ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Ketkä kymmenen haluaisit finaaliin?

Serbia: Tijana Bogićević – In too deep
53
5%
Itävalta: Nathan Trent – Running on air
62
6%
Venäjä: Julia Samoylova – Flame is burning (ei osallistu, olkaa hyvä ja siirtäkää äänenne, spasíba!)
13
1%
Makedonia: Jana Burčeska – Dance alone
84
8%
Malta: Claudia Faniello – Breathlessly
20
2%
Romania: Ilinca ft. Alex Florea – Yodel it!
55
5%
Alankomaat: OG3NE – Lights and shadows
57
5%
Unkari: Joci Pápai – Origo
72
7%
Tanska: Anja – Where I am
70
7%
Irlanti: Brendan Murray – Dying to try
52
5%
San Marino: Valentina Monetta & Jimmie Wilson – Spirit of the night
35
3%
Kroatia: Jacques Houdek – My friend
28
3%
Norja: JOWST – Grab the moment
64
6%
Sveitsi: Timebelle – Apollo
62
6%
Valko-Venäjä: Naviband – Story of my life
76
7%
Bulgaria: Kristian Kostov – Beautiful mess
81
8%
Liettua: Fusedmarc – Rain of revolution
24
2%
Viro: Koit Toome & Laura – Verona
90
8%
Israel: IMRI – I feel alive
72
7%
 
Ääniä yhteensä: 1070

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Serduchka kirjoitti:Mitäpä jos Viro floppaa oikein kunnolla ja putoaa finaalista? :miettii:
Pahoin pelkään, että tippuu. :joojoo:

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Edwina kirjoitti:
Serduchka kirjoitti:Mitäpä jos Viro floppaa oikein kunnolla ja putoaa finaalista? :miettii:
Pahoin pelkään, että tippuu. :joojoo:
Viro ansaitsisi ilman muuta karsiutumisen, sillä en keksi kokonaisuudesta oikeastaan mitään hyvää muuten kuin pätevien laulajien suhteen, mutta olen alusta asti pitänyt sitä vuorenvarmana finalistina. :joojoo:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1057
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja manic »

Romanian hömppäsotku on niin kamala että eiköhän ponkaise jatkoon. :roll: :roll: :roll:

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja JRS »

Finaaliin seuraavat:

:serbia: :itavalta: :malta: :makedonia: :unkari: :tanska: :bulgaria: :liettua: :viro: :israel:

:hiphei:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Moidodyr kirjoitti:Euroviisuissako? :rofl: Euroopan ja EU:n poliittisen tilanteen takia yksikään etninen syrjijä ei katso näitä kisoja
Miksi ihmeessa ei vaikka joku serbialainen syrjijä katsoisi? Onko tilanne jotenkin ratkaisevasti muuttunut vuodesta 2012, kun Suomessakin oli niitä, joiden mielestä meitä ei saa edustaa ruotsinkielinen viisu?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1351
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Voi hitto miten vaikeaa oli veikata tätä semifinaalia. Tuntui että niin moni maa on juuri pääsemässä tai juuri putoamassa jatkosta. Ja kärkipäätä oli myös hankalaa laittaa järjestykseen. Ja vaikeaa oli myös kestofinalisti Serbia tiputtaa jatkosta. Ja kestoepäonnistuja Makedonia nostaa finaaliin. Mitäköhän tästä tulee...

Tästä saattaa tulla ensimmäinen kerta koko neljän vuoden viisuveikkausurani aikana kun saan vähemmän kuin kahdeksan finalistia oikein. :eiei:
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Tämä semi on hirveän paljon avoimempi ja vaikeampi ennustaa kuin ensimmäinen. Kokeillaan silti veikata.

