Mikael Saari – On it goes

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Lukittu

Mikael Saari – On it goes

*****
125
56%
****
39
17%
***
30
13%
**
16
7%
*
13
6%
 
Ääniä yhteensä: 223

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mikael Saaren paluu on vahva. Itse lämpesin hitaasti We Should Be Through'lle, ja sama tilanne näyttää olevan tämänkin kanssa. Neljässä tähdessä alusta alkaen, mutta saattaa hyvinkin liven jälkeen nousta viiteen. Suoraviivaista ja kaunista musiikkia, jossa menestyksen ainekset kohtaavat.

Neljä tähteä.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

En vaan saa tästä biisistä tarpeekseni. :surrur: :fanityttö: Minustakin tämä on loppujen lopuksi parempi kuin WSBT, instrumentaatio on paljon rikkaampaa ja tästä löytää jokaisella kuuntelukerralla uutta. Loppuhuipennuksesta tulee aina kylmät väreet.

Tämä olisi yhtä eeppinen edustaja Globeniin kuin Nightwish 16 vuotta sitten. :rakkaus:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Elvis »

^ Minulla taas on tullut nyt jo pieni kyllästyminen tätä kohtaan. Ei vaan jaksa innostaa enää kymmenen kuuntelun jälkeen..
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Tämä vai Annica/Kimmo, that's the question in my mind. Live ratkaissee.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Tämän musavideo tänään telkusta kahdesti, ennen kuuden uutisia ykköseltä ja just äsken Teemalta ja nyt olen ihan myyty :kups: Kyllä tämä viisi tähteä ansaitsee.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Minua ei haittaisi ollenkaan lähettää tätä Tukholmaan! :tuuletus:

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Mikel »

We Should Be Through oli itselleni niin suuri biisi muutama vuosi sitten, että olin aluksi suunnattoman pettynyt tähän. Kolmannen kuuntelukerran jälkeen biisi alkoi kuitenkin avautua. Tämä ei ehkä ole samalla tavalla kerrasta kansaan kolahtava, mutta tästä löytyy joka kuuntelukerralla jotain uutta. Kerroksellisuus puhuttelee. Mielelläni näkisin tämän myös Tukholmassa!
But may the slightest light start a fire

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Tämä paranee minun kohdallani joka kuuntelukerralla. Tekisi mieli nostaa jopa Saaran ohi ykköseksi puntarissa. :uujee:

Alan myös uskoa, että tämä olisi ehkä paras edustaja Suomelle. Haastaa kuulijan ja tuo taiteellisuudellaan vähän maustetta viisuihin. Tässä otettaisiin myös pieni riski (jos menestystä halutaan), mikä on mielestäni ihan hyvä asia!

Taidan kyllä odottaa livejä ennen kuin alan sen kummemmin sörkkimään tuota puntarini kärkipäätä tai julistamaan parasta voittajaehdokasta. Mutta nousussa on! :peukku:
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minä inhoan videota sydämeni pohjasta. En jaksa katsella enää yhtään ns. barokkia, mutta silti tämä kappale ja Mikael Saaren tulkinta vahvistuu koko ajan. Tässä on jotain kauneutta, rosoisuutta, tulkintaa, karismaa. Tämän jaksaa kuunnella loppuun ja tämä herättää ajatuksia. Vaikka tylsä niin silti ehkä se paras sittenkin. :miettii:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Mikael se osaa tehdä vekkuleita biisejä. Nyt olenkin sitten jo ihastunut tähän kappaleeseen. :ihana:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Biisiä on muuten ollut mukana ratkomassa sama Kai Poutanen, joka oli We Should Be Eurovision Winner-biisissä mukana sovittamassa jousia ja pianoa.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Edwina »

kuu-kuu kirjoitti:^
Biisiä on muuten ollut mukana ratkomassa sama Kai Poutanen, joka oli We Should Be Eurovision Winner-biisissä mukana sovittamassa jousia ja pianoa.
Niinkö? Se kyllä kuuluukin biisistä.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minä luovutin tämän kappaleen kanssa jo. En vaan saa tästä irti yhtään mitään. :sorivaan: Sinänsä yllättävää, että tämä ei ole minulla vain yhdessä tähdessä, mutta kaipa tässä on sitten se taiteellisuus, josta salaa tykkään, mutta Mikälie tekee tästä vain vastenmielisen möykyn.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Älä ihmeessä, Serdu, luovuta vielä! Anna Mikaelille vielä (kerrankin) mahdollisuus! :ihana:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Voi kunpa voisin. :aivanmaassa: Tai no, ei periaatteessa ole vielä myöhäistä. :miettii: Katsellaan, kuunnellaan.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Hienoa! Minäkin annan vielä Einille mahdollisuuden. :uujee:

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6307
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja mariah »

Serduchka kirjoitti:Minä luovutin tämän kappaleen kanssa jo. En vaan saa tästä irti yhtään mitään. :sorivaan: Sinänsä yllättävää, että tämä ei ole minulla vain yhdessä tähdessä, mutta kaipa tässä on sitten se taiteellisuus, josta salaa tykkään, mutta Mikälie tekee tästä vain vastenmielisen möykyn.
Samoilla mielin :samaamielta: mutta jos tää nyt ottaa ja voittaa niin ei tää ihan huono nyt ole, moni muu on vaan parempi. Katsotaan :mrgreen:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Edwina kirjoitti:Hienoa! Minäkin annan vielä Einille mahdollisuuden. :uujee:
:peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minusta hauskat nimenväännösvitsit toimivat niin kauan, kun niitä ei jankata jokaisessa viestissä, jossa väännettävä esiintyy. Ilmaus "Mikälie Saari" on oikeasti menettänyt tehonsa ajat sitten. On tullut jo selväksi, ettei Mikael ole mieleesi. :hiips:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

TomppaJr kirjoitti:Minusta hauskat nimenväännösvitsit toimivat niin kauan, kun niitä ei jankata jokaisessa viestissä, jossa väännettävä esiintyy. Ilmaus "Mikälie Saari" on oikeasti menettänyt tehonsa ajat sitten. On tullut jo selväksi, ettei Mikael ole mieleesi. :hiips:
Täysin samaa mieltä tästä. Kiitos kun sanoit ääneen.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Minä käytän sitä niin kauan, kun en välitä kyseisestä herrasta. :) Vähän sama juttu kuin se sun SaaAalisi.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 704
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tää ja saaran biisit on ainoat, jotka nousee joukosta, muut on niin yhdentekeviä ja amatöörimäisiä.

Tässä (kuten oli WSBT) ongelmana jonkinlainen kaoottisuus ja rytmin ja sykkeen puute. Jokainen uusi sävel tulee ennustamatta ja yllättäen ja muuttaa koko ajan kappaletta ylös ja alas ja mitähän sitten taas seuraa..
Toisaalta se voi olla myös se vahvuus, tähän on ainakin vaikea kyllästyä, kun ei alun perinkään saa mitään selvää, jokainen kuuntelukerta on kuin uusi kokemus. Oikeastaan tän pitäis olla jotain taidemusaa.

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Leo »

Tämä on kovassa nousussa kohti kärkeä puntarissani. Ensireaktiossani kuvailin melodiaa koukeroiseksi, mutta monen kuuntelukerran jälkeen se on selkeytynyt. Mielettömän vahva kappale, upeita sointukulkuja ja Mikaelin tulkinta on aivan jäätävä. Ylen kanavalla esitettiin eilen ennen uutisia ja silloin kolahti: upea kappale ja hieno video! Voisi aivan mielellään jopa voittaa UMK:n. Tukholmassa voisi tulla Suus-/Kuula -efekti eli hyvinkin kärkisijoille? Liven varaan jää paljon tämänkin kohdalla. Onnistunut live nostaa tämän voittotaistoon. Lavalla voisi olla jousitrio ja ehkä videon tanssipari. Liveä odotellessa... :peukku:

