Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Lukittu

Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

*****
53
29%
****
68
37%
***
38
21%
**
16
9%
*
7
4%
 
Ääniä yhteensä: 182

lilja
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 21:00

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja lilja »

Olen katsellut videoita melko puolihuolimattomasti. Aseen kuitenkin huomasin ja ihmettelin, kun mielestäni niin kovaan väkivaltaan viittaaminen on laulukilpailun yhteydessä täysin järjetöntä ja asiatontakin. Mutta ei vaikuta kappaleesta pitämiseeni.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mä olisin halunnut videon vaaleanpunaisilla elefanteilla ja poneilla. :aivanmaassa:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^No, ainakin Illusionin (Bulgaria 2009) videossa veri roiskui, kun oli sekä sotaa että jotain kidutustakin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1062
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja manic »

Paranee ja paranee... Ihan mahtiedustaja Suomelle!! :tuuletus:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Synkkäsävyisestä videosta en pidä, mutta kappale on hyvä. Jos tämä valitaan, niin asia on ok. Kovaa intohimoa en tämän puolesta silti tunne.
Kunhan se live nähdään....niin...ehkäpä..who knows....

Avatar
Miodio
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 01:20

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Miodio »

Kappaleen melodiasta tai sovituksesta en pidä, vaikka laulajat ovat hyviä ja sanoitus ok. Ja tosiaan vaikka video on taitavasti tehty, ei se kyllä oikein tue laulun sanomaa (tietyllä tavalla pinnistellen ehkä, mutta en olisi tällaista lähestymistapaa valinnut).

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja rosetta »

phale kirjoitti:Ehkä jos lopun olisi jättänyt pois, niin se olisi vielä menetellyt, ryöstön voi vielä ymmärtää, mutta ei ihmisten ampumista/ammuttavaksi menemistä.
Siis ammutaanko siinä joku :shock: Minä olen luullut että pidätetään, olen näköjään katsonut videota aika puolihuolimattomasti keskittyen itse kappaleeseen, joka se pääasia onkin...
Mitä kappaleen musiikkivideo kertoo?
Annica: Aika raju video. Siinä on aseita ja rahaa. Jos me olisi itse suunniteltu video, siinä olis ollu vaaleanpunasia elefantteja ja My Little Ponyja.
Kuulostaaa aivan kohta 6-vuotiaan tyttäreni suunnittelemalta videolta ;)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Onhan siinä lopussa se PUM. Mitään ei näytetä, mutta miksi pidätettävä piilottaa selkänsä taakse aseen, jollei siksi että varautuu ampumaan? Tietää kuitenkin, että vastassa on "vain" poliiseja, jotka eivät ammu ensimmäisenä, eli puolustautumisen tarvetta ei sikäli ole (eri juttu jos oven takana olisi pari vihollisjengiläistä kutsumassa välienselvittelyyn, tai velkojia saataviaan perimässä).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13752
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Minä olen tulkinnut lopun niin kuin se amerikkalaisissa elokuvissa, Bonnie&Clydessä, Polte veressä ym aina käy, eli rikollinen vetää aseen esiin minkä jälkeen kaikki häneen aseensa kohdentaneet poliisit laukaisevat yhtäaikaa ja rikollinen kuolee. Itsemurhasta tavallaan siis kyse.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja hra47 »

rosetta kirjoitti:Siis ammutaanko siinä joku :shock: Minä olen luullut että pidätetään, olen näköjään katsonut videota aika puolihuolimattomasti keskittyen itse kappaleeseen, joka se pääasia onkin...
Kimmo laskee kätensä ja tavoittelee selän taakse piilotettua asetta, lopun voi hyvin arvata vaikkei mitään PUMmia olisikaan ääniraidalla.

Koko videohan on takaumaa ja alkaa tilanteen ollessa jo ohitse ja Annican itkiessä. Poliisiradiosta helikopterista kuuluu alussa "102 irtautuu, tässä ei ole meille enää mitään (tjsp)"... (Bonnie ja Clydessähän kuolivat molemmat tarinan henkilöt, mutta tässä videolla Annica jää eloon... ja B&C:ssa heidät surmattiin muistaakseni kylmästi autoonsa väijytyksessä ilman sen kummempaa tulitaistelua, ainakin Faye Dunawayn ja Warren Beattyn tähdittämässä filmatisoinnissa (1967), joka lienee se kuuluisin).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Tämä on ihan hyvä, mutta kun tästä tulee sellainen Ruotsi-Azerbaidzan -viisufiilis. Olen jotenkin niin vanhanaikainen, että haluaisin, että suomea edustaa suomalainen kappale. :shock:

Niin ja videon alussahan näytetään rikkiammuttuja asuntovaunun ikkunoita. Video on kyllä hyvä.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Tuosta videosta minäkin pidän, ainakin jossakin kakofonian tilassa. Tero Kinnunen on kai ohjaajan nimi. Sama muuten on ohjannut Tuuli Okkosen biisin, jonka sävellyksessä on sama tyyppi kuin tässä. Olisikohan Kinnusesta ulkomaille ohjailemaan Pinkkien ja Rihannojen ja muitten hannojen biisejä. Toivottavasti pääsee.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10697
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tämä on kyllä ollut rajussa laskussa. Kappale on jotenkin jo niin laskelmoitu, että se ärsyttää jopa minua. Tämä on vain niin tehty viisuksi. Toki luotan tähän kaksikkoon siitä, että voivat tuoda biisiin eloa lavalla. Vaikuttavat symppaattisilta.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

WildDance kirjoitti:Kappale on jotenkin jo niin laskelmoitu, että se ärsyttää jopa minua.
Polinan viisuko ei sitten viime vuonna ollut yhtään laskelmoitu? :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10697
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^Siis... Minähän sanoin, että "jopa minua". Koska yleensä pidän tällaisista biiseistä, mitkä ovat niin tehty viisuiksi. Tämä on kuitenkin todella tekemällä tehty. Video muistuttaa muuten viime vuoden Viron videota. Kaikki tuo väkivaltaisuus ym. Kappale on kuitenkin muovisempi.
Viimeksi muokannut WildDance, 31 Tammi 2016, 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Mä yllätyin että tän videon ja biisinkin pisteet eilisessä esikatselussa jäi niinkin alas kun jäi. Mä olin pitänyt musavideona tätä yhtenä parhaista

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hupzi kirjoitti:Mä yllätyin että tän videon ja biisinkin pisteet eilisessä esikatselussa jäi niinkin alas kun jäi.
Mä en. Väkivaltaan viittaaminen ja synkkyys tuntuvat jakavan yleisöä. Sama juttu viime vuonna Angelo de Nilen kanssa, vaikka video olikin viime vuoden parhaita, mielestäni.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

lilja
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 21:00

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja lilja »

WildDance kirjoitti:^Siis... Minähän sanoin, että "jopa minua". Koska yleensä pidän tällaisista biiseistä, mitkä ovat niin tehty viisuiksi. Tämä on kuitenkin todella tekemällä tehty. Video muistuttaa muuten viime vuoden Viron videota. Kaikki tuo väkivaltaisuus ym. Kappale on kuitenkin muovisempi.
Mä olen alkanut ajattelemaan samoin. Jotenkin liian laskelmoitua, toisaalta juuri sen ansiosta ehkä päästäisiin turvallisesti semeistä finaaliin. Ellei samassa semissä ole kovin montaa täysin saman tyyppisellä kappaleella kilpailevaa.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4901
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja toivo »

Viime vuoden viisuissa oli kyllä tosi monta mies-nainen duettoa, mitä jos tänä vuonna ei olekaan yhtään. Tää vois olla aika vahvoilla silloin.

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Biisille en ole lämmennyt, mutta video oli kieltämättä hyvä, jännittävä ja koskettava. Kolmen minuutin aikana ehti eläytymään voimakkaastikin tarinaan. Aikamoinen kontrasti videon ja biisin välillä, kun biisi on niin turvallinen ja muovinen kuin vain voi olla, niin videolla on jännitystä, vaaran tunnetta, epätoivoa ja loppukin on noin raju. Kimmon katse siinä lopussa oli kyllä riipaiseva... ajatellen mitä sitten tapahtuu. :'(

ESCBoy
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Helmi 2016, 22:43

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja ESCBoy »

Hei kaikki kuppilalaiset! Olen vieraillut viisukuppilassa aktiivisesti muutaman vuoden ja päätin nyt liittyä keskustelemaan itsekin. :)

Kokonaisuutena tämä on mielestäni toimivin tämän vuoden kattauksesta. Saa nähdä millaisen liven Annica ja Kimmo saavat aikaan! :joojoo:

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Hei vaan - ja tervetuloa kommentoimaan. Good Enough on ihan hyvä kokonaisuus. Toivottavasti saavat livenä välitettyä videon tunnelmat.