:serbia: Nauttii Balkan- ja diasporatukea sen verran, että mennee finaaliin. Juryillakaan ei pitäisi olla juuri dissattavaa, ellei laulu ole ollut eilen aivan toivotonta.
:itavalta: Nathan hurmannee katsoja kuin miespuolinen Zoë. Tosin eilisessä juryharkassa Nathan lähti kikkailemaan ja mokasi korkean nuotin Isaiah-tyyliin, mutta uskon silti puhelinäänestäjien nostavan Itävallan finaaliin.
:romania: Mieleenjäävä hauska kappale, josta tulee hyvälle tuulelle, silmää miellyttävät solistit ja diasporatuki. Voi jopa voittaa semin puhelinäänet.
:alankomaat: Ansaitsee mennä finaaliin jo pelkän laulutaidon perusteella, toimii loistavasti livenä. Jos selostajat avaavat kappaleen taustoja, se auttaa puhelinäänten keräämisessä.
:tanska: Klassista Tanskaa. Kappale ei ole erikoinen mutta todennäköisesti miellyttää valtavirtaa. Anja on loistava laulaja ja saanee myös kauneusetua.
:kroatia: Juryt eivät lämpene juuri millekään oopperaan viittaavalle, mutta luotan wtf-tekijän olevan riittävän suuri jotta puhelinäänet nostavat Kroatian finaaliin. Jacques on kuitenkin taitava laulaja. Saa varmasti myös huumoriääniä.
:valkovenaja: Uskon hurmaavan ainakin puhelinäänestäjät. Areenayleisö on varmasti täysillä mukana, mikä voi auttaa jatkoonmenossa.
:bulgaria: Tyylikäs ja moderni kappale lievin etnomaustein, hyvä laulaja, tummasävyinen lavaylöspano erottuu Romanian ja Kroatian kaltaisista sirkuksista. Voi voittaa juryäänet.
:viro: Mies-nais-duetoilla on taipumus pärjätä puhelinäänissä, eikä kappaleen vanhahtavuus ole liian suuri miinus. Myöhäinen esiintymispaikka auttaa.
:israel: Komeita miehiä, tanssittava kappale, etnomaustetta mutta ei liikaa, viimeinen esiintymispaikka. Imrillä on ollut vaikeuksia korkeissa nuoteissa, mutta laulaa kuitenkin suurimman osan kappaleesta riittävän hyvin. Lavaylöspano on tyylikäs.

Mahdolliset floppaajat: Serbia, Itävalta, Valko-Venäjä, Kroatia. Mahdolliset yllättäjät: Norja, Malta, Unkari.

Veikkasin ensin Norjaa finaaliin, mutta luulen että se jää Kroatian jalkoihin. Toisekseen Norjan kappale on ihan hyvä, mutta onko tarpeeksi hyvä, että saa äänestäjät tarttumaan luuriin muuallakin kuin Tanskassa? Malta on myös mahdollinen finalisti, mutta luulen sen unohtuvan kun Romania kaatuu päälle ja heti perään saadaan upeita naisääniä Alankomaista, kiinnostavamman kappaleen kera.

Veikkasin myös aluksi Unkaria finaaliin, koska Unkari on pärjännyt hyvin A Dalin alettua, kappale on koskettava ja mieleenjäävä eikä varsinaista genrekilpailua ole. Tiputan sen kuitenkin nyt finaaliveikkauksesta, koska etnoräppi ei ole juuri pärjännyt raadeissa (Kreikka 2011 tosin olisi mennyt myös raatiäänillä finaaliin), romaniedustajat eivät ole vielä saavuttaneet viisumenestystä, Joci voi olla liian aggressiivisen oloinen ja pitkä räppiväliosa karkottaa äänestäjiä.

Irlannilla en näe mahdollisuuksia, sillä kappale on liian vaatimaton, lavaylöspano ja Brendanin ääni voivat vaikuttaa katsojista koomiselta ja itsevarma Nathan sekä dramaattinen Kristian syövät söpö poika -äänet. San Marino ei olisi päässyt viime vuoden discolla edes puhelinäänillä finaaliin, tällä on vielä vähemmän mahdollisuuksia varsinkin kun Kroatia painaa päälle. Sveitsi on liian makea ja Miruna on järjestelmällisesti mokannut loppurevittelyn, myös eilen juryharkassa. Makedonian lava on tyhjän oloinen eikä laulu ole ollut ihan priimaa harjoituksissa.

