ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Valeaussipyllystys Jamalan esityksessä?

*****
14
37%
****
5
13%
***
3
8%
**
1
3%
*
15
39%
 
Ääniä yhteensä: 38

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Show Producer Stuart Barlow kertoo tässä haastattelussa muun muassa, että avaus- ja väliaikaesitysten yhteinen konsepti on Made in Ukraine. Postikortit sen sijaan esittelevät kilpailijoita, kaupunkia (ilmeisesti Kiovaa) ja mahdollisesti backstage-tunnelmia.

Tykkään kun postikorteissa keskitytään kilpailijoihin :joojoo: Mikään ei ole tylsempää kuin yli 40 klippiä isäntämaan maisemista.

Jaoin järjestelyistä omaksi aiheeksi ja lisätty äänestys/bm
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja andre06 »

^ Tosta Backstage tunnelmia- kohdasta tuli mieleen, että olisko jotain samankaltaista kun Oslossa 2010 kun näytettiin kilpailijaa lavalla ennen esitystä. :miettii:
Viimeksi muokannut andre06, 01 Maalis 2017, 08:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2205
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

^^Samaa mieltä. :joojoo: Matkailumainosta tulee varmasti muutenkiin tarpeeksi. Viimeksi on tainnut olla pelkästään isäntämaan esittelyyn keskittyneet postikortit Baku viisuissa.
MKuvau!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Sekä 2013 että 2016 (molemmat kisat Ruotsissa) postikorteissa kuvattiin artisteja näiden kotimaissa. Vuonna 2014 Köpiksen viisujen postikorteissa artistit olivat myös kotimaissaan, mutta silloin heidän tehtävänä oli tehdä luovasti eri tavoilla oman maansa lippu ja ottaa siitä kuva. Wienin viisuissa 2015 artistit saivat ensiksi paketin kotiovelleen, ja sitten heidät vietiin huvittelemaan jonnekin päin Itävaltaa.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Stargazer kirjoitti: Tykkään kun postikorteissa keskitytään kilpailijoihin :joojoo: Mikään ei ole tylsempää kuin yli 40 klippiä isäntämaan maisemista.
Minulla taas juuri päinvastoin, mikään ei ole tylsempää kuin yli 40 klippiä kilpailijoista joita saa kuitenkin katsella heti klipin jälkeenkin 3 min lavalla, paljon mieluummin katselen isäntämaan maisemia...

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Itse kyllä pidän siitä, että postikorteissa esitellään artistia jotenkin. Paljon mielenkiintoisempaa tutustua itse artistiin kuin että mainostettaisiin vain Ukrainan maisemia. :joojoo:

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^^ Eli on liikaa katsella niitä samoja kilpailijoita 40 sekuntia siihen kolmen minuutin päälle? Tietysti paikallismaisemat ja kilpailijat voi yhdistääkin, kuten nyt ilmeisesti aiotaan tehdä. Useimmiten postikorttien aikana selostajat kertovat jotain seuraavasta kilpailijasta ja kappaleesta, ja tykkään että samaan aikaan näkee kilpailijan eikä kolmattakymmenettä kertaa samoja pääkaupungin nähtävyyksiä (kuten Azereissa). Lisäksi avaus- ja väliaikaesitykset painottuvat useimmiten isäntämaahan, ja siksi kilpailijoiden esittely postikorteissa tuo mielestäni mukavaa tasapainoa. Tai ei niiden tarvitse olla kilpailijoita, mutta on mukavaa kun postikortit liittyvät edes jotenkin seuraavaan maahan - tykkäsin esimerkiksi Moskovan versiosta, joissa oli nähtävyyksiä sekä kunkin maan henkilöitymä Miss Maailman muodossa. 2014 postikortit olivat niin oivaltavia ja 2016 niin tyylikkäitä, että katson mielelläni vaikka ne kaikki putkeen. Kreikan saaristosta ja Bakun tulitornista ei voi sanoa samaa.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Minusta taas Kreikan postikortit olivat parhaiden joukossa, niitä voisin katsella vaikka kuinka ;) (Ja Kreikan saaristo <3) Artistipostikortteihin taas kyllästyn aina jo niiden aikana... Ei se 40 sekuntia siinä nyt sinänsä ratkaise, minusta artistipostikortit nyt vain ovat tylsiä, en voi sille mitään. Kilpailijamaahan liittyvät taas eivät niinkään. Ilmeisesti minä nyt vain tykkään enemmän maisemapostikorteista ;) Ja sekin niissä artistipostikorteissa ärsyttää, että niistä on usein yritetty tehdä jotenkin mukahauskoja tai "oivaltavia", kuten 2014 ja 2015... Maisemapostikorteissa ei tuollaista jippoilua ole.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