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1272
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

En tiedä mitä tapahtui mutta sytyin tälle kappaleelle ihan uudella tavalla... Taisin juuri rakastua :ihana: :rakkaus: :surrur: Jos suomi ei lähetä tätä Tukholmaan vaan tyyliin jonku pää-äijän niin saatte varautua että avaudun täällä oikeeen kunnolla!!! :draamaa: :heh: :roll:
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

Murrimarri kirjoitti:En tiedä mitä tapahtui mutta sytyin tälle kappaleelle ihan uudella tavalla... Taisin juuri rakastua :ihana: :rakkaus: :surrur: Jos suomi ei lähetä tätä Tukholmaan vaan tyyliin jonku pää-äijän niin saatte varautua että avaudun täällä oikeeen kunnolla!!! :draamaa: :heh: :roll:
Sama täällå minäkin tulen sitten avautumaan oikein kunnolla jos niin käy
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3803
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Oikein mukava biisi. Musiikkivideo herätti hieman viime vuoden Viro viboja, mutta molemmat biisit silti hyviä vaikka Viron duetosta hieman enemmän pidän.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Cedianska
Siemailija
Siemailija
Viestit: 175
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 20:45

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Cedianska »

Tää on mun puntarin kakkosena Mikaelin jälkeen. Mä vaan niin tykkään Kimmon äänestä ja tämä biisikin on oikeesti hyvä. Annicakin ihana :ihana:

Jännä homma, mutta mulla ei tule laskelmoitua fiilistä tästä. Moni on verrannut tätä Tanskaan 2010 (jota mää siis inhosin oikeesti yli kaiken), mulla ei tullut edes mieleen verrata näitä, ennekuin joku hoksautti. Silti nää biisit on ihan erilaisia mun mielestä. Ehkä siksi, kun Kimmoon on tietynlainen side ollut jo vuosia (siis ihan vaan musiikillinen side :heh: ) ja tavallaan tietää Kimmon tyyppinä, ei mitään laskelmoitua tai muovista.

Mua ei haittais pätkääkään, jos tää valittais edustamaan Suomea. Mun suosikit tosin harvoin voittavat Suomen karsintoja joten pahoin pelkään ...
I just can’t go on no more
When you look this freaking beautiful

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Cedianska kirjoitti:Tää on mun puntarin kakkosena Mikaelin jälkeen. Mä vaan niin tykkään Kimmon äänestä ja tämä biisikin on oikeesti hyvä. Annicakin ihana :ihana:

Jännä homma, mutta mulla ei tule laskelmoitua fiilistä tästä. Moni on verrannut tätä Tanskaan 2010 (jota mää siis inhosin oikeesti yli kaiken), mulla ei tullut edes mieleen verrata näitä, ennekuin joku hoksautti. Silti nää biisit on ihan erilaisia mun mielestä. Ehkä siksi, kun Kimmoon on tietynlainen side ollut jo vuosia (siis ihan vaan musiikillinen side :heh: ) ja tavallaan tietää Kimmon tyyppinä, ei mitään laskelmoitua tai muovista.

Mua ei haittais pätkääkään, jos tää valittais edustamaan Suomea. Mun suosikit tosin harvoin voittavat Suomen karsintoja joten pahoin pelkään ...
Annica ja Kimmo tulee saamaan Semifinaalissaan minun ennakkoääneni. Sen semifinaalin paras kokonaisuus

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hupzi kirjoitti: Sen semifinaalin paras kokonaisuus
Tuotahan ei voi tietää ennen kuin live nähdään... tuskinpa lavashow on samanlainen kuin musiikkivideo.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

hra47 kirjoitti:
Hupzi kirjoitti: Sen semifinaalin paras kokonaisuus
Tuotahan ei voi tietää ennen kuin live nähdään... tuskinpa lavashow on samanlainen kuin musiikkivideo.
Joo mutta ennakoääni annetaankin ennen kuin lavashowta voi edes nähdä, joten ne annetaankin musavideoden ja muun fiiliksen perusteella

Avatar
Cedianska
Siemailija
Siemailija
Viestit: 175
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 20:45

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Cedianska »

Live tottakai ratkaisee. Molemmat on kyllä ihan mahtavia laulajia, joten taitoihin luotto kyllä riittää mulla.Mut muu show sitten, mielenkiinnolla odotan :joojoo:
I just can’t go on no more
When you look this freaking beautiful

Lukittu