Toive: :itavalta: :makedonia: :romania: :alankomaat: :unkari: :irlanti: :kroatia: :norja: :valkovenaja: :viro:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1110
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Toiveeni:

:irlanti: :viro: :bulgaria: :unkari: :valkovenaja: :sveitsi: :israel: :itavalta: :alankomaat: :romania:

Yllättävää ettei ollut mitään vaikeuksia valita kymmentä sellaista, jotka haluaisin finaaliin. Olen kuitenkin aika varma, että vähintään puolet noista jää semiin ja finaaliin niiden tilalle pääsee jotain turhaa Tanskaa ja Serbiaa. :roll:
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Valko-Venäjä finaaliin, toivon. Joku muukin maa voisi sinne päästä, ettei tule valkkareilla yksinäinen olo.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11892
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja sziget »

Andzak kirjoitti:^^Minusta Viro on kuulostanut flopilta alusta alkaen, biisi on todella vanhanaikainen, eikä siinä ole mitään äänestämisen arvoista.
Siinä on vahva melodia ja hyvät laulajat.
Rousku kirjoitti:Miksi ihmeessa ei vaikka joku serbialainen syrjijä katsoisi? Onko tilanne jotenkin ratkaisevasti muuttunut vuodesta 2012, kun Suomessakin oli niitä, joiden mielestä meitä ei saa edustaa ruotsinkielinen viisu?
Siis oikeastiko muistat tuollaisia? Jos joku jotain inisi, en edes kuullut sitä, koska suosituin ja siinä tilanteessa oikea ehdokas voitti. Mitä Unkariin tulee, se ei voi flopata mainitsemasi etnisen syrjinnän takia, koska viisuissa annetaan plus- eikä miinusääniä. Minuthan on täällä jo haukuttu rasistiksi, koska en Unkarin viisusta enää pidä, mutta biisin menestystä eivät ratkaise kaltaiseni pahat, huonot, yököttävät ihmiset vaan suosion määrä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7498
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

klaus-12 kirjoitti:Kannatan Norjaa, joka on todennäköisesti Ruotsin kanssa ainoa pohjoismaa finaalissa. Norjan biisi on kasvanut hurjasti viime aikoina. :uujee: Pettynyt olen, jos tippuu. Alankomaat menee kanssa harjoitusten perusteella finaaliin. Tälläinen kutina on.
No eivät ainoiksi jääneet. Tanskan jatkoonmeno oli itsestäni yllättävää. :shock: Alankomaat kutinakin oli kohdillaan :mrgreen:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sziget kirjoitti: Mitä Unkariin tulee, se ei voi flopata mainitsemasi etnisen syrjinnän takia, koska viisuissa annetaan plus- eikä miinusääniä. Minuthan on täällä jo haukuttu rasistiksi, koska en Unkarin viisusta enää pidä, mutta biisin menestystä eivät ratkaise kaltaiseni pahat, huonot, yököttävät ihmiset vaan suosion määrä.
Niin no joo, eihän Unkarilla ole kavereita, joiden äänet se voisi menettää etnisen syrjinnän takia. Unohdin tuon. Unkari ansaitsee joka ikisen äänen, jonka saa.

