UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Lauri Yrjölä – Helppo elämä

*****
8
8%
****
26
27%
***
33
34%
**
19
19%
*
12
12%
 
Ääniä yhteensä: 98

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

klaus-12 kirjoitti:Mitäs jos unohdetaan kaikki Emmat ja lähetetään tämä viisuihin?
Ekoja kertoja, kun tätä kuuntelin, niin olin ihan positiivisella mielellä, mut en mä tätä kyllä enää lähettäisi mihinkään. Jotenkin artisti tuntuu olevan vähän liikaa itseään täynnä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Mä en vaan syty tälle, vaikka oon yrittänyt oppia pitämään tästä. Laurin ääni ärsyttää, biisi on rasittava ja videokaan ei ole kummoinen. Muakin pisti videossa Laurin liikehdinnät ja rytmi silmään, ne eivät musta oikein käyneet yhteen biisin kanssa. Joku luontevuus myös hänen olemuksestaan tuntui puuttuvan.
Cry him out

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Rousku kirjoitti:^Miksi et toivo puntarikärkesi voittoa?
Totta kai sitä toivoisi, että omaa maata edustaisi todennäköisesti paremmin menestyvä (esim. Emma floppausvarauksella), sillä tästä en mene takuuseen. Ilmaisen itseäni ehkä huonosti. Yritän siis jotenkin sössöttää, että jos tarjolla on menestyvä kappale (Suomen tapauksessa ei taida olla :sekava: ) ja toinen josta tykkään ennemän, niin valitsisin sen paremman menestyvän.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Niin no minulle se ei ole totta kai, sillä itse ajattelen päinvastoin :heh:. Eli toivon Suomelle edustajaa, josta itse pidän, vaikka sillä ei menestysmahdollisuuksia laskettaisi olevan.

Tänä vuonna tosin ei niin paljon ole väliä, sillä en ole minkään biisin takana täysillä. Ja edes jotakin ketjun aiheesta sanoakseni, niin tämä Helppo elämä on sävellyksenä liian heppoinen, sellainen albumin täyteraita.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33086
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Pete »

Pianoversiointi Helposta elämästä:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Omasta mielestä kilpailun "modernein" kappale ja yllättävän toimiva kokonaisuus. En pahisi pahakseni jos tämä voittaisi, mutta tuskinpa niin pääsee käymään :roll:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Siis tää on yksi mun suosikkeja.

Masentaa jo valmiiksi, kun tällä ei ole mitään mahkuja. :aivanmaassa: Ei mitään hypeä täälläkään.

Jos tämä olisi esimerkiksi Latvian biisi niin kaikki olisivat aivan innoissaan.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Jos tämä olisi esimerkiksi Latvian biisi niin kaikki olisivat aivan innoissaan.
Latviallahan on valikoima täynnä tällaisia biisejä, mutta en ole huomannut mitään erityisempää hypeä sielläkään.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Pidin jo ensikuuntelusta ja on siitä vain noussut. Moderni kappale ja tuotannosta pidän kovasti. Ehkä kaipaisi vielä jotain särmää, mutta hyvä näinkin. Monet ovat kritisoineet sitä, miten tässä painotetaan suomen kieltä erittäin väärin, mutta itseäni se ei haittaa, kuten ei myöskään kansainvälisiä faneja. Laurista pidän myös kovasti, toivottavasti ei "pökkelöidy" lavalla.

En usko, että yltää voittoon asti, vaikka olisihan se hienoa saada suomenkielinen viisu juuri tänä vuonna. Suomalaiset kuitenkin tuntuvat pelkäävän omakielisen kappaleen lähettämistä niin paljon, että vaikka kansainväliset raadit pitäisivät, sijoitus lienee parhaimmillaan kolmen kärjessä. Omalla puntarillani sijalla kaksi.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11900
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja sziget »

JJS:n Helppo elämä on yksi 80-luvun suurista klassikkobiiseistä. Siinäkin moralisoitiin, mutta samalla se oli kreisi ja riemukas ajankuva. Tämä on puiseva moraalisaarna ilman huumorin hituakaan.

Hyväksyn sen sijaan pilkotut sanat ja oudot painotukset tyylikeinona. Kerran käytettynä toimii.

Ulkkarien puntareissa paljon suositumpi kuin suomalaisten, kiintoisaa. Kuulostaa siis paremmalta, kun ei ymmärrä paasausta. Taidanpa itsekin nostaa tappotylsän Arrowsin edelle.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Miodio
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 01:20

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Miodio »

Oma suosikkini tämän vuoden kattauksessa (vaikkei JJS:n biisin veroinen ;) ). Livessä sitten näkee, onko suosikkini myöskin viisuedustajaksi. Eniten häiritsee kaiut muutamien viime vuosien viisubiiseistä. Aluksi vähän ihmetteli, että ei tää nyt ihan "rauhaa ja rakkautta" -viisulta kuulosta, mutta sitten tajusi idean. Ehjä ja raikas kokonaisuus.

