UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Euroviisut 2019 Israelissa
Lukittu

Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

*****
16
10%
****
64
42%
***
46
30%
**
19
12%
*
8
5%
 
Ääniä yhteensä: 153

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Ok; miten minulla on se kuva että joskus täälläkin on edustuskappaleita ns. revampattu eli sovitettu uusiksi... Mutta ehkä muistan väärin.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Mun mielestä tässä keskustelussa näkyy suoran artistivalinnan aiheuttamia ongelmia. Ensinnäkin se, että odotukset on täysin kaakossa. Tavallisessa UMK-karsinnassa tämä kappale varmasti saisi aikaan enemmän innostusta.

Toiseksi en tykkää näistä salaliittoteorioista, että on muka tahallaan tehty kaksi heikkoa biisiä, että kolmas valittaisiin, tai että artisti ei ole edes yrittänyt parastaan. Kohtuuttomia ajatuksia artistin toiminnasta. Jos huippukappaleen tekeminen olisi helppoa, kaikki tekisivät niitä koko ajan.

Superman on ihan kelpo kappale, mutta itse jopa tykkään Release me:stä enemmän siinä kappaleen lopussa, kun se on todella lähtenyt käyntiin. Superman olisi kyllä varmaan viisuihin toimivampi valinta. Supermanin video on onneksi parempi kuin Release me:n. Huomaa, että Darude on halunnut kappaleiden sisältöön vähän aikuismaista otetta, näissä ei todellakaan leikitä parikymppistä.
Viimeksi muokannut JuliaS, 15 Helmi 2019, 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Mä itse asiassa tykkäsin tästä biisinä yllättävän paljonkin, vaikkei tämä nyt mikään tajunnanräjäyttävä kappale olekaan. Silti musta tässä on kiva melodia ja jäi päähän soimaan. Vähän häiritsee Sebastianin lattea laulaminen ja outo lausuminen eikä sanatkaan mitkään ihmeelliset ole. Jotain sielukkaampaa ja tunteikkaampaa laulajaa kaipaisin, ehkä myös sitä naisääntä. Mietin, että tyyliin Ilta ois sopinut tähän ja tuli mieleen, et hän olisi myös itse asiassa tosi kelpo edustaja, upea ääni ja karismaattinen esiintyjä.

https://www.youtube.com/watch?v=sy-KeAwgLdY
Cry him out

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja kalonike »

kultainenvenla kirjoitti: 15 Helmi 2019, 09:05 Onko UMK:n/ESC:n sääntöjen puitteissa mitään toivoa, että näistä kappaleista kuultaisiin livenä tykimmät, vähemmän lyrikoidut versiot?

Molemmissa kun on sama ongelma: liikaa Sebastiania, liian vähän Darudea. Kumpikaan kappale ei lähde mihinkään, vaan ovat samalla tavalla haaleanlämpimiä. Molemmissa olisi kuitenkin ehdottomasti ainesta enempään, jos toteutusta vielä fiksaisi.
Ainakin 2013 ja 2014 Suomen kappaleista julkaistiin uudet fiksatut versiot, Something betteristä maaliskuussa ja Marry me:stä huhtikuun alussa. (E: Marry me:n lopullinen versio varmasti oli jouduttu toimittamaan aikaisemmin EBU:lle)

Auttaisikohan mitään jos sankoin joukoin laitettaisiin Darudelle kohteliasta palautetta, että haluamme enemmän sitä Darudea.
Viimeksi muokannut kalonike, 15 Helmi 2019, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja jamira »

Nyt kun tätä on kuunnellut päivän mittaan niin kyllä tämä on parempi kuin Release Me. :joojoo: Revamppaus olisi kyllä kaivattu juttu. Jos tuon sandstorm-efektin saisi jotenkin jo alkupuolellekin. :mitvit:

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1114
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja Samza »