Ja jottei tulisi mitään väärinkäsityksiä, olen iloinen finaalipaikasta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Edwina kirjoitti:
Serduchka kirjoitti:Mitäpä jos Viro floppaa oikein kunnolla ja putoaa finaalista? :miettii:
Pahoin pelkään, että tippuu. :joojoo:
Niinhän siinä kävi. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Andzak »

sziget kirjoitti:
Andzak kirjoitti:^^Minusta Viro on kuulostanut flopilta alusta alkaen, biisi on todella vanhanaikainen, eikä siinä ole mitään äänestämisen arvoista.
Siinä on vahva melodia ja hyvät laulajat.
No sinnehän se tippui, minusta oli huono melodia, ontto sisältö ja huonot esiintyjät, jotka väkinäisesti ilmeili ja yritti luoda kemiaa, jota ei koskaan ollutkaan. :mrgreen:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7131
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Ja ruotsalaisten tekemä esitys !!! joka oli aikapaljonkin muutettu karsintahommasta

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5194
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Mahtavaa! Kroatia, Romania, Unkari ja Valko-Venäjä finaaliin! :uujee: Bulgarian olisin enemmän kuin mielelläni vaihtanut Viroon.
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1411
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Viro oli mun rajkas korvamatoni, vaikkei biisi niin hyvä ollutkaan.
Bulgaria kyllä herätti mielenkiinnon - olipa aika magee :peukku:
Unkarin ja Valko-Venäjän jatkoonpääsystä olin tosi iloinen :)
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Serduchka kirjoitti:
Edwina kirjoitti:
Pahoin pelkään, että tippuu. :joojoo:
Niinhän siinä kävi. :mrgreen:
Niin näytti käyvän :hiips:

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Mattan kirjoitti:
Edwina kirjoitti: Pahoin pelkään, että tippuu. :joojoo:
olen alusta asti pitänyt sitä vuorenvarmana finalistina. :joojoo:
No tämähän meni oikein hyvin. :heh: En missään vaiheessa osannut odottaa Viron putoamista, mutta toisaalta parempi kappale pääsi sen tilalla finaaliin.

Päällimmäinen kysymys tästä semistä on minulle se, ketkä olivat illan top-5. Bulgaria lienee selvä voittaja, mutten oikeasti keksi, keitä siellä korkealla muuten olisi ollut. Ehkä Romania, mutta kolme kappaletta pitäisi vielä jostain keksiä.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4069
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Ihan outoja finaaliin menijöitä - Kroatia ja Tanska :shock: :mitvit: Romanian jatkopaikka oli arvattavissa. Vaikka biisi on kamala ja lavaesitys kauniisti sanottuna keskeneräisen oloinen, niin silti tai juuri siitä syystä naama ei pysy peruslukemilla tuota hössötystä ja honkkelointia katsoessa, vaikka miten yrittää. Olen kokeillut. Ja tyttö on hyvä laulaja, vaikka jodlaus nyt edelleen kauniisti sanottuna ei kuulu ihan lempimusiikkiini.

Jos Suomea moitittiin synkäksi niin onhan tuo Unkari vähintään yhtä synkkä. Itse pidän mutta arvelin, että ei ehkä mene jatkoon.

Kuten etukäteen veikkasin, Pikku Myy jäi rannalle mutta Nuuskamuikkunen ja Aliisa purjehtivat Niiskun rakentamalla härvelillä finaaliin. Lisäksi Nuuskamuikkunen lainasi hattunsa Norjan solistille. Ehkä Lassenkin olisi pitänyt lainata sitä? (Alunperinhän hattu on peräisin Georgiasta.) Norja taitaapi olla tämän erän finalisteista suosikkini.

Israelin kohdalla ei tarvitse kysellä, millä ihmeen lihaksilla mentiin finaaliin, vaan millä ihmeen kappaleella. Itävallan esitys oli minusta hieno, sillä olen heikkona taivaankappaleisiin, ja kappalekin oli tämän keskimäärin aika murheellisen joukon paremmassa puoliskossa. Hollanti esitti hienoa stemmalaulua mutta kappale ei kestä.

Bulgarialla on tyylikäs esitys ja symppis, japanilaiset taitoluistelijat ja Harry Potterin mieleen tuova laulaja, mutta kappale ei puhuttele. Jos Bulgarian esitys olisi ollut Suomen, mitä siitä olisi sanottu: boooring, synkkääää, ei jatkoon. (Jos ei ole käynyt muuten selväksi, niin olen edelleen hyvin närkästynyt Suomen kohtalosta.)

