Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Sandhja – Sing it away

*****
40
19%
****
70
32%
***
63
29%
**
27
13%
*
16
7%
 
Ääniä yhteensä: 216

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1271
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Suomella on ihan hyvä viisu tänä vuonna ja Sandhjalla ääntä piisaa eli kannustan täysillä (kuten aina suomen viisua). Ekan semin korkeatasoisuudesta en ole ihan varma - ihan hyvä joo. Siellä on monta hyvää kappaletta, mutta paljon myös samantapaisia kappaleita, joten voivat äänet hajaantua.

Avatar
sentimentalmen
Maistelija
Maistelija
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 17:38

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja sentimentalmen »

[quote="kasari"]Kylläpä Suomen Sandhjaa dissataan täällä. Taitaa ihmiset olla vielä näreissään siitä, että Mikael tai tyrkky-Saara ei päässyt Suomea edustamaan. Huono sijoitustakaan vedonlyönneissä en ihmettele, olemmehan Suomi; Jos tämä olisi Venäjän tai vaikkapa Azerbaidzanin viisu, niin top-kympissä olisi vedonlyönneissä.

Menee finaalin tai ei, niin olen erittäin tyytyväinen Suomen edustajaan. Erottuu hyvin (yli)tuotettujen ja kieli keskellä poskea -tehtyjen viisujen joukosta.[/quote

Mitä järkeä on olla tyytyväinen edustajaamme, jollei sillä ole ponteliaalista mahdollisuutta menestyä viisuissa? Kyllä kai tarkoitus on edustaa maata parhaalla mahdollisella biisillä ja menestyä. Kyllähän esim. Lordi noteerattiin jo hyvissä ajoin medioissa ja vedonlyöjien taholta mahdollisena menestyjänä. Ei minulle ainakaan riitä se, että on omasta mielestä hyvä edustaja, vaikkei muut ymmärräkään tämän hyvyyttä. Ja se, että olemme Suomi ja siksi emme pärjää viisuissa on turhaa alemmuudentunnetta. Eiköhän kysymys ole juuri siitä, että valitsemme huonoja biisejä edustamaan maatamme. Näin on tehty viime vuosina monen monta kertaa. :roll:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Jvvv kirjoitti:Itse kun en ole muutamaan vuoteen Suomen edustajasta välittänyt tuon taivaallista, kertokaa mulle onko täällä kappaleketjussa joka vuosi näin pessimistinen ja lamaannuttava meininki? :D
Kyllä tämä mun mielestä voittaa kaiken aiemman pessimistisyyden ja olen ollut siitä hyvin hämmentynyt. Miksi ihmeessä just nyt? Kappale ja artisti ovat ihan kelpoja? Kyllä sitä lyttäystä oli viime vuonnakin, mutta sitten toisaalta täällä kuppilassakin oli se iso puolustamassa ollut joukko. Nyt ei ole sitäkään...

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

^ tämän lytätään menestystä lytätään koska tämä on kaikissa vedonlyönneissä ja nettiäänestyksissä joko keskivaiheilla tai pohjalla
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sentimentalmen kirjoitti:Mitä järkeä on olla tyytyväinen edustajaamme, jollei sillä ole ponteliaalista mahdollisuutta menestyä viisuissa?
Olen tyytyväinen edustajaamme, jos pidän biisiä ja/tai esitystä jotenkin ansiokkaana. Ihan riippumatta siitä, miten se menestyy. Mieluummin kunniakkaalla esiintymisellä huono sijoitus kuin tyhjyyttään kumisevalla turhanpäiväisyydellä tai isolla rahalla ostetulla tuontitekeleellä hyvä.

Ja sama pätee muiden maiden edustajiin. Kyllä minä olen edellee Probkaan ja Verjamemiin tyytyväinen, vaikkei menestystä tullutkaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Kyllä minäkin katson että kisa oon kisa ja niillä säännöillä mennään euroviisuissakin. Itse asiassa pidän euroviisuista juuri siksi, että se on eriytynyt muusta musiikkituotannosta vähän erilleen. Koska humpan juoni on pelata vain se kolme minuuttia ja yrittää sinä aikana erottua persoonallisuudellaan, dramatiikalla, tyylikkyydellä - tai millä tahansa- niin euroviisuista löytyy aina ihania helmiä, joita ei muuten koskaan kuulisi.:-) Eikä niitä välttämättä edes "halua kuulla" tavallisesti, sillä joku tykkääminenkin on niin tilannekohtainen juttu. Yleensä minun "euroviisuhelmet" eivät voita, mutta kyllä ne kympin kärjessä on. Enkä minä näe sitä nyt Suomen kappaleen "dissauksena" sinänsä, jos suoraan sanoo ettei Suomi sijoitu tällä kappaleella hyvin. Näinhän se on. Voihan siitä silti itse tykätä.