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Soitin UMK-biisejä isälleni ja hän sanoi, että tämä oli ehdottomasti huonoin. Kuulemma laulaja vain huutaa ja kappale oli sekava, eikä siinä ollut mitään ideaa. Isäni kuitenkin piti WSBT-biisistä. :mrgreen:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Serduchka kirjoitti:Minä käytän sitä niin kauan, kun en välitä kyseisestä herrasta. :)
Olisihan se nyt täysin naurettavaa, mikäli kaikki vääntelisivät inhokkiensa nimiä ja viljelisivät niitä joka paikkaan. Itse asiassa se on naurettavaa jo yhden henkilön näin tehdessä, sillä sama väännös tulee vastaan niin usein, ettei sillä enää ole edes viihdearvoa. Kohtuus kaikessa; kyllä myös väännökset voivat toimia yksittäisenä vitsinä. Mahdollisen kritiikin kohdistaisin itse kappaleeseen tai esitykseen, en niinkään esiintyjään käsitteenä.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Serduchka kirjoitti:^^ Minä käytän sitä niin kauan, kun en välitä kyseisestä herrasta. :) Vähän sama juttu kuin se sun SaaAalisi.
Kysyin taannoin pennuilta, olenko osannut antaa niille mitään elämänohjetta. Hihkaisivat yhteen ääneen: "Ei saa olla pahansuopa!" Einistäkin voisi keksiä vaikka mitä väännöksiä, mutta se olisi minusta pahansuopuutta.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Komppaan kyllä siinä, että kaikenlaiset nimiväännökset tuntuvat nykyään menevän aivan liian pitkälle - myös tässä tapauksessa.

Biisistä sen verran, että yllätyin kyllä kovasti kuinka paljon tästä pidän - WSBT:ta en edelleenkään vapaaehtoisesti kuuntele. Tässä on kuitenkin jotain todella koukuttavaa ja kyllä näkisin tämän menestyvän vähintään finaalipaikan arvoisesti.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Niin ja SaaAalin ja Mikälien erosta vielä: vaikka alunperin SaaAalin kehittelinkin ilkeilytarkoituksiin vuonna 2011, kuulostaa se jopa omaan korvaani tavattoman kauniilta. Mikälie... noh, se nyt vaan halventaa. Jos oma nimeni olisi Saara Aalto, niin pistäisin SaaAalin varmaan viralliseksi taiteilijanimekseni. :heh: (Ehkä nyt hieman taiteellisemmin aseteltuna, mutta kuitenkin.)
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Selatessani YouTuben kommentteja joistakin UMK'n kappaleista, tämän kohdalla pisti silmään se, etten nähnyt varmaan ainuttakaan negatiivista kommenttia. Sen ja tuhannen muun syyn takia sain ensimmäiset voittajafiilikset tämän ehdokkaan kohdalla. Näistä kaikista veikkaisin Mikael Saaren olevan se, joka sijoittuisi korkeimmalle Tukholmassa. Viiden parhaan joukkoon pääseminen ei ole mitenkään haavekuvaa, jos On It Goes pääsee viisulavalle.

Itseni kohdalla kuitenkin oma musiikkimakuni kapuaa menestyksen yläpuolelle joka kerta. Toivon oman suosikkini voittoa joka tapauksessa.
Got a fire and a country heart 🔥

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Mikael Saari – On it goes

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Näin ennakkoon se vähän vaikkutaisi Saaren ja Aallon kaksintaistelulta, johon ehkä Kimmo Blom/Annica Milan ja Tuuli Okkonen lyövät eniten kapuloita rattaisiin.

Ja tämä Saari vs. Aalto asetelma tulee vähän ilmi joka paikasta. Tosin mitä jotain prosentteja jne ennakkoon olen jossain nähnyt niin jos niissä on edes osviittaa asiaan niin Saara tulee jyrään porukan täysin allensa, koska joka ikisissä prosenteissa olen nähnyt Saaran johtavan ja aika selvästi ja hurjimmat luvut ovat vieneet Saaran jopa 10% karkumatkalle muista.

Ja täytyy sanoa, että en ihmettele ensinkään sitä, että tämä kaksikko nousee suuriten esiin. Molempien biisi toimii vähintäänkin ihan hyvin ja laulutaitoo on. Tosin Saara nyt vie laulamisen puhtaudessa jne. Mikaelia aika selvästi. En tiedä millainen ns. selkäranka Mikaelilla on kannattajia takanaan, mutta Saara sai tohon loppuvuoteen 2015 aikamoisen travin päälle. Myi jatkuvalla syötöllä konsertteja loppuun. Mukana esim. Loppuun myytyä Finlandia taloa jne. Et Saaralla on loppuvuoden keikkalun perusteella aika hyvä ns. flou päällä. Jännä nähdä, että korreloituuko se kova ja hyvä tahti siellä live-keikolla UMK-kisaan

Lukittu