Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Argo – Utopian land

*****
13
14%
****
18
20%
***
24
26%
**
26
28%
*
11
12%
 
Ääniä yhteensä: 92

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Albin »

Albin kirjoitti:
Valkealalainen kirjoitti:Ensireaktioni: No niin, nyt päästiin asian ytimeen! Aivan aluksi kuulosti unelmieni kappaleelta, seuraavassa hetkessä vähän lässähti... Mutta sitten taas parani aivan uusiin sfääreihin! Taidan rakastaa tätä. :surrur: Ihanat kreikkalaiset, kiitos olemassaolostanne tässä kilpailussa, KIITOS!!! Tämä on melkein täydellistä musiikkia. <3 <3 <3

*****
Minäkin taidan nostaa tämän peräti ykköseksi. Ihana indeksi :roll: ... <3
Osaako kukaan kääntää kreikankielisen osuuden vaikkapa suomeksi :mitvit: Meikäläinen ihastui tähän kappaleeseen sydämellä. Yleensä en välttämättä halua tietää mistä lauletaan (Balkan), mutta nyt haluaisin osata muutaman sanan kreikkaa .. mitä tuo mies sanoo nousevan auringon keskellä :rakkaus:

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 425
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Albin kirjoitti:
Osaako kukaan kääntää kreikankielisen osuuden vaikkapa suomeksi :mitvit: Meikäläinen ihastui tähän kappaleeseen sydämellä. Yleensä en välttämättä halua tietää mistä lauletaan (Balkan), mutta nyt haluaisin osata muutaman sanan kreikkaa .. mitä tuo mies sanoo nousevan auringon keskellä :rakkaus:
Ensimmäiset muutamat kreikankieliset rivit on normaalia kreikkaa, loput onkin pontios-murretta/kieltä, jossa on ihan outoja sanoja joukossa.

Auttaisko tämä:
http://lyricstranslate.com/en/utopian-l ... -land.html

Puuttuu näköjään yks rivi käännöksestä:
"Planet Earth 2016
Whatever they do
Our generation will live through it
I experienced immigration when I was young"

seuraava rivi olis:
katson taakseni, mutta kuljen eteenpäin.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Albin »

Sahara kirjoitti:
Albin kirjoitti:
Osaako kukaan kääntää kreikankielisen osuuden vaikkapa suomeksi :mitvit: Meikäläinen ihastui tähän kappaleeseen sydämellä. Yleensä en välttämättä halua tietää mistä lauletaan (Balkan), mutta nyt haluaisin osata muutaman sanan kreikkaa .. mitä tuo mies sanoo nousevan auringon keskellä :rakkaus:
Ensimmäiset muutamat kreikankieliset rivit on normaalia kreikkaa, loput onkin pontios-murretta/kieltä, jossa on ihan outoja sanoja joukossa.

Auttaisko tämä:
http://lyricstranslate.com/en/utopian-l ... -land.html

Puuttuu näköjään yks rivi käännöksestä:
"Planet Earth 2016
Whatever they do
Our generation will live through it
I experienced immigration when I was young"

seuraava rivi olis:
katson taakseni, mutta kuljen eteenpäin.
:kiitos: :ihana:

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Aina näiden kappaleiden sanoja kysellään ja aina joku niitä kaivaa jostakin esiin, mutta miksei kukaan koskaan vilkaise viralliselta eurovision.tv-sivustolta? Mikä vika on tuossa sivustossa? :mitvit: Sieltä löytyvät kaikkien kappaleiden alkuperäiskieliset sanat sekä myös englannin- ja ranskankieliset käännökset niistä, eikä tarvitse kääntää ylösalaisin koko nettiä. Sieltä minä ainakin olen lueskellut sanoituksia vuosikaudet... Varmaan niissä on sitten jotakin salamyhkäistä vikaa?

Täältä löytyy Argo:
http://www.eurovision.tv/page/history/y ... song=33643
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36866
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ eurovision.tv:n tarjoamat lyriikkasivut ovat mielestäni vaan esteettisesti niin rumia. :sorivaan: Hirveästi kirjoitusvirheitä, rumat fontit, usein ylimääräisiä tyhjiä rivejä ja välilyöntejä jne.
Meow cat, please meow back.

