Belgia 2017: Blanche – City lights

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Blanche – City lights

*****
53
44%
****
44
36%
***
13
11%
**
9
7%
*
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 121

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4894
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja toivo »

Olikohan sama porukka suunnittelemassa lavashowta ja musiikkivideota. Musiikkivideo on huikean hieno ja tukee kappeletta. Euroviisulavalla nähty valoshow oli ihan ok, mutta odotin enemmän. Tämä olisi mahdollien euroviisuvoittaja 2017, jos show olisi ollut persoonallisempi. Olisivat antaneet ruotsailsten keksiä tähän jonkun näyttävän ja erikoisen lavashown. Esim. Ace Wilderin Dont worryn- tyyppinen "laatikkoleikki" olisi sopinut tähän hyvin.

artemis
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 27 Huhti 2011, 18:48

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja artemis »

Keisari ilman vaatteita. Tyttö ei osaa laulaa eikä hänellä ole ääntäkään mutta sitä päätetään kutsua herkäksi ja tunnevoimaiseksi "indieksi". Kappale on niin yksitotinen ettei mitään rajaa, sävelala tosi suppea (seksti) mutta se on sitten minimalistista ja herkkää "indieta". Tyttö on täysin poissaoleva lavalla ja suorittaa käsillään ulkoa opeteltuja liikkeitä, jotka eivät ilmaise musiikkia tai mitään muutakaan, tukka hapsottaa ja naama on kalmankalpea ja silmät itkuiset ja ilme epätoivoinen ja kurkkua puristaa niin, että epävire synnyttää jo kuulijassa myötähäpeää ja sääliä (ymmärrän hyvin, miksi Blanchen katastrofaalista semiesitystä on katsottu niin paljon juutuupissa) mutta tämä kaikki on taas sitä taidokasta eläytymistä ja tekoitkua ja blabla… Ihan kuin Blanche olisi pakotettu laulajaksi ja häntä pitäisi siksi kamalasti sääliä, kun on joutunut esiintymislavalle. Eiköhän hän ole itse valinnut alansa. Tuon tasoinen liveveto olisi ollut epäonnistuminen suunnilleen koulun joulujuhlassakin, saati euroviisuareenalla.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Juu, olen yllättynyt jos tällä livellä hätyytellään kärkisijoja (vaikka biisistä tykkäänkin). Toisaalta mistäs sitä tietää millaisella mentaliteetillä yleisö äänestää, onhan se Portugalinkin ilveily muka ennakkosuosikki.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Heikko ja heiveröinen laulusuoritus, muutama käsiliike opeteltuna, karkuun lähtevä olemus.

Siitä huolimatta valtavat aplodit ja innostunut yleisö. Kyllä tämä biisi pääsee kymmenen parhaan joukkoon.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4001
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Olen kuunnellut Belgian euroviisun keskiviikon ja torstain aikana yhteensä yli kymmenen kertaa. Enkä kyllästy.

Saattaa vaikuttaa toiveajattelulta, mutta kuitenkin, olen jälleen alkanut luottaa Belgian mahdollisuuksiin voittaa Euroviisut.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Viisufani kirjoitti:Saattaa vaikuttaa toiveajattelulta, mutta kuitenkin, olen jälleen alkanut luottaa Belgian mahdollisuuksiin voittaa Euroviisut.
Joo, niin minäkin, mutta en tänä vuonna.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Biisissä on jotain tosi hyvää. Kuulostaa Tom Odellilta, ensin luulinkin Spotifysta kuullessani, että no nyt pomppasi Tom Odellin levylle.


Livelaulun heikkous ei haittaisi, jos Blanche vaikuttaisi vähän varmemmalta tai ei jotenkaan stressaisi ihan noin paljoa. Helppo tietty mun täältä kotisohvalta huudella, kun tuollaisella lavalla en saisi ääntä kurkusta...

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Loppupään esiintymispaikka näyttää paperillla hyvältä, mutta kun tämän jälkeen tulee vielä pari muuta suosikkia, Ruotsi ja Bulgaria. Belgia menettää ikävästi osakkeita minulla, en toivo tätä voittoon. :eiei:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Loppupään esiintymispaikka ei varmaan ole tälle hyvä, Blanchehan ehtii jännittää vielä enemmän kun aiemmin... :apuva:
lumi11 kirjoitti:Livelaulun heikkous ei haittaisi, jos Blanche vaikuttaisi vähän varmemmalta tai ei jotenkaan stressaisi ihan noin paljoa. Helppo tietty mun täältä kotisohvalta huudella, kun tuollaisella lavalla en saisi ääntä kurkusta...
Sen takia et siellä olekaan ;) Jos on vapaaehtoisesti sellaiseen tilanteeseen hakeutunut, niin kyllä pitää saada ja enemmänkin, muuten voi tosiaan jäädä sinne kotisohvalle. :joojoo:

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1268
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Tää kuulosti pukuharkassa erittäin hyvälle. :shock: Mulle kelpais oikein hyvin jos tää voittais :ihana:
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Minulle kelpaisi hieman Italiaa, Portugalia ja Bulgariaa huonommin. :roll:

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

rosetta kirjoitti:
lumi11 kirjoitti:Livelaulun heikkous ei haittaisi, jos Blanche vaikuttaisi vähän varmemmalta tai ei jotenkaan stressaisi ihan noin paljoa. Helppo tietty mun täältä kotisohvalta huudella, kun tuollaisella lavalla en saisi ääntä kurkusta...
Sen takia et siellä olekaan ;) Jos on vapaaehtoisesti sellaiseen tilanteeseen hakeutunut, niin kyllä pitää saada ja enemmänkin, muuten voi tosiaan jäädä sinne kotisohvalle. :joojoo:

Tottapa tuokin! :D Toisaalta ihmiset hakeutuvat/ajautuvat outoihin tilanteisiin ylittämään itseään.


Jos laulu menisi korkealle käymään jo aiemmin, plus että vähän järeämmällä äänellä hetkeksi sieltä korkealta, niin tämä varmaankin voittaisi. Kuuntelen Spotifysta ja tämä alkaa viehättää koko ajan enemmän ja enemmän, mutta rakenteellisesti minua varten olisi pitänyt tehdä muutoksia. Vähän rajummin liikkeelle vähän aiemmin.

Catriona
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 57
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 13:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Catriona »

Voi Voi, Belgia on ollut mulla top10 pitkän aikaa, mut tää liveveto ei oiken vakuuta. Blanche kuulostaa itkuiselta ja se ei auta yhtään. Valitettavasti joudun tiputtamaan tämän suosikkilistalla alaspäin. Toivon kyllä että äänenkäyttö paranisi ja Blance vetäiseen elämänsä viisut =)

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4243
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Heti, kun kuulin City Lights -kappaleen ensimmäistä kertaa, tiesin, että nyt sitä mennään :surrur: Vain Valko-Venäjän ihmeellinen rallatus on estänyt Blanchen nousemisen puntarini kärkeen. Belgian viisussa on jotain upean vangitsevaa: melankolisuus ja toiveikkuus yhdessä, Blanchen mahtava matala ääni ja hämyinen tunnelma. Kappale on kuin minua varten tehty. Ensin live-esitys sai minut pettymään. Pelkäsin, että tulossa on livekatastrofi ja Belgian jääminen semiin. Tiistaina Blanche onnistui kuitenkin välittämään kappaleen tunteen ainakin minulle asti ja haavoittuvaisuus nousi live-esityksessä sittenkin vahvuudeksi. Odotan finaaliesitystä todella paljon <3 Omalla listallani Blanche on finaalin toiseksi paras :ihana:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4001
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Oi kiitos, kiitos todella paljon Suomi, yleisöäänestyksessä Suomi antoi huikeat 10 pistettä Belgialle. :tuuletus:

Olen Belgian euroviisusta jo sanonut niin paljon. Harmittaa kyllä, kun ei vieläkään oma 1.suosikkini voittanut. No, siltikin ihan mukava laulu voitti.

Vaikka Belgia ei voittanut Euroviisuja, on Belgian tämän vuotinen euroviisu ikuisesti se kautta aikain paras euroviisu.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4243
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Tässä olen tyytyväisin siitä, että viime vuoden 10. sija voitettiin tällä oikeasti hyvällä biisillä :ihana:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2315
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja jamira »

Belgia on kyllä noussut viime vuosina viisujen kestomenestyjäksi. :uujee:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6505
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tän viisun kanssa piti kyllä kuopassa käydä, mutta olen onnellinen, että sieltä noustiin. Blanchen esiintymistä oli ilo katsoa finaalissa ja homma kulki, ei tarvinnut kenenkään puolesta pelätä. Blanche vaikutti rentoutuneemalta, lauloi kauniisti ja tukkakin oli paremmin laitettu. Jollain tavoin ihastuin tähän tyttöön. Hän on paljon kiinnostavampi esiintyjä kuin monet muut lavaveivaat Euroviisuissa. Ihanaa että Belgia sai neljännen sijan. Mitäs ensi vuonna sitten...? :surrur:

Ja lopullinen bojomäärä on sama mistä lähdettiinkin, NELJÄ! ****

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Miten voi noin surkealla livellä olla näin korkealla? Okei, paransi kyllä finaaliin suht paljon, mutta myös semissäkin on pisteitä ropissut.

