Espanja 2016: Barei – Say yay!

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Barei – Say yay!

*****
46
42%
****
27
25%
***
20
18%
**
13
12%
*
3
3%
 
Ääniä yhteensä: 109

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20469
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Niin ovat! Ja kyseiset liikkeet on vielä matkittu Kurt Callejalta! :draamaa: :heh:

Kuva
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Eikös nuo nyt ole ihan klassisia liikkeitä, joita on esitetty maailman sivu? Tai ainakin viime vuosisadan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Mikel »

^Juu, ainakin 70-luvulta alkaen. Ihan funkpohjaisten tanssityylien peruskamaahan nuo. Sopii erityisesti tanssitaidottomille tai muuten vaan laiskoille, kuka tahansa oppii tuon vartin harjoittelun jälkeen. :heh:
But may the slightest light start a fire

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Rousku kirjoitti:^Eikös nuo nyt ole ihan klassisia liikkeitä, joita on esitetty maailman sivu? Tai ainakin viime vuosisadan.
On kyllä; monissa tanssilajeissa tuota näkee. Itse olen joskus i forna tider veivannut mm. steppikoreografioiden lisämausteena. Voi tuon oppia nopeasti, mutta eri juttu on saada se näyttämään vaivattomalta ja sujuvalta.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20469
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Toki varmasti jo ennen viisuja käytetty liike, mutta itselleni melko uusi. Sanon ihan vain omaksi ilokseni, että Barei olisi matkinut jalkaliikkeen Kurt Callejalta. :mrgreen: Kurtin näin ensimmäistä kertaa käyttävän kyseisiä muuveja.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Serduchka kirjoitti:Nyt kuuntelin selkeämmän version tuosta Barein viisun uudesta versiosta. Juu, ei tämä kyllä enää ensi viikolla välttämättä top 5 -sijoitukseen enää puntarillani yllä. :lohduton: Kamalan huonoja muutoksia kappaleeseen tehty. Se gruuvi on kokonaan kadoksissa, mikä löytyi ekasta versiosta.
Ei se nyt kokonaan kadoksissa ole, mutta siinä komppaan, että huonoja muutoksia etenkin noi hassut tauot. (Eli osat groovaa edelleen, mutta biisin kokonais-groovi on tosiaan hukattu)
Aiempaan verrattuna parempaa on mielestäni vain noi "tydyt tyttyttyy"-impro-laulut kappaleen loppupuolella.

Silti... on se ihme jos tämä ei ole vähintään top 5 Tukholman finaalissa.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
_chanson_
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 96
Liittynyt: 12 Maalis 2015, 23:11
Paikkakunta: Tukholma

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja _chanson_ »

Ihme_Mies kirjoitti:Silti... on se ihme jos tämä ei ole vähintään top 5 Tukholman finaalissa.
Yhdyn tähän, Espanjalle kyllä soisikin menestystä. Tämän vuoden "menobiiseistä" tämä on kyllä mielestäni ehdotonta parhaimmistoa. Simppeli ja tarttuva - ja kunhan lavaylöspanossa ei aleta turhia kikkailla, uskon että luvassa on positiivisesti mieleenjäävä esitys. Hätyyttelee puntarillanikin kärkisijoja.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Äitini on nyt kuullut kaikki ja sanoi tämän voittavan. :peukku:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Kelpaisi mulle ainakin paremmin kuin Venäjä tai Ranska! :uujee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Elvis kirjoitti:Äitini on nyt kuullut kaikki ja sanoi tämän voittavan. :peukku:
Äidilläsi on hyvä musiikkimaku. :mrgreen: :peukku:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minusta tämä oli voittajana vähän kuin Marie N... Ihmeteltäisiin tulevina vuosina, miten tuollainenkin renkutus on voinut voittaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2680
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja inomu »

Rousku kirjoitti:Minusta tämä oli voittajana vähän kuin Marie N... Ihmeteltäisiin tulevina vuosina, miten tuollainenkin renkutus on voinut voittaa.
Juuri näin, ihmettelen jo nyt miten jotku pitävät tätä muka parhaimpana kappaleena. Ei lähde koskaan kunnolla käyntiin eikä repäise. Mukava ja svengaava kappale kylläkin on, mutta en jaksaisi äänestää ja uskon, että live tulee olemaan kamala :joojoo:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Miksi live olisi kamala? Eihän Espanjan karsinnassakaan ollut.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Elvis »

inomu kirjoitti:uskon, että live tulee olemaan kamala :joojoo:
:mitvit:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2680
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja inomu »

On vaan sellainen tunne :heh: En valitettavasti osaa perustella paremmin. Ja laulun sijaan tarkoitan sillä enemmän muita asioita, kuten koreografiaa.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20469
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Jos taustakuoro on yhtä huono mitä Espanjan finaalissa, niin tuloksena saattaa hyvinkin olla katastrofi. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Andzak »

inomu kirjoitti:
Rousku kirjoitti:Minusta tämä oli voittajana vähän kuin Marie N... Ihmeteltäisiin tulevina vuosina, miten tuollainenkin renkutus on voinut voittaa.
Juuri näin, ihmettelen jo nyt miten jotku pitävät tätä muka parhaimpana kappaleena. Ei lähde koskaan kunnolla käyntiin eikä repäise. Mukava ja svengaava kappale kylläkin on, mutta en jaksaisi äänestää ja uskon, että live tulee olemaan kamala :joojoo:
Yhdyn näihin mielipiteisiin, itse en pidä tuosta jalkojen heiluttelusta ja biisi on minulle sellainen, jonka olisi voinut kuulla aiemmin 2000-luvulla. Live ei myöskään ole häävi.