Harmittaahan se tietysti ja koko kisassa olisi nyt ihan eri mielekkyys, jos Suomen kappale heiluisi tuolla Islannin, Latvian, Armenian, Espanjan ja muiden mukana ihan varteenotettavana yllättäjänä. Mutta aina sitä silti innostuu viimeistään kisan alkaessa toivomaan ja peukuttamaan Suomelle voittoa...

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Albin »

Rousku kirjoitti:
sentimentalmen kirjoitti:Mitä järkeä on olla tyytyväinen edustajaamme, jollei sillä ole ponteliaalista mahdollisuutta menestyä viisuissa?
Olen tyytyväinen edustajaamme, jos pidän biisiä ja/tai esitystä jotenkin ansiokkaana. Ihan riippumatta siitä, miten se menestyy. Mieluummin kunniakkaalla esiintymisellä huono sijoitus kuin tyhjyyttään kumisevalla turhanpäiväisyydellä tai isolla rahalla ostetulla tuontitekeleellä hyvä.
Minä tykkään Sandhjasta ja uskon menestykseen viisuissa. Jos ei menestyisikään niin silti tämä Sing it away on minulle vuoden parasta viisuantia vaikka Kreikka taitaa sittenkin kiilata ohi puntarissani :mitvit:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

janiwolf kirjoitti:^ tämän lytätään menestystä lytätään koska tämä on kaikissa vedonlyönneissä ja nettiäänestyksissä joko keskivaiheilla tai pohjalla
Vedonlyönneissä veikataan voittajaa. Ei tämän nyt missään nimessä pidä voittajasuosikkeja ollakaan. Mutta onko sellaista vedonlyöntiä, että "sijoitus top 15:sta"? Nettiäänestyksessä äänestävät tosifanit. Ei Softenginekään ollut tässä vaiheessa missään ennakkokaavailuissa mukana.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Minä en dissaa mitään vaan sanon suoraan mitä mieltä asioista olen. Yhdyn Fredin kommenttiin joka muistaakseni totesi että kappale ei ole kaksinen ja lisäisin vielä että kappale on lähinnä kelvollinen väliaikanumero, joka ei oikeasti (äänestysmielessä) kiinnosta juuri ketään. Jos joku on ylpeä siitä että jumbosija semissä vältetään ja samalla päihitetään sellaiset musiikin suurmaat kuin San Marino, Moldova ja Montenegro, niin ihan vapaasti vaan. Minä en edes pysty teeskentelemään olevani jotenkin ylpeä moisesta "saavutuksesta" kun potentiaalia tässä maassa olisi paljon parempaan tulokseen.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

Wadde kirjoitti:
janiwolf kirjoitti:^ tämän lytätään menestystä lytätään koska tämä on kaikissa vedonlyönneissä ja nettiäänestyksissä joko keskivaiheilla tai pohjalla
Vedonlyönneissä veikataan voittajaa. Ei tämän nyt missään nimessä pidä voittajasuosikkeja ollakaan. Mutta onko sellaista vedonlyöntiä, että "sijoitus top 15:sta"? Nettiäänestyksessä äänestävät tosifanit. Ei Softenginekään ollut tässä vaiheessa missään ennakkokaavailuissa mukana.
Okei okei niissä veikataan voittajaa
Mutta Softengine oli äänestyksissä kuitenkin korkeammalla kuin Sandhja
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

En ole jaksanut pahemmin lukea tätä ketjua, koska se on ollut sävyltään niin negatiivinen. Tietysti etukäteen tulee spekuloitua sijoituksia, mutta kyllä nyt Suomella on tänä vuonna huomattavasti paremmat tsänssit päästä finaaliin. Silti jos viime vuonna täällä kehtasi sanoa poikkipuolisen sanan PKN:n kappaleesta, sai heti kuulla olevansa vammaisia vastaan tai tilitystä siitä, miten biisi ei olekaan se tärkein juttu, vain sanoma. Sandhja ei ratsasta minkään sanoman takana, vaan antaa biisin puhua puolestaan. Toki "Sing it awaysta" ja Sandhjasta saa olla pitämättä, sitä en väitä. Uskallan kuitenkin sanoa, että monet ovat yhä katkeria Mikaelin tai Saaran tappiosta. Minulla on vahva usko, että Sandhja pääsee finaaliin ja yllättää siellä monet. :joojoo:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Jos Sandhjan instakuvan oiken tulkitsen, Suomen viisupostikorttia on kuvattu eilen. :surrur:

PS. Sing it awayn sanoituskilpailu on parhailaan käynnissä sanoitusalueella. Vielä ehtii sanoittaa.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Seuraan Sandhjaa Instassa ja kyllä, videopostikorttia ollaan oltu kuvaamassa mitä ilmeisimmin. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
sentimentalmen
Maistelija
Maistelija
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 17:38

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja sentimentalmen »

Jonttu kirjoitti:Minä en dissaa mitään vaan sanon suoraan mitä mieltä asioista olen. Yhdyn Fredin kommenttiin joka muistaakseni totesi että kappale ei ole kaksinen ja lisäisin vielä että kappale on lähinnä kelvollinen väliaikanumero, joka ei oikeasti (äänestysmielessä) kiinnosta juuri ketään. Jos joku on ylpeä siitä että jumbosija semissä vältetään ja samalla päihitetään sellaiset musiikin suurmaat kuin San Marino, Moldova ja Montenegro, niin ihan vapaasti vaan. Minä en edes pysty teeskentelemään olevani jotenkin ylpeä moisesta "saavutuksesta" kun potentiaalia tässä maassa olisi paljon parempaan tulokseen.
Olen Jonttu kyllä kanssasi niin samaa mieltä. En kyllä näe tämän Suomen biisin kohdalla mitään syytä ainakaan ylpeyteen. Kappale ei anna siihen mitään aihetta. Pitäisikö jumbosijoista kokea jotain ylpeyttä. Koen sen lähinnä Suomelle jotenkin nöyryyttävänä, kun lähetään vuodesta toiseen näitä biisejä jotka kerran kuultuaan haluaa unohtaa nopeasti. Olen Jonttu samaa mieltä myös siitä, että Suomella olisi ollut useina vuosina hienoja, potentiaalisia biisejä, mutta jostain syystä näitä ei Suomen kansa vain halua Euroviisuareenoille, vai onko vain niin, että suomalainen musiikkimaku ei kohtaa eurooppalaista. Sääli. Tässä ei ole mitään dissausta, vaan oma rehellinen mielipide Suomen tämän vuoden edustuskappaleesta. :hali:

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Vaikka en usko itse kappaleen mahkuihin pidän Sandhjaa silti loistavana edustajana josta voi olla ylpeä! :joojoo:

Avatar
sentimentalmen
Maistelija
Maistelija
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 17:38

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja sentimentalmen »

andre06 kirjoitti:Vaikka en usko itse kappaleen mahkuihin pidän Sandhjaa silti loistavana edustajana josta voi olla ylpeä! :joojoo:
Minä en nyt puhukkaan Sandjasta, vaan nimenomaan biisistä. Ei auta vaikka olisi kuinka loistava edustaja, kun laulu on mitä on. Jos perusteina käyttää periaatetta " tärkeää ei ole menestys vaan osanotto" niin mikäs siinä sitten. Minä en vain ymmärrä mitä järkeä siinä on. Ylekin voisi käyttää siinä tapauksessa rahansa viisammin. Tai niin, meidän katsojien rahojahan ne on.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Osanoton järki on siinä, että pääsen äänestämään muiden maiden kappaleista suosikkejani!
Rise, angel, shine, love!

