Cristal Snow – Love is blind

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Lukittu

Cristal Snow – Love is blind

*****
31
18%
****
44
26%
***
41
24%
**
37
22%
*
19
11%
 
Ääniä yhteensä: 172

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Albin »

Huoh, taasko tämä alkaa. :draamaa:

Minä huomannut mistään mitään ja nyt taas pitää olla puolesta tai vastaa jostain jota ei pitäisi olla olemassakaan. Perhana, minä provoon ja nostan Cristalin ykköseksi puntarillani ja sanon, että P*KELE :synkka:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

en voi sille mitään mutta artisti on ärsyttävä enkä kärsi mistään fobiasta :puna:

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja phale »

Rousku kirjoitti:^Kyllä pussaavat :eeek: Niillä on KAMPANJA!
Ei kyllä jaksaisi tällaista provoamista! Pitääkö niiden heteroiden aina olla tuomassa itseään esille? Ja eikö nämä heteroparit ole viisuissakin jo niin nähty juttu, ei mitään järkeä lähettää sinne taas sellaista, moneen vuoteen ei ole tällaisilla enää voitettu!

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Ei tässä tosiaan mitään kampanjaa ole, ellei Cristal nyt keksi sellaista perustaa (ja toivottavasti ei, sillä se olisi huono asia se). En tosin usko tässä sellaista henkeä edes olevan; kappale sekä video kertovat tuiki tavallisen rakkaustarinan, mikäli joku vetää siitä herneet nenään on se asia sikseen.

On mahdollista, että media rupeaa vetämään omaa "kampanjaansa" tämän suhteen, mikäli uutisista on pulaa, mutta jotenkin tuntuu siltä, etteivät ainakaan Kristan jälkeen viitsi sitä tehdä.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 539
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Luulenpa, että suudelmakritiikki liittyy voimakkaasti myös Cristalin hahmoon. Jos nyt vaikka joku Mikael Saari olisi homo ja tehnyt vastaavan videon, en uskoisi sen ärsyttävän. Cristal sen sijaan on ollut korostetun homo esim. radiojuontohommissaan, jolloin tämä video ja ylipäätään kappaleen teema aiheuttaa vain ärtyneen hohhoijaa-reaktion. Joo joo, tajuttiin että olet homo, mutta entä sitten?

Tämä on varmasti mielipideasia, mutta mä en usko, että Cristalin kaltainen hahmo saisi mitään muuta kuin hallaa homoyhteisölle, jos tavoitteena on tasa-arvoinen asema heteroparien kanssa. Tässä videossa homous ei minun silmääni ole mikään luonteva rakkaustarina, vaan vain ja ainoastaan keino provosoida - ähäkutti kun me pussataan. Vaikka video on siis ulkoisesti kaunis, niin sisällä kalvaa liika laskelmointi.

Sitä en sano, etteikö Cristal saisi laulaa näistä teemoista - totta kai saa! Se vain ärsyttää, että se tehdään näin halvoin ja ilmeisin keinoin. Cristalin aiemmasta tuotannosta (biisit ja videot) olen pitänyt paljonkin, niissä vähemmistöstatus on tullut paljon tyylikkäämmin ja vähemmän alleviivaavasti esiin. Nyt tuntuu, että kuulijaa ja katsojaa pidetään tyhmänä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Rousku »

korvaboosti kirjoitti:mä en usko, että Cristalin kaltainen hahmo saisi mitään muuta kuin hallaa homoyhteisölle, jos tavoitteena on tasa-arvoinen asema heteroparien kanssa.
Ja sitten voimmekin siirtyä keskustelemaan siitä, miten olla oikealla tavalla homo. Siis sellainen ihan normaali, ei mikään ärsyttävä räkättävä keekoileva neiti.

En tykkää Cristalista enkä tästä biisistä ja toivon, ettei tästä tule Suomen viisuedustajaa, mutta videolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kertokoon Cristal videolla ihan sellaisen rakkaustarinan kuin haluaa. Lauluhan on tuikitavallinen rakkauslaulu vain.
Rise, angel, shine, love!

