ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Ketkä kymmenen haluaisit finaaliin?

Serbia: Tijana Bogićević – In too deep
53
5%
Itävalta: Nathan Trent – Running on air
62
6%
Venäjä: Julia Samoylova – Flame is burning (ei osallistu, olkaa hyvä ja siirtäkää äänenne, spasíba!)
13
1%
Makedonia: Jana Burčeska – Dance alone
84
8%
Malta: Claudia Faniello – Breathlessly
20
2%
Romania: Ilinca ft. Alex Florea – Yodel it!
55
5%
Alankomaat: OG3NE – Lights and shadows
57
5%
Unkari: Joci Pápai – Origo
72
7%
Tanska: Anja – Where I am
70
7%
Irlanti: Brendan Murray – Dying to try
52
5%
San Marino: Valentina Monetta & Jimmie Wilson – Spirit of the night
35
3%
Kroatia: Jacques Houdek – My friend
28
3%
Norja: JOWST – Grab the moment
64
6%
Sveitsi: Timebelle – Apollo
62
6%
Valko-Venäjä: Naviband – Story of my life
76
7%
Bulgaria: Kristian Kostov – Beautiful mess
81
8%
Liettua: Fusedmarc – Rain of revolution
24
2%
Viro: Koit Toome & Laura – Verona
90
8%
Israel: IMRI – I feel alive
72
7%
 
Ääniä yhteensä: 1070

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19756
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Rousku kirjoitti:Venäjä saa muutakin kuin pelkkiä siirtolaisääniä. Melodisella iskelmällä on ystävänsä.
Varmasti onkin, mutta yrittämällä hukuttaa Venäjää voidaan yrittää vähentää muita ääniä, ja muiden äänten minimoinnilla minimoidaan samalla todennäköisyys, että siirtolaisäänet ja biisillä ansaitut äänet yhdessä riittävät finaalipaikkaan.

Tarkemmin, Venäjä saa tässä semissä siirtolaisääniä puhelinäänissä noin seuraavasti: Israelilta, Liettualta, Ukrainalta Valko-Venäjältä ja Virolta yht. 50, Saksalta 5 eli yhteensä n. 55 "lähtökohtaista" puhelinääntä. Lisää tuohon vielä (ehkä) 5-10 kaveriääntä Valko-Venäjän raadilta. Saadut likimain 60 pistettä eivät lähes varmasti yksin vielä riitä finaalipaikkaan, vaan "oikeita" ääniä pitänee saada vielä runsaat 50, mutta se toki riippuu siitä, miten semifinaalin pistejakauma tulee muodostumaan. Kyllä nuo pisteet saadakseen pitää sitä kannatustakin onnistua keräämään.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Carboni kirjoitti:Todella hieno balladi, joka taistelee viisuvoitosta lauantai-iltana.
Voi olla, että Bulgarian viisuhistoriasta tulee erittäin kaksijakoinen - 11 osallistumista, joista 8 karsiutumista ja 3 kärkiviisikon sijoitusta. :rofl:

PS. Voisiko esiintymisjärjestyksen laittaa avausviestiin?

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Leo »

Tasapaksun semin tasapaksu aloitus (Serbia, Itävalta) ja tasapaksu lopetus (Israel). Viro sai hyvän esiintymispaikan :peukku: .

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36559
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kertoo jotain tästä semistä, kun ei oikein edes tule mitään ajatuksia tämän esiintymisjärjestyksestä. :heh: Virolla totisesti hyvä paikka. Voittanee seminsä. Toivottavasti tuo Itävalta ei ihan täysin huku tuonne kakkospaikalle. :pliis: Jos pääsee jatkoon, niin saattaa saada paremman sijan finaalissa kuin semissään. ;) Jotenkin Alankomaat erottuu tuolta esiintymispaikalta todella hyvin. Semin neljäs Venäjän, Bulgarian ja Viron jälkeen? Sveitsin finaalipaikkaan olen alkanut uskoa, vaikka kolmas semijumbosija olisikin liian hykerryttävää.
Meow cat, please meow back.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

TomppaJr kirjoitti:Voittanee seminsä.
Bulgaria vaikuttanee minusta Viroa todennäköisemmältä semivoittajalta.

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16601
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

TomppaJr kirjoitti:Virolla totisesti hyvä paikka. Voittanee seminsä.
Ihanko niin meinasit? Itse aloin vasta ajatella, että nyt sillä alkaa olla mahdollisuuksia finaaliin. Saatan toki olla erityisen pessimistinen, koska kappale on suosikkejani.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Roope »

MIH96 kirjoitti: PS. Voisiko esiintymisjärjestyksen laittaa avausviestiin?
Voisihan sitä :tietsikka: , lisätty myös äänestykset :joojoo:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UFOPOLI kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:Virolla totisesti hyvä paikka. Voittanee seminsä.
Ihanko niin meinasit? Itse aloin vasta ajatella, että nyt sillä alkaa olla mahdollisuuksia finaaliin. Saatan toki olla erityisen pessimistinen, koska kappale on suosikkejani.
Jotenkin oletan, että muutamat raadit dissasivat viime vuonna Venäjää ihan oikeasti siksi, että se oli niin vanhanaikainen. Miksi eivät tekisi samaa Virolle nyt? Ja Suomessa nyt näemme Viron mahdollisuudet aina hieman yläkanttiin.