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Minä joskus ajattelin, että on tärkeää menestyä viisuissa ja harmitti, kun Suomi ei menestynyt. Enää ei harmita, lähinnä olisi mukavaa jos Suomi menestyisi viisuissa. Oma onnellisuuteni ei riipu siitä miten Suomi maana menestyy jossain asiassa, koska rakennan itse onnellisuuteni. Menestyminen viisuissa on aika utopiaa eikä elämää kannata sille pohjalle rakentaa vaan realismiin ja hyväksyä asiat. Suomessa ei näy mitään sellaista merkkiä, että se tulisi menestymään tulevaisuudessakaan viisuissa sen paremmin. Kyllä niitä menestyviä biisejä joskus putkahtelee, mutta siinä se. Suomen kansaa ei viisut ja niissä menestyminen ei kiinnosta. Suomalaisten kollektiivinen identiteetti ei rakennu euroviisuissa menestymiseen tai mihinkään muuhun menestymiseen yhtään missään, kuten vaikka venäläisille, azereille, ruotsalaisille on tärkeää näyttää, että hei me menestytään! Ehkä ainoastaan jääkiekko kiinnostaa suomalaisia vahvasti. Suomalainen itsetunto on siis ihan hyvällä pohjalla, ei tarvitse järkyttyä tai mennä shokkiin kun ei menestytä jossain asiassa, koska eihän se ole niin tärkeää. Hyvä elintaso taas on tärkeää ja se luo onnellisuutta suomalaisille. Olen huomannut että köyhemmillä mailla näyttämisen halu on suurempi kuin rikkaammilla, näkyy myös viisuissa vaikka azerien kohdalla. Esim. kun Suomi oli vielä köyhä sotien jälkeen, oli tärkeää menestyä urheilussa ja rakentaa siitä osa suomalaisuutta luoden kuvaa suomalaisista menestyvänä kansana, se toi valoa elämään. Viisufanit ovat ihan oma ryhmänsä, jotka kanavoivat mielenkiintoaan erityisesti viisuihin ja antavat aiheelle aivoissaan tilaa, siksi se voi koskettaa syvästi ja kaikki ylikorostuu. Voidaan puhua viisukuplasta. Normaali suomalainen katsoo viisut kerran vuodessa, koska ne nyt sattuu sieltä tulemaan. Pakkomielteinen menestymisen tarve ei ole hyvästä. Toki olisi kiva sitä ja tätä.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja toivo »

^ Kyllä Suomen kansaa viisut ja niissä menestyminen kiinnostaa.

Euroviisufinaali kerää melkein joka vuosi yli miljoona katsojaa Suomessa. Kovinkaan moni ohjelma ei kerää enää nykyisin miljonaa katsojaa Suomessa. Ja se on tosi paljon suhteutettuna asukaslukuun. Suomi, pohjoismaat ja Malta ovat euroopan viisuhulluinta kansaa. Esim. menestyvässä viisumaassa Ukrainassa katsojaluvut ovat tosi pienet asukaslukuun suhteutettuna (olisko ollut vain miljoona katsojaa?)

Ja kun Suomi voitti 2006, niin koko Suomi meni ihan sekaisin. Ja Suomi olisi vielä viisuhullumpaa, jos se menestyisi useammin. Tänäkään vuonna menestystä on turha odottaa, ja syy on se, että taso on niin kova, että ihan kivalla Sandhjalla ei ole mitään mahkuja. Tai katsotaan nyt, ainahan euroviisut yllättää :mrgreen:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Miljoona katsojaa on finaaleissa ylittynyt, jos ja vain jos Suomi on ollut mukana.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1442
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Wadde kirjoitti:
janiwolf kirjoitti:^ tämän lytätään menestystä lytätään koska tämä on kaikissa vedonlyönneissä ja nettiäänestyksissä joko keskivaiheilla tai pohjalla
Vedonlyönneissä veikataan voittajaa. Ei tämän nyt missään nimessä pidä voittajasuosikkeja ollakaan. Mutta onko sellaista vedonlyöntiä, että "sijoitus top 15:sta"? Nettiäänestyksessä äänestävät tosifanit. Ei Softenginekään ollut tässä vaiheessa missään ennakkokaavailuissa mukana.
Oon paljon mainostanut tota betfairia, siellä voi pelata TOP15. Siellä ei vain vielä ole vaihtoa, vetoa ei voi lyödä oikein millään kertoimella. Mutta semistä läpi Suomen kerroin on päältä 3 eli sanotaan noin 30%. Vedonlyöjien mielestä on siis 70% todennäköisyys sille että karsiutuu. Allekirjoitan tuon täysin, sandhjalla on "ihan kiva" biisi mutta se ei riitä näin kovatasoisessa semissä. Kakkossemissä tappelis jatkopaikasta kovan seitsikon takana
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

aurora34
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 12:59

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja aurora34 »