Kukaan ei tunnu uskovan tämän menestysmahdollisuuksiin, mutta silti aika pidetty. Kiva jos pääsisi yllättämään. :ihana:

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Itse veikkaan Laurille sijaa 4-5. Kiva biisi ja saa varmasti mummoääniä kun nuori komea mies. Voitto ei tunnu oikeen sopivalta sillä en tiedä haluaako suomalaiset äänestää suomalaista peruspoppi biisiä viisuihin.
<3

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Omakieliset kappaleet ovat kyllä Euroviisuissa nousussa. Mielelläni lähettäisin jonkun suomenkielisen kappaleen, jos se olisi hyvää euroviisutasoa. Tämä "Helppo elämä" on minusta Suomipoppi-sektorillakin mitattuna vain hyvää keskitasoa. Ihan kiva lisä radioon silti. Ja Lauri Yrjölästä voi tulla tulevaisuuden Antti Tuisku tai Jari Sillanpää...komea, hyvä-ääninen ja mukavalta vaikuttava mies kun on. Toivottavasti alkaa heti hankkia biisiä ensi vuoden umk-kisoihin, ellei tällä kertaa voittoa tule.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^UMKissa ei ole juuri kestoyrittäjiä ollut. Onko ollut muita kuin Mikael Saari useampikertaisia yrittäjiä? (Saaran ensimmäinen kerta oli vielä viisukarsinnan ajoilta.) Olen miettinyt, lannistuvatko yrittäjät kerrasta, vai dissaako esivalintaraati heitä systemaattiseti. Mikaelin perään ruikutettiin niin ankarasti, että sai poikkeusluvan; ajateltiin ehkä että siinäpä magneetti vetämään väkeä rudun ääreen. Muistakaa sitten ruikuttaa myös Laurin perään!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Miodio
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 01:20

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Miodio »

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että tämä on aika keskinkertainen (vaikka onkin oma suosikki ennen livejä), mutta suurin osa näistä ehdokkaista on aika keskinkertaisia. En ala Laurin perään ruikuttamaan, mutta ei minulla mitään olisi kestoyrittäjiä vastaan.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rousku kirjoitti:Onko ollut muita kuin Mikael Saari useampikertaisia yrittäjiä?
Kimmo Blom ainakin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8844
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Saatan olla oppositiossa uskomuksineni, mutta tämä kappale olisi varmaan suomalaistenkin viisufanien keskuudessa fanisuosikki, jos vain olisi englanninkielinen. :aivanmaassa: Olen tietysti aina ja ikuisesti omakielisyyden vannoutunut kannattaja, mutta harmittaa silti vähän, että mielleyhtymät kehnoon Suomi-iskelmään ovat itsellänikin niin vahvat, että se peittää kappaleen nykyaikaisuuden ja muut vahvuudet aika tehokkaasti alleen. Ulkkarifanit ovat jo pidemmän aikaa virtsanneet tämän tahdissa hunajaa, sillä heidän ei ole tarvinnut sanoitusasioita miettiä ja eksoottisesta kielestäkin on varmasti tullut muutama plussa.
Qaj.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Onko tuo kielivalinta vaikuttanut myös heikkoon menestykseen ennakkoäänissä? :mitvit:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minä en tykkää Laurin suomenkielisestä ääntämisestä. Jokainen lause alkaa ihme painotuksella.. Ehkä ulkomailla tätä ymmärretään paremmin ja Laurin klonk klonk äänne onkin ihan hyvä :rofl: En tiedä.. itse en tästä kappaleesta innostu.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Possu »

Voi voi. Nyt on Lauri turhan isoihin saappaisin laitettu. Järkyttävä ennakkoklippi. Liikkuminen todella kömpelöä, rentous täysin kadoksissa ja laulamisessakin toivomisen varaa. Kokemuksen puutetta, liian iso lava. Finaalin jumbopaikka todennäköinen ellei selkeää petrausta nähdä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^En usko jumbopaikkaan. Ei tuo nyt niin paha ollut. Ulkkarithan ovat koko ajan pitäneet Laurista enemmän kuin suomalaiset, sitten on nämä huonommat huumoribändit syömässä toistensa vähiä ääniä. - En tiedä mihin asti Alva voi romahtaa; live ei kuulemma harkoissa oikein sujunut, ja ehkä Emma vie suomenruotsalaisten äänet (sikäli kuin tosiaan äänestävät omiaan; en ole siitä mitenkään varma).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Tässä on aika hyvä jippo, nyt kun katsoin esityksen töksähtelevää liikettä, niin vasta tajusin. Tuo kitarakomppi, suomenkielen tavuttaminen ja tanssi...töks töks töks, sama komppi toimii kaikessa. Ok, esitys ei ollut täydellinen, mutta jos idea on hyvä niin sitä on aikaa harjoitella vielä kolme kuukautta ennen viisuja. Rousku on ollut vissiin oikeassa tämän kappaleen kanssa. Tämähän voisi nimenomaan suomen kielen ansiosta toimia ohittamattomana koukkuna euroviisuissa. Voisiko tämä jopa pärjätä Emmaa paremmin?