Kyllä tää sen ensimmäisen voittaa!
Aika kulahtanutta edm-soundia, mutta Sandstrom-soundi on ihan kiva lisä. Kertsi vois olla vähän tarttuvampi, mut joo. Tää on ihan hyvä. Kolmatta odotellessa.
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Miksi ihmiset peräänkuuluttavat enemmän Darudea? Itse en ole löytänyt hänen musiikissa mitään perustavan laatuista ominaisuutta, joka tekisi hänen musiikistaan tunnistettavaa tai "Darudea". Viitataanko tällä siihen, että instrumentaalipätkien pitäisi olla pidempiä tai, että tämän pitäisi kuulostaa enemmän Sandstormilta? Itsensä kopiointi ja liian pitkä instrumentaalijumputus kesken euroviisuesityksen eivät ole kumpikaan kovin hyviä vaihtoehtoja minun mielestä. Olen myös ihmetellyt mikä Daruden rooli on tässä viisuprojektissa? Onko hän lähinnä maskotti. Biisien tekijöissä oli vissiin kaks muuta tyyppiä ja Sebastiankin on kai päässyt vaikuttamaan näihin(?) Daruden rooli jää aika pieneksi.

Darude on hokenut, että menee tekeen omaa juttuaan. En usko enää, että tämä viittaa musiikkiin vaan enemmänkin oman sisäpiirinsä kanssa hengailuun. Luulisi, että Daruden kaltainen stara olisi saanut jotain nimekkäämpiäkin tyyppejä remmiin, mutta eivät välttämättä olisi olleet yhtä viihdyttävää seuraa.

megusta
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 68
Liittynyt: 24 Tammi 2019, 23:52

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja megusta »

Toiveikkaana ajattelen, että Darude tiimeineen on saanut väännettyä takuuvarman hitin. Sitten on vaan ollut pakko tehdä kaksi täytebiisiä. :tapu:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Niinpä. :pliis:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Maailmanparannusbiisiä odotellessa. Hyvä aihe, ei siinä mitään. :joojoo:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16645
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Yöllä tykkäsin tästä, ja tykkään edelleen, mutta ainoastaan subjektiivisesti. Toisin sanoen viisi tähteä, mutta viisuihin en lähettäisi, vaikka puntarini saisikin (tässä vaiheessa) kirkkaan ykkösen.

Nyt toisella kuuntelulla tuli mieleen kesympi versio :valkovenaja: 2012:sta, joka oli aikanaan vuosikakkoseni mutta josta olen yleensä tykännyt lähinnä keskenäni.



Teemakin itse asiassa on samantyyppinen :shock:

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja celestes »

Täähän on hyvä :D

Ensikuuntelulta 4 tähteä :joojoo:

edit: Youtubesta löytyy muuten näköjään paremmalla laadulla kuin Areenassa.

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja YourMother »

celestes kirjoitti: 15 Helmi 2019, 15:16 Täähän on hyvä :D

Ensikuuntelulta 4 tähteä :joojoo:

edit: Youtubesta löytyy muuten näköjään paremmalla laadulla kuin Areenassa.
Yle käyttää näköjään siis edelleen sitä kuuluisaa perunaa. Tuskin maltan odottaa millaselta peltipurkkipuhelimelta ne saa sen liven tänäkin vuonna kuulostamaan. :kuulokkeet2:
Muistatteko vielä kuinka viime vuonna puhelimella kuvattu materiaali kuulosti paljon paremmalta kuin virallinen live Areenasta? :peukku:
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Jos ei Logomossa yleisö nouse seisomaan ja tanssimaan tän biisin aikana ni JUMANKAUTA mä kävelen ulos!

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

Onko jonkun muunkin mielestä Spotifyn versio tästä parempi kuin Areenan? Kuulin nyt Spotifysta ja kuulostaa jotenkin paljonkin paremmalta. Saundi tulee paremmin läpi.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11318
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Nevski kirjoitti: 15 Helmi 2019, 16:11 Jos ei Logomossa yleisö nouse seisomaan ja tanssimaan tän biisin aikana ni JUMANKAUTA mä kävelen ulos!
Lupaan tanssia!
kuva
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

megusta kirjoitti: 15 Helmi 2019, 14:01 Toiveikkaana ajattelen, että Darude tiimeineen on saanut väännettyä takuuvarman hitin. Sitten on vaan ollut pakko tehdä kaksi täytebiisiä. :tapu:
Tämä. Eka on taustamusaa. Toka sk....aa toivottavastii vika sitten räjäyttää tajunnan

