Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Michał Szpak – Color of your life

*****
32
29%
****
26
23%
***
27
24%
**
18
16%
*
8
7%
 
Ääniä yhteensä: 111

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ihan outoa, ettei Puolaan uskottu täällä. Minä haistoin menestyksen satojen kilometrien päästä. Mies on valtavan vahva livelaulaja ja ansaitsi kahdeksannen sijansa, vaikka olisinkin voinut itse nostaa korkeammalle. No kerrankin sain jonkun "yllättäjän" oikein. :heh:
Got a fire and a country heart 🔥

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Massiel kirjoitti:
Toivottavasti tästä tehdään suomenkielinen versio.
Ihan varmaan jo joku rustailee tähän sanoja. :joojoo:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jos minä olisin puolalainen niin olisin aika äksynä. Toinen kerta kun raadit lyttäävät Puolaa sellaisella voimalla, jonka kohteeksi ei ole joutunut lähellekään mikään muu ehdokas.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Niin siellä ollaankin äksynä. :joojoo:

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja rewind »

Biisi ei ollut erityisen mieleenpainuva, mutta tykkäsin kokonaisuudesta. Jäbä olisi saanut kyllä laittaa sukat jalkaansa. :niinpa:
El Robocop!

hanko
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 14:37

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja hanko »

Mitä helvettiä oikein tapahtui? :shock: Miten tämä tylsääkin tylsempi kappale idioottimaisen typerillä sanoituksella oikein nappasi niin paljon yleisöpisteitä? :shock:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Koska tässä on "sitä jotakin". :ihana:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4894
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja toivo »

Euroviisuissa on just parasta, että joku maa yllättää täysin floppaamalla tai yllättämällä. Puolan arvelin sijoittuvan sijoille 17-23

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja tomato »

Eiköhän Puola pärjää puhelinäänillä vaikka biisi olisi kuinka surkea.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Edwina kirjoitti:Koska tässä on "sitä jotakin". :ihana:
Arvon nimierkki hanko on kenties jumittunut siihen alkuperäiseen yleiseen mielipiteeseen, joka oli täällä Kuppilassakin, kun Margaret ei voittanut karsintaa. :heh:
Viimeksi muokannut MIH96, 15 Touko 2016, 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Mä aloin livevetojen jälkeen tykkämään tästä ihan tosissani. Tässä vaan on jotain. :surrur:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tomato kirjoitti:Eiköhän Puola pärjää puhelinäänillä vaikka biisi olisi kuinka surkea.
No ei pärjää: 2005-2007 karsiutui, 2008 Isis Gee finaalissa 23. 2009-2011 karsiutui, 2013 puhelinäänissä 15. Ja sitten tänä vuonna suomalaiset äänestivät kuudenneksi eniten Puolaa. Onkohan myös täällä niin merkittävä puolalainen diaspora, josta ei oikein tiedetä?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hanko kirjoitti:Mitä helvettiä oikein tapahtui? :shock: Miten tämä tylsääkin tylsempi kappale idioottimaisen typerillä sanoituksella oikein nappasi niin paljon yleisöpisteitä? :shock:
Olisiko vika teinityttöjen? Onko tälle pirautettu niistä kuuluisista pinkeistä kännyköistä? Vai mummotko sen tekivät, vai asfalttimiehet? Kukaan minun tuttavapiirissäni ei ole tunnustanut äänestäneensä Puolaa :draamaa:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

