UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Euroviisut 2019 Israelissa
Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

En usko yhtään, että Bomfunk MC's sopisi Ylen pirtaan. Vesala tai Elli Haloo voisivat sopiakin. Kumpaakaan en pidä kovin kansainväliseen yleisöön vetoavana. Tykkäsin Vesalasta Vain elämää -aikoihin, mutta soolotuotanto on mielestäni lapsellista ja suorastaan vastenmielistä (sori fanit). Laulutaitoa löytyisi enemmänkin, mutta on valinnut tulkintatavakseen pienen äänen. Elli Haloonkaan laulutapa ei vakuuta, se on jotenkin epäesteettistä.

Onko Diandra mainittu? Hänellä olisi varmaan ainakin intoa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Olin jo kirjoittamassa tänne, kuinka Bomfunkeilta löytyy vieläkin yksi biisi, jota kuuntelen, mutta se olikin Mighty 44:n ja Anna Nordellin This Love Ain't Going On. :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16654
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Serduchka kirjoitti: 28 Marras 2018, 21:13 Olin jo kirjoittamassa tänne, kuinka Bomfunkeilta löytyy vieläkin yksi biisi, jota kuuntelen, mutta se olikin Mighty 44:n ja Anna Nordellin This Love Ain't Going On. :rofl:
Se onkin kerrassaan erinomainen kappale :samaamielta:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

En voi sietää Ellin tai Vesalan musiikkia. Vesalan lauluäänestä on aina tullut mieleen lahjattomat yli-innokkaat pikkutytöt koulun joulujuhlissa. Elli ja Vesala menee tähän lapsellisella nenä-äänellä laulavaan naisartisti genreen joka Suomessa on dominoinut viimeiset 25-vuotta(nylan beat, anna puu, irina jne). Ellillä hieman notkeempi ja parempi ääni, mutta raastaa mun korvia. Hyvänä päivänä oikealla biisillä tällainen voi upota jollakin hipsterillä tavalla eurooppalaisiin, muuten vain suomalaiset pitää tällaisesta. Mutta Vesala on hyvä kiipiä. Eiköhän ylelläkin ole näitä kallion kavereita jotka ottais sen mielellään esiintyjäksi.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

En voi käsittää, miten täällä suhtaudutaan näin nuivasti Vesalaan. Noh, tämähän on kyllä yksi suuri farssi koko ketju, että en sillä. Mutta älkää huoliko, onneksi Vesala ei koskaan menestyneenä artistina lähtisi tahraamaan mainettaan viisulavoille ja saatte Tuurenne. #kuppila
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

olvr20
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 254
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 12:44

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja olvr20 »

Mun mielestä Vesala olis mahtava edustaja! :joojoo:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^^ Nyt päästään iloisesti taas tähän, että muiden maku väärä maku. Lisäksi kohtuutonta yleistystä. Eiköhän moni tässä ketjussa pidä Vesalasta.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
sadsingalonsong
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 300
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

I'd jump to the roof if it is Vesala

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

sadsingalonsong kirjoitti: 29 Marras 2018, 17:44 I'd jump to the roof if it is Vesala
I always like your taste, mate! :cool:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Jos Vesala tarjoilee oikeasti kolme hyvää biisiä Ylelle, niin mikä ettei. Hän tuntuu olevan suosittu suomalaisten keskuudessa, mutta mä en oo koskaan saanut hänestä oikein mitään irti. Korkeintaan hieman PMMP-aikoina. Mira Luodin uusin Harakiri-soolosinglekin on paljon parempi kuin Vesalan soolobiisit (mitkä olen kuullut) yhteensä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

antsa798 kirjoitti: 29 Marras 2018, 15:15 En voi käsittää, miten täällä suhtaudutaan näin nuivasti Vesalaan.
Minun puolesta Vesala saisi koska tahansa edustaa Suomea, jos biisi on jotain sen tasoista tai jopa parempaa kuin Monta nimee ja show yhtä huikea kuin Idolsissa aikaisemmin tänä syksynä. Vesalaan luotan kuitenkin muutenkin.

Kaikista eniten olisin kuitenkin Suomen edustajana ylpeä Jenni Vartiaisesta. Ei liene kovin yllättävää, hänhän on kuitenkin niin suosittu. Eikä ihme, täysin ansaitusti. Toivoisin hänelle ja Vesalalle molemmille kuitenkin englanninkielistä biisiä Euroviisuihin, jos heidät sinne valittaisiin.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää jotenkin oon jäännyt kaipaamaan niitä eurohömppä biisejä, joita on nähty Suomen(kin) karsinnoissa.