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Rousku kirjoitti:^Niin no minulle se ei ole totta kai, sillä itse ajattelen päinvastoin :heh:. Eli toivon Suomelle edustajaa, josta itse pidän, vaikka sillä ei menestysmahdollisuuksia laskettaisi olevan.
Minä taas ajattelen täysin toisin. Oma suosikkini saattaa olla toiveissani viimeisten joukossa, jota en tahdo viisuihin. MInulle viisuissa on ensimmäisen tärkeätä se, että Suomi menestyy viisuissa. Olen aivan liian pitkään 1970-luvulta saakka kokenut ja tajunnut, ettei Suomi menesty viisuissa ja muistan sen kaiken lässytyksen ja apeuden mikä liittyy viisuihin ja sehän jatkuu 2000-luvulle saakka ja tähän päivään.

Toivon että tulevaisuudessa Suomi suhtautuu viisuihin enemmän ja enemmän tosissaan ja hamuten aina parhaita sijoja. Jos tämä ei kiinnosta Suomea, Suomen on lähdettävä koko kisoissta huitsin nevadaan. Mitä en toivo.

Siis toivon tasapainoista suhtautumista viisuihin ja että tekisimme aina parhaamme niin biisien sävellyksen, sovituksen ja esityksen suhteen ja että aina saisimme makean lopputuloksen.

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Hieman huvitti kyllä Laurin tanssiliikkeet. Ei todellakaan ole hänen juttunsa :mrgreen:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41813
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miksi ihmeessä suomalaiset eivät äänestäneet tätä? No joo, enhän minäkään. Oli niin kiire mättää ääniä isommalle omalle suosikille. Mutta pidän kyllä hienona sitä, että ulkkariraadit pitivät enemmän kuin suomalaiset. Kieli ei ole mikään este! Olisi tämä minullakin sijoitutnut korkealle (ehkä toiselle sijalle), jos olisin raatilaistyyliin joutunut järjestämään kaikki biisit.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

^ Tämä! Lauri oli yksi parhaimmista esiintyjistä, mutta kaikki suomalaiset keskittivät äänensä jollekin englanninkieliselle, jonka uskoivat pärjäävän paremmin euroviisuissa. Ruotsalaiset osasivat kyllä arvostaa, ainahan ne haistavat potentiaaliset menestyjät. :joojoo:

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Tykkäsin tästä. Energinen ja kiva kappale, itse asiassa tosi hyvä kappale ja melkolailla vimpan päälle tuotettukin. Laurista saattaa tulla (kiva) radioriesa, vaikkei isolle viisulavalle, saati Kiovaan, olisi oikea valinta ollutkaan.
Jotenkin tästä tuli mieleen, että "taitavaa". Livelaulu ei kaikilta osin täydellistä tietenkään, ja ehkä letkeämpää esiintymistä olisi voinut tässä soveltaa, mutta... tykkäsin kuitenkin!


Biisinä oman karsintailtani kärkikahinoissa.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Olinpa väärässä, kun veikkasin esityksen jälkeen tätä äänestyksen kärkisijoille, jos nyt ei ihan voittoon. Varmaan tässä ketjussa ollaan oikeassa siinä, että yleisö ei ajatellut suomenkielisen voivan pärjätä. Ja ei se esitys täysin nappi ollut. Sykkivissä käsiliikkeissä oli ideaa, mutta jokin kokonaisuudessa mätti. Artisti ei ehkä liikkunut ihan tarpeeksi hyvin ja kuvaus olisi voinut olla parempi?

Joka tapauksessa hyvä biisi tavallista mielenkiintoisemmalla sanoituksella.

EDIT: Miten se "jonkun, kuka" on voinut jäädä sinne? Eikö näitä kappaleita kuuntele aika moni ihminen ennen tätä vaihetta?
Viimeksi muokannut JuliaS, 29 Tammi 2017, 16:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Lauri päätti tuoda lavalle pelkistettyä lounge-meininkiä. Less is more, tykkäsin taustascreenistä ja live sai biisinkin kuulostamaan kolmen tähden arvoiselta.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK17: Lauri Yrjölä – Helppo elämä

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Yllättävän hyvin lauloi livenä. :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Lukittu