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1075
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Miss Ludo kirjoitti: 15 Helmi 2019, 06:17 Juuri tässä aamupalan lomassa kuuntelen, ja täytyy todeta, että ei kiitos. Ihan kamalat, imelät lyriikat, jotka on tehty lukemattomat kerrat ja joissa ei ole mitään uutta tai mielenkiintoista. Baby when you're gone, I don't know what I should do. No ihanko totta... :draamaa: Harmittaa, kun lyriikoista uupuu kaikki konkretia ja oivallus.

Videota en ole vielä katsonut.
^ Aloitinpa minä päiväni negatiivisesti! :mrgreen:

Nyt muutaman kuuntelukerran jälkeen suhtaudun Supermaniin paljon suopeammin. Toki olen edelleen samaa mieltä tyhjänpäiväisistä lyriikoista, mutta muutenhan biisi on ihan kiva. En yleensä pidä iloisesta musiikista, mutta tästä tulee jotenkin oikeasti hyvä mieli. En voi olla miettimättä, miten siistiin ja energiseen live-esitykseen tässä kappaleessa olisi aineksia. :joojoo:

Video on ihana, ihana, ihana! :ihana: Vähän häiritsee se pitkä pätkä, jonka Ville viettää rouvaa erilaisissa askareissa autellen, koska se herpaannuttaa minun keskittymiseni biisiin, kun rupean seuraamaan, että jaahas, mihinkäs tämä tarina tästä seuraavaksi etenee. Keskittymisen herpaantuminen ei ole hyvä juttu siinä vaiheessa, kun biisi taustalla kasvaa ja kehittyy. Minulta jäi ne Sandstorm-vivahteetkin ekalla kerralla kuulematta, kun keskityin vain videon tarinaan. :roll:

Mutta hei, olen oikein hyvillä mielin ja liputan edelleen edustajamme puolesta täysillä. Kivaa on se, että tähän mennessä julkaistu biisikaksikko on niin erilainen. Toivottavasti kolmaskin kipale tarjoaa jotain uutta fiilisteltävää!
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
son of the beach
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 90
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:40

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja son of the beach »

Lukaisin kommentteja ensin ja huomasin että tässäkin on italoslaavisoinnutus! No niinhän siinä sitten olikin. Mutta mikäs siinä, eikö me olla jo tarpeeksi kuultu vi-IV-I-V -kuviota?

Missähän plagiointijutut viipyvät? No ei vaiskaan, Hyökyaalto on tottakai ihan eri kuuloinen.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Video on humoristinen ja kiva. Hyvin keksitty, tykkään. :peukku:

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 338
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja Jadine »

On tämä parempi kuin Release Me, ja sopivalla lavashow'lla tällä voisi päästä finaaliin. Tosin eri asia, osataanko sellainen tehdä... Näen jo sieluni silmin, miten tympääntyneen oloinen Sebastian lauleskelee lavalla Ylen valitseman jättilavasteen päällä. :roll:

Kuten monet, toivon myös, että viimeinen biisi on paras. Näiden kahden ekan kohdalla harmittaa, että näissä on niin paljon laulua. Ja tämän sanon ihmisenä, joka ei yleensä kauheasti tykkää elektronisesta musiikista, etenkään ilman laulua. Nyt vain tuntuu, että Darude on vähän unohtanut omat vahvuutensa. Enemmän instrumentaaliosuuksia ja niihin enemmän koukkuja. En tiedä, johtuuko tämä sitten ainakin osin Sebastianin laulusta, joka ei niin miellytä minua.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1270
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

No niin - tykkäsin :peukku: Ihan voittajafiiliksiä ei vielä tullut - mutta ihan kelpokamaa. Haluan possu kastelukannun :uujee:

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Jadine kirjoitti: 15 Helmi 2019, 17:48 Näen jo sieluni silmin, miten tympääntyneen oloinen Sebastian lauleskelee lavalla Ylen valitseman jättilavasteen päällä. :roll:
Ja yllään siniset trikoot ja punainen viitta!