Siis tyyliin Heidi Pakarisen Bon Voyage, Einin draamaa, Johanna Pakosen kerta viimeinen, Jennien take me higher, Opera Skaala... Siis eihän niillä todennäköisesti päästäis edes finaaliin itse viisuissa. Mutta jotenkin se hömppäpoppi saa vaan niin hyvälle mielelle. Se jotenkin kuuluu euroviisuihin se hömppä musiikki. :heh: <3

Nythän niitä ei enää nähdä, kun Suomi(kin) on lähtenyt tavoittelemaan menestystä tällä uudella tyylillään. :niinpa:

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

En yllättyisi, jos Suomen edustaja olisi joku nevahööd "nouseva" karaoketähti kulahtaneella iskelmällä. Mun puolesta Suomi voisi pitää vaikka pari vuotta taukoa viisuista, koska jos me ei edes Saara Aallolla pärjätty, niin... :lohduton:
Cry him out

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8153
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei Saaran lavaylöspano ollut top10-kamaa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42010
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 29 Marras 2018, 20:31 Ei Saaran lavaylöspano ollut top10-kamaa...
Kymppiä lainatakseni, biisikin kuulosti siltä mitä Ruotsi lähetti reilut kymmenen vuotta sitten eikä siltikään aina pärjännyt vaikka oli Ruotsi. Sittenhän ne vähän päivittikin tyyliään.
toivo kirjoitti:Mää jotenkin oon jäännyt kaipaamaan niitä eurohömppä biisejä, joita on nähty Suomen(kin) karsinnoissa.

Siis tyyliin Heidi Pakarisen Bon Voyage, Einin draamaa, Johanna Pakosen kerta viimeinen, Jennien take me higher, Opera Skaala... Siis eihän niillä todennäköisesti päästäis edes finaaliin itse viisuissa
Hei mutta Opera Skaalassa on O ... :eeek: Joo, onhan sekin eurohömppää :heh: Uskon kyllä, että sillä olisi menty finaaliin, kuten oopperalaulajilla viisuissa on ollut tapana. En panisi pahakseni, jos yrittäisivät uudelleen. Essi sentään lauloi paremmin kuin keskimääräinen viisuoopperalaulaja.

On nuo muutkin ihan ok, mutta Einistä ei oikeasti olisi viisuissa esiintymään, vaikka hieno ura Suomessa ollutkin. Jokin tuollainen rehellinen menevä iskelmä kelpaisi kyllä. ainakin minulle; tiedä sitten muusta Euroopasta. Raadeille ehkä ei mutta mikä ettei yleisölle.
Rise, angel, shine, love!

xyz09
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 313
Liittynyt: 23 Huhti 2009, 13:45

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja xyz09 »

Night_Owl kirjoitti: 29 Marras 2018, 20:13 En yllättyisi, jos Suomen edustaja olisi joku nevahööd "nouseva" karaoketähti kulahtaneella iskelmällä. Mun puolesta Suomi voisi pitää vaikka pari vuotta taukoa viisuista, koska jos me ei edes Saara Aallolla pärjätty, niin... :lohduton:
Pärjäsihän Suomi (/Softengine) varsin hyvin Kristankin "shown" jälkeisenä vuonna. :peukku:
Paremmalla tuurilla ja sopivilla tekijöillä palaset loksahtavat kohdalleen 2019, ja top-10 sijoitus on täysin mahdollinen. :uujee:

Ylen uudenvuoden juhlassakaan ei kai 2019 viisuedustajaa nähdä. Vesala ja Vesta esiintymässä. Muita ei ainakaan vielä ilmoitettu?

UMK-tiimin Harri Hakanen näköjään kommentoi facebookissa juuri päivätöistään potkut saanneelle Mikko Silvennoiselle että
viimeistään keväällä on taas mieluisia hommia. Eli Mikko taitaa olla edelleen UMK:ssa mukana. :roll:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

xyz09 kirjoitti: 29 Marras 2018, 21:24 UMK-tiimin Harri Hakanen näköjään kommentoi facebookissa juuri päivätöistään potkut saanneelle Mikko Silvennoiselle että
viimeistään keväällä on taas mieluisia hommia. Eli Mikko taitaa olla edelleen UMK:ssa mukana.
Huoh. :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20466
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Serduchka kirjoitti: 29 Marras 2018, 22:56
xyz09 kirjoitti: 29 Marras 2018, 21:24 UMK-tiimin Harri Hakanen näköjään kommentoi facebookissa juuri päivätöistään potkut saanneelle Mikko Silvennoiselle että
viimeistään keväällä on taas mieluisia hommia. Eli Mikko taitaa olla edelleen UMK:ssa mukana.
Huoh. :roll:
Tämä. Saisivat antaa koon 46 monon kuvan myös toiselle pakaralle. En olisi millään enää uutta kertaa Silvennoista jaksanut.
Got a fire and a country heart 🔥