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Ensireaktioni: Ei ole näköjään Espanjakaan oikein iskussa tänä vuonna. En jaksanut kuunnella loppuun asti.

**
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Valkealalainen kirjoitti:En jaksanut kuunnella loppuun asti.
On siinä meillä euroviisufani, kun ei edes edustuskappaletta jaksanut loppuun saakka kuunnella. :shock: Tyrkyt ovat asia erikseen, enkä mä läheskään kaikkia tyrkkyjä loppuun saakka kuuntele, mutta että edustuskappaa ei loppuun asti jaksa. Huh huh! :lohduton:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Serduchka kirjoitti:
Valkealalainen kirjoitti:En jaksanut kuunnella loppuun asti.
On siinä meillä euroviisufani, kun ei edes edustuskappaletta jaksanut loppuun saakka kuunnella. :shock: Tyrkyt ovat asia erikseen, enkä mä läheskään kaikkia tyrkkyjä loppuun saakka kuuntele, mutta että edustuskappaa ei loppuun asti jaksa. Huh huh! :lohduton:
No kyllä minä melkein jaksoin! Ei siitä nyt kovin paljon jäänyt puuttumaan, herranjumala. :rofl: Ja kyllä minä sitten kuulostelen nämä kaikki uudestaan ihan kokonaan, kunhan saan kokoelmalevyn käsiini ja soittimeeni! Onpa se nyt dramaattista, jos en jonkin turhan rallin joka sekuntia viitsi kuunnella korva kiinni kaiuttimessa. :rofl: Ei vaan oikein tahdo huumori riittää enää näin loppumetreillä, kun näitä turhakkeita on niin tuhottoman paljon.

Ja jollen nimimerkki Serduchkan mielestä nyt ole sataprosenttisen aito euroviisufani, niin enpä taida tuosta yöuniani menettää. :heh: Enhän minä mikään viisufani taida tosiaan ollakaan.
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Sinähän teatraaliseksi rupesit. :draamaa: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Serduchka kirjoitti:^ Sinähän teatraaliseksi rupesit. :draamaa: :heh:
Niin rupesin. :draamaa: Itsepähän tilasit. :heh:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36862
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minun pitäisi varmaan nyt tulla tänne pätemään kolmiportaisesta viisufani-asteikostani, mutta josko nyt en kuitenkaan tulisi. On nimittäin sen verran typerä keksintö, jonka aiheuttamasta ajattelumallista onneksi olen pääsemässä eroon. :heh: Kukin fanittakoon niin, miten parhaaksi tuntuu. :hali:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti:Kukin fanittakoon niin, miten parhaaksi tuntuu. :hali:
Juuri näin :peukku: Onhan niitäkin, jotka ovat viisuselibaatissa itse viisuihin asti, kuulevat kappaleet ihan neitseellisinä sitten :poks:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4096
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Serduchka kirjoitti:
Valkealalainen kirjoitti:En jaksanut kuunnella loppuun asti.
On siinä meillä euroviisufani, kun ei edes edustuskappaletta jaksanut loppuun saakka kuunnella. :shock: Tyrkyt ovat asia erikseen, enkä mä läheskään kaikkia tyrkkyjä loppuun saakka kuuntele, mutta että edustuskappaa ei loppuun asti jaksa. Huh huh! :lohduton:
No en ole minäkään jaksanut kuunnella läheskään kaikkia tämänvuotisia edustuskappaleita loppuun asti, vaikka olen uljaasti yrittänyt. Joidenkin kohdalla on tullut mitta täyteen jo ensimmäisen minuutin aikana. Olen niin kovin kärsimätön luonne. Mutta kyllä minä sitten katson kaikki esitykset, kun semifinaalit tulevat televiisiosta :joojoo:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Mä kuuntelen kaikki biisit läpi lähes päivittäin (lähinnä kuntoilun taustalla). Lisäksi kokonaiskuvan saamiseksi mulle on tärkeää kuunnella niin live kuin studioversiot. Musiikki on teos, jossa on säveltäjän tarkoittama alku ja loppu, hitaasti kasvava kappale saattaa lopussa saada vaikka millaisen kliimaksin.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Kylläpä tykästyin tähän. Laadukas ja luontevasti menevä kappale, jossa näen sisältöäkin. Tästä tulee hyvälle tuulelle. Musiikkivideo on herttainen, varsinkin se sinitakkinen tanssiva kundi. <3

*****
Like a monument to all the time we spent

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Vaikka Norja on ehkä itselläni 1 suosikkina niin toivoisin tämän voittoa sillä voitto saataisiin poissa pohjoismaista ja tulisi taas vähän erillainen isäntä maa seuraavaksi vuodeksi. Ja tämän näkisin myös mielummin voittavan kuin Venäjän.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Haksis »

poika90 kirjoitti:Vaikka Norja on ehkä itselläni 1 suosikkina niin toivoisin tämän voittoa sillä voitto saataisiin poissa pohjoismaista ja tulisi taas vähän erillainen isäntä maa seuraavaksi vuodeksi. Ja tämän näkisin myös mielummin voittavan kuin Venäjän.

Sama homma täällä. Moderni radiobiisi, joka ansaitsee voiton. Itse jostakin syystä uskon ja pelkään tämän sulavan finaalipäivänä ja ottavan sijan väliltä 11-15.. :lohduton:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20469
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Espanja 2016: Barei – Say yay!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Pastora Solerhan oli eräänlainen fanisuosikki, muttei lopulta pahemmin pärjännyt. Uskon kuitenkin tämän välttävän paikan kympin ulkopuolella ja kampeavan ihan sinne kärjen tuntumaan. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Lukittu