Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Salvador Sobral – Amar pelos dois

*****
66
46%
****
20
14%
***
19
13%
**
14
10%
*
26
18%
 
Ääniä yhteensä: 145

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mattan kirjoitti:Bongasin Esctrackerista sellaista, että tämä on nyt Kirgisian iTunes-listaykkönen.
:uujee: :sekava:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja pmama »

Nyt kaikki laulamaan ja soittamaan Salvadorin laulua:
https://www.youtube.com/watch?v=c5Ps9pCSAjE pianonuotit

https://www.youtube.com/watch?v=FNd3tyY7CcA Alexnder Rybakin viulu ja laulu

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2670
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja inomu »

Kuuntelen Salvadorin Excuse Me -albumia ja hän kuulostaa välillä ihan Nathan Trentiltä mielestäni, etenkin englanninkielisissä kappaleissa :shock:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36559
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kas, ovatpas kahden edellisen viisuvoittajan tähtikäppyrät identtiset. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Portugalin voittoa on juhlittu musiikin voittona, mutta mielestäni se on enemmänkin intiimin tulkinnan voitto. Tämä oli jo toinen voittaja perätysten, jolloin efektisirkuksista ja radiohittimäisistä biiseistä erottuva esitys voittaa. Ehkäpä kilpailuväsymyksestä kärsivä yleisö on kyllästynyt toinen toistaan turboahdetumpiin efektitykityksiin, jotka kaatuvat musiikin ja yleisön niskaan ja jotka siksi eivät enää erotu toisistaan. Sitten tulee joku Portugali ja hiljentää koko salin ilman pyroja ja efektejä, yleisön keskellä esiintyen. Itse en Portugalista liiemmin piitannut, eikä laulajan "ilmeikäs" tulkinta minuun vedonnut, mutta ehkä ymmärrän tämän esityksen suosion juuri nyt ja tänä vuonna...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

TomppaJr kirjoitti:Kas, ovatpas kahden edellisen viisuvoittajan tähtikäppyrät identtiset. :heh:
Aikamoinen sattuma. Ja metkaa myös, että Verka Serduchka -palkinnon voittaja on voittanut myös viisut jo kahdesti putkeen. :rofl:

Avatar
Eveveve
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 246
Liittynyt: 31 Touko 2009, 19:45

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Eveveve »

Ei vaan uppoa minuun tämä voittokappale. En osaa edes hyräillä tätä :shock:

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Spotifyn Suomen Viral listalla nyt sijalla 3 eli kyllä tällä suosiota näyttää riittävän. Läjä muita viisuja löytyy heti perään.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Voittajabiisi saa nostetta yleisön uteliaisuudesta. Tokihan "kaikki" haluavat kuulla millainen se voittaja nyt olikaan... vaikkei viisuista muuten olisikaan kiinnostunut. Lisätään siihen vielä puskaradio, joka kertoo että nyt viisuissa "voitti musiikki, eikä joku LGBT-show", niin jokainen "musiikin ystävä ja asiantuntija" haluaa kuulla enemmän.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33061
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Pete »

Salvador on kutsuttu vieraaksi Jimmy Fallonin talk show'hun ja BBC:n aamuradioon.

http://www.rtp.pt/play/p2044/360
Riskinä seniorilaumat

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Viesti Robin Bentssonilta Salvadorille:

https://www.instagram.com/p/BUKfaAMFyhK/

Kuvateksti:
From a press conference in Kiev, probably talking about "fast food" disposable music @salvadorsobral.music. Congrats on your victory, I really like your song and the way you sing it, but I think your speech after winning the ESC was below the level of a true winner. "Fast food" pop music can be the best thing in the world at the right place and time, so can a song beautiful as yours. There is room for everyone. To all my new friends from all over Europe, hope to see you again soon. Had a blast and the experience of a lifetime. #celebratediversity #esc2017

Viisudraamaa. :surrur:

Itsekään en kyllä ollut kovin innoissani Salvadorin kommenteista. Ihmiset nauttivat siitä musiikista mistä haluavat, oli se sitten tunteellista ja merkitsevää, tai kevyttä ja "helppoa". Itse pystyn nauttimaan molemmista.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4069
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Happamia sanoi kettu :heh: Salvadorin sanomasta saa toki olla mitä mieltä hyvänsä mutta onkohan sekään nyt niin vallan viksua ruveta jäkeenpäin julkisesti sohimaan voittajan puheita. Toki hötöllekin on paikkansa mutta itse ymmärsin Salvadorin olevan ennemminkin muovin ylivaltaa vastaan.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Niinpä; mielipiteeni Robin Bengtssonista kyllä laskee tuon myötä entisestään (jos enää mahdollista)... Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, kun halvasta "fast food musicista" musiikista puhuttiin, eli taisi Robin tunnistaa oman biisinsä kuvauksesta :heh:

Salvadorin puhe oli upea ja täyttä asiaa <3 , ja todella osuva ilmaus tuo fast food music :tapu:

(Mielenkiintoista muuten että täällä ei ole noussut mitään "kohua" tuosta Salvadorin puheesta tätä ennen, ei ole kyllä aihettakaan, mutta mm. brittifanit ovat olleet käärmeissään... :roll: )

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6396
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Salvadorin sanomiset voi tulkita monella tavalla. Ymmärrän hyvin Robinin kannan. Itsekin tulkitsin, että Salvadorin mielestä "fast food music" ei ole samalla tasolla, kun hänen mestariteoksensa. Ymmärrän myös Salvadorin kannan. Mutta tuo antaa helposti Salvadorista hieman ylimielisen kuvan... :draamaa:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Salvadorin saarna on nykymaailmassa ihan paikallaan ja hänellä oli täysi oikeus se pitää. Sinänsä ei ihme, että joku vetää siitä herneet noukkaan, mutta tätä Robinin vastausta pidän väärällä tavalla annettuna. Aikastas ärsyttävänä. :raaps:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ihmettelen, etten ole vielä saanut Salvadorista ylimielistä kuvaa, vaikka luinkin tuosta kohusta. :shock: Minusta molemmissa osapuolissa oli miinuksia ja plussia tämän jutun osalta.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Mäkään en kyllä ylimielistä kuvaa saanut Salvadorista tuon perusteella. Molempien pointit ovat ihan päteviä, tässä maailmassa on tilaa ihan kaikenlaiselle musiikille oli se sitten muovinen poppis tai kaunis taidebelladi.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ :samaamielta:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36559
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olen ilmeisesti tulkinnut Salvadorin voittopuheen vähän toisin kuin muut. Irrotin sen nimittäin heti viisukontekstista ja näin sen kritiikkinä nykyistä radiopoppia kohtaan. Se, jos joku on nimittäin pikaruokamusiikkia. Eräs ystäväni ja kuppilalainen sanoi osuvasti: "Nykymusiikissa tuotanto on ajanut sävellysten yli." Säveltäkää, ihmiset, älkääkä vaan luottako jumppahumppaan.
Meow cat, please meow back.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Tulkitsisin Salvadorin puheen niin, että hän peräänkuuluttaa LISÄÄ tunteellista, herkkää ja syvällistä musiikkia. Tuskin hän haluaa maailmasta kaiken humppajumpan poistaa. Tai mistä minä tiedän.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Salvadorin puhe oli ihan oikeasta aiheesta, joo, mutta minulle särähti korvaan tuo fast food music tuossa tilanteessa ja minä -vaikka Salvadoria ihkutankin- käsitin sen piikkinä kanssakilpailijaesityksiä kohtaan. Eli tulkitsin sen juurikin ihan rankimman jälkeen ja sain Salvadorista aavistuksen ylimielisen kuvan, vaikken olisi halunnutkaan. Ja minun tulkintanihan on yhtä oikea kuin kaikkien muidenkin tulkinnat. :)


En minä kiroaisi edes korkealaatuista tuotantoa tms. Kyllä saa säveltää, tuottaa ja esittää ihan mitä tahansa, jos siinä on idea ja se on tehty hyvin. Jos tarkoituksella mennään riman alta ja tehdään pskaa, niin saa katsoa peiliin ja hävetä. Paitsi että joskus ihan pöytään hankittavan leivän eteen pitää tehdä työkseen jotain, vaikka sitten "käyttömusiikkia". Aika paha alkaa lyömään leimoja siitä, mikä musiikki on "ravitsevaa" ja "mikä epäterveellistä". Voihan hampurilainenkin olla ravitseva ja terveellinen, jos se on tehty hyvin... Euroviisuissa joutuu kuulemaan max kahdesti kappaleen, josta ei välitä tai jota ei halua arvostaa, ehkä sen kestää.


Olen eräänlainen muusikko minäkin ja ainahan maailmaan suunsoittoa mahtuu, ja toisilla on tavallaan vara sanoa enemmän kuin toisilla, mutta olisin kyllä aika varovainen eri tyylilajien ja samalla eri fanikuntien piikittelyssä.
Monenlaiselle musiikille on tarpeensa ja paikkansa ja onhan tavallaan hauskakin päästä esimerkiksi Euroviisuissa naureskelemaan kirnutisseille tai epic sax guylle. Mielestäni tänä vuonna mentiin montakin kertaa musiikki ja erityisesti laulaja edellä.


Jopa Ruotsin muovissa on tehty jotain oikein, koska esim. tänä aamuna heräsin Robin Bengtsoniin, joka oli päättänyt olla aamun korvamatoni. :D