Kaiken kaikkiaan on nämä nyt tänä vuonna semmoiset kinkerit, että jos sama meno jatkuu, tulee mielenkiinnon säilyttäminen olemaan vaikeaa. Joko olen alkanut tulla liian vanhaksi jopa euroviisuille tai sitten tänä vuonna on harvinaisen heikko taso. Onneksi on Portugali.

Edit: muokkasin pari kertaa vielä vähän sekavammaksi.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Koirankuonolainen kirjoitti:Pikku Myy jäi rannalle mutta Nuuskamuikkunen ja Aliisa purjehtivat Niiskun rakentamalla härvelillä finaaliin.
:hihi:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Oli joitain yllättäviä jatkoonmenijöitä ja vastaavasti yllättäviä karsijoita

1. Serbia: Tuli viimeistään liven kohdalla tunne, että tämä ei riitä finaaliin. Vaikka kappaleesta pidänkin, niin ei avausnumerona toiminut niin hyvin ja laulaminen ei ollut niin hyvää kuin olisi pitänyt. Luulen, että kuitenkin niukasti karsiutunut

2. Itävalta: Kerta kaikkiaan tulin hyvälle tuulelle ja biisikin on hyvä. Tämä voi mahdollisesti olla vuoden yllättäjiä, en hämmentyisi jos jopa top10 olisi

3. Makedonia: Live oli itse asiassa melko hyvä ja Jana oli varsin näyttävä. Silti olisi ehkä ollut hyvä, että tässä olisi ollut taustatanssijat mukana niin olisi ehkä jäänyt vielä paremmin mieleen. Toki huono esiintymisnumero rokotti mahdollisesti myös pisteitä. Hieman harmittaa silti koska kiva tanssibiisi

4. Malta: Ihan tyylikkäästi lauloi. Aloin pelkäämään että jos raatiäänillä livahtaa jatkoon ja on varmasti raatiääniä saanutkin mutta yleisöä ei tämä sytyttänyt tarpeeksi

5. Romania: Tämä jää kyllä hyvällä tavalla mieleen. On tämä aika korvamato biisi mutta rehellisesti kyllä tykkään. Jodlaus on kivaa. Luulen, että yleisöäänillä pärjännyt erityisen hyvin, raati on voinut dissata

6. Alankomaat: Laulaahan tytöt tosi hyvin. Pidän kappaletta silti perushyvänä mutten loisteliaana. Ajattelin kuitenkin, että finaaliin menee. Mielenkiintoista nähdä miten pärjää finaalissa

7. Unkari: Hieno kokonaisuus. Olen aina tykännyt kappaleesta, mutta nyt taidan tykätä vielä enemmän. Ihanaa etnoilua ja hienoa sanomaa

8. Tanska: Tämän finaalipaikka oli pieni yllätys mutta ansaittu sellainen. Anja lauloi tosi hienosti ja kappale alkaa nousta entistä enemmän. Luulen, että raati on auttanut tämän finaaliin

9. Irlanti: Kyllä harmittaa. Mun puntariykkönen eikä pääse finaaliin. Lauloi niin hienosti, lauluääni on niin maaginen. Ja biisi, minä rakastan sitä. Se kasvaa hienosti. Brendan sekä tulkitsi hyvin että oli samalla ihanan suloinen. En tiedä söikö Bulgaria sitten Irlannin äänet mutta ehdottomasti tämän semifinaalin suurin vääryys. Ei muuten oo ennen mulla käyny niin että puntariykkönen ja -kakkonen jää semifinaaliin(Irlanti, Suomi). Brendanista voi olla ylpeä ja tämä kappale jää sydämeeni ikuisesti <3

10. San Marino: Kivat bileet järjesti, mutta tiesi sen ettei finaaliin mene ja luultavasti ollut viimeisten kolmen joukossa semifinaalin tuloksissa