En yleensä paljon postikorteista piittaa, mutta olikos se 2014 ne postikortit, joissa oli kuvattuna isäntämaassa asuvia kunkin kilpailijamaan kansalaisia, niistä pidin. Viimevuotiset olivat idealtaan hauskoja, mutta en pitänyt sitä, miten artistien piti aina alussa pönöttää jähmettyneenä paikallaan. Taidan siis haluta postikortteja, joissa on ihmisiä luontevasti toimissaan, olivat sitten artistit itse tai jotkut muut, ja kuvauspaikalla ei niin väliä. (Maisemia voin katsella Google Mapsilla; viime yönäkin piipahdin Akureyrissa.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Rousku kirjoitti:Olikos se 2014 ne postikortit, joissa oli kuvattuna isäntämaassa asuvia kunkin kilpailijamaan kansalaisia.
Taisi olla 2011. ;)

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^^ 2011 Düsseldorfissa oli ne joissa kuvattiin Saksassa asuvia kilpailijamaiden kansalaisia :joojoo: 2014 oli lempparini kun kaikki saivat luoda oman maansa lipun kutomalla, maalaamalla, leipomalla, viinilaseista, ilotulitteista, jäästä, savusta, langasta, uimapatjoista... Kullekin makunsa mukaan, onneksi eivät sentään ole samanlaisia joka vuosi :joojoo:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

OK, kiitos korjauksesta! Nämä postikortit eivät kai ole minulle niin tärkeitä että vuosiluku jäisi mieleen :heh:. Niistä kumminkin tykkäsin. Oli ne lipuntekopostikortitkin aika hauskoja, mieleen muistuu vielä muutama (Georgian viinibileet :malja: ) ja Conchita kurkistamassa mekkojen keskeltä).
Viimeksi muokannut Rousku, 01 Maalis 2017, 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36558
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

1975 on silti edelleen parhaat postikortit. Niissä artistien piti maalata itsensä. Olisipa joskus vielä jotain vastaavaa, lopputulokset olivat niin kauniita. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minusta 2014 oli varmaan lähivuosien parhaat videopostikortit. :uujee: Viime vuotisista mulle ei jäänyt mieleen kuin Jüri Pootsmannin peppu... no on sekin kai jotain? :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Georgialaisilla oli grillibileet neukkulähiönsä pihalla, ja se Unkarin edustaja pönötti kauppahallissa. (Ai miten niin minulla muka nälkä?) Mutta esim. Suomen postikortista ei hajuakaan. Siinä ei varmaan ollut ruokaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Niin muuten olikin Unkaria kuvattu kauppahallissa, sen muistan!
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Serduchka kirjoitti:Viime vuotisista mulle ei jäänyt mieleen kuin Jüri Pootsmannin peppu... no on sekin kai jotain? :heh:
:shock: Siinähän oli lopuksi upea näköala (maisema, jee) Tallinnan vanhankaupungin yhdeltä näköalapaikalta <3 , itse asiassa se jäikin minulle parhaiten mieleen viime vuoden korteista.
Rousku kirjoitti:Taidan siis haluta postikortteja, joissa on ihmisiä luontevasti toimissaan, olivat sitten artistit itse tai jotkut muut, ja kuvauspaikalla ei niin väliä. (Maisemia voin katsella Google Mapsilla; viime yönäkin piipahdin Akureyrissa.)
Niin varmaan voi, mutta ei se ole läheskään yhtä jännittävää kuin katsoa niitä live-viisuesitysten välissä ;)