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja hra47 »

lumi11 kirjoitti:Salvadorin puhe oli ihan oikeasta aiheesta, joo, mutta minulle särähti korvaan tuo fast food music tuossa tilanteessa ja minä -vaikka Salvadoria ihkutankin- käsitin sen piikkinä kanssakilpailijaesityksiä kohtaan.
Portugalin heppu sanoi myös, että musiikki ei ole pyrotekniikkaa. Piikki ei ollut kohdistettu Ruotsiin, kuten jotkut jurnuttajat ovat asian tulkinneet. Ruotsin esityksessä ei ollut pyroja. Enemmän tuo kommentti oli piikki meidän ikiomaa Lordiamme kohtaan, jonka show:n myötä pyrot tekivät suuremmassa määrin esiintulon viisuissa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Miten sinä voit noin varmasti tietää, kehen piikki oli kohdistettu ja kehen ei? :mitvit: Jollet ole Salvadorin puhetta kirjoittanut, tai kuulu lähipiiriin... Pyrot oli yksi mainittu asia (ja on niitä monessa jopa Ruotsinkin esityksessä ollut), mutta tuo "fast food music" taitaa olla se puheesta eniten mieliin jäänyt kuvaus, ja se sopii Ruotsin tämän vuotiseen kappaleeseen kuin nenä päähän. :joojoo:

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1147
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Olisi aika tylsää kuulla ja nähdä putkeen 26 x Salvador Sobral - Amar pelos dois ILMAN pyroja (toki juontajien vitsit välissä). :D
Kyllä varmaan kaikki haluavat niitä pyrojakin viisuihin, kuten muitakin viisukliseitä.
Mutta laatua saa lisätä myös, sekä kunnianhimoisia ja vaikeitakin kappaleita. Saa jopa uhmata radiosoittoa ja rikkoa tyylilajikarsinoita.

Onpas itse asiassa tosi mielenkiintoista nähdä, mitä ensi vuonna tuleman pitää.
Viimeksi muokannut lumi11, 17 Touko 2017, 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja hra47 »

rosetta kirjoitti:^ Miten sinä voit noin varmasti tietää, kehen piikki oli kohdistettu ja kehen ei? :mitvit: Jollet ole Salvadorin puhetta kirjoittanut, tai kuulu lähipiiriin...
Oletko itse? Niinpä. Eipä tuo estä sinuakaan esittämästä tulkintoja.
Pyrot oli yksi mainittu asia (ja on niitä monessa jopa Ruotsinkin esityksessä ollut)
Milloin muuten Ruotsilla on viimeksi ollut pyroja esityksessään? Mulla ainakin tulee mieleen ihan muunlaiset, omaperäisemmät ja erottuvat koukut, jotka muistaa vielä vuosienkin jälkeen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja andre06 »

^ Robin Stjernbergilla taisi olla pyrot? :mitvit:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja rosetta »

hra47 kirjoitti:
rosetta kirjoitti:^ Miten sinä voit noin varmasti tietää, kehen piikki oli kohdistettu ja kehen ei? :mitvit: Jollet ole Salvadorin puhetta kirjoittanut, tai kuulu lähipiiriin...
Oletko itse? Niinpä. Eipä tuo estä sinuakaan esittämästä tulkintoja.
Niin juuri, tulkintoja; en esittänyt mitään kategorista väitettä asiasta (kuten sinä teit).

Avatar
rapu-tatti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Helmi 2016, 20:34
Paikkakunta: Rapula

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja rapu-tatti »

Olen Salvadorin kanssa aika samoilla linjoilla nykymusiikin suhteen. Etenkin se, mitä tunnutaan soittavan eniten radioissa on niin puhkituotettua ja laskelmoitua, että siitä on vaikeaa löytää mitään oikeaa tunnetta. Vaikka sitä tunnetta olisi yritetty mukaan tuottaakin(!) niin se vaikuttaa vain läpilauletulta suoritukselta.
Toisaalta, Portugal ei olisi noussut ehkä niin vahvasti esiin ja huomatuksi tämän vuoden viisuissa, jos siellä olisi ollut 20 muuta samankaltaista (Salvadorin mielestä "oikeaa musiikkia" edustavaa) kappaletta. Eli toisaalta se, että muilla sitä fast food -musiikkia oli, ja pyroja, auttoi Salvadorin riisutun esityksen erottautumaan ja voittamaan.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Mutta onko vain ns. riisuttu tyyli Salvadorin "oikeaa musiikkia"? Mitä on se Salvadorin "oikea musiikki", onko se tyylilajista kiinni? Tuskin sentään. Liekö kyse ennen kaikkea aidon tunteen välittämisestä?
Like a monument to all the time we spent

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Portugali 2017: Salvador Sobral – Amar pelos dois

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Minulle aito musiikki on sellaista, joka koskettaa. Nykyään monet biisit eivät sisällä enää minkäänlaista tarinaa tai kertomusta vaan ovat saman fraasin jankkaamista, kuten Moldovan 'mamma mamma'. Oikea musiikki tai kappale pitää sisällään tarinan, eikä ole vain ns. hauskojen sanojen yhdistelmiä satunnaisessa järjestyksessä, kuten moni suomalainen räppibiisi on tai tämän hetkiset listoilla keikkuvat hitit. Kannattaa tarkastella suomalaista musiikkia ja millaista se on juuri tällä hetkellä. Itse joudun etsimällä etsimään musiikkia, joka koskettaa ja pitää sisällään edes jonkun järkevän pointin. Minusta Salvador on sanonut aivan oikein ja luulen, että hän tarkoittaa sanomallaan juuri tätä mitä nyt kirjoitin.

Lukittu