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Onhan tässä jo samassa UMK-kisassa yrittämässä muitakin seksuualivähemmistön edustajia. Okei on lesbo, mutta onko sillä nyt suurta väliä kumpaa on. NO FEAR sanomalla on kyllä viittaus näihinkin asiohin, mutta huomattavasti hieno tunteisempi ja myöskin samalla yleisemaailmallinen. Olisko Saarassa ihan hyvää mallia Cristallilekin miten voi hoitaa asiota hienovarasemminkin, mutta silti sanoma menee perille.

Siis mä ihan aidosti ihailen sitäkin tyyliä miten Saara on näihin juttuihin ottanut kantaa ja elänyt asioiden kanssa sen jälkeen kun tuli ns. kaapista ulos. Ei yhtään ylenpalttista tuputtamista ja räyhäämistä. Ei korosta omaa lesbouttaan pahemmin. Okei onha noita juttuja Iltapäivä lehtien sivuilla ajoittan ollut, mutta en usko että ihan kauheasti ne on ketään häirinnyt jne.

Et minusta näitäkin asiota voi tehdä ja olla asiosta mieltä myöskin hienovarasemmin silleen, että kyseisen henkilön kanta tulee selväksi. Anteeksi jo valmiiksi, että nostin Saaran taas tänkin asian kohdalla esille, mutta minusta ihan aidosti ja oikeesti hän on hoitanut asiat näidenkin asioiden kanssa hienosti ja hyvällä maulla

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hupzi kirjoitti:Olisko Saarassa ihan hyvää mallia Cristallilekin miten voi hoitaa asiota hienovarasemminkin, mutta silti sanoma menee perille.
Mutta jos ei olekaan mitään sanomaa? Jos on vain ihan tavallinen rakkaustarina. (Jonka toinen osapuoli nyt vain sattuu olemaan harvinaisen ärsyttävä tyyppi, mutta saa se tarinansa silti kertoa.)
Rise, angel, shine, love!

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Rousku kirjoitti:
Hupzi kirjoitti:Olisko Saarassa ihan hyvää mallia Cristallilekin miten voi hoitaa asiota hienovarasemminkin, mutta silti sanoma menee perille.
Mutta jos ei olekaan mitään sanomaa? Jos on vain ihan tavallinen rakkaustarina. (Jonka toinen osapuoli nyt vain sattuu olemaan harvinaisen ärsyttävä tyyppi, mutta saa se tarinansa silti kertoa.)
Niin no jos se on tosiaan siitä kiinni et Cristalin persoona vain ärsyttää niin se on sitten taas ihan eri asia.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Cristal on täydellinen Cristal ja varmasti täydellisesti juuri sellainen homo kuin haluaa olla, mikä on mahtavaa. Esityksen kelpoisuus laulusuorituksineen ratkeaa lavalla.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja phale »

korvaboosti kirjoitti:Luulenpa, että suudelmakritiikki liittyy voimakkaasti myös Cristalin hahmoon. Jos nyt vaikka joku Mikael Saari olisi homo ja tehnyt vastaavan videon, en uskoisi sen ärsyttävän. Cristal sen sijaan on ollut korostetun homo esim. radiojuontohommissaan, jolloin tämä video ja ylipäätään kappaleen teema aiheuttaa vain ärtyneen hohhoijaa-reaktion. Joo joo, tajuttiin että olet homo, mutta entä sitten?

Tämä on varmasti mielipideasia, mutta mä en usko, että Cristalin kaltainen hahmo saisi mitään muuta kuin hallaa homoyhteisölle, jos tavoitteena on tasa-arvoinen asema heteroparien kanssa. Tässä videossa homous ei minun silmääni ole mikään luonteva rakkaustarina, vaan vain ja ainoastaan keino provosoida - ähäkutti kun me pussataan. Vaikka video on siis ulkoisesti kaunis, niin sisällä kalvaa liika laskelmointi.