ta1ja kirjoitti:Onkohan myös täällä niin merkittävä puolalainen diaspora, josta ei oikein tiedetä?
Ainakin Eurajoella on tietty puolalaisten rakennusmiesten joukko, joka on rakentanut iät ja ajat muuatta ydinreaktoria ja ikinä ei tule valmista (tai ehkä tarkemmin, sellaista valmista että turvallisuus- ja ympäristömääräykset toteutuisivat!) :surrur:
Toisin kuin Rousku uskoo, että olisimme täällä Suomessa kovasti slaavilaisen kaiho-molli-iskelmän ihailijoita, niin eipä sitä ole ainakaan kuppilalaiset! :shock: Loputtomasti tätä vastaan on hyökätty valintansa jälkeen. :raaps: Minä olen poikkeuksellisesti suurten eurooppalaisten kansanjoukkojen puolella: tämä on tasokas viisu ja ansaitsi hyvän sijoituksen.
En silti väitä, että olisin noin suuurta kansansuosiota osannut odottaa.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti:
hanko kirjoitti:Mitä helvettiä oikein tapahtui? :shock: Miten tämä tylsääkin tylsempi kappale idioottimaisen typerillä sanoituksella oikein nappasi niin paljon yleisöpisteitä? :shock:
Olisiko vika teinityttöjen? Onko tälle pirautettu niistä kuuluisista pinkeistä kännyköistä? Vai mummotko sen tekivät, vai asfalttimiehet? Kukaan minun tuttavapiirissäni ei ole tunnustanut äänestäneensä Puolaa :draamaa:
Twitter antaa jotain vastauksia - kyllä siellä on miehiä ja naisia ja kaikkia ikäryhmiä

14 t14 tuntia sitten
Ai kamala olin niin iloinen että Euroopassa porukka oli sitä mieltä että #puola ansaitsi paikan Top 10:ssä ♥ #Euroviisut

21 t21 tuntia sitten
Ja mun muskettisoturi sijoittui hyvin ♥ #Euroviisut #Eurovision #puola

20 t20 tuntia sitten
Ja oon iha hiton ylpee et Puola nous sielt viimiselt sijalt viidenneks #kapteenikoukku #MIKÄONMUNELÄMÄNVÄRI #euroviisut #POL


jne näitä on paljon
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

hanko kirjoitti:Miten tämä tylsääkin tylsempi kappale idioottimaisen typerillä sanoituksella oikein nappasi niin paljon yleisöpisteitä? :shock:
Vertaappa sanoitusta useimpiin muihin, esim Venäjään. Sanoitus on varmasti koskettanut jollain tapaa useita kuulijoita enemmän, kuin ainaiset naiivit "rakastumiset". Mitä sitten kukin niihin projisoikin. Sen lisäksi laulajaa kuvattiin kasvokuvana, jossa hän katsoi kameraan. Sitä teki yllättävän harva esiintyjä. Mutta kappale oli minustakin tylsä ja olin yllättynyt moisesta äänivyörystä. Luulen kuitenkin että jatkossa kannattaa Suomenkin miettiä "fiksun kuuloisia" sanoituksia euroviisukappaleisiin. Tietenkään se ei enää toimi, jos kaikki muutkin tekee niin.

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 991
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Hazard kirjoitti:Ihan outoa, ettei Puolaan uskottu täällä. Minä haistoin menestyksen satojen kilometrien päästä. Mies on valtavan vahva livelaulaja ja ansaitsi kahdeksannen sijansa, vaikka olisinkin voinut itse nostaa korkeammalle. No kerrankin sain jonkun "yllättäjän" oikein. :heh:
Sijoittuihan se pudotuskilpailussa kuudenneksi. Minä ainakin olen tätä täällä hehkuttanut,

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Meidän katsomossa heilui Puolan lippu, tosin ei allekirjoittaneen kädessä. Michalilla meni paremmin kuin semissä. Vika huuto ei kovin hallussa?
Like a monument to all the time we spent

Viisufani89
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 07 Kesä 2012, 03:29

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Viisufani89 »

Minä olin erittäin onnellinen tämän menestyksestä. Livenä toimi aivan loistavasti, ja ne lyriikat kertsissä siellä isolla ruudulla olivat hyvä lisä, vaikka toki sanat tiesinkin. Tuli lauleskeltua kyllä mukana Globenissa, niin kovaa että takanani oleva suomalainen tokaisi vaa että ole nyt jo jumalauta hiljaa.

Se fiilis oli aika hauska kun Puola viimeisenä ja vain muutamia maita enää vailla pisteitä, ja Puola yhä viimeisenä. Eka ajatus oli, että ei perhana tämähän olisi voinut voittaa!