Se tässä kyllä vaikuttaa, että muutamankin potentiaalisen finalistin livetoimivuudesta ei ole mitään näyttöä vielä. Virolaiset ainakin osaavat laulaa, vaikka lavaylöspano vielä onkin hakusessa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Luulin, että Valko-Venäjä olisi suositumpi kuppilalaisten keskuudessa, mutta eipä sitä sitten näköjään edes haluta finaaliin :aivanmaassa:

Kakkossemiä on työlästä kuunnella putkeen, kun on niin paljon biisejä, joista en pidä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti:Virolla totisesti hyvä paikka. Voittanee seminsä.
Olet hassu. :)
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20365
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

* Ihan mahdollista, että he seuraavat Elinan & Stigin jalanjälkiä. Kymmenen kärki ei ole pelkkää haavekuvaa. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Rousku kirjoitti:Luulin, että Valko-Venäjä olisi suositumpi kuppilalaisten keskuudessa, mutta eipä sitä sitten näköjään edes haluta finaaliin :aivanmaassa:
:raaps: Miten niin ei haluta, eikö se ole saanut noin 6. eniten ääniä tuossa äänestyksessä?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Siinä vaiheessa kun kirjoitin viestin, ei ollut kymmenen eniten ääniä saaneen joukossa. Nyt näkyy ilahduttavasti kirineen!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minusta on kai tullut vanha. Tämän 2. semin kappaleista jotain tunteita saa pintaan vain Irlanti ja Norja. Ehkä Unkarikin, mutta kyllä tuo 1. semi on paljon enemmän minun makuuni.

Genreltään Irlanti ei ole minua, mutta jostain kumman syystä tykkään todella paljon siitä. Moni täällä pitää Valko-Venäjän kappaleesta, sekin on minulle mysteeri koska itse sitä suorastaan inhoan . Mutta onneksi meitä on moneksi ja se on se elämän rikkaus :hali:

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Viimeksi muokannut andre06, 04 Huhti 2017, 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10628
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Toivottavasti hänen ei anneta pälättää puolta tuntia esityksen yhteydessä...
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Everything is meant to be
We shall pass, but love will never die"

🦄🌪️

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Voi ei! :eiei:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ehdin toivoa, että tuo olisi aprillipäivän juttu, mutta 3.4. on päivätty :eiei:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Jotenkin pelkään, että kappale tulee olemaan vain jotain poliittista propagandaa. :eiei:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tuskinpa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Mulla tuli itse asiassa sama mieleen. Ruslanan tuntien se voi hyvin ollakin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8055
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eiköhän EBU ole tänä vuonna poikkeuksellisen herkkänahkainen poliittisen propagandan suhteen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

:uujee:

Ja toivottavasti olisikin poliittista propagandaa, se olisi aivan oikeutettua tässä tilanteessa Ukrainalta, mutta EBU sen taitaa tosiaan tukkia...

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Haksis »

rosetta kirjoitti:
:uujee:

Ja toivottavasti olisikin poliittista propagandaa, se olisi aivan oikeutettua tässä tilanteessa Ukrainalta, mutta EBU sen taitaa tosiaan tukkia...

Oikeutettua? Miten niin. Ai sen takia koska kohteena on Venäjä vai? Oisko ok jos Serbia kävisi vaikka lavalla heiluttelemassa jotakin "Kosovo Je Srbija"-tyyppistä lakanaa tai Armenian edustaja Nagarno-Karabakhin lippua... Oksettavaa touhua tehdä kisoista joku poliittinen provokaatio oli sitten missä tahansa kisat ja kohteena kuka tahansa..

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Luepa hieman Venäjä-ketjua, sieltä löytyy aika lailla perusteita ja perusteluja miksi se olisi tässä tilanteessa oikeutettua. :joojoo:

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1923
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Haksis »

rosetta kirjoitti:^ Luepa hieman Venäjä-ketjua, sieltä löytyy aika lailla perusteita ja perusteluja miksi se olisi tässä tilanteessa oikeutettua. :joojoo:

Sitä on luettu aivan tarpeeksi :heh: En vaan itse näe sitä oikeutettuna, että provosoidaan. Niinkuin satoja kertoja tälläkin foorumilla on mainittu, että EBU:n olisi pitänyt toimia oikein päästäessään Venäjän kisoihin ja antaessaan Ukrainalle kisat/Jamalan osallistua viime vuonna. Ja jos yhtä maata voidaan alkaa piikitellä julkisesti "rauhanomaisessa" kilpailuissa niin se voi toimia jatkumona sille, että pian viisuissa joka vuosi alkaa ilmestyä uusia provokaation lieveilmöitä, kun maat ottavat erillisvapauden tuoda esille omia nationalistisia ja provosoivia teemoja, jotka eivät viisuihin kuulu.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19756
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Kuinkakohan paljon yliajalle toinen semifinaalilähetys tulee menemään Ruslanan jäädessä pitämään maratonpuhetta? :hiips:

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5315
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

^ Minä nään jo sieluni silmin miten järjestysmiehet kantavat Ruslanan pois lavalta. :heh: :hiips:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Siitä se häirikkö lähtee...