Sitä en sano, etteikö Cristal saisi laulaa näistä teemoista - totta kai saa! Se vain ärsyttää, että se tehdään näin halvoin ja ilmeisin keinoin. Cristalin aiemmasta tuotannosta (biisit ja videot) olen pitänyt paljonkin, niissä vähemmistöstatus on tullut paljon tyylikkäämmin ja vähemmän alleviivaavasti esiin. Nyt tuntuu, että kuulijaa ja katsojaa pidetään tyhmänä.
Eli sinun ongelmasi ei ole niinkään video, vaan olettamasi motivaatio sen taustalla. Minä en ole kauheasti seurannut Cristalin edesottamuksia, joten suhtaudun häneen varsin neutraalisti. Siksi minun on vaikea nähdä videota tuohon sävyyn. Minusta on vain virkistävää, että kerrankin joku näyttää asiat suoraan, kuten kaikilla miljoonilla heterosuuntautuneilla videoilla tähän asti on tehty, eikä yritä piiloutua omituisen symboliikan ja vertauskuvien taakse. Jos halua tehdä eroottisen rakkaustarinan, eikö se ole sallittua sukupuolesta riippumatta? Ei tällaisia videoita ole tehty mitenkään ylenmäärin. Eikä se ole mielestäni homouden korostamista sen enempää kuin heteroparilla vastaava olisi heterouden korostamista.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Tässä tulee taas näitä iänikuisia lausahduksia, että homo saa olla, kunhan ei vaan ärsytä heteroja, tai varsinkaan suutele samaa sukupuolta olevaa julkisella paikalla tai televisiossa. Ilman muutahan se on aina provoamista, jos osoittaa julkisesti rakkauttaan ja persoonaansa.

Ei tuollaista tasa-arvoa kukaan edes halua. Emme halua olla samanalaisia kuin heterot, mutta haluamme että saamme olla ihan sellaisia kuin olemme ja rakastaa niitä, joita haluamme. Ilman että tarvitsee miettiä, meneekö nyt jollakin herneet nenään.

Sanoin jo aiemmin, että Cristalin video oli minusta siitä hyvä, että siinä tosiaan oli homojen rakkaustarina esitetty ihan samanvertaisena kuin mikä tahansa muukin.

Sinänsä uskomatonta, että tätä keskustelua edelleen tarvitaan. Jotenkin olisi toivonut, että ehtisi itse elää sellaista aikaa, jossa homous ei enää ole mikään juttu. En ole toiveikas :eiei:
Hello Hi!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

minä vaivaannun vain ja ainoastaan siitä ärsyttävän korostetusta puhetyylistä joka vaivaa joitakin homomiehiä, myös Cristalia. Muuten mielestäni homous ei ole mikään "juttu" nykyaikana, toista oli joskus 80-luvulla. Jokainen saa pussailla kaduilla ja kulmilla puolestani aivan niin paljon kun haluaa

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Rousku »

aj1964 kirjoitti:minä vaivaannun vain ja ainoastaan siitä ärsyttävän korostetusta puhetyylistä joka vaivaa joitakin homomiehiä, myös Cristalia.
Eihän se ole sen kummempaa kuin monien heteronaisten puhetyyli :mitvit:. Ei silti, en pidä siitä, esiintyi kummalla hyvänsä.
Rise, angel, shine, love!

lilja
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 21:00

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja lilja »

Cristal jakaa rajusti mielipiteitä, itseänikin ärsyttää joidenkin homojen ns homomaneerit, varsinkin ylivedetty neitimäisyys. Cristal ei kuitenkaan ole mun makuun liian överi. Ja kun tykkään biisistäkin toivon Cristalin onnistuvan ja pääsevän semistään jatkoon.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Biisin musiikkivideo ihan okei, mutta kappale ei minun mielestäni ole kummoinen sekä Cristallin ärsyttävyys valitettavasti laskee myös biisiä.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Cristalia äänestin :ihana:
<3

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Näin viime yönä unta, että Cristal lauloi tosi hyvin ja tässä oli todella upea live. :surrur:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Albin »

poika90 kirjoitti:Biisin musiikkivideo ihan okei, mutta kappale ei minun mielestäni ole kummoinen sekä Cristallin ärsyttävyys valitettavasti laskee myös biisiä.
Totta puhuen myös minua Cristal on ärsyttänyt enemmän tai vähemmän, yleensä enemmän. :eeek:
Videon kautta kuitenkin odotan tätä live esitystä kuin härkä pyllyä. :puna: Jotenkin luotan, että tästä tehdään niin hyvä, että lauantaina on karvat pystyssä ja pari kyyneltä tirautetaan.