Avatar
sommar14
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 244
Liittynyt: 02 Kesä 2014, 20:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja sommar14 »

Alkumusiikki antaa odottaa vaikka kuinka hienoa etnistä pläjäystä, mutta laulu- ja räppiosuudet pilaavat koko homman... :raaps:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20471
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Ajattelin ihan samaa aluksi. Turhake isolla T'llä tästä lopulta tuli. Yhden tähden sellainen.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Albin »

Kappaleen on kerrottu ottavan kantaa pakolais- ja finanssikriiseihin, mutta yhtye itse kuitenkin kertoo kappaleen sanoman olevan ennen kaikkea positiivinen.
– “Utopian Land” on tarina matkasta kohti parempaa. Lähdemme hämärästä ja suuntaamme kohti aurinkoa ja kirkkaampaa päivää. Yhdistämällä voimamme, löydämme yhteisen utopia maamme, yhtye kuvailee eurovision.tv-sivulla.

:parku: on tämä niin ihana <3

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2680
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja inomu »

^Onhan tuokin eräänlaista kannanottoa noihin kriiseihin. On hyvä uskoa, että tulevaisuudessa löydämme rauhallisen ratkaisun asioihin :joojoo:

Tämä on kyllä hyvä kappale. Kreikan kieli soljuu rap-osuuksissa niin luontevasti ja kuulostaa hyvältä. Etniset vaikutteetkin on juuri hyvät ja kertosäe saa koukkuun.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja sziget »

Pettymys oli valtava, kun lupaavan intron jälkeen kertsi pärähti soimaan. Lattea, ällöttävän imelä, kuin huonosta lastenlaulusta repäisty. Olemme nousevan auringon riisi. Rap kelpaisi, ukolla tuntuu olevan asiaakin, kunnes kertosäkeistö lässäyttää taas kaiken.

Alcohol is free oli loistava, Watch my dance ihan hyvä, jopa viime vuoden kliseeballadia kestän paremmin kuin tätä siirapilla pilattua emme-sitten-uskaltaneetkaan-etnoa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja murka »

Albin kirjoitti:Kappaleen on kerrottu ottavan kantaa pakolais- ja finanssikriiseihin, mutta yhtye itse kuitenkin kertoo kappaleen sanoman olevan ennen kaikkea positiivinen.
– “Utopian Land” on tarina matkasta kohti parempaa. Lähdemme hämärästä ja suuntaamme kohti aurinkoa ja kirkkaampaa päivää. Yhdistämällä voimamme, löydämme yhteisen utopia maamme, yhtye kuvailee eurovision.tv-sivulla.

:parku: on tämä niin ihana <3
Minun sarkastista puoltani tämä ei voinut olla kutittelematta. Kertsinkin opin heti.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja JRS »

Kreikan kappale alkaa hyvin, ensimmäiset 30 sekuntia ovat kappaleen parhainta antia.
Sen jälkeen mennään metsään ja biisi muuttuu aika harmaaksi latteudeksi. Ne rummut ja muut instrumentit ovat kivoja taustalla mutta ne eivät tätä pelasta. Tasapaksuksi jää tämä viisu.

Arvosana: 2/5
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Tämä on instrumentaalisesti mielenkiintoinen ja kiva, eniten häiritsee kertsin kökkö sanoitus. Olkoon ironiaa tai ei, mutta "dance with us and have some fun"??? :niinpa: Olisi kannattanut mieluummin vetää kreikaksi.

***
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Albin »

JuliaS kirjoitti:Tämä on instrumentaalisesti mielenkiintoinen ja kiva, eniten häiritsee kertsin kökkö sanoitus. Olkoon ironiaa tai ei, mutta "dance with us and have some fun"??? :niinpa: Olisi kannattanut mieluummin vetää kreikaksi.

***
Minulle tämä on myös sarkasmia ei pelkästään ironiaa. Tykkään tämän kappaleen jännitteestä joka kyllä loppuu kesken. Mielenkiinto riittää alusta loppuun ja tahtotila on kuunnella lisää.

"dance with us and have some fun"??? olisiko Kreikan matkailu kyseessä ?

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Albin kirjoitti: "dance with us and have some fun"??? olisiko Kreikan matkailu kyseessä ?
:hihi: Aina sitä voi yrittää. :aurinko:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Albin »

Tiedän että minulla on kummallinen euroviisumaku .. poikkean kuppilan valtavirrasta. Mutta mikä tässä on niin huonoa että puntarin viimeisiä? Minä olen rakastunut tämän kappaleen voimaan ja sanomamaan joten olen ymmälläni heikosta menestyksestä täällä viisukuppilan puntarissa. Mikä tässä on vikana? :hali:

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1160
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja pmama »