Minun puolesta tämän voisi lähettää, vaikka vähän nasevampaa vielä odotan. Sanoitus on viisuasteikoilla ihan ookoo. Selvästihän tuolla on taustalla tuttua Darudea voimallisesti ja vastaavasti laulu miksattu turhan alas (Areenan versiota vain katellut).
Somewhere in her smile she knows

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36790
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UFOPOLI kirjoitti: 15 Helmi 2019, 15:11 Nyt toisella kuuntelulla tuli mieleen kesympi versio :valkovenaja: 2012:sta, joka oli aikanaan vuosikakkoseni mutta josta olen yleensä tykännyt lähinnä keskenäni.

Teemakin itse asiassa on samantyyppinen :shock:
Kas, en muistanut, että meillä on näin random yhteinen suosikki. :uujee: Minulla kappale on joko vuosiykköseni tai -kakkoseni, riippuu päivästä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

Näin nyt vasta videon, tuolta, kun katsoin Armadan Youtube kanavalta.
Ja mielestäni oli hyvä video :peukku:
Mietityttää miltä nämä kuulostaa livelähetyksessä...toivottavasti samalta, kuin nämä hyvälaatuiset versiot. :roll:
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3801
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Parempi, kuin Relese Me, mutta ei tämä vieläkään ole sellainen hitti/hauska tanssi biisi joka mahtuu top 5 sisään viisufinaalissa. Sebastianin hieman monotoninen laulu tyyli pilaa tämän sillä innostuneemmalla ja energisemmalla laululla tämä olisi vieläkin parempi. Joku sanoi, että Ilta olisi sopinut tähän artistiksi ja olen samaa mieltä myös Dindra olisi voinut olla hyvä solisti tähän. Harmi, kun tuota Sandstorm rimputusta ei kuulu enempää ja kovemmin. :suomi: :suomi: :suomi: :suomi: annan.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Universal Love
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1840
Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja Universal Love »

poika90 kirjoitti: 15 Helmi 2019, 20:01 Harmi, kun tuota Sandstorm rimputusta ei kuulu enempää ja kovemmin.
Minustakin johonkin kappaleeseen voisi/olisi voinut laittaa
selvemmän viittauksen Sandstormiin. Vaikka se "tikitikitii",
voimakkaasti toistettuna piikkeinä läpi kappaleen. :mrgreen:

Olisiko hän itse vain saanut jo riittävästi Sandstormia, ja haluaa
vähemmän sitä korostaa?
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia :tapu: (Soittolista22)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3801
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Universal Love kirjoitti: 15 Helmi 2019, 20:06
poika90 kirjoitti: 15 Helmi 2019, 20:01 Harmi, kun tuota Sandstorm rimputusta ei kuulu enempää ja kovemmin.
Minustakin johonkin kappaleeseen voisi/olisi voinut laittaa
selvemmän viittauksen Sandstormiin. Vaikka se "tikitikitii",
voimakkaasti toistettuna piikkeinä läpi kappaleen. :mrgreen:

Kyllä :joojoo: :tapu:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16645
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

TomppaJr kirjoitti: 15 Helmi 2019, 18:14Kas, en muistanut, että meillä on näin random yhteinen suosikki. :uujee: Minulla kappale on joko vuosiykköseni tai -kakkoseni, riippuu päivästä.
Tiesimmeköhänkään? :surrur: Ei se sitten niin täydellisen satunnaista olekaan. Paitsi ehkä yhdistettynä siihen, että ykköseni on Verjamem :mrgreen:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16645
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK19: Darude feat. Sebastian Rejman – Superman

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

son of the beach kirjoitti: 15 Helmi 2019, 17:39 Lukaisin kommentteja ensin ja huomasin että tässäkin on italoslaavisoinnutus! No niinhän siinä sitten olikin. Mutta mikäs siinä, eikö me olla jo tarpeeksi kuultu vi-IV-I-V -kuviota?
Ei voi olla liikaa italoslaavisointuja :kups:

Lukittu