Kuva

(En löytänyt hyvää kuvaa siitä, kun tanssijat kantavat Ruslanaa.)
Rise, angel, shine, love!

Vendi8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: ESC 2017: 2. semifinaali 11.5.

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Pohdintaa:

Varmat/lähes varmat finalistit:
- Bulgaria: Yksi ennakkosuosikeista ja ansaitusti. Luulen, että voittaa 2. semin ja voi voittaa jopa koko kisan. Hieno balladi
- Viro: Hyvä esiintymisnumero. Hyvä biisi ja uskon hyvään live-esitykseen. Ihme olisi jos ei olisi finaalissa

Melko varmat finalistit:
- Makedonia: Kiva ja tarttuva biisi. Uskon, että Makedonia tulee olemaan tämän vuoden yllättäjiä, voisi olla jopa top10 finaalissa. Kyllä pitäisi tämän mennä finaaliin, varsinkin yleisöääniä tulee
- Israel: Finaaliin pääsyä auttaa esiintyminen tämän semifinaaliin viimeisenä. On myös riittävän hyvä biisi
- Venäjä: Jos vaan pääsee osallistumaan, niin finaalipaikka pitäisi olla melko selvä. Venäjä saa kuitenkin aina ns. automaattisia äänejä sekä nyt ehkä myös sympatiaäänejä
- Unkari: Erottuu omalla tyylillään. Lisäksi Unkari on v. 2011 lähtien ollut aina finaalissa enkä usko että putki vielä katkiaa

Siinä ja siinä
- Itävalta: Kärsinee heti toisena esiintymällä. On kuitenkin kiva hyvänmielen kappale, jota raati voi arvostaa. Tosiaan, siinä ja siinä
- Serbia: Tässä ryhmässä todennäköisin finalisti. Yllättävä valinta heti semifinaaliin aloittajaksi. Itse tykkään biisistä ja luulen, että saa kyllä jonkin verran ääniä. Miten live onnistuu?
- Romania: Ajattelin aiemmin varmempana finalistina. Jotenkin pelottaa, että raati pudottaisi tämän finaalista, koska luulen, että yleisöääniä saapi
- Irlanti: Sai onneksi alkupuolen parhaan esiintymisnumeron. Itse rakastan biisiä ja on minulla puntariykkönen. En tiedä käykö ekan kerran niin että oma lemppari jäisi semifinaaliin. En tiedä, saako tarpeeksi yleisöääniä, raati voi olla auttavana kätenä. Tsemppiä, kävi miten kävi!
- Sveitsi: Mielenkiintoista on se, että tästä näyttää tulevan fanisuosikki(ogae-äänestyksessä tällä hetkellä viidentenä). Moni tykkää biisistä, niin minäkin. Kysymysmerkki on live, sillä jostain syystä Sveitsi välillä tahtoo sössiä sen kanssa. Nyt tuskin epäonnistuu, mutta liven pitää silti onnistua hyvin jotta voi päästä finaaliin. Floppaava fanisuosikki?
- Valko-Venäjä: Hyvän mielen biisi. Toivottavasti raati ei rokota kielestä, mikä nimenomaan on plussaa. Tulee olemaan tosi rajoilla
- Tanska: Hyvä laulaja ja hyvä biisi. Jostain syystä on semmonen olo, että käy viime vuoden Norja eli hieman yllättäen jää semifinaaliin. Ansaitsisi toki finaalipaikan mutta erottuuko tarpeeksi?


Ei todennäköisesti finaaliin:
- Malta: Ihan ok balladi, mutta ei erotu tarpeeksi. Raati voi teki pelastaa, mutta luulen, että se ei auta koska tulee saamaan hyvin vähän yleisöääniä
- Liettua: Sen verran sekasoppa tämä biisi on, ettei tule aukenemaan
- San Marino: Kiva, että Valentina on takaisin, mutta valitettavasti ei ole niin hyvä biisi kuin pari edellistä(Crislade, Maybe) vaikka ihan hyvä tämäkin on
- Kroatia: Tämä erikoinen taideteos ei tule uppoamaan tarpeeksi
- Norja: On ihan pieni mahdollisuus finaaliin, mutta mielestäni ei erotu tarpeeksi
- Alankomaat: Hyvää laulantaa, biisikin ihan nätti, mutta hukkunee massaan

Veikkaus finaaliin: Serbia, Itävalta, Venäjä, Makedonia, Unkari, Irlanti, Sveitsi, Bulgaria, Viro, Israel

Tämä semifinaali on kyllä paljon vaikeampi veikata. Itselläni on itse asiassa niin, että tästä semistä tulee jäämään semifinaaliin useita mieleisiä kappaleita väkisin.

Lukittu