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Cristal oli Fb-livessä enkä huomannut mitään vikaa livelaulussa. :uujee:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Paljastiko mitään jännittävää lauantaista? :surrur:

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2400
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55
Viesti:

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Axell »

^Sen voi käydä katsomassa jälkikäteen UMK:n facebookista. :shock: :supati:
https://www.facebook.com/UudenMusiikinKilpailu/?fref=ts

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ohhoh, ja nyt voidaan sitten unohtaa spekulaatiot siitä, pystyykö Cristal laulamaan livenä vai ei, hänhän laulaa todella hyvin. :shock: Ihan videon lopussa (kun kelaa sinne, missä lähetystä on jäljellä enää 4:20) Cristal vetää tämän akustisesti. Ja todella hyvin vetääkin! 2008 livelaulu on muisto vain.

Jos tähän on saatu hyvä esitys niin tämä on todella vahvoilla.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Hei, tuohan on kiva kuulla - en löydä kuulokkeita nyt enkä pääse kuuntelemaan, mutta täytyy tsekata huomenna! Yhä tasaisemmaksi menee, kivaa, tulee todella jännä semi :uujee:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Joo ja luulisi, että tuollainen kerrostaloasunnossa ilman mikrofoneja nauhoitettu live ei ainakaan ole eduksi äänelle, mutta mun mielestä kuulosti tosi hyvältä!

Joku kaipaili Mikaelin esitykseen samanlaista showta kuin Bosnia-Hertsegovinaan 2006, mutta mun mielestä sellainen sopisi tähän. Eli viisi taustalaulajaa voisivat olla alussa taustalla ja ilmestyä loppuhuipennukseen mukaan.

Toivottavasti ei nyt ainakaan mitään tanssijoita.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja phale »

Ei tosiaan hullumpi tuo akustinen versio, sääli vain ettei itse kappale ole parempi. Kahdeksassa vuodessa ehtii tosiaan oppia vaikka mitä, "been there, done that". :peukku: Toisaalta kun ottaa huomioon kuinka kokeneetkin esiintyjät takeltelivat viime lähetyksessä ja sen, että akustisesti on helpompi vetää kuin korvamonitorien kanssa suorassa TV-lähetyksessä, niin ehkei pidä ihan vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36853
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olen lähtökohtaisesti vastustanut tätä, mutta tuo live oli hämmentävän hyvä. :shock: Voi ei, ei kai tämä tätä nyt voita?
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En kuullut tuota akustista liveä hyvänä, mutta pidän mahdollisena, että syytä on siinä kun en pidä biisistä enkä Cristalista.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

TomppaJr kirjoitti:Voi ei, ei kai tämä tätä nyt voita?
Ei ikimaailmassa, artisti ärsyttää aivan liian monia. Tässä semissä maksimissaan kolmossija ja sekin tehnee tiukkaa.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Cristal Snow – Love is blind

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:joojoo: Kyllä tuo akustinen veto parempi on kuin muistikuvani Cristalin taidoista, on hän selvästi kehittynyt :peukku: - ja toivon onnistumista. Riittääkö se, jää nähtäväksi, tässä Cristalinkin semissä on useita oikein vahvoja laulajia. Toivottvasti Cristalin showtaidot ovat kehittyneet myös sitten vuoden 2008, se oli turhan staattinen kaikessa pateettisessa patsastelussaan. Kotikutoisuus lienee tuolloisen YLEn syntejä osaltaan myös.

Cristal ei ole suosikkini, mikä ehkä asettaa edelleen näitä epäilyksiä, mutta olisin tosi onnellinen tajunnanräjäyttävästä onnistumisesta, sellainen voisi tuottaa hienon ehdokkaan kisoihin, aineksi on :peukku:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Lukittu