Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

*****
53
29%
****
68
37%
***
38
21%
**
16
9%
*
7
4%
 
Ääniä yhteensä: 182

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja phale »

Stargazer kirjoitti:And no one really understands you
Onkohan tässä lähdetty tulkitsemaan lyriikoita vähän liiankin kirjaimellisesti. :heh:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Riikka kirjoitti: Sitä mäkin kannatan, mutta Suomelle tuntuu olevan lähes mahdotonta tehdä samanaikaisesti innovatiivista ja hyvää musiikkia.
Eihän tämä ole totta ollenkaan. Jatkuvasti tulee valtavan hienoja ja kekseliäitä ja tehoavia biisejä. Näitä ei vain päädy UMK:hon samalla volyymilla kuin toivoisi tai joskus jopa juuri ollenkaan. Eikä myöskään päätynyt kun olivat vielä Suomen euroviisukarsinnat.

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Riikka »

No mä tarkoitinkin nimenomaan, että Suomelle tuntuu olevan lähes mahdotonta löytää innovatiivista ja hyvää musiikkia UMK:hon. Ja mieluummin otan sitten vaikka sen pelkästään hyvän, kuten just Annica & Kimmo.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Katsoin tämän esityksen uudestaan ja esitys tosiaan kaipaisi lämpöä, lempeyttä ja iloa. Kappaleen sanoma ja esiintyjien ilmaisu oli hyvin ristiriidassa keskenään. Kimmon ylivakavuus häiritsi minua erityisen paljon. Laululliselta ja fyysiseltä ilmaisultaan tämä jätti minut aika kylmäksi, vaikka kappaleesta itsessään pidänkin. Annican stailaus oli mielestäni kaunis.

Minusta tämä olisi hieno, jos Annica istuisi lavan reunalla biisin alussa katsoen yleisöön, selkä Kimmoon päin. Sitten Kimmo tulisi Annican taakse, he laulaisivat näin kertosäkeen yhdessä. Valaistus olisi alussa himmeähköä. Sitten tokan säkeistön aikana Annica huomaisi Kimmon ja he laulaisivat hämmästyneen onnellisina yhdessä toista kertaa kertosäettä. C-osassa he voisivat vaikka ottaa toisiaan kädestä kiinni tai osoittaa läheisyyttä muulla tavalla. He laulaisivat lopun yhdessä samalla ottaen fyysistä kontaktia toisiinsa. Tämä sopisi mielestäni hyvin esitykseen, vaikkei sinänsä mikään ihmeellinen idea olekaan. Alussa tunnelma olisi hieman synkempi, mutta kuitenkin toiveikas ja lohduttava. Sitten se toiveiden täyttyminen ja ilo kasvaisi kappaleen aikana entistä enemmän. Ehkä jotain pientä koreografiaa väliin.
Cry him out

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Mulle tuli vaan mieleen, että entäs jos tämä on yritetty tehdä niin, ettei tule isä-tytär vaikutelmaa?
Tuossa voisi ihan hyvin kuvitella, että isähän siinä neuvoo tytärtään. Tämä on vain tällainen häivähdys, joka mulla kävi mielessä kun katsoin tuota videota.
Minua ei siis millään lailla haittaa, vaivaa tai liiemmin pohdituta A:n ja K:n ikäero , en kirjoita tätä postausta sen takia. Tämä vaan selvennykseksi.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minäkään en näe ikäeroa edes mitenkään niin suurena. Kuten aiemmin ketjussa totesin, luulin Annicaa kolmekymppiseksi, joten luulin ikäeron olevan max. 15 vuotta. :puna: Eikä tästä kyllä todellakaan tule mulle mitään isä/tytär -asetelmaa mieleen.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

rosetta kirjoitti:Noista väärinkuulemisjutuista tuli väkisin mieleen muutama legendaarinen "misheard lyrics" youtube-video (kuten tämä), joita on joskus tullut naurettua kippuralla... :puna: Tämän väärin kuuleminen ei tosin ole vielä läheskään samaa luokkaa. ;)
Ihana Fishmaster <3 :ihana:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

lilja
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 21:00

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja lilja »

Night_Owl kirjoitti: Kimmon ylivakavuus häiritsi minua erityisen paljon. Laululliselta ja fyysiseltä ilmaisultaan tämä jätti minut aika kylmäksi, vaikka kappaleesta itsessään pidänkin.
En ole seurannut Kimmon uraa muualla kuin näissä tv-kisoissa. Mistä kaikista päälimmäiseksi on jäänyt mieleen juuri hänen vakavuutensa, sellainen liika totinen yrittäminen. En tiedä saisiko hän hyvästä laulutaidostaan muokattua vielä enemmän kansan sydämiin menevän jos uskaltaisi heittäytyä myös ilon puolelle, pientä pilkettä silmäkulmaan jne. Ehkä sellainen ei tämän kappaleen tyyliin sovi, mutta noin yleisesti ainakin voisi tuoda lisäpotkua muusikonuralle.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Varmasti voisi auttaakin. Siitä voi tulla osalla myöskin se ajatus, että Kimmo niinku yliyrittää ja tahtoa olis ja kenties taitoakin, mutta se menee yliyrittämiseksi ja sitä kautta vähän niinku otsarypyssä puskemiseksi

