieluummin vaikka imuroinnissa, olisi enemmän tarpeen.
:rofl:

Onhan noita "hiiteen" -biisejäkin kai joskus ollut, eikö se Vrag naj vzame vähän sellainen ollut, tosin siinä taidettiin toivottaa vain yksi ihminen sinne hiiteen ;) Mutta piristävää vaihtelua minusta sekin... :hiips:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kaivautumista ja imurointia. :rofl: No olihan Aina mun pitäässä mainittu siivoaminen... ;)
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Valko-Venäjä 2016: Ivan – Help you fly

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^Mutta jos olisi sellainen "hoh hoijaa, rakkaus (ja siihen liittyvät asiat) on niin ikävystyttäviä". "Äsh, taas tuo kärttää jotain hiton pusua, eikö se näe, että minulla on peli kesken!" "Pännii kun piti lopettaa kiva kuoroharrastus, kun yksi muija siellä meni rakastumaan minuun enkä enää saanut rauhassa ihan vain laulaa." "Huoks, kaverit yrittävät naittaa minulle yhtä sinkkua tuttavapiiristämme. Eivätkö ne ymmärrä, etten halua sellaista elämääni sotkemaan? Minulla on kissa ja kaksi koiraa, siinä on laumaa tarpeeksi." "Sori, ei minulla ole sellaisia tunteita sinua kohtaan. Kutsuin sinut tosiaan ihan vain avuksi imurointiin, kun kerran olit aiemmin apuasi jo tarjonnut." Eivätkö nämä yhtä lailla ole yleisia tunteita kuin rakkauden kaipuu?
Rise, angel, shine, love!

Lukittu