Eli minä taidan selvästikin haluta nähdä maisemia ja juuri kappaleiden välissä, olkoonkin sitten että olen tässä(kin) vähemmistössä täällä :ylppis:

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Hauska idea oli myös Italian finaalissa 1991, jossa postikorteissa artistit luikauttivat pätkän jostain tutusta italialaisesta biisistä.
No, toi ei taida toimia Ukrainassa, eikä kovin monessa muussakaan Euroopan maassa.
Mutta ensi vuonna Italia voisi taas ottaa tuon postikortteihinsa. :vonkaus:

Nuo matkailupostikortit ovat siitä ongelmallisia, että kisaselostajat juuttuvat kertomaan kuvissa nähtävistä kohteista, eivätkä tulevasta biisistä saatikka esittäjän taustoista. :eiei:

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19756
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Minäkin pidän siitä, että postikortit esittelevät vuorossa olevaa maata, mielellään myös kilpailijaa. Lähihistorian parhaat postikortit ovatkin mielestäni vuodelta 2014. Toisaalta olisi myös kivaa, jos vielä joskus viisutuottajat kiertelisivät osallistujamaissa kuvaamassa videoita, joihin kuka tahansa kyseisestä maasta pääsisi osallistumaan, kuten vuonna 2010 (muistan vielä, minä olin tuolloin mukana tekemässä viisushow'ta :heh: ).

Ja joo, kaikkein mielenkiinnottomimpia ovat postikortit, joiden videoilla ilman minkäänlaista tarinaa vain samoillaan ympäri isäntämaata ja sama toistuu finaali-iltana 26 kertaa putkeen. Lähihistorian mielenkiinnottomimpina postikortteina pidänkin vuotta 2012.

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Kukaan ei ole nostanut esille Suomen postikortteja, joissa esiteltiin suomalaisia ilmiöitä hyvinkin arkisesti, joskus jopa ankeesti. Mielestäni onnistunut ja yleensä kiiltokuvamaisesta materiaalista poikkeava idea. :peukku:
Äskettäinhän niitä esitettiin uusintana putkena televisiossakin.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16162
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Subculture kirjoitti:Äskettäinhän niitä esitettiin uusintana putkena televisiossakin.
Nehän ovat tässä vuosien mittaan tulleet vähän väliä töllöstä. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Juu. Ne oli kanssa huikeita! :uujee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 991
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Minä pidin Serbian postikorteista. Siinä esiteltiin serbialaisista näkökulmista jokaista maata. Toki onhan tällaisia postikortteja ollut muulloinkin.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Eikös Belgradin postikorteissa ollut sitä urheiluteemaa?

Helsingin postikortit olivat kyllä vähän sellaisia, että en ihmettele jos eivät ulkkareille kaikki oikein auenneet :raaps:
Rise, angel, shine, love!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11507
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja romualdo »