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja murka »

lilja kirjoitti:
Night_Owl kirjoitti: Kimmon ylivakavuus häiritsi minua erityisen paljon. Laululliselta ja fyysiseltä ilmaisultaan tämä jätti minut aika kylmäksi, vaikka kappaleesta itsessään pidänkin.
En ole seurannut Kimmon uraa muualla kuin näissä tv-kisoissa. Mistä kaikista päälimmäiseksi on jäänyt mieleen juuri hänen vakavuutensa, sellainen liika totinen yrittäminen. En tiedä saisiko hän hyvästä laulutaidostaan muokattua vielä enemmän kansan sydämiin menevän jos uskaltaisi heittäytyä myös ilon puolelle, pientä pilkettä silmäkulmaan jne. Ehkä sellainen ei tämän kappaleen tyyliin sovi, mutta noin yleisesti ainakin voisi tuoda lisäpotkua muusikonuralle.
Kimmon pitää löytää sisäinen Freddie Mercurynsa :rakkaus: . Eihän Freddien muusikkouran kehitys ollut tasaista taaperrusta. Kaikesta huolimatta miehestä tuli kansainvälinen seksisymboli molempien sukupuolien silmissä vaikka Freddie oli henkilönä introvertti. Siitä introverttiudesta taisi kummuta Freddien herkkyys musiikinteossa ja ennenkaikkea musiikin tulkitsemisessa. Olen monesti miettinyt käsittelikö Freddie kappaleiden lyriikoita mielessään ns valmiiksi ennen kappaleiden julkista esittämistä jotta hän pystyi laulamaan ne täydellä tunteella?

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

murka kirjoitti:
Kimmon pitää löytää sisäinen Freddie Mercurynsa :rakkaus: . Eihän Freddien muusikkouran kehitys ollut tasaista taaperrusta. Kaikesta huolimatta miehestä tuli kansainväline
Ei ole Mercury-miehiä, on Steve Perry-miehiä. Perry oli Journey-yhtyeen laulaja, kunnes lähti läksimään.
Siis Kimmo on tämän itse myös kertonut ja moneen kertaan.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olenkohan ainoa, joka ei pidä Kimmoa kaksisena laulajana? Toisaalta enpä ole kuullut kuin kaksi biisiä. Kumpikaan ei mennyt ihan nappiin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

^ Et. Joka kerta, kun olen katsonut viimeviikkoisen live-esityksen tekee mieli klikata pois, kun Kimmo alkaa tippua vireestä niin pahasti. Ja laulutavassa on muutenkin jotakin omaan korvaan epämiellyttävää.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Edwina »

En usko, että tämä pystyy enää vakuuttamaan minua, vaikka parantaisivat esitystään.
Nyt tämä paremmuuskuvio alkaa selvitä, kun olen nähnyt kaikki semit. Kylmäksi ja etäiseksi jää, synkkä tunnelma, iloton.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1969
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Täytyy kyllä minunkin todeta, että mitä enemmän tuota liveä olen kuunnellut, sitä enemmän minuakin häiritsee Kimmon osuudet. En tiedä johtuuko yliyrittämisestä vai mistä, kun viime vuonna miehen esitys oli yksi suosikeistani, mutta Annica on kyllä tässä 100xparempi. Annicahan vois ens vuonna osallistua yksinään jollain toisella biisillä, jos eivät nyt voita.

Toivottavasti parantavat finaaliin, koska biisi on itsessään todella hyvä, esitystä vaan pitää hieman hioa.
2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Creeperqueen kirjoitti:Annicahan vois ens vuonna osallistua yksinään jollain toisella biisillä, jos eivät nyt voita.
Hyvä idea! :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Tämä oli levyllä mun kärkisuosikkeja, mutta varsinkin kolmossemi pudotti tän osakkeita rutkasti. Ei mahdu enää kärkikahinoihin. :shock: En panisi edustuspaikkaa pahakseni, mutta esitykseen toivoisin jotain muutosta.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 757
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Olen pettynyt, etteivät pistäneet niitä pusseja päähän esitykseen :lohduton:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Albin »

Rousku kirjoitti:Olenkohan ainoa, joka ei pidä Kimmoa kaksisena laulajana? Toisaalta enpä ole kuullut kuin kaksi biisiä. Kumpikaan ei mennyt ihan nappiin.
Minä en ole uskaltanut sanoa ääneen. Tai kyllä Kimmon ääni tuntuu ihan oikealta, mutta siinä on aina jotain liiallista paatosta. Jotenkin Kimmon pitäisi saada rentoutta itseensä. Hän ei saa välitettyä ulos sitä, mitä ehkä omassa päässään liikkuu. Minulla on vaivaantunut olo hänen liiallisesta yrityksestään. :puna:

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Wilson kirjoitti:
Live osuus ratkaisee paljon ja toivon että heillä on apuna taustalaulajia estradilla. Varmaan ovat hyviä Annica & Kimmo livelaulussa mutta aina on plussaa jos taustalaulajat ovat mukana auttamassa live-esityksissä.
(Tämä on niin vahva kappale niin tässä ei tarvita tanssijoita tai vastaavaa rekvisiittaa estradilla)
Niin kuin kirjoitin ennen niin Annica ja Kimmo hallitsee livelaulun hyvin mutta silti haluaisin taustalaulajia mukaan esitykseen sillä silloin pääsolistit Annica ja Kimmo eivät tarvitse panostaa yliyrittämiseen livelauluun vaan voi myös keskittyä estradisäestykseen huolella.