11. Kroatia: Tämän finaalipaikkaa kyllä ihmettelen. Ilmeisesti tämä puri riittävän hyvin yleisöön ja raatiin. Mutta en tätä olisi kyllä finaaliin kelpuuttanut, olisi ollut parempia tarjolla. Oli live toki viihdyttävä

12. Norja: Myös tämän finaalipaikka oli pieni yllätys. Biisi on kuitenkin alkanut tasaisesti nousta ylöspäin ja olen tajunnut että on varsin kiva radiohittikappale. Voi olla, että tämänkin kohdalla raatiapua on tarvittu tai ei sitä koskaan tiedä

13. Sveitsi: Live-esityksestä tiesi viimeistään ettei kanna finaaliin. Vaikka lauloikin hyvin, niin joku ei sytyttänyt tarpeeksi hyvin. On myös minulla ollut tasaisesti laskussa, on pientä kyllästymistä tullut vaikka edelleen ihan hyvä kappale

14. Valko-Venäjä: Olin iloinen kun meni finaaliin. Ilo ja hyväntuulisuus välittyivät. Ja valko-venäjän kieli on ihanaa

15. Bulgaria: Kun katsoin esityksen, mulle tuli voittajavibat. Ei pelkästään tämän semifinaaliin vaan luulen, että Bulgaria voi voittaa koko finaaliin ja kun sai vielä hyvän esiintymisnumeron. Hieno biisi ja hieno laulaja

16. Liettua: Tykkään kyllä laulajasta mutta muuten kokonaisuus oli sekava ja biisi ei ole vieläkään auennut. Varmasti tämäkin viimeisten joukkoon jäänyt semifinaalissa

17. Viro: Aluksi tuntui tosi yllättävältä ettei mennyt finaaliin, eniten hyvän esiintymisnumeron takia. Kun tarkemmin aloin miettimään, niin ei live kyllä ollut niin hyvä kun olisi pitänyt. Alussa oli kyllä epäonneakin, kun oli teknisiä ongelmia. Ja jotenkin kemia ei tuntunut aidolta vaan väkinäiseltä ja joku Koitissa alkoi jopa häiritsemään. Biisi on kyllä hyvä, mutta niin kävi et fanifloppaamisen koki ja olin sitä vähän ajattelutkin

18. Israel: Toimi hyvin illan päättäjänä. Hyvä show ja laulaminen toimi riittävän hyvin. Luulen, että on voinut olla semifinaalin tuloksissa jopa top3 hyvän esiintymisnumeron ansiosta, finaalissa ei ehkä niin hyvää menestystä kun toimii avaajana

Unelmafinaalissa Kroatian ja Alankomaat olisin korvannut Irlannilla ja Makedonialla.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7498
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Tehdään samanlainen katsaus myös semifinaali kakkoseen, miten esitysten katselu on jakautunut ensimmäisen vuorokauden aikana.

Tilastoon lasketaan vain Eurovisionin virallisella kanavalla olevat videot.

Värikoodina toimii vihreä finaaliin edenneillä ja punainen sieltä tippuneilla.

Sijoitus-Maa-Katsojamäärä

01. Bulgaria 272 104
02. Kroatia 199 437
03. Unkari 183 492
04. Romania 151 533
05. Alankomaat 135 763
06. EJT Makedonia 135 706
07. Serbia 128 024
08. Israel 93 211
09. Valko-Venäjä 80 153
10. Viro 56 664

11. Sveitsi 44 317
12. Norja 39 576
13. Itävalta 38 767
14. Tanska 31 961
15. Irlanti 28 999
16. Liettua 25 007
17. San Marino 13 446
18. Malta 13 413
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30471
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kakkossemissä Viro ja Sveitsi olisivat menneet jatkoon yleisöäänillä. Raadit nostivat tilalle Itävallan ja Tanskan. Jälkimmäinen sai vain viisi puhelinäänestyspistettä. :rofl: Maltalle puhelinäänestysnollat, San Marinolle raatinollat, ensimmäiset ainakin virallisessa tiedossa olevat raatinollat semissä. PKN:n enkka meni siis rikki.