Pakko kai se on sitten myöntää, että tänä internetaikakautena ennakko-oletukset vaikuttavat todella paljon. :niinpa:

Kiva Belgialle. Ovat päässeet nyt siihen sarjaan, että menestyvät millä hyvänsä. Voi kun Suomikin joskus. :lohduton:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Koska yleisöllä ei ole korvia. Semissään puhelinäänten kolmas, raatiäänten 13. Raadit pois, eikö vain?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Rousku kirjoitti:^Koska yleisöllä ei ole korvia. Semissään puhelinäänten kolmas, raatiäänten 13. Raadit pois, eikö vain?
Raadit rankkasivat Kreikan Suomen edelle semissä. Ei voi kyllä niidenkään kuuloon hirveästi luottaa.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja phale »

^^^ Kappale poikkesi joukosta edukseen, jolloin heikompikaan esitys ei haitannut, tai joidenkin mielestä ehkä jopa sopi kokonaisuuteen. Minullakin oli kavereita jotka pitivät tästä semifinaalissa, eivätkä he olleet kuulleet kappaletta etukäteen, vaan tekivät arvion pelkän liven perusteella.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Virepoliisi huomasi ongelmia sekä semi- että finaalilivessä, mutta ne eivät olleet katastrofaalisia (toisin kuin Australian kundin nuotin vierestä kiekumiset semissä; sitä ei olisi kuulunut raatien pelastaa).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Nythän tätä voi kutsua jo esitykseksi! Blanche petrasi kyllä todella paljon viikon aikana. Olen iloinen, että Blanche sai koottua itsensä finaalia varten. Biisi on niin upea, että pelkästään sille soi jo menestyksen <3
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4069
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Onnistui erittäin hyvin finaalissa. Flegmaattinen olemus sopi tähän.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja rewind »

Viisukatsomomme oli sitä mieltä, että Blanche oli finaalissa ihan eri leidi kuin semin säikähtänyt tyttönen. Puku oli edelleen ihan kamala, siis millainen ääliöstylisti Belgialla on?! Joka tapauksessa tosi kiva, että Blanche onnistui kokoamaan itsensä ja pärjäsi näinkin mukavasti :peukku:
El Robocop!

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Oon iloinen tämän nelossijasta. Biisi erottui edukseen, Blanche tsemppasi paljon finaaliin ja oli nyt paljon varmemman oloinen. Laulukin kuulosti paremmalta. Tämä on selkeästi vedonnut moniin, minuakin tämä onnistui sykähdyttämään, vaikken tätä äänestänytkään. Hyvä Belgia! <3
Cry him out

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rewind kirjoitti:Viisukatsomomme oli sitä mieltä, että Blanche oli finaalissa ihan eri leidi kuin semin säikähtänyt tyttönen. Puku oli edelleen ihan kamala, siis millainen ääliöstylisti Belgialla on?! Joka tapauksessa tosi kiva, että Blanche onnistui kokoamaan itsensä ja pärjäsi näinkin mukavasti :peukku:
Joo, oli paljon parempi. Ja mekko aivan älytön älynväläys. Mietin katsoessani että kuinka korkealle tämä olisis jonkun vaikka tuohon futuristishenkiseen taustaskreenien visualisointeihin tyylillsesti sopiva stailaus - oli se sitten jotain normaalimpaa Blanchen ikäisen vaatetusta tai jotain sarjakuvamaisempaa - olisi ehdokasta vienyt. Veikkaan että sellainen linjassa oleva stailaus olisis voinut auttaa Blanchea vieläkin paremmin laskeutumaan lauluun ja tulkintaan. Koska biisihän oli kisan ehkä paras ihan puhtaasti biisinä siis.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

figure8
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 455
Liittynyt: 08 Joulu 2012, 18:40

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja figure8 »

Wadde kirjoitti:Pakko kai se on sitten myöntää, että tänä internetaikakautena ennakko-oletukset vaikuttavat todella paljon. :niinpa:
Luulen, että vain pieni osa katsojista on kuullut/kuunnellut biisit ennen kisaa. :miettii:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Belgia 2017: Blanche – City lights

Viesti Kirjoittaja Rousku »

figure8 kirjoitti:Luulen, että vain pieni osa katsojista on kuullut/kuunnellut biisit ennen kisaa. :miettii:
Toisaalta ovatko innokkaimmin äänestävät juuri niitä, jotka ovat? Moni katsoo kyllä, tuhahtelee ettei näitä erota toisistaan eikä mitään jää mieleen, ja tuskin sitten äänestääkään.
Rise, angel, shine, love!

Lukittu