No minä ainakin koen ja ilmaisen ärtymystäni siksi, että ensinnäkin kappale on tavanomainen jumputus joka ei missään nimessä tule pärjäämään. Mutta eniten ärsyttää siksi, että jo toisena vuonna peräkkäin ne todelliset helmet, joita tänäkin vuonna finaalissa oli useita, haaskattiin aivan turhaan. Eikö Suomi ikinä opi? EI!

aurora34
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 12:59

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja aurora34 »

Jos Umk-finaalit olisivatkin olleet tyyliä "Jasmin - Niin kaunis on taivas" niin Sandhja olisi vallan hyvä. Mutta kun finaalit ovat olleet tasokkaita ja mahdollisia menestyjiä useita. Niin sitten Suomi menee ja valitsee tämän tunkkaisen jumputuksen :eiei:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20470
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^^ Suomi oppi ja olisi äänestänyt Saaran viisuihin, mutta rupurapuraadit olivat eri mieltä. Mikä tekee joidenkin tiettyjen suomalaisten mielipiteistä arvokkaampia kuin normaalien puhelinäänestäjien?

Samiasdin tavoin seison kyllä kappaleen takana, mutta pidän kädet puuskassa pettymyksen vuoksi. Ihan kiva, mutta miljoonasti parempiakin oli tarjolla. Vaadin 50-50 puhelinäänestys/kansainväliset raadit ensi vuodelle ja kolmen kappaleen superfinaalin, jossa puhelinäänestäjillä 100% valta.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Leo »

Kaiken negistelyn keskelle vähän piristystä:
ESCNationin lelu "Scoreboard Simulator 2016 on jälleen avattu. Tein yhden kierroksen, jossa pisteisiin vaikutti vedonlyöntikertoimet ja valitsin myös diasporaäänten huomioimisen. Ensinnäkin Suomi meni jatkoon. Ja loppupisteissä Suomi oli 2. :eeek: :tuuletus: Venäjän jälkeen. Suomi itseasiassa voitti raatiäänet, mutta televoiting-kierroksella jäi puolen välin tienoille saaden "vain" 92 pistettä.
1. Venäjä 496p 2. Suomi 369 3. Ranska 357 4. Kroatia 317 5. Armenia 311 6. Ukraina 226 7. Malta 223 9. Azerbaidzhan 217. 10. Bulgaria 195.
Tiedetään, onhan se on simulointia vaan ja lelu, mutta ollaankohan me Suomessa kuitenkin liikaa dissattu kelpo edustajaamme? Täällä ketjussa on paljon huomiota kiinnitetty vedonlyöntikertoimiin. Ne ovat vain veikkausta, eivät lopputulos. Suomihan ei vedonlyönneissä koskaan ole kärkikuvioissa, ei Softenginekään ja saavutti silti 11. sijan. Sikäli huonot kertoimet eivät yllätä. Videolistoilla Suomi ei myöskään juhli, mutta itse kappaleen videokommenteissa on monissa kehuttu Sandhjan kappaletta. Entä jos Sandhja oikeasti yllättää Tukholmassa? :peukku:

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Axell »

^Sait ehkä ihan hieman luotua uskoa tuolla ainakin minuun :uujee:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Leo kirjoitti:Suomihan ei vedonlyönneissä koskaan ole kärkikuvioissa, ei Softenginekään ja saavutti silti 11. sijan.
Ai ei koskaan? Lordi nousi silloin vedonlyönnissä viisuviikon tienoilla lähellä kärkeä, ja muistattehan myös CatCatin. Laurakin taisi olla melko hyvillä sijoilla.

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Leo »

MIH96 kirjoitti:
Leo kirjoitti:Suomihan ei vedonlyönneissä koskaan ole kärkikuvioissa, ei Softenginekään ja saavutti silti 11. sijan.
Ai ei koskaan? Lordi nousi silloin vedonlyönnissä viisuviikon tienoilla lähellä kärkeä, ja muistattehan myös CatCatin. Laurakin taisi olla melko hyvillä sijoilla.
Juu, näitä tunnettuja poikkeuksia lukuunottamatta yleensä on niin, ettei Suomi ole vedonlyönneissä korkealla.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33170
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hyvä, että Sandhja osallistuu Tel Avivin viisukonserttiin (12.4.). :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19798
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^^Eikös PKN:kin ollut vuosi sitten vedonlyöntitilastoissa noin viidennellä sijalla? Kertonee samalla myös jotain siitä, kannattaako näihin tilastoihin luottaa sokeasti. ;)

Lukittu