https://eurovision.tv/story/exclusive-r ... inals-2017

Yleisö:
1. Bulgaria 204
2. Unkari 165
3. Romania 148
4. Israel 132
5. Kroatia 104
6. Viro 69
7. Valko-Venäjä 55
8. Norja 52
9. Alankomaat 51
10. Sveitsi 49
11. Serbia 45
12. Irlanti 41
13. Makedonia 40
14. Itävalta 32
15. Liettua 25
16. Tanska 5
17. San Marino 1
18. Malta 0

Raadit:
1. Bulgaria 199
2. Alankomaat 149
3. Norja 137
4. Itävalta 115
5. Tanska 96
6. Israel 75
7. Unkari 66
8. Malta 55
9. Valko-Venäjä 55
10. Serbia 53
11. Sveitsi 48
12. Irlanti 45
13. Kroatia 37
14. Makedonia 29
15. Romania 26
16. Liettua 17
17. Viro 16
18. San Marino 0

Yhteensä:
1. Bulgaria 402
2. Unkari 231
3. Israel 207
4. Alankomaat 200
5. Norja 189
6. Romania 174
7. Itävalta 147
8. Kroatia 141
9. Valko-Venäjä 110
10. Tanska 101
11. Serbia 98
12. Sveitsi 97
13. Irlanti 86
14. Viro 85
15. Makedonia 69
16. Malta 55
17. Liettua 42
18. San Marino 1
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Tanskan viisi pistettä :rofl: uskomatonta. Joo on yksi suosikeistani ollut, mutta että raatien takia nostettu noin korkealle naurattaa kyllä.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Raadit arvostivat Valko-Venäjää ja Unkaria :tapu: Ihme että raadit tykkäsivät noinkin paljon puhelinäänestäjiä enemmän Itävallasta, vaikka Nathan nimenomaan juryharkassa mokasi :shock:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2955
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Ylläri, että Maltan unipilleri sai tuomaristoilta aivan liikaa ääniä. Siihen nähden tuo puhelinäänestyksen nolla on entistäkin kauniimpi näky. Tanska vähän ihmetyttää, miten katsojat eivät arvostaneet taidokasta äänenkäyttöä ja visuaalisesti toimivaa esitystä.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Haukkanen kirjoitti:Sveitsi ja Serbia tekivät lähes historiaa olemalla melkein semin molemmissa top 10ssä ja tippumalla silti.
No, ainakaan tällä kertaa heille ei tullut jumbosijaa, eli Timebelle ei sitten liittynyt Mélanie Renén ja Rykkan rinnalle.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30471
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Sveitsillä taitaa olla nyt sama saldo kuin Suomella, eli raadit ovat kolme kertaa heittäneet puhelinäänten top 10:een sijoittuneen Sveitsin ulos (2012, 2013, 2017) ja kerran Sveitsi on hyötynyt raadeista (2011).

Yllätyin kyllä, että Sveitsi oli noinkin lähellä mennä läpi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11892
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja sziget »

Myönteiset ensin. Alankomaiden arvon raadit tajusivat odotetusti paremmin kuin kansa, eikä Malta todellakaan ansainnut mitään nollaa jos ei välttämättä finaalipaikkaakaan. Pätevää työtä lajissaan.

Muuten todellisuus oli kuviteltuakin karmeampi. Jos Viro ja Sveitsi olivat muka niin kuluneita, niin Tanskako oli se moderni voimaballadi? Vihaksi pistää, kun nuijitut eivät ole edes mitään diasporahyötyjiä.
Timoteus kirjoitti:Yllätyin kyllä, että Sveitsi oli noinkin lähellä mennä läpi.
Yllätyn että yllätyit. Odotin Viron olevan varmasti suosittu ja Sveitsin kohtalaisen suosittu yleisöäänissä. Yllätys oli korkeintaan se, että raadit inhosivat noin paljon Viroa, kun ne melkein hyväksyivät Sveitsin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Lukittu