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Nauroin Puolan puhelinäänitulosta katketakseni, sehän säntäsi tulostaululla ylös lähes yhtä nopeaa kuin minun puntarillani! Oli pitkään neljäskymmenestoinen puntarillani, mutta jonkinlainen herääminen tapahtui pari viikkoa ennen kisoja ja puntarijatkoilla tämä päätyy top kymppiini. Michal on ihana persoona ja kisan lahjakkaimpia laulajia, esitys oli tavanomaisen tyylikäs ja voitti puoleensa ihmisiä myös diasporan ulkopuolelta. Oon tosi ylpeä Michalista, kukapa olisi uskonut :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Paper Gangsta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1372
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 22:45

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Paper Gangsta »

Kappale kasvoi kevään aikana puntarin jumbosta kymmenen kärkeen. Sanoitus koskettaa, kun sitä hiljentyy kuuntelemaan. Onneksi yleisö äänesti tämän kymmenen parhaan joukkoon. Olisin odottanut tuomareiden tykänneen tästä huomattavasti enemmän. :roll:
Je t'adore, here's my heart, so take it
Je t'adore, only you can break it
You got me fallen to the floor.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Puola oli kyllä finaalin väriläikkä! <3 Etenkin ääntenlaskuvaiheessa :mrgreen:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10627
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tämä oli kyllä todella hyvä live. Olen todella onnellinen, että Puola pärjäsi. Onpa Puola selkeästi suositumpi puhelinääneissa, kuin raadin. Jo kolmatta vuotta putkeen.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Everything is meant to be
We shall pass, but love will never die"

🦄🌪️

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Brittifoorumilla ollaan sitä mieltä, että tämän puhelinäänisuosio johtui vain puolalaisdiasporasta...

En nyt tiedä, saihan tämä Suomestakin muistaakseni 5 pistettä, eikä täällä pahemmin puolalaisia asu. ;)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Rousku »

rosetta kirjoitti:Brittifoorumilla ollaan sitä mieltä, että tämän puhelinäänisuosio johtui vain puolalaisdiasporasta...
Äh, miten on niin vaikea heidän käsittää, että ihmisillä ja etenkin eri puolilla Eurooppaa oikeasti on erilainen musiikkimaku?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Niin... Sitä perusteltiin mm. sillä, että Puola sai eniten puhelinääniä Länsi-Euroopan mailta, joissa on iso puolalaisvähemmistö (kuten UK ja Irlanti), eikä niinkään Itä-Euroopasta.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7131
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

voi voi ,mulla on aika laaja fredipiiri ja kauttalinjan ovat yleisesti tykänneet ..no suurinosa on ns itäeurooppalaisii ,latinoita ja kurdilaisiakin ....ja monet somalaisekkin tykänny

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tämän kolmas sija puhelinäänissä oli tosiaan aika WTF?!-hetki. :rofl: Olen silti onnellinen tämän menestyksestä lopputuloksissa, koska osasin odottaa jotain 13. sijaa ehkä, mutten uskonut täysfloppiinkaan. Raadit dissasivat todella kovasti tätä, mutta tämä olikin aika vanhanaikainen, joten ei sinänsä ihme. Viisuja katsovalla yleisöllä on yleisesti yllättävän vanhanaikainen maku.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti:^ Niin... Sitä perusteltiin mm. sillä, että Puola sai eniten puhelinääniä Länsi-Euroopan mailta, joissa on iso puolalaisvähemmistö (kuten UK ja Irlanti), eikä niinkään Itä-Euroopasta.
Ainakin sen perusteella mitä sinä tänne brittifoorumeista raportoit niin ne siellä eivät vaikuta olevan kovin monipuolisesti perillä eurooppalaisesta musiikkimausta. Tällä kertaa siitä, että ihan samaan tapaan kuin latvian piraatit aikoinaan niin tämä puolalaismusketööri ilmeisesti ja reaktioista päätellen soitteli yllättävästi myös länsieurooppalaisia tuntoja. Ei ihme, että Brittien viime vuosikymmenten menestys Euroviisuissa muistuttaa Suomea :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

hanko
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 14:37

Re: Puola 2016: Michał Szpak – Color of your life

Viesti Kirjoittaja hanko »

hanko kirjoitti:Mitä helvettiä oikein tapahtui? :shock: Miten tämä tylsääkin tylsempi kappale idioottimaisen typerillä sanoituksella oikein nappasi niin paljon yleisöpisteitä? :shock:
Okei, okei. Kuuntelin tämän nyt vielä uudelleen ja onhan tuo muskettisoturilaulaja kieltämättä kovin hellyttävä kaikessa totisuudessaan. :puna:

Lukittu