Albin kirjoitti:Tiedän että minulla on kummallinen euroviisumaku .. poikkean kuppilan valtavirrasta. Mutta mikä tässä on niin huonoa että puntarin viimeisiä? Minä olen rakastunut tämän kappaleen voimaan ja sanomamaan joten olen ymmälläni heikosta menestyksestä täällä viisukuppilan puntarissa. Mikä tässä on vikana? :hali:
Hienoa, että ymmärrät sanoman. Myös Helena Paparizou oli vaikuttunut biisistä. Kerron tässä oman mielipiteeni. Alun laulu kuulostaa hirveältä, stemmat on aika huonot. Perinnesoittimia on, mutta niitä ei näy videolla, eikä niitä siis osaa arvostaa. Jos sanat kertovat pakolaisista, niin miksi videossa laukkaa puolialaston mies?

Räppäri viimeistään saa minut vaihtamaan kanavaa. Sori. Aihe on tärkeä, mutta musiikillisesti tässä ei ole onnistuttu. Minun mielestäni.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2680
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja inomu »

Albin kirjoitti:Tiedän että minulla on kummallinen euroviisumaku .. poikkean kuppilan valtavirrasta. Mutta mikä tässä on niin huonoa että puntarin viimeisiä? Minä olen rakastunut tämän kappaleen voimaan ja sanomamaan joten olen ymmälläni heikosta menestyksestä täällä viisukuppilan puntarissa. Mikä tässä on vikana? :hali:
Älä huoli, minä pidän tästä :hali: Enkä myöskään ymmärrä, miksi tämä ei ole suositumpi. Mutta kaikilla on makunsa :joojoo:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Kreikka putosi ensimmäistä kertaa. :shock:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42014
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Albin kirjoitti:Tiedän että minulla on kummallinen euroviisumaku .. poikkean kuppilan valtavirrasta. Mutta mikä tässä on niin huonoa että puntarin viimeisiä?
Ei tässä vaan meissä. Me ollaan suomalaisia, me tykätään ihan erilaisesta musiikista. Ei saa olla sekavia etnorytmejä ainakaan. Eikä muutenkaan liian sekavaa. Sitä paitsi me ollaan viisufaneja, eikä räppi oikein ole viisufanien juttu.

(Live-esityksessä oli sitten huonoa laulamista kyllä.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5967
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Mä kyllä tykkäsin tästä eikä finaalipaikka olisi haitannut ollenkaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

RiseLikeAPhoenix
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Helmi 2016, 15:37

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja RiseLikeAPhoenix »

mulle tää kreikan piisi oli sellainen joka ensi alkuun jätti kylmäksi,mutta johon livenä ikäänkuin heräsi eloon

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20471
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

En voi sivuuttaa sitä seikkaa, että Christina näytti hieman Jennifer Lopezilta. :heh: Esitys oli kaikin puolin fine, mutta biisi ei riitä. Värit sopivat kappaleen kuvaan ja stailauskin toimi. En tiedä, mitä Kreikka olisi voinut tehdä paremmin.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

hyvä kappale ja hyvä esitys ,mutta kahden naisen äänet ei vaan riittäneet ..kuulosti lähinnä ininältä ........

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Kuinkahan lunkisti kreikkalaiset mahtoivat ottaa semiin jäämisen? Me olemme sentään tottuneet siihen ja silti harmittaa. Kyllä Kreikassa jokunen ärräpää on voinut kuulua...

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Puutarhuri kirjoitti:Kuinkahan lunkisti kreikkalaiset mahtoivat ottaa semiin jäämisen? Me olemme sentään tottuneet siihen ja silti harmittaa. Kyllä Kreikassa jokunen ärräpää on voinut kuulua...

Samaa mietin itsekkin. Mutta minusta on ihan hyvä, että ne maat jotka ovat aina tottuneet olemaan finaalissa tippuvat joskus ja saavat tietää miltä meistä tuntuu :heh:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Vihdoinkin Kreikka putosi! Oikeus tapahtui! :tuuletus: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Serduchka kirjoitti:Vihdoinkin Kreikka putosi! Oikeus tapahtui! :tuuletus: :heh:

Vielä kun saataisiin joskus Venäjä tippumaan :vonkaus:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12860
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kreikan kohdalla oikeus toteutui ja karsiutuminen tuli kohdalle. Tässä on se tämän vuoden ehkä ainoa yhden tähden hirvitys mun listoilla.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kreikka 2016: Argo – Utopian land

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

se ,että kreikka tippuu täytyy laulussa / esityksellä oikeastikkin olla jotain vikaa ( laulutaidottomat daamint )

Lukittu