TomppaJr kirjoitti:1975 on silti edelleen parhaat postikortit. Niissä artistien piti maalata itsensä. Olisipa joskus vielä jotain vastaavaa, lopputulokset olivat niin kauniita. :rofl:
no nämä, oli hauskaa seurata kuka oli harrastanut piirtämistä enemmänkin (ainakin Joy Fleming ja Duarde Mendes !?) kai tuota ideaa voi nyt toistekin käyttää, ja minäkin olen hyvin visuaalisuutta, kauneutta ja rauhaa rakastavana eniten ihastunut noihin lippujen kokoamisiin. Ja enemmän luontoa, rahvaita ja heidän tekemisiään mukaan noihin p-kortteihin, esim. paljon (tai jopa ihan pelkästään) torilla kuvattuja otoksia.. ja niihin siis mielellään solisteja nii vähän ku mahollista... he kun onneksi saavat jäädä patsastelemaan You-Tube-videoihinkin aina maailmanlopppuun asti..
ja tietysti v. -07 oli eräitä parhaita taukofilmejä, ikinä!
^ tosiaankin, myös ne Rooman kisojen italolaulut, (ainoastaan Baby Doll olisi saanut valita kyllä ihan toisenlaisen äänelleen/taidoilleen sopivamman laulun) täytyy minunkin nostaa täsä esille.. hyvin kaukana ovat takana ne ajat jolloin oli kappaleiden väleissä aikaa kertoa jopa laulun tekijöitten nimet ja vähän tekstinäytettäkin... "mustarastas, oo hiliaa, et viittis ny visertää mustarastas..."
Viimeksi muokannut romualdo, 02 Maalis 2017, 15:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Subculture kirjoitti:Nuo matkailupostikortit ovat siitä ongelmallisia, että kisaselostajat juuttuvat kertomaan kuvissa nähtävistä kohteista, eivätkä tulevasta biisistä saatikka esittäjän taustoista. :eiei:
Haittaako tuo sitten jotenkin...? Ovat ne kohteetkin yleiseurooppalaista (tai -maailmallista) kulttuuriperintöä, jota tietoutta euroviisujenkin alkuperäisiin periaatteisiin kai kuuluu edistää, itse asiassa enemmän kuin viisubiisi ja -esittäjä ;)

(Toki vähän eri asia kun taviksista poiketen itse tietää jo etukäteen kaiken mahdollisen biisin ja esittäjän taustoista ym. joten niistä kertominen vain ärsyttää kertauksena kertauksen päälle, ja meillä selostus onkin aina pois päältä kun vain mahdollista.)
Rousku kirjoitti:Helsingin postikortit olivat kyllä vähän sellaisia, että en ihmettele jos eivät ulkkareille kaikki oikein auenneet :raaps:
:joojoo: (Eivät varmaan kaikille suomalaisillekaan...)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Haittaa se. Ne yleiseurooppalaiset kohteet ovat siellä aina, kun taas viisu saa aikaa ehkä vain kolme minuuttia. Matkailuohjelmat voisi olla erikseen (ja kai niitä onkin, en katso telkkaria). Kyllä minua kiinnostaisi viisuiltana keskittyä olennaiseen, eli saada tietoa laulusta, sen säveltäjästä ja esittäjästä, ehkä viisun valintamenettelystäkin, jos siihen jotakin erityistä liittyy.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Minäkin pidän siitä, että katsoja näkee artistin postikortissa. Itse maahan keskittyvät postikortit ovat olleet usein todella tylsiä, kun taas lähivuosien postikortit ovat olleet oikeasti kiinnostavia. Minäkin pidin erityisesti vuoden 2014 postikorteista. Vuoden 2015 postikorteissa oli hienosti yhdistetty sekä artistin että maan kulttuurin esittely. Viime vuoden postikorteista pidin paljon myös, vaikka niissä ei sen suurempaa ideaa taustalla ollutkaan.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^^ & ^ Niin, makuja on monia, toin vain ilmi oman mielipiteeni ja näkemykseni aiheesta (mikä varmaan jo selväksi tulikin ;)); mutta luultavammin tuo artistilinja tuleekin jatkumaan eikä minun toivomani, se kun tuntuu trendi viime vuosina olevan.

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 991
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ESC 2017: postikortit ja väliohjelmat

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Rousku kirjoitti:^Eikös Belgradin postikorteissa ollut sitä urheiluteemaa?

Helsingin postikortit olivat kyllä vähän sellaisia, että en ihmettele jos eivät ulkkareille kaikki oikein auenneet :raaps:
Ei ollut se oli jossain äänestyksenaikaisella tauolla. Suomen postikortissa tosin oli jääkiekkoilijoita.

Lukittu