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Mä alan kääntyä sen puoleen että kutsuartisti tulee olemaan iso yllätysnimi ketä ei ole arvattu täällä ollenkaan. Mun veikkaus...Teflon brothers :heh:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Kelpaisi mulle. :heh: Niillä on muutama ihan hyvä biisi ja sitten ainakin nähtäisiin, mitä suomalaisesta hip hopista ajatellaan maailmalla hyvän poppoon kera (eli ettei valita jotain ihan karmeeta hip hop -artistia tai -porukkaa).
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mikko Silvennoinen on loistava. <3 Onhan se parempi, että siellä on joku, joka on oikeasti innostunut ja kiinnostunut asiasta verrattuna vaikka vuoteen 2013. :apuva:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^^niin esim. Lähiöunelmii, pämppää ja juha88 toimis kaikki viisuis :heh: ...maradona myös :joojoo: no okei juha88 on vilma alinan biisi..

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Samiasd kirjoitti: 29 Marras 2018, 23:36 Mikko Silvennoinen on loistava.
Tarkoitiko camp?
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 787
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Samiasd kirjoitti: 29 Marras 2018, 23:36 Mikko Silvennoinen on loistava. <3 Onhan se parempi, että siellä on joku, joka on oikeasti innostunut ja kiinnostunut asiasta verrattuna vaikka vuoteen 2013. :apuva:
Kyllä Silvennoinen voi vielä juontaa, ei se huonokaan oo.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

^joo täytyyhän siellä jotain tuttuakin olla. Muutoksia ihan riittävästi, toivottavasti edes Mikko ja Krista pysyvät. Tottakai he välillä ovat ärsyttäneet, mutta loppujen lopuksi kuuluvat asiaan. :joojoo:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Samiasd kirjoitti: 29 Marras 2018, 23:36 Onhan se parempi, että siellä on joku, joka on oikeasti innostunut ja kiinnostunut asiasta verrattuna vaikka vuoteen 2013. :apuva:
2013 <3



Tuo hillitty musta visuaalinen ilme oli myös niin upea, ihan kansainvälisten kisojen tasoa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ Puhuin vuoden 2013 Euroviisuista ja niiden kommentaattoreista. UMK 2013 oli hyvä. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
sadsingalonsong
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 300
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

2013 was pretty good but 2014 was the best one in terms of everything. It is such a shame YLE decided to scrap the format because viewers didn't want to follow it.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Samiasd kirjoitti: 30 Marras 2018, 12:10 ^ Puhuin vuoden 2013 Euroviisuista ja niiden kommentaattoreista. UMK 2013 oli hyvä. :joojoo:
Ahaa okei! No, kommentaattoriksi hän ei minustakaan ole mikään pahin mahdollinen vaihtoehto. Sen sijaan UMK:n niljakas imago kaipaisi jo päivittämistä.
sadsingalonsong kirjoitti: 30 Marras 2018, 12:35 2013 was pretty good but 2014 was the best one in terms of everything. It is such a shame YLE decided to scrap the format because viewers didn't want to follow it.
Yass, once again I agree 100 % with you! :peukku:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK19-konsepti- ja artistispekulaatiot

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Joo EI Silvennoista, kiitos. 2013 oli mukavan rennot selostajat, tuli mieleen Jaanan ja Heikin ekojen vuosien höpinät. <3

Itseäni nyppii Silvennoisen mieskarkkivitsit ja turha "lätystys". Jos selostus on sitä tasoa että "kävin katsomassa Mikolaksen kuvia Googelsta" ni jooh, terve. Toista oli aikoinaan kun Asko Murtomäki selosti. Oli tiukkaa faktaa faktan perään ja tuli uskottava olo koko touhusta. Jos halutaan olla camp ja super rainbow, niin otetaan sitten Cristal Snow joka osaa olla myös hauska.

Lukittu