Sävellys on erittäin hyvä ja myös solistit mutta aina voi tai pitää etsiä apua livelaulun vahvistamiseen vaikka solistit hallitsevat livelaulun.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Toivottavasti Annica ja Kimmo ovat ottaneet taustalaulajia UMK-finaaliin. :pliis:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

gza101
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Helmi 2016, 12:43
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja gza101 »

Käydessäni yhdellä tanssitunnilla opettaja jatkuvasti muistutti minua siitä, että tanssin pohtiva katse kasvoillani suu auki (katsomalla minua hyvin pitkään suu korostetusti kiinni). Tuo Annican ja Kimmon live-esitys vaatisi samanlaista valmennusta finaaliin, että ilmeet eivät näyttäisi niin tuskaisilta laulaessa. Eli esim. aina kun otsa rypistyy, tämä valmentaja voisi korostetusti katsoa esiintyjiä silmiin otsa kurtussa. Tämä pieni hienosäätö voisi kivasti kohottaa esityksen tunnelmaa.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Serduchka kirjoitti:Toivottavasti Annica ja Kimmo ovat ottaneet taustalaulajia UMK-finaaliin. :pliis:
Samaa mieltä ja koskee myös monia muita, muun muassa Tuulia ja Einiä. En ymmärrä, miksi niitä taustalaulajia niin paljon karsastetaan, tekisivät monelle vain hyvää.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Voisikohan tämä vielä puskea puskista voittoon jos live on semistä kohentunut?
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

RiseLikeAPhoenix
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Helmi 2016, 15:37

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja RiseLikeAPhoenix »

Olen samaa mieltä mitä monet ovat sanoneet... Lavaesityksen visuaalinen ilme oli liian synkkä...
en pidä peilille laulamista toimivana ratkaisuna tuossa, kun en ollut paikalla en tiedä miten ottivat kontaktia yleisöön mutta sen perusteella mitä ruudun kautta välittyi, tuli sellainen tunne että he laulavat enemmän peilikuvalleen kuin katsojalle/kuulijalle... Se on asia joka mua tässä häiritsi eniten.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Wadde kirjoitti:
Serduchka kirjoitti:Toivottavasti Annica ja Kimmo ovat ottaneet taustalaulajia UMK-finaaliin. :pliis:
Samaa mieltä ja koskee myös monia muita, muun muassa Tuulia ja Einiä. En ymmärrä, miksi niitä taustalaulajia niin paljon karsastetaan, tekisivät monelle vain hyvää.
Yle ei tarjoa kilpailijoille taustalaulajia ja hyvät, ammattimaiset taustalaulajat maksavat.
Tietysti aina on tuttuja ja tutun tuttuja ja harrastelijoita ja niitä on myös euroviisukarsinnoissa nähty.
Ajatellaan vaikka että yksi taustalaulaja on 150e/työpäivä ja finaaliviikolla pelkästään on treenejä, kenraaleja ja esityksiä 3 päivän edestä ja harjoitellakin pitäisi...

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Vilsku kirjoitti:Yle ei tarjoa kilpailijoille taustalaulajia
Albaniassakin hoidetaan asia paremmin :jupinaa: (Siellähän oli FiK-kisassa samat taustalaulajat kaikilla, jotka sellaisia halusivat. Ja liveorkesteri ja kaikki.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Sääli, että näinä UMK-semien aikoina Annica ja Kimmo eivät ole ollenkaan promonneet täällä Porissa (vaan sitä ennen taisivat ainakin kerran esiintyä yhdessä pubissa). :lohduton: Satakunta on potentiaalista äänestysaluetta kyllä. :heh: Minähän olin kerran "mainostamassa" Satakunnan Kansa -lehdessä Kristaa minusta tehdyn haastattelun voimin ja UMK-voitto tuli.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja pmama »

Pyydän anteeksi, että sekoilin tuolla Finaali-ketjussa Kimmon kotipaikasta. Viime vuonna luin, että hän on pitkään ollut Freddie-tähtenä Tampereelle ja pienillä aivoillani oletin hänen asuvan samalla paikkakunnalla.

Ja niin aika kului ja luulo muuttui tiedoksi. :puna: Luulin häntä tamperelaiseksi. Antakaa anteeksi.
Löysin nyt hyvän artikkelin Kimmon urasta.
http://audiovideo.fi/artikkeli/smgo-sho ... -musikaali

ja tämäkin artikkeli on 4 vuotta vanha...

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Zimba »

En tiedä onko muut huomannu saman että tähän kyllästyy yllättävän nopeasti? :shock:

Lukittu